Κυριακή Ε’ Λουκά: Η παραβολή του πλουσίου και του φτωχού Λαζάρου (Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς)




 (Λουκ. ιστ’ 19-31)

Οι άνθρωποι αγωνίζονται για τα υπάρχοντά τους εδώ στη γη. Οι εξαντλητικοί και ανώφελοι διαπληκτισμοί τους δεν έχουν τέλος. Αχ, άνθρωποι! Πού ανήκετε; Είστε κοπάδι που μάχεστε για ένα βοσκοτόπι. Ο ιδιοκτήτης τόσο του κοπαδιού όσο και του λιβαδιού στέκεται και κοιτάζει με έκπληξη το κοπάδι του να διαπληκτίζεται για τη βοσκή του, όταν τόσο το κοπάδι όσο και η βοσκή ανήκουν σ’ εκείνον. Οι άνθρωποι θυμούνται πολλά πράγματα. Ένα μόνο πράγμα δε θυμούνται ποτέ, όσο συχνά και να τ’ ακούνε: πως έρχονται γυμνοί σ’ αυτόν τον κόσμο, χωρίς να κουβαλάνε τίποτα μαζί τους, και γυμνοί ξαναφεύγουν. Οι άνθρωποι μοιράζουν τη γη αυτή, αν και ποτέ σχεδόν δεν καταφέρνουν να το κάνουν σωστά. Προστατεύουν τα όρια της γης τους με τη ζωή τους. Και παρ’ όλα αυτά, τα σύνορα μετακινούνται. Το πιο φτηνό πράγμα συνήθως καταλήγει πολύ ακριβότερο.

Οι άνθρωποι δε διαφωνούν σ’ αυτό, αλλά δίνουν στο...

«Γιατρέ μου, είμαι εθισμένος στο… κινητό μου»! – Ειρήνης Βένιου.

 



Ακούγεται υπερβολικό; Κι όμως δεν είναι. Οπως έδειξε μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ, πολλοί νέοι είναι εθισμένοι στο κινητό τους, σε βαθμό να χάνουν τον ύπνο τους. Ακόμη όμως κι αν δεν φθάνουν σε ακρότητες, οι νεότεροι- τουλάχιστον- θεωρούν πια το κινητό τους προέκταση του εαυτού τους!

Όλοι λίγο-πολύ τα γνωρίζουμε. Για κάποιους από εμάς είναι απλώς μια τεχνολογική εξέλιξη, ενώ για κάποιους άλλους αποτελούν έναν πιστό, hi-tech σύντροφο, ικανό να επιλύσει προβλήματα κάθε είδους, να μας δικτυώσει ή ακόμη να μας ψυχαγωγήσει. Ο λόγος για τα «έξυπνα» κινητά, τα οποία έχουν μπει για τα καλά στη σφαίρα της καθημερινότητάς μας, απλοποιώντας κάποιες πτυχές της και περιπλέκοντας κάποιες άλλες. Το σίγουρο είναι ότι η εισβολή των συγκεκριμένων προσωπικών συσκευών έχει δημιουργήσει μια νέα διάσταση στην επικοινωνία. Μια διάσταση που αν και για τις παλαιότερες γενιές φαντάζει ξένη, για τις νέες γενιές μοιάζει απόλυτα φυσιολογική. Η νέα μορφή επικοινωνίας δεν ...

2 Νοεμβρίου - Άγιοι Ακίνδυνος, Αφθόνιος, Πηγάσιος, Ελπιδηφόρος


1 Νοεμβρίου - Άγιοι Κοσμάς και Δαμιανός οι Ανάργυροι και θαυματουργοί


«Είμαι γεμάτος αδυναμίες», Άγιος Ιωάννης της Κρονστάνδης

 


Στις 12 Δεκεμβρίου του 1890, ημέρα της ιερατικής τριακονταπενταετίας του αγίου Ιωάννου της Κροστάνδης, του πρόσφεραν έναν βαρύτιμο επιστήθιο σταυρό. Στον επίκαιρο λόγο του ο άγιος ζωγράφισε την εικόνα της εσωτερικής του ζωής στο διάστημα αυτό. Έκανε μια δημόσια εξομολόγηση αλλά και μιαν ομολογία πίστεως. Μεταξύ άλλων είπε:


«Είμαι γεμάτος αδυναμίες. Γνωρίζω τις αδυναμίες μου, αλλά “η δύναμή μου φανερώνεται στην πληρότητά της μέσα στην αδυναμία” (Β’ Κορ. 12:9). Η δύναμη του Θεού εγκαταστάθηκε μέσα μου στη διάρκεια των τριάντα πέντε ετών της ιεροσύνης μου… Το ομολογώ, για να δοξάσετε μαζί μου τον μεγάλο Θεό και Σωτήρα μας Ιησού Χριστό. Δεν μπορώ να απαριθμήσω το πλήθος των παγίδων που...

Πρέπει να εμπιστευόμαστε τους «ειδικούς»; 10+1 φίλτρα πριν τους παραδώσουμε εν λευκώ τις τύχες μας



 Το ακούμε πολύ συχνά τελευταία: “Εμπιστευτείτε τους ειδικούς”. Τους επαΐοντες, που θα έλεγε και ο σοφός Σωκράτης. Ειδικά σε εποχές κρίσης και σύγχυσης, όπως η τρέχουσα συγκυρία, στους “ειδικούς” θα προστρέξουμε για να μας κατευθύνουν και να μας διαφωτίσουν. Είναι όμως ακριβώς έτσι; (διότι ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες)... Ή μήπως και οι “ειδικοί” μπορεί ενίοτε να μας κατευθύνουν και λανθασμένα; Ο ίδιος ο Σωκράτης, που τόσο μιλούσε για “επαΐοντες”, θα έβαζε ίσως κάποιες δικλείδες, κάποια “φίλτρα” στην άκριτη εμπιστοσύνη μας προς αυτούς. Ποια θα μπορούσαν να είναι αυτά;

  • Φίλτρο 1: Είναι πράγματι “ειδικοί” οι ειδικοί; Δηλαδή, αυτό επί του οποίου τους καλούμε να φωτίσουν τον ζόφο μας, εμπίπτει όντως στο αντικείμενο της ειδικότητάς τους; Για παράδειγμα, μπορεί ένας Χημικός Μηχανικός να αποφανθεί ως Πολιτικός Μηχανικός για την στατικότητα μιας γέφυρας; (μηχανικός και ο ένας και ο άλλος, αλλά…). Ή μπορεί ένας πλαστικός χειρούργος ή ένας οδοντίατρος να επιληφθεί την διαχείριση μιας επιδημίας στον γενικό πληθυσμό;
  • Φίλτρο 2: Ακόμα και εάν είναι ειδικοί στο αντικείμενό τους, διαθέτουν όντως την απαιτούμενη επάρκεια γνώσεων και εμπειρίας, πέρα από τα δηλωμένα τυπικά προσόντα; Ή υπάρχουν και κάποιες υπερπροβεβλημένες μετριότητες; Όσοι έχουμε θητεύσει επί σειρά ετών στα σχολικά και στα πανεπιστημιακά έδρανα γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η απάντηση μπορεί και να εκπλήξει δυσάρεστα.
  • Φίλτρο 3: Όσα θα μας πουν οι “ειδικοί” είναι όντως αποκύημα αγνών προθέσεων; Τα λένε καλοπροαίρετα; Ή μήπως υπηρετούν άλλες, σκοτεινές πιθανώς, στοχεύσεις, αλλότριες προς το γενικό συμφέρον;  Είναι εξαρτώμενοι από κάπου; Χρηματίζονται ίσως; Εκβιάζονται; Ποτέ δεν ξέρεις. Όσο μεγαλύτερο το διακύβευμα, τόσο προσεκτικότερα ο υποψιασμένος πολίτης οφείλει να τα εξετάσει αυτά.
  • Φίλτρο 4: Οι “ειδικοί” βρίσκονται σε κατάλληλη διανοητική διαύγεια, προκειμένου να εκφέρουν έγκυρο λόγο, ή μήπως η κρίση τους ενδεχομένως σκεδάζεται από ψυχολογικούς παράγοντες; (φόβος, πανικός, οργή, ανυπομονησία, ματαιοδοξία, εγωπάθεια, εμμονές, εθισμοί) ή και από αθέλητη παραπληροφόρηση; (“μέμνησο, μὴ φόβος σε νικάτω φρένας” - Αισχύλος, Ευμενίδες)
  • Φίλτρο 5: Οι “ειδικοί” έχουν την ευθύνη των λόγων που εκφέρουν; Μήπως καλύπτονται πίσω από καθεστώς ασυλίας ή “ακαταδίωκτου”; Μπορούμε να εμπιστευτούμε ανθρώπους που μας συμβουλεύουν έχοντας οι ίδιοι εξασφαλίσει ότι δεν θα τους καταλογιστεί καμία ευθύνη και δεν θα υποστούν απολύτως καμία συνέπεια για τις συμβουλές που θα μας δώσουν;
  • Φίλτρο 6: Οι θέσεις που εκφράζουν σίγουρα χαρακτηρίζονται από αγνή ανιδιοτέλεια; Μήπως πίσω από αυτές κρύβονται ανομολόγητες ιδιοτελείς επιδιώξεις; Μήπως κάποιοι προσπαθούν ενδεχομένως να γίνουν αρεστοί σε συγκεκριμένους κύκλους, προσδοκώντας την ανέλιξη ή άλλα οφέλη και ανταλλάγματα; Μήπως πουλούν εκδούλευση; Μήπως εξοφλούν “γραμμάτια”; Αυτά είναι πράγματα που πάντα γίνονταν, γίνονται και θα γίνονται, ας μην μας εκπλήσσουν.
  • Φίλτρο 7: Οι θέσεις που εκφράζουν οι “ειδικοί” έχουν μεταφερθεί σε εμάς όπως πρέπει κατά την ακρίβειά τους; Είμαστε βέβαιοι ότι αυτό που μας παρουσιάζεται από τα ΜΜΕ όντως σέβεται στην πληρότητά το νόημα όσων το έχουν πει οι “ειδικοί”;  ή μήπως έχουν παραποιηθεί οι θέσεις τους ακουσίως ή και σκοπίμως, με λογικές αλλοιώσεις, παραπλανητικούς τίτλους, παραλείψεις σημαντικών λεπτομερειών, ή άλλα επικοινωνιακά τεχνάσματα;
  • Φίλτρο 8: Ομονοούν όλοι οι “ειδικοί” σε όσα μας προτείνουν; Μήπως υπάρχουν και άλλες  αντίθετες ή εναλλακτικές απόψεις; Παρουσιάζονται ισότιμα όπως πρέπει και αυτές οι άλλες απόψεις, ή αποσιωπούνται, γελοιοποιούνται, κλπ; Στην δεύτερη περίπτωση κάποιος οφείλει να πονηρευτεί.
  • Φίλτρο 9: Οι “ειδικοί” είναι διατεθειμένοι να υποστηρίξουν τις θέσεις τους στα πλαίσια ενός διαλόγου; Δέχονται τον αντίλογο; Την αντίθετη άποψη; Απαντούν με στέρεα επιχειρήματα σε θέσεις που αμφισβητούν ή και προσβάλλουν ευθέως τις δικές τους; Ή μήπως σε τέτοια περίπτωση ο λόγος τους γίνεται απαξιωτικός έναντι όσων τους αμφισβητούν, ολισθαίνοντας σε άλλο επίπεδο αντιπαράθεσης επί προσωπικού;
  • Φίλτρο 10: Όσα μας λένε οι “ειδικοί” εντάσσονται μέσα στο πλαίσιο της κοινής λογικής, του κοινού νοός; Λαμβάνουν υπόψιν τους το γενικότερο γίγνεσθαι, το γενικότερο πλαίσιο της καθεστηκυίας γνώσης; Μήπως είναι μεν σωστά από την δική τους πλευρά, αγνοώντας όμως αφελώς ενδεχόμενες δυσμενείς επιδράσεις και συγκρούσεις με άλλες πλευρές της γνώσης και της ζωής; Μήπως οι απόψεις τους, αν και ορθές ίσως υπό την στενή έννοια, εμφανίζουν ασυγχώρητη μονομέρεια, αποτυγχάνοντας να αγγίξουν κάποιες συμπλεκόμενες συνιστώσες ενός προβλήματος; Η πραγματικότητα είναι εξαιρετικά περίπλοκη κατάσταση για να αρκεί μόνο το βάθος της εξειδικευμένης γνώσης, δίχως το πλάτος της εγκύκλιας σοφίας.
  • Φίλτρο 10+1: Ποιο είναι το ήθος των “ειδικών” ανθρώπων αυτών; Η Επιστήμη μπορεί να λειτουργεί ανεξάρτητα από την ηθική; Ο Πλάτων λέει πως: “πᾶσά τε ἐπιστήμη χωριζομένη δικαιοσύνης καὶ τῆς ἄλλης ἀρετῆς πανουργία, οὐ σοφία φαίνεται” (Μενέξενος 347α) ανάγοντας την Αρετή, δηλαδή την αγαθή ανθρώπινη ποιότητα, σε θεμελιώδη προϋπόθεση της καλής και ωφέλιμης γνώσης. Λίγους αιώνες αργότερα η Καινή Διαθήκη συνομολογεί και καταφάσκει: “Τίς σοφὸς καὶ ἐπιστήμων ἐν ὑμῖν; δειξάτω ἐκ τῆς καλῆς ἀναστροφῆς τὰ ἔργα αὐτοῦ ἐν πραΰτητι σοφίας.” (Ιακ.3.13).

Ειδικά σε αυτό το τελευταίο, η υπερχιλιετής παράδοσή μας έχει δώσει ώριμη και στέρεα απάντηση: Δεν μπορούμε να εμπιστευτούμε ανθρώπους φαύλους και σκοτεινούς, αμετροεπείς, χαμηλού ήθους και προβληματικής βιοτής και πολιτείας. Η Γνώση είναι Υπερόπλο, και χρειάζεται υψηλής ποιότητας ανθρώπους για να την χειριστούν.

Αν οι θέσεις των “ειδικών” διέλθουν αλώβητες από την βάσανο αυτών των 10+1 φίλτρων, τότε πιθανότατα να αξίζουν την εμπιστοσύνη μας, λαμβάνοντας πάντα υπόψιν ότι ουδείς αλάνθαστος, ούτε καν η Επιστήμη... κυρίως η Επιστήμη! Μα πώς, εγείρεται το ερώτημα, μπορούμε να διακρίνουμε τον δόλο, την πλάνη, την ανεπάρκεια, την παραπλάνηση, την ιδιοτέλεια, την αλήθεια, την ανευθυνότητα μέσα στα λεγόμενα ίσως των “ειδικών”; 

Τα νέα είναι καλά: Δεν είναι δύσκολο! Απλά χρησιμοποιούμε το ισχυρότερο όπλο μας: Το μυαλό μας. “Μείζων πασῶν ἀρετῶν ἡ διάκρισις”. Δεν χρειάζεται να είσαι ειδικός για να κρίνεις τους “ειδικούς”! Καθαρό μυαλό και καθαρή καρδιά χρειάζεται. Αν ο “ειδικός” πέφτει σε αντιφάσεις, εάν εκφέρει θέσεις αντίθετες με την κοινή λογική και την εγκύκλια βασική γνώση, εάν δεν ανέχεται διάλογο και αντίλογο, εάν ομιλεί με αυταρέσκεια, στόμφο και επιθετικό ύφος, εάν δεν έχει ταπείνωση, αγάπη και σεβασμό προς τον Άλλον, εάν δεν έχει αυτομεμψία (τι σπουδαία αρετή!) και δεν ανασκευάζει ειλικρινώς προηγούμενα ενδεχόμενα λάθη του, εάν δεν έχει στο παρελθόν δώσει δείγματα ακεραίου ήθους και ανιδιοτελούς θυσίας, τότε πιθανότατα θα σκαλώσει σε κάποιο ή κάποια από τα φίλτρα που προαναφέραμε. Και χρειάζεται απλά και μόνο κοινός νους για να καταλάβει κανείς ότι “κατά βάθος, κάπου υπάρχει λάθος”... σαν το ψοφίμι στο χωράφι που δεν χρειάζεται να το δεις για να καταλάβεις ότι υπάρχει. Απλά το μυρίζεις.

Φαιδρόσοφον επιμύθιον: "Ειδικός είναι αυτός που ξέρει όσο το δυνατό περισσότερα για όσο το δυνατό λιγότερα. Μέχρι που φτάνει στο σημείο να ξέρει τα πάντα για τίποτα." (Νίκολας Μπάτλερ)

Γεώργιος Χρ. Χατζής

https://nikh.gr/arthra/arthra-filon/108-10-1

Μην πτοείσαι από το τι λένε οι άνθρωποι για σένα…

 



Μην πτοείσαι από το τι λένε οι άνθρωποι για σένα. Αυτός είναι ο διαβολικός φόβος. Συλλογίσου τι ο Θεός λέγει για σένα, τι οι Άγγελοι και οι Άγιοι λένε για σένα.

Στις σχέσεις σου με τους ανθρώπους, ας σε ...

Οι τρεις εμφανίσεις της Παναγίας στο Μέτωπο το 1940



Στο μέτωπο ο ελληνικός στρατός έβλεπε το εξής όραμα με την Παναγία:«Έβλεπε τις νύχτες μια γυναικεία μορφή να προβαδίζει ψηλόλιγνη, αλαφροπερπάτητη, με την καλύπτρα της αναριγμένη από το κεφάλι στους ώμους. Την αναγνώριζε, την ήξερε από παλιά, του την είχαν τραγουδήσει όταν ήταν μωρό κι ονειρευόταν στην κούνια. Ήταν η μάνα η μεγαλόψυχη στον πόνο και στη δόξα, η λαβωμένη της Τήνου, η υπερμάχος Στρατηγός».
Γράμμα από τη  Μόροβα
Ὁ Τάσος Ῥηγόπουλος, στρατευμένος στήν Ἀλβανία το 1940, ἔστειλε ἀπό το μέτωπο παρακάτω γράμμα στόν αδελφό του.
«Ἀδελφέ μου Νίκο.
Σοῦ γράφω ἀπὸ μιά ἀετοφωλιά, τετρακόσια μέτρα ψηλότερη από την κορυφή της Πάρνηθας. Ἡ φύσῃ τριγύρω εἶναι πάλλευκη. Σκοπός μου ὅμως δέν εἶναι νά σοῦ περιγράψω τα θέλγητρα μιᾶς χιονισμένης Μόροβας με όλο το άγιο  μεγαλεῖο της. Σκοπός μου εἶναι νά σοῦ μεταδώσω αὐτό πού ἔζησα, που το ειδα με τα μάτια μου καί ...

Ο Άγιος Παΐσιος για την μάστιγα των εκτρώσεων


Πάντα επίκαιρος ο Άγιος Παΐσιος, περισσότερο όμως από ποτέ τούτες τις μέρες όπου η προσπάθεια απενοχοποίησης του ειδεχθέστερου εγκλήματος, η έκτρωση, έχει ενταθεί. Μας αφήνει, λοιπόν, ως παρακαταθήκη τα παρακάτω λόγια.
»Πολλές φορές ανδρόγυνα μού εκφράζουν την ανησυχία τους για το θέμα της τεκνοποιίας και ζητούν την γνώμη μου. Άλλα σκέφτονται να
κάνουν ένα-δυο παιδιά και άλλα θέλουν να αποκτήσουν πολλά παιδιά. Αυτό όμως που τους συμφέρει είναι να αφήνουν το θέμα της τεκνοποιίας στον Θεό. Να εμπιστεύονται την ζωή τους στην θεία Πρόνοια και να μη βάζουν δικά τους προγράμματα. Πρέπει να πιστεύουν ότι ό Θεός, που φροντίζει για τα πετεινά του ουρανού, πολύ περισσότερο θα φροντίση για τα δικά τους παιδιά…
Μερικοί προσπαθούν πρώτα να τακτοποιήσουν όλα τα άλλα και ύστερα να σκεφθούν για παιδιά. Δεν λαμβάνουν υπ’ όψιν τους καθόλου τον Θεό. Άλλοι πάλι λένε: «σήμερα είναι δύσκολη η ζωή· ένα παιδί φθάνει, γιατί και αυτό με δυσκολία το μεγαλώνεις», και δεν κάνουν άλλα παιδιά. Δεν καταλαβαίνουν πόσο αμαρτάνουν μ’ αυτήν την τοποθέτηση, γιατί δεν αφήνονται με εμπιστοσύνη στον Θεό. Ο Θεός έχει σπλάγχνα. Μόλις δη ότι δεν μπορούν να ανταποκριθούν, δεν του είναι δύσκολο να μην τους δώση άλλα παιδιά.
Ξεκινούν πολλοί να παντρευτούν, χωρίς να σκεφθούν ότι πρέπει να έχουν και ως σκοπό να κάνουν παιδιά και να τα αναθρέψουν χριστιανικά. Δεν θέλουν πολλά παιδιά, για να μην έχουν σκοτούρες, και έχουν στα διαμερίσματα σκυλιά, γατιά….
Για πολλούς που ζουν κοσμικά η οικογένεια σήμερα δεν έχει νόημα. Γι’ αυτό ή δεν παντρεύονται ή παντρεύονται και δεν κάνουν παιδιά ή σκοτώνουν τα παιδιά με τις εκτρώσεις, και έτσι μόνοι τους εξαφανίζουν το σόι τους. Δηλαδή μόνοι τους καταστρέφονται· δεν τους καταστρέφει ο Θεός. Ενώ οι πιστοί, που τηρούν τις εντολές του Θεού, δέχονται την θεία Χάρη, γιατί ο Θεός είναι υποχρεωμένος κατά κάποιον τρόπο να τους βοηθάη στα δύσκολα χρόνια που ζούμε…
Οι εκτρώσεις είναι φοβερή αμαρτία
– Γέροντα, κάποια κυρία σαράντα χρόνων, που έχει μεγάλα παιδιά, είναι έγκυος τριών μηνών. Ο άνδρας της την απειλεί πως, αν δεν κάνη έκτρωση, θα την χωρίση.
–Αν κάμη έκτρωση, θα την πληρώσουν τα άλλα παιδιά τους με αρρώστιες και ατυχήματα. Σήμερα οι γονείς σκοτώνουν τα παιδιά με τις εκτρώσεις και δεν έχουν την ευλογία του Θεού.
Παλιά, αν γεννιόταν ένα παιδάκι άρρωστο, το βάπτιζαν, πέθαινε αγγελούδι, και...

Τὸ Νο 82211 τοῦ Ἄουσβιτς θυμᾶται




Θυμίαμα στη μνήμη της Μαρίας Γλυμιδάκη - Μανωλαράκη

Γράφει η Μαίρη Φραγκάκη
Στα πρώτα μου δημοσιογραφικά βήματα, συνάντησα τη Μαρία για μια συνέντευξη. Την ανακάλυψα μέσα από μια παρουσίαση που της είχε κάνει αυτή εδώ η εφημερίδα και που την ευχαριστώ γι' αυτό.
Από τότε -θάταν το 1978- και μέχρι τώρα που «έφυγε» και για πάντα νομίζω θα μείνουν στη μνήμη μου το κουράγιο, η δύναμη και η αξιοπρέπειά της.
Ένας ελάχιστος φόρος τιμής στη μνήμη της είναι το άρθρο που ακολουθεί. Η ιστορία της όπως μου την είχε διηγηθεί τότε και που δημοσιεύτηκε στον περιοδικό Τύπο με τον τίτλο: «Το Νο 82211 του Άουσβιτς θυμάται».
Στη Μάχη της Κρήτης και σ' όλη τη διάρκεια της κατοχής, πολλές γυναίκες αγωνίστηκαν κι έγιναν ηρωίδες. Οι περισσότερες απ' αυτές είχαν οργανωθεί σε κάποια ομάδα αντίστασης και δρούσαν με σχέδιο. Η Μαρία Γλυμιδάκη -...

Ανήμερα της Παναγιάς Το καταδρομικό «Έλλη» τορπιλίζεται απ’ τους Ιταλούς στην Τήνο


image
Ο τορπιλισμός της «Έλλης»
Τον Αύγουστο του 1940 ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος κόντευε να συμπληρώσει ένα χρόνο. Η Ελλάδα, την οποία κυβερνούσε δικτατορικά ο Ιωάννης Μεταξάς, μπορεί να τηρούσε ουδέτερη στάση, αλλά ήταν εμφανές ότι βρισκόταν στο πλευρό της Αγγλίας, που εκείνη την περίοδο δοκιμαζόταν σοβαρά από τις αεροπορικές επιθέσεις της «Λουφτβάφε». Η φασιστική Ιταλία, σύμμαχος της ναζιστικής Γερμανίας, με τον ισχυρό στόλο της διεκδικούσε την πρωτοκαθεδρία στις θάλασσες της Μεσογείου από τη Μεγάλη Βρετανία.
Η διαταγή για τον τορπιλισμό της «Έλλης», ενός ελαφρού καταδρομικού πλοίου («ευδρόμου» με την ορολογία του μεσοπολέμου), δόθηκε από την ιταλό διοικητή των Δωδεκανήσων Τσέζαρε Μαρία Ντε Βέκι, ηγετικό στέλεχος του Φασιστικού Κόμματος της Ιταλίας και πρέπει να ήταν σε γνώση του Ιταλού δικτάτορα Μπενίτο Μουσολίνι. Το ιταλικό υποβρύχιο «Ντελφίνο» με διοικητή τον υποπλοίαρχο Τζουζέπε Αϊκάρντι ξεκίνησε από τη ναυτική βάση στο Παρθένι της Λέρου το βράδυ της 14ης Αυγούστου, με αποστολή να πλήξει εχθρικά πλοία στην Τήνο, τη Σύρο και στη συνέχεια να αποκλείσει τη Διώρυγα της Κορίνθου.
Τις πρωινές ώρες της 15ης Αυγούστου το ιταλικό υποβρύχιο βρέθηκε έξω από το λιμάνι της Τήνου «εν καταδύσει», με σκοπό να τορπιλίσει τα επιβατικά πλοία «Έλση» και «Έσπερος», που μετέφεραν προσκυνητές, αλλά οι Ιταλοί τα θεωρούσαν οπλιταγωγά και...

ΕΙΡΗΝΗ ΠΑΠΠΑ-ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΑΙΜΑΤΑ-ΕΛΥΤΗΣ

Η 28η Οκτωβρίου 1940 και η Αγία Σκέπη




 Η 28η Οκτωβρίου 1940 και η Αγία Σκέπη

Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου

Η εθνική επέτειος της 28ης Οκτωβρίου από το 1952 συνεορτάζεται με την Παναγία, την Αγία Σκέπη, όπως η εθνική εορτή της 25ης Μαρτίου συνεορτάζεται με τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου. Από το τέλος του 9ου αιώνα – αρχές 10ου έως το 1952 η Θεομητορική εορτή της Αγίας Σκέπης εορταζόταν την 1η Οκτωβρίου. Καθιερώθηκε επί αυτοκράτορος Λέοντος Στ΄ του Σοφού (886-912) σε ανάμνηση της απαλλαγής της Βασιλεύουσας από την απειλή των Βουλγάρων και των Αγαρηνών. Πρόκειται για εορτή ευχαριστίας προς την Παναγία, όπως εκείνη που καθιερώθηκε τον 7ο αιώνα με τον Ακάθιστο Ύμνο, όταν η Παναγία βοήθησε να αντιμετωπισθεί με επιτυχία η πολιορκία της Κωνσταντινούπολης από τους Αβάρους.

Ο άγιος Ανδρέας, ο κατά Χριστόν σαλός, κατά τις μάχες με τους αγαρηνούς σε ολονύχτια αγρυπνία προσευχής του είδε την Παναγία να προστατεύει την Βασιλεύουσα σκεπάζοντάς Την με το «μαφόριό» Της (λεπτό πέπλο που καλύπτει το κεφάλι και τους ώμους). Η αφήγησή του έδωσε δύναμη στο λαό, που...

Είναι μυστική δύναμη η προσευχή, που μεταδίδεται μυστικά στην ψυχή τού άλλου


 Έλεγε σε κάποιον παιδίατρο:

– Πώς εξετάζεις τα παιδιά;

– Έτσι…

– Άκουσε να σου πω. Την ώρα που εξετάζεις το κάθε παιδάκι, θα κάνεις μέσα σου ένθερμη προσευχή με αγάπη: “Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησε τον δούλον σου.”. (Και λέγοντας αυτά έπαιρνε βαθιά εισπνοή, άνοιγε τα χέρια του).

Να έτσι, με ανοιχτή καρδιά θα παρακαλείς για το κάθε παιδάκι. Είναι μια ψυχούλα που...

Αθάνατα Πατριωτικά Τραγούδια από το Έπος του 40

 

Λόγος στην ημέρα της Αγίας Σκέπης της Υπεραγίας Θεοτόκου (Άγιος Λουκάς αρχιεπίσκοπος Κριμαίας)

 




Οι λουθηρανοί, οι προτεστάντες και όλοι οι άλλοι αιρετικοί δεν τιμούν την Υπεραγία Παρθένο Μαρία. Την θεωρούν μόνο μια ευσεβή γυναίκα και βεβαίως δεν προσεύχονται σ’ αύτη. Εμείς οι ορθόδοξοι χριστιανοί πώς βλέπουμε την γήινη Μητέρα του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος μας Ιησού Χριστού, η οποία υπηρέτησε το μέγα μυστήριο της ενανθρωπίσεως του Υιού του Θεού;Μήπως είμαστε αξιοκατάκριτοι για το ότι την καλούμε «τιμιωτέραν των Χερουβείμ και ενδοξοτέραν ασυγκρίτως των Σεραφείμ»; Για το ότι απευθυνόμαστε με τις θερμές προσευχές μας σ’ Αυτήν, που είναι «η σωτηρία του γένους των Χριστιανών»;

Αλλά δεν υπήρχε αυτή ζωντανός Άχραντος Ναός του Σωτήρος, πολύτιμο παλάτι και Παρθένος; Δεν επέλευσε σ’ αυτή το Άγιο Πνεύμα τη στιγμή της ασπόρου συλλήψεως του Υιού του Θεού και δεν έμεινε μαζί της σε όλη την υπόλοιπη ζωή της;

Και δεν ήταν η δύναμη του Πνεύματος τόσο ισχυρή, που δεν συναντήθηκε ποτέ ξανά ακόμα και στους πιο μεγάλους αγίους;

Η άφθονη χάρη του Αγίου Πνεύματος, που ...

9χρονος "ΑΜΕΑ", κυριολεκτικώς ΣΥΓΚΛΟΝΙΖΕΙ ! «Δεν μπορώ να π ε ρ π α τ ή σ ω, αλλά έχω καταφέρει π ρ ά μ α τ α και θ ά μ α τ α!»

 

9χρονος 'ΑΜΕΑ', κυριολεκτικώς ΣΥΓΚΛΟΝΙΖΕΙ ! «Δέν μπορώ νά π ε ρ π α τ ή σ ω, αλλά έχω καταφέρει π ρ ά μ α τ α καί θ ά μ α τ α!» Β Ι Ν Τ Ε Ο

ΝΑ ΤΟ ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΞΑΝΑΔΕΙΤΕ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ, ΜΑΛΙΣΤΑ ΜΑΖΙ - ΘΑ ΠΡΟΤΕΙΝΑΜΕ - ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΑΣ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΩΦΕΛΗΘΟΥΜΕ ΑΛΗΘΙΝΑ ΟΛΟΙ, ΟΣΟ ΤΟ ΔΥΝΑΤΟΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ.....
https://www.rosa.gr/wp-content/uploads/2022/12/Screenshot-at-Dec-09-14-52-53.png


«Nα ζεις έντονα κάθε στιγμή, να τολμάς τα αδύνατα

 και να ενεργοποιείς τις κρυμμένες σου δυνάμεις, να

 παρατηρείς τα σημαντικά και τα ασήμαντα, να 

αφουγκράζεσαι κάθε ήχο και...

"Το θαύμα του Αγίου Δημητρίου στον Όσιο Γέροντα Φιλόθεο Ζερβάκο..."

  ~ αφηγείται ο Λεμεσού Αθανάσιος.


Τον Οκτώβριο του 1978 

ενώ ήμουν τότε φοιτητής 

επισκέφτηκα το Γέροντα Φιλόθεο Ζερβάκο στη νήσο Πάρο, 

στη Μονή της Λογγοβάρδας 

εκεί όπου ο Γέροντας Φιλόθεος 

ήταν για πολλά χρόνια Ηγούμενος.

Μιλήσαμε πάρα πολλές ώρες 

και είχα εξομολογηθεί κοντά του. 


Μου διηγήθηκε τότε ένα θαυμαστό γεγονός.

Με ρώτησε που σπούδαζα.

Εγώ του είπα γέροντα, σπουδάζω στη Θεσσαλονίκη.

 Τότε με ρώτησε αν αγαπώ τον Άγιο Δημήτριο 

και λέω βέβαια, γέροντα, αλλοίμονο! 

Όλους τους Αγίους και ...