ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΣΑΜΑΡΕΙΤΙΔΟΣ


«Ἔρχεται ὥρα καί νῦν ἐστιν, ὅτε οἱ ἀλη­­θινοί προσκυνηταί προσκυνήσουσιν τῷ πα­τρί ἐν πνεύματι καί ἀληθείᾳ» (Ἰωάν. 4.23).
Παράξενα ἠχοῦν τά λόγια τοῦ Ἰησοῦ πρός τήν Σαμαρείτιδα τῆς σημερινῆς εὐ­­αγ­­γε­λικῆς περικοπῆς. Ἐκείνη τόν ρω­τᾶ ἄν πρέπει νά λατρεύουν τόν Θεό στόν ναό τοῦ Σο­λο­μῶντος καί Ἐκεῖνος τῆς μιλᾶ γιά προσκύνηση τοῦ Θεοῦ «ἐν πνεύματι καί ἀλη­θείᾳ».
Εἶναι βέβαιο ὅτι θά ἀπορεῖ τί τῆς λέγει αὐτός ὁ ἄγνω­στος Ἰσραηλίτης πού συνάντησε στό φρέ­αρ τοῦ Ἰακώβ καί τῆς ζήτησε νερό. Ὅμως τό ἀξιοπρόσεκτο σέ αὐτή τή συ­νάν­τηση δέν εἶναι τόσο τά λόγια τοῦ Ἰη­σοῦ γιά τήν «ἐν πνεύματι καί ἀλη­θείᾳ» προ­σκύνηση τοῦ Θεοῦ, ἀλλά κυ­ρίως ὁ λό­γος γιά τόν ὁποῖο ἐπιλέγει νά διδάξει μιά τόσο βαθειά θεολογική πραγ­ματικότητα στή Σαμα­ρεί­τιδα. Καί ὁ λόγος αὐτός μᾶς ἀποκαλύπτεται, ἄν ἐξετάσουμε προ­σε­κτικά τά δεδομένα.
Οἱ Ἰουδαῖοι ἦταν ὁ μόνος λαός, ἀνά­με­σα στά εἰδωλατρικά ἔθνη τῆς ἐποχῆς, πού λάτρευε ἕνα πνευματικό Θεό· τόν λάτρευε ὅμως μέ πιστή προσκόλ­ληση σέ τύπους καί νόμους, πού προφύ­λασ­σαν τούς ἀνθρώπους ἀπό τήν παρέκ­κλιση πρός ἄλλες θρησκεῖες. Οἱ Ἰουδαῖοι λάτρευαν ἕνα πνευματικό Θεό μέ βάση ἕναν ἀνθρώπινο νόμο, τόν Μω­σαϊκό, πού ἦταν, ὅπως θά πεῖ ἀρ­γό­τε­ρα ὁ ἀπό­στολος Παῦλος, «παιδαγω­γός εἰς Χρι­στόν». Γι’ αὐτό καί δυσκολευό­ταν νά κατανοήσουν πῶς μπορεῖ νά λατρεύ­σουν τόν Θεό ὄχι μέ βάση τόν νόμο ἀλλά τήν ἐλευθερία καί τήν ἀγάπη.
Οἱ Ἰουδαῖοι ἔμεναν στόν τύπο, στό ἐξω­τερικό, στό περίβλημα τῶν πραγμά­των, ἔμεναν στό γράμμα τοῦ νόμου καί ...

Βόρεια Ήπειρος: Έφυγε από την ζωή ο φύλακας των Ελλήνων πεσόντων Ηρώων του 40′..


Σε ηλικία 82 ετών εκοιμήθη ο Γεώργιος Μπάκος. Ο άνθρωπος που δεν άφησε να σβήσουν ποτέ τα καντήλια των πεσόντων Ηρώων του 40′ στο κοιμητήριο των Βουλιαρατών της Δρόπολης
Γράφει ο Γιώργος Γκοτζιάς, για το Πρακτορείο ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
Ο ίδιος έχοντας διανύσει άνω από πενήντα έτη ιερής διακονίας και κρυφού αγώνα στο πλευρό των Ελλήνων πεσόντων του 1940 , οι οποίοι πότισαν με το αίμα τους τα βουνά και τα λαγκάδια ενός τόσο ιστορικού τόπου.
Για να μπορέσει κάποιος να αντιληφθεί το ιερό χρέος που ένιωθαν τέτοιες “μονάδες” αγωνιστών όπως ο μπάρμπα Γιώργης απ’ τους Βουλιαράτες, θα πρέπει να ενσκύψει και να αφουγκραστεί τον παλμό τους. Ιδιαιτέρως δε κατά την περίοδο της αθεΐας του καθεστώτος Χότζα στην Αλβανία, όπου “όλα τα ‘σκιαζε η φοβέρα και τα πλάκωνε η σκλαβιά”.
Μέσα σε τέτοιες δυσκολίες, η χάρις του Χρίστου βρίσκει εύφορο έδαφος σε κάποιες ιδιαίτερες ψυχές, ενισχύοντας έτσι το “καθήκον” που...

Όσιος Νεκτάριος της Όπτινα: «Σε αυτές τις έσχατες ημέρες είναι καιρός για προσευχή… Κρατηθείτε γερά στην Ορθοδοξία»


Αν πιστεύουμε ότι από δική μας αξία σωζόμαστε έχουμε απατηθεί ...
Ο Όσιος Νεκτάριος δίδασκε στα πνευματικά του παιδιά την ταπείνωση και την υπομονή, περισσότερο από όλες τις αρετές.
Για την κάθαρση της ψυχής του ανθρώπου δίδασκε πως επιτυγχάνεται με την προσευχή, όταν ικετεύεις τον Θεό λέγοντας «Πατέρα μου και Κύριε της ψυχής μου, ελέησόν με», ο Θεός καθαρίζει την ψυχή σου από την αμαρτία και την κάνει νύμφη Κυρίου και αδελφή του Λόγου. Πράγματι ο Όσιος δίδασκε σε όλους την προσευχή και ιδιαίτερα την ευχή του Ιησού. Μάλιστα, όταν πλησίαζε η σοβιετική λαίλαπα, τόνιζε στα πνευματικά του παιδιά: «σε αυτές τις έσχατες ημέρες είναι καιρός για προσευχή. Κατά την διάρκεια της εργασίας σας να λέτε συνεχώς την ευχή του Ιησού. Στην αρχή με τα χείλη, μετά με το νου και ύστερα θα εισχωρήσει μέσα στην καρδιά σας».
Κι επαναλάμβανε αρκετές φορές:
– Κρατηθείτε γερά στην Ορθοδοξία.
Ο στάρετς Νεκτάριος θεωρούσε την ταπείνωση ως την αρχή και το θεμέλιο της πνευματικής πορείας.
Προπάντων πρέπει να αγαπάτε τον συνάνθρωπο σας, έλεγε, αλλά με ειλικρινή αγάπη και χωρίς υπολογισμούς και συμφέροντα. Η αγάπη είναι κάτι πολύ ιερό, μα οι άνθρωποι την έχουν διαστρεβλώσει.
Ο μεγάλος εχθρός της αγάπης είναι η κατάκριση. «Μόλις σου έρθει λογισμός να κρίνεις κάποιον, να στραφείς αμέσως προς τον Κύριο με νήψη• “Ναι, Κύριε, Βασιλευ, δώρησαί μοι του οράν τα εμά πταίσματα και μη κατακρίνειν τον αδελφόν μου”».
Μιαν άλλη φορά δίδασκε: Οι δοκιμασίες του Ιώβ είναι νόμος για κάθε άνθρωπο. Όταν είναι πλούσιος, επιφανής κι επιτυχημένος, ο Θεός δεν συνομιλεί μαζί του. Όταν είναι πάνω σ’ ένα σωρό κοπριά, εγκαταλελειμμένος απ’ όλους, τότε εμφανίζεται ο Θεός και συνομιλεί μαζί του και αυτός μόνο ακούει και κράζει: «Κύριε, ελέησε με»!
Η Ναταλία Β. θυμάται πώς ο στάρετς Νεκτάριος έλεγε:
– Προσευχήσου και η προσευχή θα σε διδάξει τα πάντα.
Αυτή είναι η εντολή μου σε σένα• πάντοτε, παντού και κατά ...

Η Ευρώπη δεν γνωρίζει ούτε εκκλησία, ούτε διέξοδο από τα αδιέξοδα


Η Ευρώπη δεν γνωρίζει ούτε εκκλησία, ούτε διέξοδο από τα αδιέξοδα
*Από αυτή την Ευρώπη που έχει καταδικάσει σε θάνατο και τον Θεό και την ψυχή δεν έχουμε να περιμένουμε τίποτα το ωφέλιμο και το ουσιαστικό, όσο παραμένει σε αυτόν τον πνευματικό λήθαργο… Η αναλαμπή της Ορθοδοξίας σε όλο τον κόσμο θα είναι το γεγονός που θα βάλει φρένο σε αυτόν τον κατήφορο…
Άγιος Ιουστίνος (Πόποβιτς)
Ο Ευρωπαίος άνθρωπος έχει καταδικάσει σε θάνατο και τον Θεό και την ψυχή. Δεν καταδίκασε όμως έτσι και τον εαυτό του σε θάνατο, από τον οποίο θάνατο δεν υπάρχει ανάσταση;
Κάνετε ειλικρινά και αμερόληπτα τον απολογισμό της ευρωπαϊκής φιλοσοφίας, επιστήμης, πολιτικής, κουλτούρας, πολιτισμού, και θα δείτε ότι αυτές έχουν φονεύσει στον Ευρωπαίο άνθρωπο τον Θεό και την αθανασία της ψυχής. Αν όμως προσέξετε σοβαρά στην τραγικότητα της ανθρώπινης ιστορίας, οπωσδήποτε θα εννοήσετε, ότι η θεοκτονία πάντοτε καταλήγει στην αυτοκτονία. Ενθυμείσθε τον Ιούδα; Εκείνος πρώτος φόνευσε τον Θεό και έπειτα εξόντωσε τον εαυτό του. Αυτό είναι αδυσώπητος νόμος, ο οποίος κυριαρχεί στην ιστορία αυτού του πλανήτη.
Το οικοδόμημα του ευρωπαϊκού πολιτισμού, οικοδομημένο χωρίς τον Χριστό, κατ’ ανάγκην θα καταρρεύσει και μάλιστα πολύ σύντομα, όπως προφήτευσε ο οραματιστής Ντοστογιέφσκι και ο θλιμμένος Γκόγκολ. Και μπροστά στα μάτια μας πραγματοποιούνται οι προφητείες των ορθοδόξων μας Σλάβων προφητών. Δέκα ολόκληρους αιώνες ανεγείρονταν ο ευρωπαϊκός πύργος της Βαβέλ, και ημείς αξιωθήκαμε του τραγικού οράματος: Ιδού, ανεγέρθηκε πελώριο μηδέν! Επήλθε γενική σύγχυση. Άνθρωπος δεν εννοεί άνθρωπο, ψυχή δεν εννοεί ψυχή, έθνος δεν εννοεί έθνος.
Ο Ευρωπαίος άνθρωπος έφθασε στον μοιραίο ίλιγγο, οδήγησε τον υπεράνθρωπο στην κορυφή του πύργου της Βαβέλ του, θέλοντας να αποπερατώσει με αυτόν το οικοδόμημά του, αλλά ο υπεράνθρωπος τρελλάθηκε ακριβώς επάνω στην κορυφή και γκρεμίστηκε από τον πύργο. Και πίσω του ο ίδιος ο πύργος γκρεμίζεται και θρυμματίζεται με τους πολέμους και τις επαναστάσεις. Ο homo europaeicus έπρεπε κατ’ ανάγκην να τρελλαθεί στο τέλος του πολιτισμού του· ο Θεοκτόνος ήταν αδύνατο να μη γίνει αυτοκτόνος. Η Wille zur Macht (Θέληση για δύναμη) μεταβλήθηκε σε Wille zur Nacht (Θέληση για νύχτα).
Νύχτα, βαριά νύχτα έχει καλύψει την Ευρώπη. Γκρεμίζονται τα είδωλα της Ευρώπης και δεν είναι πολύ μακριά η μέρα, κατά την οποία δεν...

ΝΙΚΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΣ: «Θα κοινωνούσα ακόμη και μετά από έναν λεπρό»

ΟΙΚΟΝΟΜΟΥΛΟΣ: "Θα κοινωνούσα ακόμη και μετά από έναν λεπρό ...

ΤΡΟΜΕΡΗ ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΙΣΤΕΩΣ ΓΙΑ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΘΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΝΩΣΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΗ ΝΙΚΟ ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟ.

Ο νεαρός και πολύ γνωστός τραγουδιστής, Νίκος Οικονομόπουλος, κατά τη διάρκεια των συνεντεύξεων του για τη νέα του συνεργασία με την εταιρία heaven, μίλησε για τον Θεό σε μία συγκινητική ομολογία πίστεως για τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό και τη Θεία Κοινωνία.
Ο ερμηνευτής βρήκε την ευκαιρία να ομολογήσει την πίστη του, λέγοντας ότι αυτό το διάστημα του έλειψε η λειτουργική ζωή, η Θεία Κοινωνία και ότι νιώθει την ανάγκη να μιλήσει για τον Χριστό. Μάλιστα τόνισε ότι ακόμη και αν πριν από αυτόν κοινωνούσε ένας λεπρός ή κάποιος με την οποιαδήποτε κολλητική ασθένεια, εκείνος θα...

Γέροντα, όταν ένας άνθρωπος υπερηφανευθεί, η θεία Χάρις φεύγει αμέσως;

Ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ: Μιλάει για την αχαριστία και τους ανθρώπους ...

ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΣ ΥΠΕΡΗΦΑΝΕΙΑΣ

– Γέροντα, βλέπω ότι δεν πάω καλά.
– Βρήκες την αιτία; Την προηγούμενη φορά που είχα έρθει, είδα ότι, επειδή σκεφτόσουν σωστά και ενεργούσες με σύνεση, σε βοηθούσε και ο Χριστός. Μήπως τώρα υπερηφανεύθηκες γι’ αυτό, οπότε πήρε την Χάρη Του ο Χριστός;
– Ναί, Γέροντα, έτσι είναι.
– Όταν δεν καταλαβαίνουμε ότι προοδεύουμε με την βοήθεια του Θεού και νομίζουμε ότι τα καταφέρνουμε μόνοι μας και υπερηφανευώμαστε, παίρνει ο Θεός την Χάρη Του, για να καταλάβουμε ότι μόνον η θέληση και...

Εάν συμβουλεύεις τα ευχάριστα αντί τα θεάρεστα, θα είσαι αγαπητός στους ανθρώπους όχι όμως στον Θεό! (Αποφθέγματα)

Η εξομολόγηση είναι θεληματική και ειλικρινής των αμαρτημάτων που διαπράχθηκαν – χωρίς ντροπή και δισταγμό, αλλά με αυτομεμψία και συντριβή καρδιάς- ενώπιον του προσώπου που η Εκκλησία έχει ορίσει για τη συγχώρεση των αμαρτιών.
Για να είναι αληθινή και αποτελεσματική, πρέπει να είναι εκούσια και ειλικρινής, γιατί η βεβιασμένη και ανειλικρινής εξομολόγηση είναι άκαρπη, καθώς δεν αποτελεί γνήσια υπαγόρευση της καρδιάς, έκφραση μεταμέλειας και φανέρωση του πόθου για θεραπεία. Η εξομολόγηση πρέπει να γίνεται χωρίς ντροπή και δισταγμό, αλλά με θάρρος και αυτοκατάκριση, γιατί το θάρρος είναι εκδήλωση αποστροφής προς την αμαρτία, ενώ η ντροπή δείχνει την έλλειψη θάρρους.
Άγιος Νεκτάριος επίσκοπος Πενταπόλεως
Ὅποιος δὲν δοκιμάσθηκε σὲ πειρασμοὺς δὲν θὰ μπορέσει νὰ μπεῖ στὴ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ.
Ἅγιος Ἀντώνιος
Ὁ Κύριος εἶναι ἐλεήμων, αὐτὸ τὸ γνωρίζει ἡ ψυχή μου, ἀλλὰ δὲν μπορῶ νὰ τὸ περιγράψω. Εἶναι ὑπερβολικὰ πράος καὶ ταπεινός, καὶ ὅταν Τὸν δεῖ ἡ ψυχή, τότε ἀλλάζει καὶ γεμίζει ἀπὸ ἀγάπη γιὰ τὸν Θεὸ καὶ τὸν πλησίον καὶ γίνεται καὶ ἡ ἴδια πραεία καὶ ταπεινή.
Ἅγιος Σιλουανὸς ὁ Ἀθωνίτης
Καταλαβαίνομε την λατρεία, όταν συνάπτομε δεσμό με τα πρόσωπα τα οποία την ζωογονούν ή με τον άγιο ο οποίος γιορτάζει ή με τα τελούμενα.
…Όταν έχω κάποιον που αγαπώ, όλα μου φαίνονται αγαπητά στη λατρεία.
…Την Δευτέρα πάω να προσκυνήσω τους αρχαγγέλους, την Τρίτη τον τίμιο Πρόδρομο, την Τετάρτη και την Παρασκευή τον τίμιο Σταυρό, την Πέμπτη τους αγίους Αποστόλους και τον άγιο Νικόλαο, το Σάββατο τους μάρτυρες, την Θεοτόκο και τους κεκοιμημένους.
Όταν για μένα η κάθε μέρα έχει το νόημά της και τον συγκεκριμένο άγιο τον οποίο επικαλούμαι, τότε πηγαίνω στην λειτουργία τόσο άνετα και οικεία, όπως πάει κανείς με δώρα στο φίλο του που γιορτάζει.
Γέροντας Αιμιλιανός Σιμωνοπετρίτης
Ὅσα μπορεῖ ὁ ἄνθρωπος νὰ τὰ ἀποφύγει καὶ δὲν λαμβάνει τὰ μέτρα του, εἶναι σὰν νὰ προκαλεῖ τὴν ἁμαρτία.
Ἀββᾶς Σισόης
Εάν δεν βρεις τον Χριστό σε αυτήν τη ζωή, δεν θα Τον βρεις στην άλλη.
π. Σεραφείμ Ρόουζ
Φρόντισε μὲ ἰδιαίτερη προσοχὴ νὰ μὴν ἁμαρτάνεις, γιὰ νὰ μὴν προσβάλεις τὸν Θεὸ ποὺ κατοικεῖ μέσα σου καὶ τὸν διώξεις ἀπ᾿ τὴν ψυχή σου.
Ἀββᾶς Μωυσῆς
Η Αγάπη είναι μια πάρα πολύ περίεργη λέξη. Εκεί είναι και ...

Προσωπική και συγκλονιστική μαρτυρία του π. Στεφάνου σχετικά με τη θ. Κοινωνία στο Νοσοκομείο Λοιμωδών Δυτικής Αττικής Αγ. Βαρβάρα Αιγάλεω όπου υπηρετεί εδώ και 48 χρόνια ανάμεσα στους λεπρούς.

Λέσβος: Η φοβερή επιδημία της πανώλης το 1832 και το θαύμα του Αγίου Θεοδώρου του Βυζαντίου Ή Ανάμνηση Θαύματος Αγίου Θεοδώρου του Βυζαντίου. Εορτάζει 21 ημέρες μετά το Άγιο Πάσχα.

https://antexoume.files.wordpress.com/2014/02/eikona-agiou.jpg

Το 1832 μ.Χ. μάστιζε φοβερή θανατηφόρος αρρώστια, η πανώλης, τον πληθυσμό της Μυτιλήνης. Οι θάνατοι κάθε μέρα γινότανε και περισσότεροι. Οι κάτοικοι αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους και να σκορπιστούν στους γύρω λόφους ελπίζοντας ότι έτσι θα αποφύγουν τη μετάδοση της αρρώστιας. Και οι αρχές της πόλεως αφήκαν τα γραφεία τους στην πόλη και κατέφυγαν και αυτές στα βουνά. Όλα τα μέτρα όμως που έπαιρναν, ήταν ανίσχυρα να σταματήσουν την αρρώστια και το θάνατο. Η κυβέρνηση έστειλε συνεργεία γιατρών από την Κωνσταντινούπολη και φάρμακα, που πάλι δεν έφεραν κανένα αποτέλεσμα.Αλλά ό,τι δεν κατόρθωσαν οι ανθρώπινες προσπάθειες, το έκαμε η χάρη του Θεού με τις προσευχές του Αγίου Θεοδώρου. Σ’ αυτές τις κρίσιμες μέρες και μάλιστα τη νύχτα της Παρασκευής της α΄ εβδομάδας των Νηστειών, φανερώθηκε ο Άγιος στον τότε Πρωτοσύγκελλο Καλλίνικο, τον μετέπειτα Μητροπολίτη Μυτιλήνης και αργότερα Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως, και του παρήγγελε να ειπεί στο Μητροπολίτη να μαζέψει τους χριστιανούς από τις εξοχές, όπου είχαν καταφύγει, να κάνουν αγρυπνία στο Μητροπολιτικό ναό και να βγάλουν και το λείψανο του από την κρύπτη του ναού. Ο Πρωτοσύγκελλος δεν έδωσε σημασία στο όνειρο, αλλά μετά από μια εβδομάδα, και πάλι νύκτα της Παρασκευής, βλέπει το ίδιο όνειρο ζωηρότερα, και αυστηρότερον τον Άγιο.Αμέσως αυτή τη φορά έτρεξε και ...

Τρεις ωφέλιμες ιστορίες από τη ζωή του αγ. Πορφυρίου


Άγχος: Αυτά είναι τα καλύτερα τρόφιμα για να το καταπολεμήσετε


Η κατάσταση που βιώνουμε όλοι τον τελευταίο καιρό, προσπαθώντας να παραμείνουμε ασφαλείς στην κοινωνική απομόνωση και ταυτόχρονα να διαχειριστούμε όλα τα υπόλοιπα ζητήματα -οικονομικά, οικογενειακά κτλ.- είναι ιδιαίτερα αγχώδης
Το άγχος μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την υγεία μας και το να μάθουμε πώς να το αντιμετωπίζουμε είναι πολύ σημαντικό. Σύμφωνα με τον γιατρό Ίαν Σμιθ, ειδικό για την υγεία του εντέρου και πετυχημένου συγγραφέα, η υγεία του εντέρου συνδέεται στενά με την ικανότητα του σώματός σας να διαχειρίζεται το άγχος.
«Η σχέση μεταξύ άγχους και εντέρου είναι πολύ βαθιά», λέει. «Η θλίψη ή η ανησυχία μπορούν να προκαλέσουν προβλήματα στο ανοσοποιητικό σύστημα και κατά συνέπεια στο έντερο. Τα καλά νέα είναι ότι υπάρχουν ατελείωτα πλούσια σε προβιοτικά συστατικά, που θα σας βοηθήσουν να αποκτήσετε ένα πιο υγιές έντερο και ταυτόχρονα να μειώσετε το επίπεδο άγχους σας κατά τη διαδικασία», προσθέτει.
Τα κορυφαία τρόφιμα που προτείνουν οι ειδικοί για την υγεία των εντέρων
Απαχες πρωτεΐνες πλούσιες σε ωμέγα-3
Ένα παράδειγμα είναι ο σολομός, ο οποίος περιέχει πολλά λιπαρά οξέα ωμέγα-3. Αυτά έχουν αποδειχθεί ότι βελτιώνουν τη διάθεση. Άλλες άπαχες πρωτεΐνες όπως το κοτόπουλο είναι επίσης πολύ καλή επιλογή: τα αμινοξέα που περιέχουν μπορούν να βοηθήσουν στη διάθεση, λέει ο Δρ Σμιθ. Αποφύγετε τα κρέατα με υψηλές ποσότητες κορεσμένων λιπαρών.

ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΜΟΥΡΑ

Φυτικές ίνες. Σύμφωνα με τον Δρ Σμιθ, η ίνα είναι ένας τεράστιος παράγοντας καλών βακτηρίων στο έντερο. Ορισμένα μούρα (όπως τα βατόμουρα) έχουν επίσης αποδειχθεί ότι...

Ποιούς “στοιχειώνει” ο Καποδίστριας



Μέλος της Επιτροπής για τον εορτασμό των 200 ετών από την Επανάσταση του 1821, ανέλαβε να… “αποδομήσει” τον πρώτο κυβερνήτη της χώρας, τον Ιωάννη Καποδίστρια…
Και απαντώντας στις έντονες αντιδράσεις που προκάλεσε αυτό, η Πρόεδρος της Επιτροπής, κα Γιάννα Αγγελοπούλου, δήλωσε ότι η Επιτροπή της θα προβάλλει όλες τις απόψεις για τους πρωταγωνιστές της Παλιγγενεσίας…

Κάτι δεν κατάλαβε η κα. Αγγελοπούλου.
Ο εορτασμός για τα 200 χρόνια της Επανάστασης, ΔΕΝ είναι Συνέδριο Ιστορικών! ΔΕΝ είναι συμπόσιο “ειδικών” περί πάντων και άλλων τινών…
Είναι επετειακή εκδήλωση για τους μεγάλους συμβολισμούς του Ιδρυτικού γεγονότος της σύγχρονης Ιστορίας μας…
Αφορά όλους τους Έλληνες και το νόημα που δίνουν στην κοινή τους ταυτότητα. Σε ό,τι τους ενώνει και σε ό,τι τους κάνει υπερήφανους.
Δηλαδή, στο πώς νοηματοδοτούν, οι ίδιοι, όχι το “χθες” της Επανάστασης, αλλά το “σήμερα” το δικό τους και το “αύριο” των παιδιών τους.
Έτσι ακριβώς προσδιορίστηκαν και έτσι λειτούργησαν αντίστοιχες εκδηλώσεις σε άλλες δυτικές χώρες: για τα 200 χρόνια της Αμερικανικής Ανεξαρτησίας (1976 – επί Προεδρίας Τζέραλντ Φόρντ) και για τα 200 χρόνια της Γαλλικής Επανάστασης (1989 – επί Προεδρίας Φρανσουά Μιτέραν).

Οι ακαδημαϊκές αντιδικίες μεταξύ “ερευνητών” ή και άλλων “διανοουμένων” δεν έχουν θέση σε τέτοιες εκδηλώσεις. Το να ασχολούμαστε με τον καθένα που είδε φως και μπήκε για να πεί “το μακρύ του και το κοντό του”, είναι “παιδική αρρώστια”.
Γιορτάζουμε το 1821, αυτό που έγινε τότε κι αυτό που σηματοδοτεί για όλους εμάς τώρα. Δεν αναφερόμαστε σε “κάτι άλλο”. Δεν φαντασιωνόμαστε μιαν άλλη “επανάσταση” πιο… πολύχρωμη, πιο cool, πιο “μοντέρνα και πολυπολιτισμική”, με ολίγον “εσάνς” από ανοικτές αγκαλιές σε “λαθρομετανάστες” και ακτιβιστές των “διεμφυλικών” σχέσεων και των…32 “διαφορετικών φύλων”.
Ίσως και με λίγο… MeΤoo!
Για να το παίζουμε και “πολιτικώς ορθοί”
Αυτά όλα είναι άσχετα! Δεν υπήρχε τίποτε το “πολιτικώς ορθό” στην Παλιγεννεσία. Ευτυχώς
(Όπως δεν υπάρχει τίποτε το “πoλιτικώς ορθό” σε καμία πραγματική Επανάσταση, σε κανένα λαϊκό ξεσηκωμό, σε κανένα αληθινό Αγώνα Ελευθερίας και Απελευθέρωσης)

Κάποτε πρέπει να ξεπεράσουμε τέτοια φαινόμενα ανωριμότητας και να αντιμετωπίσουμε τα σοβαρά πράγματα ως “ενήλικες”!
Όχι ως ξεσαλωμένοι έφηβοι, όχι νεοφώτιστοι πασαλειματίες λέκτορες, όχι ως μισθωμένοι “ακτιβιστές”, όχι ως δημοσιοσχεσίτες νεόπλουτοι.
Δεν γιορτάζουμε τα 200 χρόνια, ούτε για να αποδομήσουμε τους πρωταγωνιστές της Επανάστασης ούτε για να “ξαναγράψουμε” την Ιστορία της.
Αλλά για να βρούμε το νόημα της Εθνικής μας υπόστασης στον 21ο Αιώνα…
Αν μπορούμε. Κι αν έχουμε…

Το τι έγινε τότε είναι λίγο πολύ γνωστό. Τα αρχεία έχουν ανοίξει, τα γεγονότα έχουν καταγραφεί πλήρως απ’ όλες τις πλευρές, δεκάδες σημαντικοί ιστορικοί έχουν γράψει, εκατοντάδες ερευνητές έχουν ψάξει, πολύ λίγα πράγματα αληθινά καινούργια μπορούν να έλθουν στο φώς…
Για τον Ιωάννη Καποδίστρια έχουν ακουστεί όλες οι εκδοχές και με όλες τις λεπτομέρειες.
Υπάρχουν πολλοί που επαινούν τον πρώτο Κυβερνήτη. Υπάρχουν και κάποιοι πιο επικριτικοί. Γενικά έχει κυριαρχήσει η θετική γνώμη: Υπήρξε ο πρώτος μεγάλος ανορθωτής της χώρας. Πράγμα που εκ των υστέρων αποδέχονται ακόμα και οι τότε αντίπαλοί του.

Το να τον κρίνουμε σήμερα για τις… πολιτειακές του πεποιθήσεις είναι αστείο. Το να τον θεωρούμε… “δικτάτορα” καταντά γελοίο.
* Μιλάμε για τον άνθρωπο που έφτιαξε το δημοκρατικό Σύνταγμα της Ελβετίας! Που ακόμα υπάρχει.
Στην υποδειγματικά δημοκρατική Ελβετία, των θεωρούν “πατέρα του Έθνους” τους και αρχιτέκτονα της φιλελεύθερης πολιτειακής τους συγκρότησης. Κι εμείς εδώ λέμε…(άντε μη πω, καλύτερα)

* Ο Καποδίστριας ξεκίνησε την πολιτική του σταδιοδρομία προτείνοντας Φιλελεύθερο Σύνταγμα στην “Ιόνιο Πολιτεία” των Επτανήσων το 1806 (τότε υπό Ρωσική κυριαρχία). Γι’ αυτό μάλιστα ήλθε σε σύγκρουση με τον τότε τοποτηρητή του Τσάρου, ο οποίος απέρριψε την πρότασή του.
* Είναι αλήθεια ότι αρνήθηκε την ηγεσία της Φιλικής Εταιρίας όταν του προτάθηκε, το 1818. Δεν πίστευε ότι μπορούσε η σχεδιαζόμενη Επανάσταση να πετύχει τους στόχους της. Αλλά από τη στιγμή που ξεκίνησε, δεν έπαψε να την δουλεύει για την επιτυχία της και για την Ελευθερία των Ελλήνων.
Μάλιστα γι’ αυτό ήλθε σε σύγκρουση και με τον φοβερό Μέτερνιχ, τον πατέρα του Ευρωπαϊκού Συντηρητισμού τότε και ηγέτη της “Ιεράς Συμμαχίας”, αλλά και με τον ίδιο τον Τσάρο Αλέξανδρο τον Α’.
* Και γι’ αυτό οι επαναστατημένοι Έλληνες, τον Μάρτιο του 1827, όταν η Επανάστασή τους ψυχορραγούσε – πριν ακόμα από την “λυτρωτική” Ναυμαχία του Ναβαρίνου, τον Οκτώβριο της ίδιας χρονιάς – με ψήφισμα της Γ΄ Εθνοσυνέλευσης της Τροιζήνας, πρότειναν ξανά τον Ιωάννη Καποδίστρια ως πρώτο κυβερνήτη τους. Παρά την προηγούμενη άρνησή του να αναλάβει την ηγεσία του Αγώνα.
* Και μάλιστα ήταν ο – αγγλόφιλος τότε – Θεόδωρος Κολοκοτρώνης που επέμενε. Με τη σύμφωνη γνώμη του Στράτφορντ Κάννιγκ, πρέσβυ της Βρετανίας στην Οθωμαντική Αυλή και ξαδέλφου του τότε Βρετανού φιλέλληνα Πρωθυπουργού Τζόρτζ Κάννινγ (Δυστυχώς ο Γεώργιος Κάννινγκ πέθανε λίγους μήνες αργότερα)
* ‘Άλλωστε, πρόταση να αναλάβει ο Καποδίστριας της ηγεσία του Αγώνα είχε κάνει προηγουμένως και ο – επίσης αγγλόφιλος – Αλέξανδρος Μαυροκορδάτος, από τον Οκτώβριο του 1821.
* Αλλά και ο Δημήτριος Υψηλάντης επίσης είχε προσκαλέσει τον Καποδίστρια να ηγηθεί το 1822.
* Αλλά και ο ίδιος ο Πετρόμπεης Μαυρομιχάλης (θείος και αδελφός των μετέπειτα δολοφόνων του!) είχε προσκαλέσει τον Καποδίστρια να αναλάβει την ηγεσία το 1824

Τι μας λένε τώρα;
Δεν ήξεραν οι τότε επαναστατημένοι Έλληνες ποιός είναι ο Καποδίστριας, που του έκαναν αλλεπάλληλες προτάσεις να ηγηθεί,
δεν ήξεραν οι ξένοι Φιλέλληνες της εποχής που τον εμπιστεύονταν,
δεν ήξεραν οι τότε εχθροί της Ελληνικής Ανεξαρτησίας, όπως ο Μέτερνιχ, που δεν ήθελαν να τον δουν ούτε ζωγραφιστό,
αλλά έρχεται σήμερα ο κάθε… “φούφουτος”, να “αποδομήσει” τον Ιωάννη Καποδίστρια.
Δεν είμαστε στα καλά μας…

* Να υπογραμμίσουμε και κάτι ακόμα, που εξηγεί, ίσως, ποιοί και γιατί βάλθηκαν να αποδομήσουν τον Καποδίστρια. Και συνεχίζουν να το κάνουν 200 χρόνια μετά. Αλλά δεν τα καταφέρνουν…
–Ο Καποδίστριας δεν ήταν “άνθρωπος των Ρώσών”, όπως λέγεται.
Υπηρέτησε στην αυλή του Τσάρου Αλεξάνδρου του Α’, αλλά την εποχή που όλες οι μεγάλες δυνάμεις ήταν ενωμένες εναντίον του Μεγάλου Ναπολέοντα. Οι στρατιές του οποίου σάρωναν όλη την Ευρώπη, από την Ιβηρική μέχρι τη Μόσχα.
Ο Καποδίστριας έβαλε τη σφραγίδα του στην αποκατάσταση της Γαλλίας μετά τους Ναπολεοντείους Πολέμους. Ώστε να μη της φερθούν “εκδικητικά” οι νικητές της. Γι’ αυτό και κατά καιρούς τον εκτιμούσαν όλοι ηγεμόνες της εποχής: και οι Γάλλοι και οι Βρετανοί και οι Ρώσοι. Τον είχαν παρασημοφορήσει μάλιστα και οι Αυστριακοί και οι Πρώσοι (που δεν τον πολυ-συμπαθούσαν).
Επίσης, όταν ήταν στην υπηρεσία του Τσάρου ήλθε σε προστριβές μαζί του, λόγω της στήριξης που επιζητούσε για την Ελληνική Επανάσταση. Ενώ στην πορεία ήλθε κατά καιρούς σε προστριβές και με Βρετανούς και με Γάλλους. Για τον ίδιο λόγο.
–Ήταν Έλληνας πάνω απ’ όλα! Κι αυτό δεν του το συγχωρούν κάποιοι μέχρι σήμερα…
–Ήταν Έλληνας πάνω απ’ όλα! Κι αυτό οι ξένοι διπλωμάτες και πολιτικοί της εποχής του το ήξεραν. Μόνο κάτι… καραγκιόζηδες σημερινοί στην Ελλάδα, δεν το έχουν καταλάβει ακόμα.

* Τέλος ο Καποδίστριας όταν ήλθε στην Ελλάδα, τον Ιανουάριο του 1828,  βρήκε μια χώρα που ακόμα… δεν υπήρχε! Κι όπου ό,τι υπήρχε ήταν πλήρως κατεστραμμένο.
Πέρα από το ανορθωτικό του έργο στο εσωτερικό, ο Καποδίστριας αμφισβήτησε και ανέτρεψε τις ως τότε αποφάσεις των Μεγάλων Δυνάμεων για τη χώρα.
–Πριν ακόμα αναλάβει επισήμως ως Κυβερνήτης, διαφωνούσε με ...

Όταν οι μπολσεβίκοι κατηγόρησαν τις εικόνες ως "εστίες μετάδοσης επιδημίας"



 Οι εικόνες έπαιζαν έναν ιδιαίτερο ρόλο στην ζωή των Ορθοδόξων Ρώσων και ως εκ τούτου αποτέλεσαν στόχο της εκτεταμένης «αντιθρησκευτικής» προπαγάνδας των μπολσεβίκων. Το 1924 το περιοδικό “Bezbozhnik” («Άθεος») ισχυρίστηκε ότι μια επιδημία σύφιλης στην ύπαιθρο διαδόθηκε μέσω της πρακτικής του φιλήματος των εικόνων. Πέντε χρόνια αργότερα, κατά την «κολεκτιβοποίηση», ισχυρίστηκαν ότι έβρισκαν κρυμμένους κόκκους σιταριού κάτω από εικόνες. Η επίλυση του «προβλήματος των εικόνων» ήταν απλή: οι εικόνες έπρεπε να αφαιρεθούν και να...

«Η Ορθοδοξία είναι η κύρια απειλή για τον δυτικό πολιτισμό», λέει ο Σουηδός υπουργός Εξωτερικών, Καρλ Μπιλντ

 

Στοκχόλμη. Ο Καρλ Μπιλντ* (Nils Daniel Carl Bildt) υπουργός Εξωτερικών της Σουηδίας - ο οποίος υπήρξε και πρωθυπουργός της Σουηδίας (1991-1994), είναι τακτικός θαμώνας της Λέσχης Bilderberg (2006, 2008, 2009, 2013) του Council on Foreign Relations (CFR) και της Τριμερούς Επιτροπής και ένας από τους αρχιτέκτονες της πολιτικής της Ε.Ε. για την Ανατολική Ευρώπη - θεωρεί ότι η Ρωσία έχει αλλάξει προς το χειρότερο τα τελευταία χρόνια. Ενώ έδειξε σύνδεση με τις «δυτικές αξίες» κατά την πρώτη δεκαετία μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης και προσπάθησαν να τις επιβάλλει στους πολίτες της, η σημερινή ηγεσία της Ρωσίας παίρνει μια σταθερή στάση κατά της Δύσης, αναφέρει το ρωσικό πρακτορείο REX.

Σύμφωνα με τα λόγια του Bildt, ο Βλαντιμίρ Πούτιν καταδεικνύει την προσήλωσή του όχι στις παγκόσμιες αξίες, αλλά στις αξίες της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, που γίνεται σαφές από ένα post του στο Twitter του.

Η νέα αυτή συμπεριφορά κατά της Δύσης του Πούτιν βασίζεται στο βαθύ συντηρητισμό των ιδεών της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, είναι πεπεισμένος ο  Καρλ Μπιλντ.


Ο Σουηδός υπουργός εξηγεί την επιδίωξη να ...

ΗΠΑ: Ο κυβερνήτης του Ιλλινόις λέει ότι οι εκκλησίες ενδέχεται να μην ανοίξουν ξανά για ένα χρόνο. Ρουμάνοι χριστιανοί του απαντούν «τα ζήσαμε επί κομμουνισμού, εμείς θα ανοίξουμε»



Ο Δημοκρατικός κυβερνήτης του Ιλλινόις J.B. Pritzker είπε σε δημοσιογράφους την Τετάρτη ότι οι εκκλησίες στην πολιτεία του ενδέχεται να μην ανοίξουν ξανά για ένα χρόνο.

Ήδη μια εκκλησία του Ιλλινόις υπέβαλε προσφυγή εναντίον του Pritzker τον Απρίλιο για παραβίαση της πρώτης τροποποίησης του συντάγματος και του νόμου για την αποκατάσταση της θρησκευτικής ελευθερίας της πολιτείας.

Η προσφυγή, που κατατέθηκε από την Thomas More Society για λογαριασμό της Beloved Church στη Λένα, αναφέρει ότι ο κυβερνήτης έχει «εχθρότητα» έναντι της θρησκευτικής πίστης.

Ο πάστορας Steve Cassell ζητάει να ανασταλεί προσωρινά η εντολή προκειμένου να μην συλληφθεί εάν κάνει λειτουργία στις αρχές Μαΐου.

Η Washington Examiner ανέφερε:

Θα μπορούσε να περάσει περισσότερο από ένα χρόνο προτού επιτραπεί στις εκκλησίες να συνεχίσουν τις συγκεντρώσεις τους, σύμφωνα με τον δημοκρατικό κυβερνήτη του Ιλινόις J.B. Pritzker.

Ο Pritzker ανακοίνωσε ένα σχέδιο πέντε φάσεων για να ανοίξει εκ νέου το Ιλλινόις, το οποίο παρέχει καθοδήγηση σε σχολεία, επιχειρήσεις, εκκλησίες και άλλα θρησκευτικά κέντρα σχετικά με το πότε θα ...

Κάνε κάτι ανατρεπτικό. Ασχολήσου μ’εσένα


Ταπείνωση και αυτομεμψία - Χριστιανική Φοιτητική Δράση
~ Αντί να ασχολείσαι με την ζωή των άλλων, ασχολήσου με την ζωή σου.
Όταν ασχολείσαι με την ζωή των άλλων, ουσιαστικά παραδέχεσαι ότι έχεις μια βαρετή και αδιάφορη ζωή. Ο άνθρωπος που κάνει «πράγματα» στην ζωή του δεν εξετάζει, δεν κουτσομπολεύει, ούτε ασχολείται με τις ζωές των άλλων.
Το κενό της ζωής σου λοιπόν μη το γεμίζεις με κατακρίσεις και κουτσομπολιά. Αδικείς και τους άλλους αλλά και τον εαυτό σου.
Να θυμάσαι ότι δεν θα ευτυχίσεις μέσα από τις ζωές των άλλων. Καλείσαι να ευτυχίσεις μέσα από την δίκη σου ζωή. Ζήσε λοιπόν την ζωή σου κι άσε τις ζωές των άλλων. Για την δίκη σου ζωή θα δώσεις λόγο στον Θεό, όχι για των άλλων.
Δεν σου φταίνε οι άλλοι. Κυρίως φταίει η αδράνειά σου, η ατολμία σου και ο κομπλεξισμός σου.
Χρειάζεται να τα βρεις με τον εαυτό σου, να ...