"Σκάσε επιτέλους να λές συνεχώς "Δόξα Σοι, ό Θεός" (Συγκλονιστικό)


Πριν από χρόνια, όταν ήμουν εφημέριος στον ιερό Ναό του Αγίου Βασιλείου Πειραιώς, μ' έκάλεσαν να εξομολογήσω εκτάκτως, κατόπιν δικής του επιθυμίας, ένα νέο άνδρα, 42 ετών, του οποίου το όνομα, ήτο Ξενοφών.

Όταν πήγα, ήταν σε κακή κατάστασι. Ο καρκίνος με τις ραγδαίες μεταστάσεις τον είχε προσβάλλει και στο κεφάλι. Οι μέρες του μετρημένες.
Ήταν μόνος στον θάλαμο, το διπλανό κρεββάτι ήταν άδειο, κι έτσι βρεθήκαμε μόνοι μας. Καί μου είπε τα έξης, για το πως πίστεψε, αφού υπήρξε, όπως το τόνισε, "σκληρός άθεος" και άπιστος.

«Ήλθα έδώ πριν άπό 35 περίπου μέρες, σαυτό το δωμάτιο των δύο κλινών. Δίπλα μου ήταν ήδη κάποιος άλλος άρρωστος, μεγάλος στην ηλικία, 80 περίπου ετών. Αυτός ο άρρωστος, πάτερ μου, παρά τους φοβερούς πόνους που είχε στα κόκκαλα -εκεί τον είχε προσβάλει ο καρκίνος- συνεχώς αναφωνούσε "Δόξα Σοι, ο Θεός! Δόξα Σοι, ο Θεός!..."Στη συνέχεια έλεγε και πολλές άλλες προσευχές, που εγώ ο άνεκκλησίαστος και άθεος τις άκουγα για πρώτη φορά.

Κι όμως, πολλές φορές μετά άπό τις προσευχές του ηρεμούσε -κι έγώ δεν ξέρω με ποιόν τρόπο- και τον έπαιρνε γλυκύτατος ύπνος. "Υστερα άπό δυό-τρεις ώρες ξυπνούσε άπό τους αφόρητους πόνους, για να...

Άγιος Πορφύριος από τον Ανανία Κουστένη


Εκδήλωση στην Κόνιτσα για τον Μικρασιατικό Ελληνισμό


ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΔΡΥΪΝΟΥΠΟΛΕΩΣ, ΠΩΓΩΝΙΑΝΗΣ & ΚΟΝΙΤΣΗΣ
Π Ρ Ο Σ Κ Λ Η Σ Η
Την Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2016 και ώρα 6:00 μ.μ.,
στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του Δήμου Κονίτσης
θα πραγματοποιηθεί, υπό την αιγίδα της Ι. Μητροπόλεως,
εκδήλωση
για τον ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΟ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ
Δείτε το Πρόγραμμα

Η εκδήλωση θα περιλαμβάνει Ομιλία συνοδευόμενη από προβολές με Θέμα: 
Η παιδεία του Ελληνισμού στον Ελλαδικό  χώρο
και στην Μικρασία από το 1453 έως το 1922
από τη Φιλόλογο Επίχαρη Μιχαηλίδου.
Επίσης θα ψαλλούν Ύμνοι και Τραγούδια από τις Χορωδίες Παιδική και Ανδρική) της Ιεράς Μητροπόλεως με την συνοδεία μουσικών οργάνων.
Παρακαλούμε όπως τιμήσετε διά της παρουσίας σας την εκδήλωση.
Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως

«Άσε ό, τι σε δένει με τη γη κι ακολούθησέ με!»


 Κάποιος άρχοντας ρώτησε τον Ιησού τι να κάνει ώστε να κληρονομήσει την αιώνια ζωή.
Η απάντηση του Χριστού δεν αφήνει κανένα αναπάντητο ερώτημα: “μοίρασε τα πλούτη σου στους φτωχούς κι ακολούθησέ με”.
Ο άρχοντας, όπως φαίνεται, ρωτά σ’ ένα πλαίσιο δούναι και λαβείν: “τι να κάνω ώστε ν’ αποκτήσω την αιωνιότητα;”
Η απάντηση του Χριστού, ξεπερνά τον απλό κατάλογο των “καλών πράξεων” που ακόμα κι εμείς έχουμε στο νου μας. “Μοίρασε τους θησαυρούς σου στους φτωχούς κι ακολούθησέ με!”. Για τον πλούσιο τούτο σημαίνει “άλλαξε ζωή γιατί η ζωή που κάνεις σε κλείνει στον κόσμο σου, σ’ απομακρύνει απ’ τους αδελφούς σου, σου στερεί τον Χριστό”. Ο άρχοντας λυπήθηκε, αδυνατούσε να το πράξει. Ήταν σφιχτά δεμένος με την ύλη κι αδιανόητη γι’ αυτόν η πρόσκληση του Χριστού.

 Ο καθένας είναι δεμένος και ξέρει καλά, αν ψάξει μέσα του, με τι είναι δεμένος. Ξέρει τι τονε κρατά δεμένο και τον εμποδίζει ν’ ακολουθήσει τον Χριστό. Ο Χριστός μας προσκαλεί στην αληθινή ζωή και στη ζωή απαντά κανείς μονάχα με ζωή κι όχι με μιαν αφηρημένη αποδοχή. “Ακολουθώ τον Χριστό” δεν είναι μια σύμβαση. Η πρόσκληση του Χριστού δεν είναι απλώς μια άλλη μια πραγματικότητα. Είναι η μοναδική πραγματικότητα που αγκαλιάζει όλες αυτές που εμείς θεωρούμε ότι υπάρχουν, μεταμορφώνοντάς αυτές σε μία και μοναδική.
Δε μπορώ να λέω ότι είμαι του Χριστού κι ν' αναζητώ ευκαιρίες για τσακωμούς ώστε να επιβεβαιώνομαι καθημερινά.
Δε μπορώ να λέω ότι είμαι του Χριστού και να κρατώ κακίες μέσα μου καλά φυλαγμένες.
Δε μπορώ να λέω ότι είμαι του Χριστού κι οι επιλογές μου να είναι τόσο γήινες.
Δε μπορώ να λέω ότι είμαι του Χριστού μα ξεχνάω να χαμογελάω, να βλέπω τα πάντα μαύρα και χωρίς προοπτική…
Δε μπορώ να λέω ότι είμαι του Χριστού και να μην αγωνίζομαι ν' αγαπώ τους άλλους (κι αυτό αγώνα θέλει)

 Πώς θα ζήσω την Αγάπη του Θεού στη μέλλουσα ζωή, αν δεν τηνε ζήσουμε από τα τώρα;
Πώς μπορώ να θέλω ελευθερία και μέσα μου να μην είμαι λεύτερος; Βλέπεις γύρω σου τα πάντα κερματισμένα. Ο καθένας ψάχνει μιαν επιβεβαίωση, απ’ τις ανθρώπινες σχέσεις ως τις πολιτικές των κρατών. Παρουσιάζουμε αλήθειες μισές -όπως μας συμφέρουν. Κι η ενότητα μεταξύ μας; Χίλια κομμάτια…
Αν θέλουμε να λέμε ότι είμαστε του Χριστού, πρέπει να...

Αυτό είναι το μεγαλείο της ελληνικής γλώσσας (κείμενο, βίντεο)


To μεγαλείο της Ελληνικής Γλώσσας είναι σίγουρα αναμφισβήτο αν και τα τελευταία χρόνια ίσως και να το έχουμε ξεχάσει. Κακώς λοιπόν λησμονούμε το εύρος της γλώσσας και την προσφορά της παγκοσμίως. Αλλά ακόμα και αν εμείς το ξεχνάμε ενίοτε υπάρχουν άνθρωποι που φροντίζουν να το υπενθυμίζουν οχι μόνο σε μας,αλλά και σε όλον τον κόσμο.
Ο John Karalas λοιπόν,καθηγητής στην Αμερική,έγραψε να κείμενο στα αγγλικά χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ελληνικές και απέδειξε το μεγαλείο της γλώσσας μας!
Ιδού το κείμενο:
“The genesis of classical drama was not symptomatic. Aneuphoria of charismatic and talented protagonists showed fantastic scenes of historic episodes. The prologue, the theme and the epilogue, comprised the trilogy of drama while synthesis, analysis and synopsis characterized the phraseology of the text. The syntax and phraseology used by scholars, academicians and philosophers in their rhetoric, had many grammatical idioms and idiosyncrasies.
The protagonists periodically used pseudonyms. Anonymity was a...

Ο 12χρονος Μιχάλης στο Άγιον Όρος (ΦΩΤΟ)






  •  

 Άφετε τα παιδία και μη κωλύετε αυτά ελθείν προς με, των γαρ τοιούτων εστίν η βασιλεία των ουρανών

Ο Μιχάλης (Πέρλεα) είναι . Γεννήθηκε στην  και έζησε στην Ρώμη μέχρι φέτος. Η μητέρα του Κορίνα κατάγεται από το Πασκάνι της Ρουμανίας και ο πατέρας του Δημήτριος από την Βραίλα. Στην Ρώμη έχει μία αδελφή, την Ραφαέλα και δύο ακόμη αδελφούς,τον Εφραίμ-Νικόλαο και τον Γαβριήλ. Όλοι είναι μικρότεροί του.

Ο Μιχάλης βοηθούσε στο ιερό τον επίσκοπο Ιταλίας Σιλουανό απ’όταν ήταν 5 ετών.Μόλις πρωτοείδε τους αθωνίτες μοναχούς(από την Σκήτη του Τιμίου Προδρόμου)-Δανιήλ και Γεράσιμο-άναψε μέσα του ο πόθος για τον Θεό και αποφάσισει να »μετακομίσει»στο .
Το πιο δύσκολο ήταν να αποχωριστεί τα αδέλφια του,κατά τα λεγόμενά του
-Την μαμά την επιθύμησες;τον ρώτησα εγώ
-Με παρηγορεί η Παναγία εδώ πέρα και μου περνάει η νοσταλγία γι αυτήν,μου απάντησε καθώς περπατούσαμε γύρω από την Προδρόμου.
-Με το σχολείο πώς τα πας;
-Προς στιγμήν μαθαίνω ελληνικά.Επτά ώρες την ημέρα.Μετά θα παρακολουθήσω τα μαθήματα της Α’ Γυμνασίου.
-Δεν είναι πολύ;
-Πρέπει να μάθω ελληνικά οπωσδήποτε
-Τα ρούχα ποιός σου τα έφτιαξε;
-Ο πατέρας Αθανάσιος(Ο π.Αθανάσιος Προδρομίτης).
Αυτό σημαίνει ότι οι Προδρομίτες πατέρες είναι οι γονείς σου εδώ.Δηλαδή αυτοί σε φροντίζουν.
-Ποιανού ιδέα ήταν να πας σχολείο στο Άγιον Όρος;Των γονιών σου;
-Όχι,δική μου.
-Μόνος σου το αποφάσισες;
-Ναι.Μου διηγήθηκε ο π.Γεράσιμος(Μάρις από την Προδρόμου)για την Αθωνιάδα και αποφάσισα να έλθω στο Άγιον Όρος.
-Μη θυμώνεις που σε ρωτάω τόσα πολλά.αλλά θέλω να γράψω για εσένα.Όχι τόσο για εσένα όσο για την επιλογή σου.Εσυ βλέπεις ότι όλοι σε αγαπάμε.Θα σου εξηγήσω αμέσως γιατί.Ο καθένας μας ανακαλύπτει τον Θεό κάποια στιγμή και επιστρέφει σε Εκείνον.Όσο πιο γρήγορα γίνει αυτό,τόσο λιγότερες αμαρτίες κάνουμε.Γι αυτό όταν βλέπουμε εσένα πως Τον διάλεξες στα δώδεκά σου χρόνια,η καρδιά μας γεμίζει χαρά που ...

Γιατί τα παιδιά μας βαριόνται τόσο στο σχολείο, δε μπορούν να περιμένουν, απογοητεύονται εύκολα και δεν έχουν πραγματικούς φίλους;

Φωτο:www.joannejacobs.com
Πριν Από Λίγο Καιρό Διάβασα Ένα Πολύ Καλό Άρθρο Που Εξηγεί Ένα Φαινόμενο Που Βιώνουμε Όλοι Στις Τάξεις Μας Και Με Τα Χρόνια Γίνεται Όλο Και Πιο Έντονο. Έτσι Αποφάσισα Να Το Μεταφράσω Και Να Το Αναρτήσω Εδώ Πιστεύοντας Ότι Κάποιοι Θα Βοηθηθούν Διαβάζοντας Το. Αν Μη Τι Άλλο, Για Μας Τους Εκπαιδευτικούς Είναι Παρηγορητικό Να Γνωρίζουμε Ότι Δεν Ευθυνόμαστε Μόνο Εμείς Και Η Καλοκαιρινή Μας Άδεια Για Όλα Τα Δεινά Του Κόσμου…
Είμαι εργοθεραπεύτρια με 10ετή εμπειρία εργασίας με παιδιά, γονείς και δασκάλους. Συμφωνώ απόλυτα με το μήνυμα του δασκάλου που έλαβα πρόσφατα, ότι Τα Παιδιά Μας Χειροτερεύουν Όλο Και Περισσότερο Σε Πολλά Ζητήματα. Ακούω σταθερά την ίδια άποψη από κάθε δάσκαλο που συναντώ. Αδιαμφισβήτητα, καθ’ όλη τη διάρκεια της δεκαετούς πορείας μου, έχω δει και εξακολουθώ να βλέπω μία πτώση στην κοινωνική, συναισθηματική και ακαδημαϊκή λειτουργικότητα των μαθητών καθώς και μια ραγδαία αύξηση των μαθησιακών δυσκολιών και άλλων διαγνώσεων.
Τα σημερινά παιδιά έρχονται στο σχολείο συναισθηματικά ανώριμα για μάθηση και υπάρχουν πολλοί παράγοντες στο μοντέρνο τρόπο ζωής μας που συμβάλουν σε αυτό. Όπως γνωρίζουμε, ο εγκέφαλός μας είναι εύπλαστος. Μέσα από το περιβάλλον μπορούμε να κάνουμε τον εγκέφαλο δυνατότερο ή πιο αδύναμο. Ειλικρινά πιστεύω ότι παρά τις καλύτερες προθέσεις μας δυστυχώς σχηματίζουμε τον εγκέφαλο των παιδιών μας προς τη λάθος κατεύθυνση. Και παρακάτω θα αναλύσω το γιατί…
Τεχνολογία 
Δωρεάν υπηρεσία φύλαξης παιδιών…η πληρωμή σας περιμένει στην επόμενη γωνία. Παίζουμε με το νευρικό σύστημα των παιδιών μας, με την προσοχή τους και...

ΑΠΟΦΑΣΗ-ΕΚΠΛΗΞΗ ΤΗΣ ΡΩΣΙΚΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ Τα ελληνικά δεύτερη επίσημη γλώσσα στα ρωσικά σχολεία - Συγκίνηση σε όλον τον Ελληνισμό


Translate this page: EN FR DE ES RU AR
του Θεόφραστου Ανδρεόπουλου
Πραγματική «Άνοιξη» στις ελληνορωσικές σχέσεις θα φέρει η υιοθέτηση της ελληνικής ως δεύτερης ξένης γλώσσας μετά τα αγγλικά στα σχολεία της Ρωσίας παρακάμπτοντας την γλώσσα των διπλωματών την γαλλική και την γλώσσα των εμπορικών συναλλαγών την γερμανική.
Το ρωσικό Υπουργείο Παιδείας δεν επέλεξε ούτε καν την ιταλική ή την ισπανική (η οποία μιλιέται από εκατοντάδες εκατομμύρια κατοίκων στον πλανήτη ως μητρική γλώσσα).
Όπως γίνεται κατανοητό η ελληνική επιλέχθηκε επειδή ήταν πολιτική απόφαση. Χαρακτηριστικό είναι ότι η γλώσσα μας μιλιέται μόνο στην Ελλάδα, την Κύπρο και από τους ομογενείς του εξωτερικού.
Κι όμως η Μόσχα επέλεξε αποκλειστικά αυτήν ως...