ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑ ΓΑΒΡΙΗΛ.........




Ό Θεός θέλει να στηριζόμαστε σ' Αυτόν και όχι σέ ανθρώπινες δυνάμεις.
*          Μην έχουμε εμπιστοσύνη στον εαυτό μας• Ή αυτοπεποίθηση είναι εμπόδιο στη Θεία Χάρη. Όταν αναθέτουμε τα πάντα στον Θεό, Αυτός υποχρεώνεται να μας βοηθήσει.
*          Ή απαισιοδοξία υπερνικάτε διά της πίστεως στον Θεό Προνοητή, Κυβερνήτη και Ρυθμιστή των πάντων, και διά της υπακοής στο θέλημα του Θεού.
*          Γνωρίζει ό πονηρός ότι ή πίστη είναι...

Περί ταπεινώσεως. Μέρος Α'. Οι λογισμοί καθορίζουν τη ζωή μας. Γέροντα Θαδδαίου της Βιτόβνιτσα



 Περί ταπεινώσεως. Μέρος Α'
Οι λογισμοί καθορίζουν τη ζωή μας
 Βίος και διδαχές του γέροντα Θαδδαίου της Βιτόβνιτσα

1. Είχα μεγάλη λαχτάρα να μάθω πώς είναι η ζωή εκείνων που υπηρετούν τον Θεό με όλη τους την καρδιά. Γι’ αυτό και όταν ήμουν νεότερος, μου άρεσε να ξεφυλλίζω τα έργα των Αγίων Πατέρων και να βλέπω την εσωτερική κατάστασή τους. Αυτοί οι ίδιοι το περιέγραφαν αυτό. Βλέπετε, εμείς ζούμε μονάχα εξωτερικά και βλέπουμε τον χείμαρρο της ζωής να μας προσπερνά. Ωστόσο, η εσωτερική ζωή κάθε ανθρώπου δεν είναι το ίδιο πράγμα.
Ποθούσα να μάθω για την εσωτερική ζωή εκείνων που είχαν ζήσει βίο τέλειο εδώ στη γη, και που είχαν δοξαστεί από τον Θεό τόσο εδώ όσο και στην αιωνιότητα. Και ήταν τότε που συνειδητοποίησα, όπως εξηγούν οι ίδιοι οι Πατέρες, πως η τελειότητα της χριστιανικής ζωής συνίσταται στην άκρα ταπείνωση.

2. Πρέπει κανείς να κηρύττει όχι από το ορθολογιστικό του μυαλό, αλλά μέσα από...

ΑΘΩΟΣ ΠΑΜΨΗΦΕΙ ο πατριώτης Πρόξενος Κορυτσάς Θεόδωρος Καμαρινός! Η πορεία του "μαρτυρίου του" και η ΝΙΚΗ!



Η πορεία του μαρτυρίου ... 

Ως ιστολόγιο, όπως οφείλουμε απέναντι σε κάθε Έλληνα πατριώτη. Έτσι, από την πρώτη στιγμή στηρίξαμε τις προσπάθειες του Προξένου Θεόδωρου Καμαρινούνα αναδείξει την Ελληνικότητα της περιοχής τηςΚορυτσάς Β.Ηπείρου (περιοχή που αφελληνίστηκε μαζικά, μετά από σκληρές διώξεις επί κομμουνιστικού καθεστώτος Ενβέρ Χότζα)


Το "Ελληνικό" ΥΠ.ΕΞ., ανακάλεσε τον Πρόξενο κ.Καμαρινό (Φεβρουάριος 2011), εξαιτίας της προτροπής του προς τους βορ/τες να μην φοβηθούν να δηλώσουν την Ελληνική  καταγωγή τους, . 
Μόλις το πληροφορηθήκαμε, ως ιστολόγιο αντιδράσαμε ΑΜΕΣΑ:

17/2/2011 Επέτειος της Αυτονομίας Β.Ηπείρου. ΜΙΑ ΝΕΑ ΠΡΟΔΟΣΙΑ: Η Ελληνική Κυβέρνηση ανακαλεί τον Πρόξενό μας στην Κορυτσά



Δεκάδες ιστολόγια στη συνέχεια ανέδειξαν το θέμα και ...

Γέροντος Παϊσίου Αγιορείτου: "Υπέρ του γένους και της Πατρίδος"



Το σημαντικότερο κείμενο-παρακαταθήκη του Αγίου Γέροντα Παϊσίου του Αγιορείτου:

"Ο Γέροντας, ξεριζωμένος από την βρεφική του ηλικία, και έχοντας ζήσει τη φρίκη του πολέμου και....

Αφιέρωμα για την Απελευθέρωση της Κονίτσης από τους Τούρκους


Πέντε πράγματα που μετανιώνουν οι άνθρωποι λίγο πριν πεθάνουν...





1. Εύχομαι να είχα το κουράγιο να ζήσω τη ζωή μου όπως την ήθελα στ' αλήθεια, κι όχι όπως ήθελαν οι άλλοι.

Αυτή ήταν η πιο συνηθισμένη απάντηση. Όταν συνειδητοποιείς πως η ζωή σου τελειώνει και κοιτάς πίσω σου, βλέπεις πόσα όνειρα έμειναν απραγματοποίητα. Οι περισσότεροι δεν είχαν κάνει ούτε τα μισά και θα πέθαιναν γνωρίζοντας πως γι' αυτό έφταιγαν οι επιλογές που είχαν κάνει, ή δεν είχαν κάνει. Είναι σημαντικό να ...

Ευαγόρας Παλληκαρίδης: 27 Φεβρουαρίου 1938 (video)


Μάρτυρας του αγώνα των ελληνοκυπρίων για την αποτίναξη του αγγλικού ζυγού και την Ένωση της Μεγαλονήσου με την Ελλάδα.
Γεννήθηκε στις 27 Φεβρουαρίου 1938 στο χωριό Τσάδα, της επαρχίας Πάφου. Μπήκε νωρίς στον αγώνα, από τα μαθητικά του χρόνια κιόλας. Το 1953, σε ηλικία 15 ετών, κατεβάζει και τεμαχίζει την αγγλική σημαία στο Κολέγιο της Πάφου, κατά την ημέρα στέψης της Βασίλισσας Ελισάβετ στο Λονδίνο. Δύο χρόνια αργότερα, συλλαμβάνεται ως μέλος της νεολαίας της ΕΟΚΑ, επειδή συμμετείχε σε παράνομη πορεία.
Στις 18 Δεκεμβρίου 1956 συλλαμβάνεται εκ νέου και...

Η καθιστική ζωή αλλάζει τον εγκέφαλο


Η καθιστική ζωή αλλάζει τον εγκέφαλο
Σύμφωνα με τη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο «The Journal of Comparative Neurology» και η οποία διεξήχθη σε αρουραίους από ειδικούς της Ιατρικής Σχολής του Πολιτειακού Πανεπιστημίου Wayne στις ΗΠΑ, η έλλειψη άσκησης έχει αρνητική επίδραση στους νευρώνες... μετασχηματίζοντάς τους.

Στο πλαίσιο των πειραμάτων, τα μισά πειραματόζωα τοποθετήθηκαν σε κλουβιά με τροχούς εξάσκησης, ενώ τα υπόλοιπα σε κλουβιά χωρίς τροχούς. Οι αρουραίοι που είχαν τροχό στο κλουβί τους άρχισαν σύντομα να...

Έλληνες στην Ουκρανία: Μια υπόθεση 2.500 ετών- Από τον Ιάσωνα στη Φιλική Εταιρεία


Το defencenet.gr μόνο πρώτο ανέδειξε τον κίνδυνο εξολόθρευσης του ελληνικού στοιχείου στην Ουκρανία από την μαφία της Τιμοσένκο και του νεοναζιστές που κατέλαβαν την εξουσία στο Κϊεβο, όταν ο Έλληνας υπουργός Εξωτερικών Ε.Βενιζέλος έδινε συγχαρητήρια στην Τ.Τιμοσένκο για ην απελευθέρωσή της και ευχόταν τα καλύτερα στην παράνομη ουκρανική κυβερνηση.
Σε ελάχιστες ημέρες επιβεβαιωθήκαμε. Απογορεύθηκε η ελληνική γλώσσα ως μία από τις επίσημες της χώρας και οι νεοναζί διορίζονται σε θέσεις κλειδιά, όπως αυτή του γενικού εισαγγελέα της χώρας!.
Ποια είναι όμως η παρουσία των Ελλήνων στην Ουκρανία; Το ελληνικό στοιχείο ιδιαιτέρως στην Χερσόνησο της Κριμαίας, έχει μακρότατη ιστορία, η οποία χρονολογείται ήδη από τον 6ο αιώνα π.Χ., οπότε και άρχισε η ελληνική εποίκιση στα παράλια της Μαύρης θάλασσας και στην χερσόνησο της Κριμαίας.
Tα ερείπια των αρχαίων ελληνικών πόλεων Σεβαστούπολη, Παντικαπαίου (Κιμμέριος Βόσπορος), Xερσονήσου,Φαναγόρειας, Θεοδόσιας κ.ά. μαρτυρούν την παλιά δόξα των Eλλήνων.
Χερσόνησος ονομάζεται σήμερα και επρόκειτο για μία από τις πόλεις που ίδρυσαν οι αρχαίοι Ελληνες σ΄αυτή την περιοχή με τις τεράστιες γεωργικές εκτάσεις, προκειμένου να εξασφαλίσουν σιτηρά για την επιβίωση των δικών τους πόλεων - κρατών. Συγκεκριμένα η πόλη ιδρύθηκε τον 6ο π. Χ. αιώνα αλλά σύμφωνα με τους αρχαιολόγους στις αρχές του 3ου αιώνα π. Χ., μεγάλο μέρος του αγροτικού πληθυσμού σκοτώθηκε από ξένους εισβολείς.
Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την Κριμαία Ταυρίδα(αργότερα Ταυρική), σύμφωνα με το όνομα των κατοίκων της, των Ταύρων. Ο ιστορικός Ηρόδοτος αναφέρει ότι ο Ηρακλής όργωσε αυτή τη γη χρησιμοποιώντας ένα γιγάντιο ταύρο.
Κατά τα τέλη του 5ο αιώνα αρχαίοι Έλληνες αποικιστές άρχισαν να εγκαθίστανται κατά μήκος της Μάυρης Θάλασσας. Ανάμεσά τους υπήρχαν Δωριείς από την Ηράκλεια Ποντική η οποίοι και Ίωνες από τη Μίλητο που προσορμίστηκαν στη Θεοδοσία και το Παντικάπαιον.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως εκεί βρισκόταν η μυθική Κολχίδα από όπου ο Ιάσονας πήρε το χρυσόμαλλο δέρας, δηλαδή το δέρμα (την προβιά) που απέμεινε από το κριάρι που έστειλε η Νεφέλη για να σώσει το γιο της Φρίξο από τη θυσία που ήθελε να κάνει ο πατέρας του.
Σύμφωνα με τον μύθο, ο βασιλιάς Αθάμας έχοντας πάρει τον χρησμό από το μαντείο των Δελφών ότι ήταν ευθύνη του γιου του το γεγονός πως δε φύτρωσε το σιτάρι εκείνη τη χρονιά, αποφάσισε να τον θυσιάσει. Έτσι η μητέρα του Νεφέλη η οποία είχε πεθάνει, έστειλε από τον ουρανό ένα κριάρι με χρυσό δέρμα να τον αρπάξει από την επικείμενη θυσία.
Το κριάρι λοιπόν άρπαξε τον Φρίξο και την Έλλη και τους πήγε στην Κολχίδα. Εκεί ο Φρίξος θυσίασε το κριάρι στο Δία και χάρισε το δέρμα του στο βασιλιά της Κολχίδας, Αιήτη που τον φιλοξενούσε. Εκείνος το κρέμασε σε μια βελανιδιά στο δάσος του θεού Άρη και έβαλε έναν ακοίμητο δράκο να το φυλάσσει.
Η Φιλική Εταιρεία ήταν η σημαντικότερη από τις μυστικές οργανώσεις που σχηματίστηκαν για την προετοιμασία επανάστασης για την απελευθέρωση των Ελλήνων από την Οθωμανική Αυτοκρατορία.
Ιδρύθηκε το 1814 στην Οδησσό (τέταρτη μεγαλύτερη πόλη της Ουκρανίας και σημαντικό λιμάνι στον Εύξεινο Πόντο) και σύμφωνα από τους παλαιότερους ιστορικούς, από τον Εμμανουήλ Ξάνθο, το Νικόλαο Σκουφά, Αθανάσιο Τσακάλωφ. Τέταρτο μέλος της, μυήθηκε ο Αντώνιος Κομιζόπουλος από τη Φιλιππούπολη.
Επίσης από τα πρώτα μέλη που μυήθηκαν ήταν και ο Παναγιώτης Αναγνωστόπουλος (και μάλιστα κατά ορισμένες πηγές συνιδρυτής, πριν τον Ξάνθο που μυήθηκε αργότερα).
Οι Φιλικοί αφού μυούνταν στην Εταιρεία έδιναν όρκο πίστης και επικοινωνούσαν με κώδικες, ψευδώνυμα και συνθηματικές λέξεις.
Οι Έλληνες της Κριμαίας διαιρούνται σε δύο ομάδες: Είναι οι λεγόμενοι Ελληνόφωνοι-Ρωμαίοι και οι Τουρκόφωνοι-Ουρούμ. Είναι Έλληνες της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας που προέρχονταν από την περιοχή του Πόντου που μετανάστευσαν και αποίκισαν την Κριμαία.
Και οι δύο ομάδες μετανάστευαν στην περιοχή για πολλούς αιώνες (απ' τον 4ο αιώνα π.Χ. μέχρι και 17ο αιώνα μ.Χ.) από την Ανατολία, κυρίως από τον Πόντο. Οι τελευταίοι εντάθηκαν στην κοινωνική και πολιτισμική ζωή του τόπου, με αποτέλεσμα να υιοθετήσουν την γλώσσα των Τατάρων της Κριμαίας ως μητρική γλώσσα.
Το 1777, μετά την προσάρτηση της Κριμαίας στη Ρωσία, η Μεγάλη Αικατερίνη διέταξε την εγκατάσταση όλων των Ελλήνων από τη χερσόνησο στη Βόρεια Αζοφική, έτσι έγιναν γνωστοί ως Έλληνες της Αζοφικής (приазовские греки / priazovskie Greki).
Μερικοί γλωσσολόγοι πιστεύουν ότι η διάλεκτος που ομιλείται από τους Έλληνες της Αζοφικής διαφέρει από την κοινή γλώσσα των Κριμαίων και ως εκ τούτου αποτελεί μια ξεχωριστή ομάδα γλώσσας αυτής. Οι Ουρούμ είναι Ορθόδοξοι Χριστιανοί.
Από τον 18ο έως τις αρχές του 20ου αιώνα, στον Καύκασο μετανάστευαν μαζικά οι Έλληνες από την Οθωμανική Αυτοκρατορία, κυρίως από την περιοχή του Πόντου. Ο Ρωσοτουρκικός πόλεμος του 1828-29, με την προέλαση του ρωσικού στρατού προς το Ερζερούμ και την Αργυρούπολη και τον ενθουσιασμό που προκάλεσε στους τοπικούς ελληνικούς πληθυσμούς αλλά και τη συμφωνία ειρήνης με τη Συνθήκη της Αδριανούπολης που ακολούθησε με την αποχώρηση των ρωσικών στρατευμάτων από την περιοχή, ανάγκασε ένα μεγάλο αριθμό Ελλήνων (περίπου 42.000) να ακολουθήσει τον ρωσικό στρατό, για το φόβο αντιποίνων.
Η ρωσική κυβέρνηση και ειδικότερα ο τσάρος Νικόλαος Α΄ με απόφασή του, μετά από εισήγηση του στρατηγού Ιβάν Πασκέβιτς, τους εγκατέστησε στην περιοχή της Τσάλκας, όπου ίδρυσαν 27 αμιγή ελληνικά χωριά. Επί της Σοβιετικής Ένωσης αποτελούσαν αναγνωρισμένη ελληνική μειονότητα της Γεωργίας. Ίδρυσαν επίσης τρία χωριά στην περιοχή Γκομαρέτη.
Μέχρι το 13ο αιώνα που ήρθαν οι Τάταροι το Ελληνικό κράτος στη Χερσόνησο της Κριμαίας άκμαζε, μα και μετά η ελληνική παρουσία παρέμενε ισχυρή, κράτησε κάποια εδάφη στην Kριμαία, ενώ Βενετοί και Γενοβέζοι δημιουργούν λιμενικές εγκαταστάσεις. μέχρι να τα πάρουν οι Οθωμανοί το 1485.
Ως το 1778, μέρος του ελληνικού πληθυσμού έμεινε σε εδάφη που του παραχώρησε η αυτοκράτειρα της Pωσίας Aικατερίνη.
Στη Σοβιετική ένωση του Στάλιν με διάταγμα το 1937 οι Ελληνικοί σύλλογοι χαρακτηρίστηκαν κατασκοπευτικοί, ακολούθησε, μια εθνοκάθαρση και πραγματική τραγωδία για το μικρό ελληνικό λαό της Αζοφικής. Κλείστηκαν τα ελληνικά σχολεία, το θέατρο, η εφημερίδα, καταργήθηκε το λαογραφικό συγκρότημα. Καταστράφηκαν ακόμα και όλα τα έγγραφα που θύμιζαν την ύπαρξή τους.
Με ψευδείς κατηγορίες, εκτελέστηκαν όλοι οι Έλληνες διανοούμενοι, καθώς και χιλιάδες εργάτες και αγρότες ελληνικής καταγωγής. Δεν υπήρχε ελληνική οικογένεια που να μην είχε χάσει ένα μέλος της από τις καταπιέσεις αυτές. Παραμένουν άγνωστα μέχρι σήμερα οι τόποι εκτέλεσης και ταφής των θυμάτων του Στάλιν.
Με την άνοδο στην εξουσία του Νικήτα Χρουστσώφ, οι Έλληνες της Ουκρανίας, όπως και της υπόλοιπης πρώην Σοβιετικής Ένωσης, απέκτησαν σχετική πολιτική ελευθερία. Στη δεκαετία του '70 είχε συσταθεί μια λογοτεχνική ομάδα των Ελλήνων ποιητών που συναντιούνταν κάθε καλοκαίρι στο εξοχικό «Αζοφικό αγλάρ» («Το χελιδόνι της Αζοφικής») του ποιητή Δημήτρη Δεμερντζή.
Σύμφωνα με τον ιστότοπο einai-adynaton.blogspot.gr, στις 25 Ιανουαρίου 1989 στη Μαριούπολη, ιδρύθηκε ο πρώτος ελληνικός σύλλογος, με πρωταρχικό σκοπό την αναγέννηση της ελληνικής διαλέκτου της Μαριούπολης και η εκμάθηση της νέας ελληνικής γλώσσας. Την 25η Μαρτίου του ίδιου χρόνου γιορτάστηκε για πρώτη φορά η εθνική μας εορτή και ακούστηκε και ο εθνικός ύμνος.
Στη γιορτή αυτή είχαν έρθει Έλληνες από τα γύρω χωριά, χόρευαν στη διάρκεια της συναυλίας τους ελληνικούς τοπικούς χορούς. Μετά από τη συναυλία, οι άνθρωποι αγκαλιάζονταν και έκλαιγαν: για πρώτη φορά μετά από πολλές δεκαετίες, από τη σκηνή ακουγόταν η μητρική τους γλώσσα.
Από το 1992 έως το 2000 στον τοπικό δημοτικό ραδιοφωνικό σταθμό, δυο φορές το μήνα μεταδίδονταν η εκπομπή "Καλησπέρα". Από το 1992 έως 1995 στο Ντονέτσκ εκδίδονταν η εφημερίδα «Λόγος», ενώ από το 1994 άρχισε να κυκλοφορεί η εφημερίδα  «Χρόνος» του ελληνικού συλλόγου της Μαριούπολης και το 1996 άνοιξε Ελληνικό προξενείο.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Ο άπιστος γιατρός και η ύπαρξη της ψυχής


Ένας άπιστος γιατρός έλεγε σε έναν πιστό χριστιανό:
 Δεν υπάρχει ψυχή. Είδες ποτέ με τα μάτια σου καμιά ψυχή; Άκουσες καμιά ψυχή με τα αυτιά σου; Γεύτηκες, οσφράνθηκες ποτέ την ύπαρξη της ψυχή;
 Όχι, απάντησε ο πιστός.

Ο γιατρός με κάποιο υπεροπτικό ύφος είπε: Βλέπεις; Έχουμε τέσσερις αισθήσεις που μας πληροφορούν ότι δεν υπάρχει ψυχή και μόνο μία υπέρ της ύπαρξης της.

 Αλλά ο πιστός δεν τα έχασε. Με ευστροφία ρωτά το γιατρό:
 Είδες ποτέ γιατρέ μου, με τα μάτια σου τον πόνο; Τον άκουσες με τα αυτιά σου; Τον γεύτηκες με...

H Βυζαντινή Αυτοκρατορία μέσα από φωτογραφίες. Το μεγαλέιο της από έναν Γάλλο καλλιτέχνη

Πηγή: Λίθος Φωτός
  
Μην το χάσετε! Βυζαντινό πάθος by Antoine Helbert +pics

σχόλιο Γ.Θ : Θα σας συναρπάσει και θα σας κάνει να σιγοψιθυρίσετε εκείνο το χιλιοειπωμένο και πονεμένο "αχ τι είχαμε", που η Ρωμιοσύνη ολόκληρη θα αναφωνεί έως ότου η Αγία Ρωμανία νεκραναστηθεί.
Ο Antoine Helbert από το Στρασβούργο της Γαλλίας είναι ζωγράφος, γλύπτης, εικονογράφος, γραφίστας, σκηνογράφος όπερας, ψηφιακός καλλιτέχνης κ.ά.

Πριν μερικά χρόνια έλαβε ως δώρο από τη μητέρα του ένα βιβλίο για το Βυζάντιο και τόσο εμπνεύστηκε από αυτόν τον μυστηριώδη πολιτισμό που αγνοούσε μέχρι τότε που δημιούργησε μερικούς ψηφιακούς πίνακες εμπνευσμένους από αυτόν.
Τους ονόμασε μάλιστα με το γενικό τίτλο Βυζαντινό πάθος (PASSION BYZANTINE), ενώ απεικονίζουν βυζαντινή αρχιτεκτονική, πορτρέτα και...

Ο άπιστος πατέρας αποδέχεται το μήνυμα του μικρού παιδιού του...!


 Μιά καταπληκτική συζήτηση ενός πατέρα με τό γιό του.

  -Πατέρα, είπε την Κυριακή ο μικρός στον πατέρα του, έχω την άδεια σου να πάω στην Εκκλησία;
 - Όχι, απάντησε ο άπιστος πατέρας. Η Εκκλησία δεν είναι για σένα. Είναι για τους γέρους και τις γριές.
 - Μα, πατερούλη μου, είπε ο μικρός, στο σχολείο έμαθα ότι η τέταρτη εντολή του Θεού, λέει να πηγαίνουμε κάθε Κυριακή στην Εκκλησία, για να λατρέψουμε τον Θεό.
  - Αυτό είναι ανοησία, συνέχισε ο πατέρας.
  -Αλλά τότε, πατέρα μου, αν είναι ανοησία να...

Το BBC προπαγανδίζει για άλλη μια φορά υπέρ της Εμφύτευσης Μικροτσίπ



Πηγή: ΜΕΤΩΠΟ ΟΧΙ

Με τίτλο “Γιατί Θέλω Εμφύτευση Μικροτσίπ” Συνεχίζει την προπαγάνδα του ύπέρ του Οργουελικού καθεστώτος της Ιλλουμινατικής Νέας Τάξης Πραγμάτων το bbc.
Πάσάρεται σαν μόδα MUST και αναδικνύει για άλλη μια φορά τα “ωφέλη” της χρήσης του κάποια από αυτά είναι εύκολη αγορα και πώληση , αποφυγή της περίπτωσης να ...

ΤΑ ΤΕΛΩΝΙΑ ΕΞΕΤΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΨΥΧΗ-ΜΕΓΑΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ


Σήμα κινδύνου προς γονείς και εκπαιδευτικούς για το πρόβλημα του εθισμού των νέων στο διαδίκτυο


Σήμα κινδύνου προς γονείς και  εκπαιδευτικούς  για το σοβαρό πρόβλημα του εθισμού των νέων στο διαδίκτυο, εκπέμπουν παιδοψυχίατροι και ψυχοθεραπευτές.
Το πρόβλημα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, τείνει να πάρει διαστάσεις «επιδημίας» σε παγκόσμιο επίπεδο , καθώς σύμφωνα με μελέτες στην Ασία το ποσοστό εθισμού είναι πάνω από 10%, στην Αμερική  7.5%  και στην Ελλάδα κοντά στο 10%.
Στην Κίνα υπολογίζονται σε πάνω από 10 εκατομμύρια οι εθισμένοι νέοι, ενώ στην Νότια Κορέα μετά από 10 θανάτους, που προκλήθηκαν από υπερβολική παρορμητική χρήση του διαδικτύου, ο εθισμός  θεωρείται από τα πιο σοβαρά θέματα δημόσιας υγείας. 
«Το διαδίκτυο είναι ένα μέσο που έχει αλλάξει την ζωή μας σε μεγάλο βαθμό. Διευκολύνει την καθημερινότητα μας , δίνει απίστευτες πληροφορίες, αλλά ουδέν καλό αμιγές κακού» τονίζει η παιδοψυχίατρος κ. Μερσύνη Αρμενάκα, με την ευκαιρία της  11ης  Φεβρουαρίου (Διεθνής Ημέρα Ασφαλούς πλοήγησης στο Διαδίκτυο).
Το διαδίκτυο, σύμφωνα με τους ειδικούς,  αποτελεί  πλέον στοιχείο της ζωής μας αλλά ο τρόπος που χρησιμοποιείται σχετίζεται κατά πολύ με τις ανάγκες των ατόμων .Κρύβει δε κινδύνους και παγίδες για τους νέους που μόνο με τη επικοινωνία και την υποστήριξη της οικογένειες μπορούν να αντιμετωπισθούν.
«Σε όλες τις μορφές εθισμού ,ότι και αν αφορά, όπως το διαδίκτυο η  τη χρήση ουσιών ή τα θέματα διατροφής έχει διαπιστωθεί ότι είναι καταλυτικός ο παράγοντας οικογένεια είτε ως αιτία είτε ως έγκαιρη παρέμβαση» εξηγεί  η κ. Αρμενάκα και προσθέτει
«Στην κλινική παιδοψυχιατρική πρακτική τα παιδιά που... φτάνουν στο σημείο να εθιστούν στο διαδίκτυο είναι παιδιά με ελλειπή επικοινωνία με τους γονείς τους και δύσκολη- παθολογική καθημερινότητα. Παιδιά που ψάχνουν τρόπο να αποκοπούν από τα προβλήματα της καθημερινότητας και να κατευνάσουν τα έντονα αισθήματα που τα κατακλύζουν μέσω ενός τρόπου που τους αποσυνδέει από την πραγματικότητα».
 ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ  ΕΘΙΣΜΟΥ  ΝΕΩΝ  ΣΤΟ  ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Οι γονείς θα πρέπει να κινητοποιηθούν άμεσα όταν το παιδί τους :
•    Έχει καθημερινή πολύωρη πλοήγηση στο διαδίκτυο 
•    Παραμελεί τις υποχρεώσεις του λόγω της πλοήγησης
•    Έχει μειωμένη απόδοση στο σχολείο
•    Προτιμά την πλοήγηση από την επαφή με κάποιο φίλο ή μέλος της οικογένειας
•    Γίνεται  επιθετικό σε ερωτήσεις γύρω από την χρήση του διαδικτύου
•    Σκέφτεται ότι η ζωή θα είναι ανιαρή χωρίς το  internet
•    Χάνει ώρες ύπνου εξαιτίας πολλών ωρών παραμονής στο διαδίκτυο
•    Προσπαθεί να κρύψει  πόσες ώρες είναι online
•    Προτιμά την πλοήγηση από την έξοδο με φίλο από το σπίτι
•    Έχει μεγάλο εκνευρισμό
•     Αποτυγχάνει, μετά από συζήτηση,  να μειώσει τις ώρες στο Ιντερνέτ παρά την προσπάθεια του.
Οι πρώτες τους κινήσεις θα πρέπει να είναι ο έλεγχος του  email, του facebook  και του twitter, ενώ παράλληλα θα πρέπει να ζητήσουν την γνώμη ενός παιδοψυχίατρου.
Η θεραπεία είναι είτε ατομική ψυχοθεραπεία βασισμένη σε Γνωσιακού Τύπου παρεμβάσεις και ψυχοεκπαίδευση, είτε ομαδική και οικογενειακή  ψυχοθεραπεία σε εξειδικευμένα κέντρα αντιμετώπισης του Εθισμού στο Διαδίκτυο.
Υπάρχουν και κάποια εγχειρίδια αυτοβοήθειας ξένης βιβλιογραφίας που βοηθούν σε ηπιότερα προβλήματα ή για αρχική ενημέρωση του ατόμου. Επίσης υπάρχουν  ιστοσελίδες  (netaddiction.com, globaladdiction.org, healthyplace.com)  για τεστ  , τα οποία μπορεί να συμπληρώσει το παιδί για μια αδρή εκτίμηση αν χρειάζεται να γίνει άμεση  παραπομπή για αντιμετώπιση του φαινομένου από ειδικούς της ψυχικής υγείας. 
  ΑΓΝΩΣΤΟ  ΤΟ  ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΟ   ΚΟΣΤΟΣ
Σύμφωνα με τα στοιχεία  πρόσφατη έρευνα της Μονάδας Εφηβικής Υγείας (πανελλαδικό δείγμα 1007 εφήβων 15-16 χρόνων) τα εθισμένα παιδιά έχουν χαμηλή βαθμολογία σχολειού (βαθμός <12) σε σύγκριση με αυτά που ασχολούνται με το διαδίκτυο σε φυσιολογικά πλαίσια.
 Επίσης, επιδίδονται σε παιχνίδια τύχης και χρησιμοποιούν υλικό με σεξουαλικό περιεχόμενο σημαντικά συχνότερα από τους υπόλοιπους. 
«Παρατηρώντας την ψυχοπαθολογία που παρουσιάζουν οι εθισμένοι νέοι  διαφαίνονται  αυξημένες τάσεις αυτοεπιθετικότητας και παραβατικών συμπεριφορών, ενώ ακόμα και  οι νέοι με την οριακή χρήση (στάδιο προ της «εξάρτησης», ωστόσο προβληματική χρήση) παρουσιάζουν τάσεις καταθλιπτικού  συναισθήματος, χαμηλή αυτοεκτίμηση  και κοινωνικό άγχους. Γενικά οι έφηβοι με προβληματική χρήση φαίνεται να αποκτούν μια κακώς εννοούμενη «άνεση» με το διαδίκτυο καταργώντας όρια και παρουσιάζοντας συμπεριφορές υψηλού κινδύνου» καταλήγει η κ. Αρμενάκα.
Πέρα από τους κινδύνους αυτούς οι νευροεπιστήμονες προχωρούν ένα βήμα ακόμη ανησυχώντας για τις μακροπρόθεσμες  επιπτώσεις στις μελλοντικές γενιές σε επίπεδο ανατομικό και παθοφυσιολογικό. 
 Κι αυτό γιατί είναι γνωστό τις τελευταίες δεκαετίες ότι ο εγκέφαλος δεν είναι ένα στατικό όργανο αλλά διαμορφώνεται σε όλη μας την ζωή. Από την νευροβιολογική οπτική φαίνεται ότι η λειτουργία του εγκεφάλου μας είναι αποτέλεσμα μιας διαρκούς σύνδεσης νευρωνικών κυκλωμάτων που επηρεάζονται από την φύση μας, την ανατροφή μας, τις εμπειρίες μας και  την κληρονομικότητα που φέρουμε .
Δηλαδή  οι γονεικές μας επιδράσεις,  γνωριμίες που κάνουμε στην ζωή μας, ακόμα και η ψυχοθεραπεία αλλάζουν τον εγκέφαλο αλλάζοντας τις συναπτικές συνδέσεις των νευρώνων και τα κυκλώματα των νεύρων .Οι ανθρώπινες γνωριμίες δημιουργούν νευρωνικές συνδέσεις ,όπως ανάφερε ο Siegel ήδη από το 1999.Οι εμπειρίες διαμορφώνουν τον εγκέφαλο δηλαδή ουσιαστικά η Εμπειρία είναι βιολογία ,σύμφωνα με τον ίδιο ερευνητή.
Επειδή ο εγκέφαλος είναι ένα προσαρμόσιμο όργανο και οι δομές του χτίζονται μέσα απο τις αλληλεπιδράσεις με τους άλλους γύρω μας ,όταν λείπουν οι επιδράσεις αυτές οι συνέπειες μακροχρόνια θα είναι παρόμοιες με αυτές του ιδρυματισμού στα μωρά.
Παιδοψυχιατρικές μελέτες παρατήρησης σε μωρά που ζούσαν σε ορφανοτροφεία, έδειξαν ότι μωρά που είχαν τα απαραίτητα υλικά αγαθά αλλά στερούνταν  το χάδι και την ανθρώπινη επικοινωνία αδυνατούσαν να αναπτυχθούν σωματικά και νοητικά και πέθαιναν. Αναλογικά η έλλειψη επαφής σε μεγαλύτερες ηλικίες οδηγεί σε κοινωνικό μαρασμό και κάτι τέτοιο φαίνεται να προκαλεί η εμμονή με την online ζωή .
http://www.esos.gr

Ο Τ.Κλούνεϊ ζητά την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα (vid)


 

Υπέρ της επιστροφής των Μαρμάρων του Παρθενώνα στην Ελλάδα τάχθηκε ο Τζορτζ Κλούνεϊ κατά την διάρκεια συνέντευξης Τύπου για την τελευταία του ταινία, «Μνημείων άνδρες».
«Νομίζω έχετε πολύ καλά επιχειρήματα για να στηρίξετε την υπόθεση της επιστροφής στην Ελλάδα των μνημείων που σας ανήκουν» δήλωσε Αμερικανός ηθοποιός απαντωντας σε...

Γ. Πορφύριος μιλάει για την κατάθλιψη


ΕΦΡΑΙΜ ΑΡΙΖΟΝΑΣ-ΟΙ ΕΚΤΡΩΣΕΙΣ


Ο πόλεμος των λογισμών



AΠΟ ΤΟΥΣ πονηρούς λογισμούς πού πολεμοῦν τόν ἄνθρωπο, τρεῖς εἶναι οἱ πιό σκληροί: τῆς ἀπιστίας, τῆς βλασφημίας καί τῆς πορνείας.

Γιά νά κοπάση αὐτός ὁ πόλεμος, πρέπει πρῶτα νά γνωρίζης πότε ἁμαρτάνεις καί πότε ὄχι:
Δέν ἁμαρτάνεις ὅταν ὁ νοῦς, ἡ βούλησις, δέν ...