Τι γιορτάζουμε την Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως;


φωτο από http://panagiaalexiotissa.blogspot.gr/










Η τρίτη Κυριακή των Νηστειών ονομάζεται «Κυριακή της Σταυροπροσκύνησης».
Στην αγρυπνία (σ. ή στον Όρθρο) αυτής της μέρας, μετά από τη μεγάλη Δοξολογία, ο Σταυρός μεταφέρεται σε μια σεμνή πομπή στο κέντρο του ναού και παραμένει εκεί όλη την υπόλοιπη εβδομάδα οπότε στο τέλος κάθε ακολουθίας γίνεται προσκύνηση του Σταυρού.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το θέμα του Σταυρού, που κυριαρχεί στην υμνολογία αυτής της Κυριακής, παρουσιάζεται όχι μέσα στα πλαίσια του πόνου αλλά της νίκης και της χαράς. Ακόμα δε περισσότερο οι Ειρμοί του Κανόνα της Κυριακής είναι παραμένει από την πασχαλινή ακολουθία,«Αναστάσεως ημέρα», και ο Κανόνας είναι παράφραση του αναστάσιμου Κανόνα (Σταυροαναστάσιμος Κανόνας).
Είναι εύκολο να διακρίνουμε το νόημα όλων αυτών. Βρισκόμαστε στη μέση της Μεγάλης Σαρακοστής. Από τη μια πλευρά η φυσική και πνευματική προσπάθεια, αν είναι συστηματική και συνεχής, αρχίζει να μας...

Γιατί η ζωή είναι γεμάτη δοκιμασίες για κάποιους και γιατί κάποιοι περνούν καλά;

Γιατί η ζωή είναι γεμάτη δοκιμασίες για κάποιους και γιατί κάποιοι περνούν καλά;
Ο Θεός μας αγαπά και γι' αυτό μας παιδαγωγεί με δοκιμασίες και πειρασμούς από ανθρώπους και δαίμονες, με αρρώστειες, αδικίες, συκοφαντίες, φτώχεια για να μετανοήσουμε, για να ταπεινωθούμε, για να προσευχόμαστε σ' αυτόν, για να καθαριστούμε από τα πάθη, για να αποκτήσουμε αρετές, για να μην είμαστε προσκολλημένοι στα γήινα, για να του μοιάσουμε και να γίνουμε άγιοι.

Όπως ένας πατέρας παιδαγωγεί το παιδί του όταν απομακρυνθεί από το σωστό δρόμο.

Ο Χριστός έζησε φτωχικά και ταπεινά και έπαθε τόσα για μας.

Η Παναγία έζησε φτωχικά, ταπεινά, σιωπηλά και πόνεσε για το θάνατο του παιδιού της.

Οι Άγιοι πόνεσαν, πειράστηκαν, δοκιμάστηκαν με τόσους πειρασμούς και μαρτύρια. Έζησαν κόβοντας το θέλημά τους, με υπακοή σε πνευματικό, με νηστείες, προσευχές, άσκηση, φτώχεια, ελεημοσύνη.

Έτσι θεραπεύτηκαν από τα πάθη, φωτίστηκαν, χαριτώθηκαν και απέκτησαν τις αρετές και τα υπερφυσικά χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος.

Εμείς οι αμαρτωλοί έχουμε την απαίτηση να καλοπερνάμε νομίζοντας ότι έτσι θα γίνουμε και άγιοι, θα δούμε το Θεό, την Παναγία, τους Αγίους, τους αγγέλους, θα έχουμε υπερφυσικά χαρίσματα.

Κι όταν μας έρθει μια δοκιμασία λέμε γιατί Θεέ μου. Έτσι όμως βρισκόμαστε σε μια φοβερή πλάνη του διαβόλου που μας προσελκύει με την καλοπέραση στην αμαρτωλή ζωή και στην απομάκρυνσή μας από το Θεό.

Παράδειγμα. Στο ραδιοφωνικό σταθμό της πειραϊκής εκκλησίας άκουσα το εξής θαυμαστό περιστατικό.

Μια εβραία βλαστημούσε την Παναγία κι όταν ήρθε η ώρα να γεννήσει δεν μπορούσε. Της είπαν να προσευχηθεί στην Παναγία. Αυτή είπε στην Παναγία ότι αν γεννήσει θα βαφτιστεί χριστιανή και θα βαφτίσει και το παιδί.

Η Παναγία τη βοήθησε να γεννήσει και τότε η εβραία βαφτίστηκε χριστιανή και βάφτισε και το παιδί της. Όμως ο άντρας της όταν το άκουσε οργίστηκε και δαιμονίστηκε. Πήρε ένα τσεκούρι και σκότωσε το παιδί.

Η αστυνομία τον κυνηγούσε για να τον βάλει φυλακή. Τότε αυτός μετανόησε και προσευχήθηκε στην Παναγία. Βαφτίστηκε χριστιανός και τότε το παιδί αναστήθηκε με τη βοήθεια της Παναγίας.

Αν ο Θεός δεν τους παιδαγωγούσε, δεν θα μετανοούσαν. Η παιδαγωγία του Θεού τους οδήγησε στη μετάνοια κι ο Θεός κι η Παναγία τους συγχώρεσαν.

Αυτούς που βρίσκονται σε πλάνες και στη ζωή της αμαρτίας, ο Θεός ξέροντας ότι κάποτε θα μετανοήσουν θα τους παιδαγωγεί μέχρι να μετανοήσουν και να καθαριστούν από τα πάθη και τις αμαρτίες.

Αν όμως ξέρει ότι δεν πρόκειται να μετανοήσουν, τους εγκαταλείπει και δεν τους παιδαγωγεί και μπορεί σ' αυτή τη ζωή να περνάνε καλά όμως στην άλλη θα βασανίζονται αιώνια με τους δαίμονες.

Κρίμα σε αυτές τις ψυχές που ο Χριστός σταυρώθηκε γι' αυτές και να τον θεωρούν και εγωιστή. Ντροπή! Εδώ υπάρχει εγωισμός, περηφάνεια, αχαριστία και δαιμονική πλάνη.

Αφού ο διάβολος τους έχει σκοτίσει το μυαλό με πλάνες, λένε άσχετα πράγματα για το Θεό. Δε γνωρίζουν και δεν πιστεύουν στον αληθινό Θεό, στο Χριστό. Πιστεύουν ό,τι πλανεμένο τους λένε οι δαίμονες.

Την υπακοή στον πνευματικό που μας σώζει την παρεξηγούν νομίζοντας ότι η εκκλησία έτσι εξουσιάζει τους πιστούς. Οι αστρολόγοι, τα μέντιουμ και οι μάγοι που έχουν δαιμονικές δυνάμεις γιατί συνεργάζονται με τους δαίμονες χρησιμοποιούν αυτές τις δυνάμεις για απόκτηση χρημάτων. Παίρνουν χρήματα και εξαρτιέσαι από τις συμβουλές τους.

Αυτοί εξουσιάζουν και εκμεταλλεύονται τους ανθρώπους και τους απομακρύνουν από το Θεό και τους οδηγούν στην εξουσία των δαιμόνων.

Για ν' αποκτήσουμε την αρετή της διάκρισης πνευμάτων δηλαδή αν ένα πνεύμα που μας μιλάει στο νου ή μας παρουσιάζεται στα όνειρά μας είναι πονηρό ή αγγελικό και για να διακρίνουμε τις παγίδες των δαιμόνων ακόμα κι αν φαίνονται θεάρεστες αλλά δεν είναι, θα πρέπει πρώτα να ταπεινωθούμε κάνοντας υπακοή σε πνευματικό.

Αυτή είναι η δοκιμασμένη μέθοδος της Ορθόδοξης εκκλησίας που έχει αναδείξει όλους τους Αγίους της Εκκλησίας μας οι οποίοι έφτασαν στη θέωση με αυτή την υπακοή και απέκτησαν υπερφυσικά χαρίσματα, έκαναν θαύματα κι ευωδίαζαν.

Ένα όνειρο είναι δαιμονικό όταν σου δημιουργεί ταραχή, φόβο, άγχος, επιθυμία, περηφάνεια, υποψία, απελπισία, οργή, ζήλεια, κακία, μίσος κι οποιοδήποτε πάθος.

Αγγελικό είναι το όνειρο που σου δημιουργεί χαρά, ειρήνη, δύναμη, μετάνοια, δάκρυα, ταπείνωση, ευγνωμοσύνη, ελπίδα, εμπιστοσύνη στο Θεό, αγάπη, συγχωρητικότητα.

Η ζωή είναι δώρο του Θεού που μας το χάρισε για να φτάσουμε κοντά του με την ελεύθερη θέλησή μας.

Οι δοκιμασίες είναι κι αυτές δώρα του Θεού που μας βοηθούν να φτάσουμε πιο γρήγορα κοντά στο Θεό και να του μοιάσουμε στις αρετές και στην αγιότητα.

Γι' αυτό ας τις δεχόμαστε με ευγνωμοσύνη, με υπομονή, με εμπιστοσύνη όπως το μικρό παιδάκι δέχεται την παιδαγωγία του πατέρα του.

Ας κάνουμε υπακοή στον πνευματικό μας και στις εντολές του Χριστού για ν' αποκτήσουμε ταπείνωση, θεία χάρη, καθαρότητα, φωτισμό, διάκριση.

Ας αγαπήσουμε το Χριστό με ανιδιοτέλεια χωρίς να περιμένουμε απ' αυτόν δώρα, χαρίσματα και ανταμοιβές.

Ας σιωπούμε κι ας μην ξέρει κανείς τον αγώνα μας, τους πειρασμούς μας και τις καλές μας πράξεις όπως έκανε η Παναγία που πάντα ήταν σιωπηλή και ταπεινή.

Κι όλα αυτά για να ευχαριστήσουμε και να δοξάσουμε το Σωτήρα μας, τον Κύριο Ιησού Χριστό, τον Υιό του Θεού.
http://www.askitikon.eu/ell/product/ 

Η Ευρώπη διώχνει τον Χριστό με κάθε τρόπο..!Αγ. Νικόλαος Βελιμίροβιτς

Ο Χριστός με τη διδασκαλία του συνέβαλε στην πρόοδο της Ευρώπης; Η Ευρώπη ευχαρίστησε τον Χριστό; 
Αδελφοί μου, αυτά τα ερωτήματα μπορούν να αποτελέσουν θέμα μελέτης και διδαχής. Τι πρόσφερε ο Χριστός στην Ευρώπη; Οι Ευρωπαίοι ανέμεναν πολλά από τον Χριστό και Αυτός τους έδωσε περισσότερα από όσα εκείνοι περίμεναν. Τους πρόσφερε τα πάντα.

Ο Χριστός απάλλαξε την Ευρώπη από τον σκοταδισμό της αθεΐας και τη μωρία της ειδωλολατρίας. Αυτή η φράση είναι σημαντική για όποιον μπορεί να καταλάβει τι είναι ειδωλολατρία και τι είναι αθεΐα. Για όποιον δεν μπορεί να την κατανοήσει, θα την εξηγήσω περισσότερο.

Ο καιρός της αθεΐας και της ειδωλολατρίας στην Ευρώπη ήταν μία περίοδος σκοταδισμού. Μια κατάσταση παρόμοια μ’ αυτήν που υπάρχει στις μαύρες φυλές που ζουν στην Αφρική.

Αθεΐα και ειδωλολατρία σήμαινε: θεολογία δίχως τον αληθινό Θεό, γάμοι χωρίς ηθική και κοινωνία δίχως ευσπλαχνία για τον συνάνθρωπο.

Με μια λέξη αθεΐα και ειδωλολατρία σήμαινε ζωή χωρίς ουσία και θάνατο χωρίς ελπίδα.

Παράλληλα υπήρχε συνεχής φόβος για...

Πώς είναι ο Θεός;

Ένας νέος πήγε σ' έναν σοφό γέροντα και τον παρακάλεσε θερμά:

- Με απασχολεί το ερώτημα: Υπάρχει Θεός; Ειπέ μου, σε παρακαλώ! Εσύ το πιστεύεις ότι υπάρχει Θεός;

- Και βέβαια το πιστεύω, του απάντησε ο γέροντας.

- Και ότι ο Θεός δημιούργησε τον κόσμο, το πιστεύεις κι αυτό;

- Και βέβαια, το πιστεύω.

- Και τον Θεό ποιος τον έφτιαξε;

- Εσύ, του απάντησε σοβαρά και ξερά ο γέροντας.

Ο νεαρός σοκαρίστηκε με την απάντηση του γέροντα.
Τον ρώτησε και πάλι λοιπόν:

- Γέροντα, εγώ σε ρωτάω σοβαρά, του είπε. Κι εσύ μου λες πως...

Η εξομολόγηση του λήσταρχου Νταβέλη στον Αγ. Νικόλαο Πλανά





Την Μεγάλη Σαρακοστή του 1966, παρακολουθώ μάθημα ηθικής στην Α΄ αίθουσα της Θεολογικής Σχολής. Διδάσκων ήταν ο Ιωάννης Καρμίρης, άνδρας σοφός και πεπαιδευμένος, ωραίος για το αρρενωπό και σοφό του χαρακτήρα…

…Αυτός ο μεγάλος δάσκαλος της δογματικής και της ηθικής αναφέρθηκε σε κάποια του παράδοση στο μυστήριο της εξομολογήσεως. Μεταξύ των άλλων είπε πως την ανάγκη της εξομολογήσεως την αισθάνονται όλοι οι άνθρωποι.

– Οι τύψεις της συνειδήσεως είναι μεγάλη τυράγνια. Και οι πιο μεγάλοι ληστές και κακούργοι ψάχνουν άνθρωπο εμπιστοσύνης, παπά ευλαβή, να εξομολογηθούνε. Και αναφέρθηκε στον αρχιληστή της Αττικής, τον Νταβέλη, που ίσως ήταν και ο τελευταίος λήσταρχος στον χώρο μας:

– Ο παπα-Νικόλας Πλανάς στην εποχή του λειτουργούσε σε δυο-τρία εκκλησάκια. Ο προφήτης Ελισσαίος στην πλαγιά του Λυκαβηττού, του ήταν πολύ αγαπητό. Φαίνεται πως η τελευταία εκκλησία που έκλεινε την πόρτα, για να μείνουν μόνοι οι Άγιοι στα εικονοστάσιά τους, ήταν του προφήτη Ελισσαίου.

Ο παπα- Νικόλας συντρόφευε τους Αγίους με τις προσευχές του, μέχρι να πέσει η βαθειά νύχτα. Έτσι, ένα απόβραδο, αφού άναψε την κανδήλα της παρακαταθήκης κι ενώ...

Πώς αντιμετωπίζουμε τους λογισμούς απιστίας;

 



Ἀμφιβολίες γύρω ἀπό τό Θεό καί τήν πίστη ἔχουν κάποτε-κάποτε σχεδόν ὅλοι. Μποροῦν, ὡστόσο, νά τίς διώξουν εὔκολα μέ σκέψεις ἀντιρρητικές, πού ἐπιβεβαιώνουν τήν ἀλήθεια τῆς θείας ἀποκαλύψεως γιά τόν κόσμο καί τόν ἄνθρωπο: ἡ τάξη καί ἁρμονία τοῦ σύμπαντος, τό θαῦμα τῆς ζωῆς, ὅλα τά ἄλλα ὑπερφυσικά καί ἐξαίσια θαύματα τοῦ Κυρίου καί τῶν ἁγίων Του, πάνω ἀπ’ ὅλα ὅμως ἡ μαρτυρία τῆς συνειδήσεως τῶν καλοπροαίρετων καί ἁγνῶν ψυχῶν.

Τά ἔργα τοῦ Θεοῦ, πού μαρτυροῦν γιά τήν ὕπαρξη καί τήν πρόνοιά Του, ἔχουν πολλές πλευρές. Μία πλευρά εἶναι κατάφωτη καί γι’ αὐτό καταφανῆς. Μία ἄλλη εἶναι ἁπλά φωτεινή καί διακριτή. Ἄλλη εἶναι ἀμυδρόφωτη καί δυσδιάκριτη. Ἄλλη πάλι εἶναι σκοτεινή καί γι’ αὐτό ἀόρατη. Τήν τελευταία τούτη πλευρά ἀφοροῦν οἱ ἀμφιβολίες. Ἔτσι, ὅμως, οἰκονόμησε τά πράγματα ὁ Κύριος, γιά νά δοκιμάζεται ἡ εἰλικρίνεια τῆς ἀναζητήσεώς Του ἀπό τίς ψυχές μας, καθώς καί ἡ ταπείνωσή μας. Βλέπετε, ὁ Θεός καί τά ἔργα Του προσεγγίζονται καί γνωρίζονται μόνο μέ τήν ταπείνωση.

Πιστεύετε πώς ὅπου εἶναι ὁ Θεός καί ἡ ἀλήθειά Του, δηλαδή παντοῦ, ὅλα θά πρέπει νά ...

Ηχηρή παρέμβαση Αρμένιου Φοιτητή: «Ζήτω η Ελλάδα μας, η Μακεδονία μας, η Κύπρος μας, η Κωνσταντινούπολη... μας περιμένει!» (βίντεο)

Στην παρουσίαση του βιβλίου του πρέσβη του Αζερμπαϊτζάν στο ΑΠΘ.
“….δεν θα επιτρέψουμε ποτέ ξανά να συμβούν τα ίδια γεγονότα και όποτε χρειαστεί….το ίδιο ισχύει για τα αδέρφια μου τους Έλληνες,το ίδιο ισχύει για το ψευδοκράτος της Κύπρου,την ψευτοπροπαγάνδα των Σκοπίων,για την Μακεδονία,ζήτω η Ελλάδα μας,ζήτω η Αρμενία μας,ζήτω η Μακεδονία μας,η προπαγάνδα τους δεν θα περάσει ποτέ…όπως και η Κύπρος θα ελευθερωθεί,όπως και η Κωνσταντινούπολη μας περιμένει….”
Στην παρουσίαση του βιβλίου του πρέσβη του Αζερμπαϊτζάν με τίτλο «Το Αζερμπαϊτζάν ανάμεσα στις Μεγάλες Δυνάμεις, 1918-1920» στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης(Α.Π.Θ)ένας Αρμένιος φοιτητής, υπερασπίζεται με θάρρος την Ελληνικότητα της Κύπρου και...

Διάλογος του π. Επιφανίου Θεοδωρόπουλου με έναν φοιτητή της Ιατρικής


Διάλογος
του π. Επιφανίου Θεοδωρόπουλου με έναν φοιτητή της Ιατρικής
Φοιτητής: Εσείς οι Χριστιανοί αδιαφορείτε λίγο-πολύ για τα προβλήματα αυτής της ζωής. Συνέχεια μιλάτε για την αιώνια βασιλεία. Αιώνια βασιλεία εδώ, αιώνια βασιλεία εκεί, ενώ ο κόσμος έχει τόσα προβλήματα.
Ο γέροντας τον κοίταξε με το διαπεραστικό του βλέμμα και είπε:
Γέροντας: Παιδί μου, για να μη μιλάμε αφηρημένα, για πες μου ένα πρόβλημα αυτής της ζωής, για το οποίο δεν έχει δώσει απάντηση η Εκκλησία του Χριστού;
Φοιτητής: Ναι να σας πω. Η φτώχεια. Εκατομμύρια άνθρωποι στον κόσμο πεινούν, είναι γυμνοί κι εσείς τους μιλάτε για τη αιώνια βασιλεία. Λες και μπορεί κανείς να χορτάσει ή να ντυθεί με την αιώνια βασιλεία.
Γέροντας: Καλό μου παιδί, και σ'αυτό έχει απαντήσει η Εκκλησία. Αν οι άνθρωποι τηρούσαν τις εντολές της «ο έχων δύο χιτώνας μεταδότω τω μη έχοντι» (Λουκ. 3, 11) και «εάν μη περισσεύση η δικαιοσύνη υμών πλείον των γραμματέων και φαρισαίων, ου μη εισέλθητε εις την βασιλείαν των ουρανών» (Ματθ. 5, 20), δεν θα μιλούσαμε αυτή τη στιγμή για φτώχεια! Φαντάσου ότι η δικαιοσύνη των Ιουδαίων έδινε στους φτωχούς το 1/10 από τα εισοδήματα τους. Αν λοιπόν οι άνθρωποι, τηρούσαν τις εντολές της Εκκλησίας και έδιναν περισσότερα από το 1/10 δεν θα υπήρχε ούτε φτώχεια, ούτε πείνα ούτε γύμνια στον κόσμο.
Φοιτητής: Πάτερ, κοιτάξτε. Αυτά είναι ευχόλογα. Τα έχουν πει κι' άλλοι.
Γέροντας: Το ξέρω παιδί μου, ότι τα έχουν πει κι' άλλοι. Αλλά υπάρχει μία διαφορά. Μίλησαν για δικαιοσύνη, για αγάπη, για ελευθερία, απευθυνόμενοι στην απρόσωπη μάζα που λέγεται ανθρωπότητα. Ενώ ο Χριστός μίλησε γι' αυτά απευθυνόμενος στα πρόσωπα. Στον Βασίλη, στον Κώστα, στον Δημήτρη, στην Μαρία. Γι'αυτό, ενώ τα διάφορα κοινωνικά συστήματα δεν κατάφεραν να πείσουν κανέναν, ο Χριστός έπεισε χιλιάδες ανθρώπους να μοιράσουν τις περιουσίες τους στους φτωχούς, να εφαρμόσουν κοινωνική δικαιοσύνη, να συμπαρασταθούν στον ανθρώπινο πόνο, να θυσιάσουν και τη ζωή τους για την αγάπη των άλλων. Κατάφερε και τελώνες και πόρνες και ληστές και φονιάδες να τους αλλάξει τελείως και να τους κάνει αγίους. Και μια και αναφέρεσαι στα προβλήματα της ζωής, να σε ρωτήσω και γω κάτι: Ο θάνατος είναι ή δεν είναι πρόβλημα αυτής της ζωής;
Φοιτητής: - Δεν ξέρω.
Γέροντας: Ε, πως δεν ξέρεις; Ο θάνατος είναι πρόβλημα της ζωής και...

Τα παραμύθια του Άντερσεν - Το Ασχημόπαπο (Ελληνικά)