Όταν οι Τσέτες έκαψαν Πόντιους μέσα στην εκκλησιά!


Αφηγείται η Σοφία Κυνηγοπούλου, το γένος Σιδηροπούλου (καταγωγή: Πάτλαμα Κερασούντας)
 
Το γεγονός συνέβη το 1921 στο χωριό της, και ήταν αυτόπτης μάρτυρας.
 
Ήταν πρωί, όταν τα σκυλιά του χωριού άρχισαν –λες και ήταν συνεννοημένα– να γαβγίζουν με πάθος που ξεσήκωσε όλους μας. Βγήκαμε στα παράθυρα να δούμε τι συμβαίνει. Και ξαφνικά βλέπουμε από το βάθος του δρόμου καβαλάρηδες να χτυπούν με το μαστίγιο τα άλογά τους για να τρέξουν πιο γρήγορα. Το ποδοβολητό τους σε τρόμαζε.
 
«Τσέτες!» έκανε ο πατέρας μου. Και ζύγωσε περισσότερο για να βεβαιωθεί. «Ναι! Τσέτες του Τοπάλ Οσμάν είναι!»
 
Η μάνα μου, γυναίκα που δεν φοβόταν, ρώτησε κάπως αφελέστατα τον πατέρα μου «Ντο επορούν να εφτάνε μας;». Εκείνος την αγριοκοίταξε και χωρίς να χάσει καιρό πρόσταξε: «Μαζέψτε ψωμία και ό,τι άλλο εβρίκεται και βάλτε τα σε σακούλε!».
 
Η μάνα μου έτρεξε στα ντουλάπια κι εμείς καρφωμένοι στο...

Η Κυρά Κατερίνα του 1940

Πρίν μερικές δεκαετίες, καί πρό τοῦ 1940, σ’ ἕνα χωριουδάκι τῆς Ἠλείας, ζοῦσε μιά χαριτωμένη ἀπ’ τόν Θεό ψυχή, ἡ κυρία Κατερίνα. Δέν ἤξερε καθόλου γράμματα. Ὅμως ἦταν ἕνας πολύ φωτισμένος ἄνθρωπος, μέ ἀκλόνητη καί ζωντανή πίστι, σάν κι ἐκείνη πού εἶχαν οἱ πρῶτοι χριστιανοί πού ἔπεφταν καί στή φωτιά γιά τόν Χριστό, προκειμένου νά μήν Τόν ἀρνηθοῦν.
Καί ἔτσι ἐκπληρώθηκαν τά λόγια τοῦ Κυρίου στη ζωή τῆς εὐλογημένης αὐτῆς ψυχῆς: «Πάντα ὅσα ἐάν αἰτήσητε ἐν τῇ προσευχῇ πιστεύοντες, λήψεσθε»(1). Διότι ὄντως ἦταν ἄνθρωπος τῆς πολλῆς προσευχῆς.
Ὅταν μερικές φορές τόν Ἰούλιο μῆνα σκοτείνιαζε ὁ οὐρανός ἀπό τά σύννεφα καί προμηνυόταν βροχή, ἐπειδή οἱ θημωνιές μέ τά στάχυα παρέμεναν στ’ ἀλώνια κι ἄν ...

ΟΤΑΝ ΤΟΥΡΚΟΙ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΠΟΝΤΙΑΚΗ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΚΑΙ ΕΔΩ…ΝΤΡΟΠΗ ΜΑΣ!


Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης Την ίδια στιγμή που ακόμα και Τούρκοι άρχισαν να παραδέχονται την διάπραξη της ποντιακής γενοκτονίας και...
Ermenistan’da-Pontus-Rumları-Soykırımı-kurbanları-anıldı

Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης

Την ίδια στιγμή που ακόμα και Τούρκοι άρχισαν να παραδέχονται την διάπραξη της ποντιακής γενοκτονίας και όχι μόνο, η δήλωση του νυν υπουργού Παιδείας, κ Φίλη, μόνο ντροπή μπορεί να προκαλέσει σε κάθε υπεύθυνο ερευνητή των ιστορικών γεγονότων
Στις 16 Νοεμβρίου του 2008 για πρώτη φορά ένας Τούρκος καθηγητής της ιστορίας παραδέχεται ότι στην διάρκεια της μικρασιατικής καταστροφής περίπου 200.000 Ρωμιοί έχασαν την ζωή τους από τα τουρκικά στρατεύματα. Συγκεκριμένα ο καθηγητής της ιστορίας, Ονούρ Γιλντιρίμ, σε μια σημαντικότατη συνέντευξη που έδωσε στην τουρκική εφημερίδα, Σαμπάχ, για...

ΟΤΑΝ ΜΙΑ ΤΟΥΡΚΑΛΑ ΤΡΑΓΟΥΔΗΣΕ ΤΗΝ ΠΟΝΤΙΑΚΗ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ (αφιερωμένο στον υπουργό… Παιδείας της Ελλάδας κ Φίλη)

Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης Μόνο αισθήματα οργής για τα εκατοντάδες χιλιάδες θύματα της ποντιακής γενοκτονίας προκαλούν οι δηλώσεις του υπουργού...


 





Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης
Μόνο αισθήματα οργής για τα εκατοντάδες χιλιάδες θύματα της ποντιακής γενοκτονίας προκαλούν οι δηλώσεις του υπουργού Παιδείας της Ελλάδας, ότι δεν… υπήρξε ποντιακή γενοκτονία.
Το τραγούδι της γενοκτονίας από μια πασίγνωστη Τουρκάλα ερμηνεύτρια, την Şevval Sam, το τραγούδι του ποτισμένου με αίμα ελληνικού ποντιακού λαού, «Την πατριδαμ έχασα άκλαψα και πόνεσα»!
Όταν αυτή η πανέμορφη Τουρκάλα είχε το θάρρος να...

Γέροντας Γεώργιος Καψάνης: Τα άθεα κοινωνικά συστήματα...


ta-athea-koinonika-systimata
Τὰ ἄθεα κοινωνικὰ συστήματα βοηθοῦν νὰ λύσουμε μερικὰ κοινωνικὰ καὶ οἰκονομικὰ προβλήματα, ἀλλὰ ὄχι νὰ συναντήσουμε ἀληθινὰ καὶ οὐσιαστικὰ τὸ Θεὸ καὶ τὸν ἄνθρωπο.
Δὲν ἀπαντοῦν ἱκανοποιητικὰ στὰ ὑπαρξιακά μας ἐρωτήματα καὶ ἰδίως στὸ κεντρικὸ πρόβλημα τοῦ θανάτου. Ὁ κόσμος τακτοποιεῖται "ὡραῖα" γιὰ νὰ πεθάνει.

Τὰ συστήματα αὐτά, παρὰ τὶς καλὲς καὶ...

10 σκέψεις που κάνουν οι πολύ αγχώδεις άνθρωποι



agxos5
1. Μήπως πω κάτι που μπορεί να προσβάλει κάποιον
«Μήπως είπα κάτι που δεν έπρεπε; Μήπως στην προσπάθειά μου να μην προσβάλω κάποιον, είναι πιο προσβλητικό;»
2. Να «κολλήσω» στην κίνηση
«Όταν κολλάει ένα τρένο ή καθυστερεί και δεν υπάρχει καμία πληροφόρηση για τον λόγο που έχει συμβεί, αρχίζω να ανησυχώ και σκέφτομαι μήπως πάρω ταξί, ακόμα κι αν αυτό θα μου κοστίσει πολύ. Αυτό συμβαίνει επιδή τότε θα μπορώ να βλέπω τι με καθυστερεί και θα νιώθω ότι έχω κάποιον έλεγχο.»
3. Να καθυστερώ
«Τι ώρα πρέπει να ξεκινήσω από την δουλειά για να φτάσω στην ώρα μου στον επόμενο προορισμό μου; Πώς θα είναι η κίνηση; θα...

ΠΩΣ ΘΑ ΦΤΙΑΞΩ: ΓΥΑΛΙΣΤΙΚΟ – Προστατευτικό Επίπλων .


Πολλές φορές οι καθημερινήςχρήσης ξύλινες επιφάνειες, (τραπέζια, γραφεία κλπ) γεμίζουν γδαρσίματα καιμικρογρατζουνιές, σε κάποιασημεία το ξύλο «ασπρίζει» και γενικά η...
00114

 

Πολλές φορές οι καθημερινήςχρήσης ξύλινες επιφάνειες, (τραπέζια, γραφεία κλπ) γεμίζουν γδαρσίματα καιμικρογρατζουνιές, σε κάποιασημεία το ξύλο «ασπρίζει» και...

Ο ΑΛΚΟΟΛΙΚΟΣ ΜΟΝΑΧΟΣ


αλκοολικός μοναχός
Κάποτε στό Άγιον Όρος ήταν ένας μοναχός πού διέμενε στίς Καρυές.
Έπινε καθημερινά καί μεθούσε καί γινόταν αιτία νά σκανδαλίζονται οι προσκυνητές.Κάποια στιγμή πέθανε καί ανακουφισμένοι κάποιοι πιστοί πήγαν στόν γέροντα Παΐσιο νά τού πούν μέ ιδιαίτερη χαρά ότι επιτέλους λύθηκε αυτό τό τεράστιο πρόβλημα.
Ο π. Παΐσιος τούς απάντησε ότι γνώριζε γιά τό θάνατο τού μοναχού, αφού είδε ολόκληρο τάγμα αγγέλων πού ήρθαν νά παραλάβουν τήν ψυχή του.
Οι προσκυνητές απόρησαν καί διαμαρτυρήθηκαν καί κάποιοι προσπαθούσαν νά εξηγήσουν στόν γέροντα Παΐσιο γιά ποιόν ακριβώς μιλούσαν, νομίζοντας ότι δέν κατάλαβε ο γέροντας.
Ο γέροντας Παΐσιος τούς διηγήθηκε:

«Ο συγκεκριμένος μοναχός γεννήθηκε στή Μ. Ασία, λίγο πρίν τήν καταστροφή όταν οι Τούρκοι μάζευαν όλα τά αγόρια.
Γιά νά μήν τό πάρουν από ...

Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΑΙΣΘΑΝΕΤΑΙ ΠΛΟΥΣΙΟΣ ΟΤΑΝ ΧΑΡΙΖΕΙ

Αποτέλεσμα εικόνας για 1. Στους εχθρούς του: Συγχώρεση
 
1. Στους εχθρούς του: Συγχώρεση
2. Στους φίλους του: Την καρδιά του
3. Στα παιδιά του: Παράδειγμα
4. Στους ...

Ποιοί εφιάλτες, και γιατί σχεδιάζουν κατάργηση κυκλοφορίας των μετρητών στην Ελλάδα ;




Axrimati

Καί μετά, τί;






Ἀριστοτέλης Γ. Κατράνης,

Μ.Δ. Δικηγόρος Ἀθηνῶν
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ ΜΕ ΘΕΜΑ:
«ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΧΩΡΙΣ ΜΕΤΡΗΤΑ: ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ Ή ΕΦΙΑΛΤΗΣ»;

"....Σεβάσμιοι Πατέρες, Ἀξιότιμοι κυρίες καὶ κύριοι,

«Διεθνὴς Πόλεμος ἐνάντια στὰ Μετρητά»:
Σὲ αὐτὴ τὴ φράση, τὴν ὁποία δανείζομαι ἀπὸ τὸν τίτλο ἑνὸς ἄρθρου τοῦ Joseph Salerno Ἀντιπροέδρου τοῦ Αμερικανικοῦ Οἰκονομικοῦ Ἰνστιτούτου Mises, θὰ μποροῦσε νὰ συνοψιστεῖ ἡ κίνηση, σὲ παγκόσμια κλίμακα μὲ τὴν ὁποία ἐπιχειρεῖται μεθοδικά, ἡ μετάβαση σὲ μία οἰκονομία χωρὶς μετρητά.
Εἶναι πράγματι ἀλήθεια, ὅτι στὶς χῶρες τοῦ Δυτικοῦ Κόσμου ἡ χρήση τοῦ πλαστικοῦ χρήματος ἔχει ἐπιβληθεῖ μὲ τὴ δύναμη τῆς συνήθειας.
Σὲ ὅσες χῶρες ὅμως ἀντιστέκονται σὲ αὐτὴ τὴν ἐξέλιξη, υἱοθετοῦνται ἕνα σωρὸ προσχηματικὰ ἐπιχειρήματα γιὰ νὰ πεισθοῦν οἱ κοινωνίες σὲ μία οἰκειοθελῆ μετάβαση στὸ νέο οἰκονομικὸ μοντέλο. Τέτοια ἐπιχειρήματα ἀναφέρθηκαν σὲ προηγούμενες τοποθετήσεις.
Φοβοῦμαι ὅμως, ὅτι, ὅπου δὲν πίπτει λόγος, πίπτει ράβδος.
Στὶς χῶρες ποὺ δὲν...