Ο Αϊνστάιν υποστηρικτής ή επικριτής του αθεϊσμού;



ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
Εν Πειραιεί τη 3η Ιανουαρίου 2019
Ο ΑΪΝΣΤΑΪΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΗΣ Ή ΕΠΙΚΡΙΤΗΣ ΤΟΥ ΑΘΕΪΣΜΟΥ;

Όπως έχουμε κατ’ επανάληψη επισημάνει, η Εκκλησία του Χριστού από της ιδρύσεώς της μέχρι σήμερα, επί 20 αιώνες και πλέον, πολεμήθηκε και πολεμείται με ένα πρωτοφανές μίσος και μανία από τα ποικίλα συστήματα της αθεΐας, είτε αυτά εμφανίστηκαν υπό την μορφή του Ευρωπαϊκού Διαφωτισμού, είτε του άθεου Ουμανισμού, είτε του Διαλεκτικού Υλισμού και Μαρξισμού, είτε υπό άλλες μορφές και προσωπεία, πίσω από τα οποία, βέβαια, κρύβεται ο εμπνευστής των, ο πατέρας του ψεύδους, ο διάβολος. Μεταξύ Χριστού και Αντιχρίστου, πίστεως και απιστίας, αληθείας και ψεύδους, φωτός και σκότους, διεξάγεται ένας αδιάλειπτος και τιτάνιος αγώνας, ο οποίος θα συνεχίζεται μέχρι συντελείας των αιώνων.
Στον αγώνα αυτόν η απιστία και ο αθεϊσμός ανέκαθεν στρατολόγησε όλα τα μέσα που έχει στη διάθεσή του. Με ένα ιδιαίτερο τρόπο στράφηκε προς την επιστήμη, στην οποία αναζήτησε στηρίγματα, για να δικαιωθεί. Ένα δε από τα σπουδαιότερα επιχειρήματα τα οποία προέβαλε ήταν ότι η επιστήμη είναι ο μεγάλος πολέμιος του Χριστιανισμού και ότι οι μεγάλοι επιστήμονες της ανθρωπότητος με τις επιστημονικές τους ανακαλύψεις έρχονται δήθεν σε αντίθεση με τη χριστιανική πίστη και καταρρίπτουν τον «μύθο περί του Χριστιανισμού». 

Μέσα στα πλαίσια αυτής της προσπάθειας θα πρέπει να εντάξουμε ένα πρόσφατο δημοσίευμα στην εφημερίδα «Καθημερινή», (6-12-2018), με τίτλο: «Η Επιστολή του Θεού». Ο ορθότερος τίτλος θα ήταν κατά τη γνώμη μας «Η επιστολή του Αϊνστάιν περί του Θεού», διότι έτσι όπως διατυπώνεται, τη θέση του Θεού παίρνει ο επιστολογράφος, φυσικός επιστήμονας, ο οποίος ως «θεός», αποφαίνεται για την ύπαρξη, ή μη του Θεού, κάτι το οποίο είναι βλασφημία. Αλλά και ασέβεια προς το πρόσωπο του μεγάλου επιστήμονα, ο οποίος ποτέ δεν ...

Απάνθισμα σοφίας Αγίου Παϊσίου


«Εκείνος που αγωνίζεται πολύ καιρό και δεν βλέπει πνευματική πρόοδοέχει υπερηφάνεια και εγωισμό.Πνευματική πρόοδος υπάρχει εκεί που υπάρχει πολύ ταπείνωση.»(Γερ.Παίσιος)


» Να αγωνιζόμαστε με όλες μας τις δυνάμεις για να κερδίσουμε τον παράδεισο. Είναι πολύ στενή η πύλη και μην ακούτε αυτούς που σας λένε ότι όλοι θα σωθούμε».( Γέρων Παϊσιος )


«Συνετός και μυαλωμένος άνθρωπος είναι εκείνος που αντελήφθη καλώς ότι υπάρχει τέρμα της παρούσης ζωήςκαι σπεύδει και αυτός να θέσει τέρμα εις τα σφάλματα και ελαττώματά του».(Γέρων Παϊσιος)



«Η εμπιστοσύνη στον Θεό είναι μια συνεχής μυστική προσευχή που φέρνει αθόρυβα τις δυνάμεις του Θεού εκεί που χρειάζονταικαι την ώρα που χρειάζονται» (Γέρων Παϊσιος).


«Να αναθέτουμε το μέλλον μας στο Θεό. Η απόλυτη εμπιστοσύνη στο Θεό, έχει μητέρα την πίστη, με την οποία προσευχόμαστε και απολαμβάνουμε τους καρπούς της ελπίδας» (Γέρων Παϊσιος).


«Η πλήρης ανάθεση της ζωής μας στο Θεό,είναι μια λύτρωση από την ανασφάλεια που φέρνει η πίστη στο εγώ,και μας κάνει να χαρούμε τον παράδεισο από αυτή τη ζωή» (Γέρων Παϊσιος).

«Όταν, από φιλότιμο, κάνουμε τον Θεό να χαίρεται με τη ζωή μας, τότε Εκείνος δίνει άφθονες τις ευλογίες του στα φιλότιμα παιδιά του» (Γέρων Παϊσιος).


«Όταν αγωνίζεται με ελπίδα ο άνθρωπος,έρχεται η θεία παρηγοριά και νιώθει έντονα η ψυχή τα χάδια της αγάπης του Θεού» (Γέρων Παϊσιος).


«‘Οσο περισσότερο ζει κανείς την κοσμική ζωή,τόσο περισσότερο άγχος κερδίζει. Μόνο κοντά στο Χριστό κανείς ξεκουράζεταιγιατί ο άνθρωπος είναι πλασμένος για το Θεό» (Γέρων Παϊσιος).


«Η ανώτερη χαρά βγαίνει από τη θυσία. Μόνον όταν θυσιάζεται κανείς συγγενεύει με τον Χριστό,γιατί ο Χριστός είναι θυσία» (Γέρων Παϊσιος).


«Ο Θεός από εμάς θέλει μόνο την προαίρεση και την αγαθή διάθεσηπου θα την εκδηλώνουμε με το λίγο φιλότιμο αγώνα μας και την συναίσθηση της αμαρτωλότητάς μας. Όλα τα άλλα μας δίνει εκείνος» (Γέρων Παϊσιος).


«Όποιος κουράζεται για τον πλησίον του από καθαρή αγάπη,ξεκουράζεται με την κούραση! Αυτός που αγαπάει τον εαυτό του και...

Οι άγιοι μάρτυρες Λαυρέντιος, Ξυστός και Ιππόλυτος 10 Αυγούστου

Οι άγιοι μάρτυρες Λαυρέντιος, Ξυστός και Ιππόλυτος έζησαν κατά τους χρόνους του αυτοκράτορα Δεκίου (249-251 μ.Χ.).
Ο άγιος Ξυστός καταγόταν από την Αθήνα, όπου και σπούδασε φιλοσοφία. Κατόπιν έφυγε από την πατρίδα του, την πόλη της σοφίας και πήγε στη Ρώμη. Εκεί χειροτονήθη­κε επίσκοπος, μετά το μαρτυρικό θάνατο του αγίου πάπα Στεφάνου (254-257 μ.Χ.). Επειδή δε τότε προετοιμαζόταν διωγμός κατά των χριστιανών, ο άγιος Ξυστός έδωσε εντολή στον αρχιδιάκονό του Λαυρέντιο να διαχειριστεί τα σκεύη της Εκκλησίας της Ρώμης. Εκείνος τότε αμέσως τα πούλη­σε και τα χρήματα που πήρε τα μοίρασε στους φτωχούς.
Πηγή:http://www.orthodox-goods.com/
Πηγή:http://www.orthodox-goods.com/
Μόλις όμως επέστρεψε από την Περσία ο Δέκιος, ο επίσκοπος Ξύστος συνελήφθη και οδηγήθηκε ενώπιόν του. Εκείνος προσπάθησε να τον πείσει να αρνηθεί το Χριστό. Ο Άγιος όμως δεν πείστηκε, αλλά διακήρυξε με παρρησία ότι ο Χριστός είναι ο μόνος αληθινός Θεός και δημιουργός του παντός. Τότε ο Δέκιος εξοργίστηκε πάρα πολύ και με προσταγή του ο Άγιος αποκεφαλίστηκε και, έτσι, κοσμήθη­κε με τον αμάραντο στέφανο του μαρτυρίου.
Έπειτα οδηγήθηκε στον Αυτοκράτορα ο αρχιδιάκονος Λαυρέντιος. Εκείνος ζήτησε από τον Άγιο να του παραδώσει τα χρήματα και τα ιερά σκεύη της Εκκλησίας. Τότε ο άγιος Λαυρέντιος ζήτησε να του δώσει άμαξες, για να τα φορτώσει και να του τα παραδώσει. Μόλις λοιπόν του έδω­σε τις άμαξες, πήγε και βρήκε τους χωλούς και αναπήρους, στους οποίους είχε διανείμει τα χρήματα, τους επιβίβασε στριμωχτά, για να χωρέσουν, πάνω σ’ αυτές και τους πήγε στον Αυτοκράτορα. Εκείνος, βλέποντάς τους, εξοργίστηκε πάρα πολύ και πρόσταξε να μαστιγώσουν ανελέητα τον Άγιο και εν συνεχεία να τον κλείσουν στη φυλακή. Κατά το χρονικό διάστημα που ο Άγιος ήταν φυλακισμένος θερά­πευε όλους τους αρρώστους που προσέτρεχαν σ’ αυτόν, από οποιαδήποτε ασθένεια και αν υπέφεραν. Βλέποντας δε ο αρχιφρουρός της φυλακής Καλλίνικος τις θαυματουργικές θεραπείες που επιτελούσε ο άγιος Λαυρέντιος, πίστευσε στο Χριστό και βαπτίστηκε.
Μετά από το γεγονός αυτό ο Άγιος οδηγήθηκε και πά­λι στον Αυτοκράτορα και, επειδή δεν πείστηκε να θυσιάσει στα είδωλα, τον ξάπλωσαν σε μια τεράστια σχάρα, κάτω από την οποία υπήρχαν αναμμένα κάρβουνα. Πάνω λοιπόν σ’ αυτή τη σχάρα ευρισκόμενος ο Μάρτυς, αφού ανέπεμψε ευχαριστήρια προσευχή στο Θεό, παρέδωσε το πνεύμα του και ...

Άγιοι Βασιλομάρτυρες Ρομάνοφ - Ιερά Μονή Τιμίου Προδρόμου Μέσα Ποταμού - Εκδόσεις Άθως


Έκθεση-σοκ Γιουγκοσλάβων εμπειρογνωμόνων: Έτσι διαλύεται η σκοπιανή προπαγάνδα – Ιδού τι πρέπει να γίνει με τις ελληνικές περιουσίες

Οι Γιουγκοσλάβοι εμπειρογνώμονες συμβούλεψαν το ΥΠΕΞ της χώρας τους να κάνει πίσω άρον-άρον στο ζήτημα Περιουσιών με την Ελλάδα, σύμφωνα με έκθεση του 1955.

Η προπαγάνδα των Σκοπίων διαλύεται μέσα σε λίγες γραμμές, ενώ ανοίγει ο δρόμος μιας νέας πολιτικής από την ελληνική πλευρά, εφόσον βρεθεί κυβέρνηση διατεθειμένη να «σκαλίσει» το παρελθόν και να διορθώσει τα λάθη που οδήγησαν στην προδοσία της Συμφωνίας των Πρεσπών.
Οπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε στην επίσημη έκθεση τους:
«Δεν μας παίρνει με το ζήτημα Περιουσιών. Οι Έλληνες έχουν σαφέστατα πιο ισχυρές αξιώσεις. Ένας αρκετά μεγαλύτερος αριθμός Ελληνικών περιουσιών έχει κατασχεθεί από ...

Η μορφή του αγώνα εναντίον της Συμφωνίας των Πρεσπών


Ήδη από τις 7 Ιουλίου 2019 η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ αποτελεί παρελθόν. Επομένως αυτοί που υπέγραψαν τη Συμφωνία των Πρεσπών έχουν απομακρυνθεί από τις κυβερνητικές θέσεις τους και πλέον το τιμόνι της χώρας έχει αναλάβει η Νέα Δημοκρατία με πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Η νέα κυβέρνηση έχει κάνει σαφές ότι πρόθεσή της είναι να σεβαστεί αυτή τη συμφωνία. Με αυτό τον τρόπο όμως παγιώνεται η προδοτική Συμφωνία των Πρεσπών και έτσι το έγκλημα νομιμοποιείται. Αυτή την παγίωση και νομιμοποίηση της μεγαλύτερης εθνικής μειοδοσίας στην ιστορία του ελληνικού κράτους δεν πρόκειται να τη δεχτούμε. Όσοι, από την αρχή του αγώνα δηλώσαμε ότι Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΑΝΩ ΟΛΩΝ, θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για την ακύρωση αυτής της προδοσίας.
γράφει ο Ιωάννης Αμπατζόγλου*
Κύρια μορφή διαμαρτυρίας μέχρι τώρα ήταν τα συλλαλητήρια. Υπήρξαν και άλλου τύπου εκδηλώσεις όπως ομιλίες, ενημερώσεις με διανομή φυλλαδίων προς τους πολίτες κλπ. Κυρίως όμως μέσω των συλλαλητηρίων ο λαός προσπάθησε να θυμίσει στους κυβερνώντες ότι μια δημοκρατική κυβέρνηση οφείλει να σεβαστεί τη γνώμη του λαού, όταν μάλιστα αυτός συγκεντρώνεται κατά εκατοντάδες χιλιάδες κατακλύζοντας το κέντρο της συμπρωτεύουσας και της πρωτεύουσας.
Από ότι φάνηκε στην πράξη ο λαός αγνοήθηκε και...

Οι επτά βαθμίδες της νηστείας. Πόσο μεγάλη ωφέλεια προκαλεί η νηστεία..


Άγιος Ιωάννης επίσκοπος ερημίτης της Σύχλας 
Μετά από ένα μήνα ξεκίνησα πάλι για την Συχαστρία. Είχα κάποια δουλειά με τον π. Κλεόπα. Στον δρόμο μου προσευχόμουν να συναντήσω τον όσιο για να του δώσω το χαρτί και το μελάνι. 
Είχα πάρει και λίγο παξιμάδι, φρούτα και κρασί. Σαν έφθασα στο ίδιο μέρος που τον είχα προ μηνός συναντήσει, εμφανίσθηκε ξαφνικά μπροστά μου ο ησυχαστής Ιωάννης, χωρίς να αντιληφθώ από ποιό μέρος κατηφόρισε. 
Το πρόσωπό του ήταν λευκό, φωτεινό και διάχυτη το εστόλιζε μία ουράνια χαρά. Το σώμα του ήταν με το ίδιο σκληρό ένδυμα σκεπασμένο, στο αριστερό του χέρι κρατούσε το κομποσχοίνι του και το δεξί του είχε ακουμπήσει στο στήθος για να λέγη την καρδιακή προσευχή. 
Αφού του έβαλα μετάνοια και του φίλησα το χέρι, ο όσιος Ιωάννης με ευλόγησε με τα δυό του χέρια, με ασπάσθηκε στο μέτωπο και μου είπε: 
-Πάτερ Θεόδουλε, πηγαίνεις στην Συχαστρία; Καλλίτερα να επιστρέψης πίσω, διότι ο πατήρ Κλεόπας (τότε ήταν ηγούμενος) απουσιάζει. Ευρίσκεται στο μοναστήρι Νεάμτς. 
-Θεοφιλέστατε, του είπα με συγκίνησι, σας έφερα χαρτί και μελάνι. Να και μερικές πέννες. 
– Σε ευχαριστώ, πάτερ Θεόδουλε. Το γνώριζα ότι θα...

Πώς ο φιλάργυρος τραπεζίτης έγινε γενναιόδωρος και ελεήμων


Εάν άκουγε κάποια φορά ο πάνσοφος (ο Άγιος Ιωάννης ο Ελεήμων) να λένε πως ο τάδε είναι ελεήμονας, έστελνε και τον φώναζαν και του έλεγε ιδιαιτέρως αστειευόμενος:
«Έτσι είσαι, κυρ τάδε; Πώς έγινες ελεήμονας; Απ’ τη φύση σου, ή με συνειδητή προσπάθεια;»
Γιατί, έλεγε ο αοίδιμος, πως δεν έχουν τόσο μεγάλο μισθό εκείνοι που από φυσικού τους είναι ελεήμονες, ή σιωπηλοί, ή πράοι, ή εγκρατείς, ή ολιγαρκείς — επειδή αυτό είναι δώρο του Θεού, όπως και όλα—, αλλ’ εκείνοι που βιάζουν το θέλημά τους και την καρδία τους, πετυχαίνοντας την αρετή με αγώνα και πόνο.
Γι’ αυτόν τον λόγο, ο Κύριος έλεγε: «Αυτοί που αγωνίζονται πνευματικά, αρπάζουν τη βασιλεία των ουρανών».
Κάποιοι από αυτούς που ρωτούσε έκρυβαν την αλήθεια από συστολή, κάποιοι άλλοι όμως μιλούσαν. Κάποτε, ένας ο οποίος ρωτήθηκε από τον όσιο, του απάντησε ως εξής: «Πίστεψέ με, δέσποτα, δεν δίνω τίποτε, ούτε κάνω καλό. Αλλ’ όμως, αυτό που κάνω και αυτό που δίνω, απ’ όσα μου χορηγεί ο Θεός και οι ευχές σου, μου έγινε συνήθεια με τον ακόλουθο τρόπο:
Παλιά ήμουν πάρα πολύ άσπλαχνος και άπονος, ώσπου μια μέρα καταστράφηκα οικονομικά και βρέθηκα σε δύσκολη θέση. Άρχισε τότε να μου λέει ο λογισμός μου: «Αν ήσουν πράγματι ελεήμονας, δεν θα σ’ εγκατέλειπε ο Θεός.» Έβαλα, λοιπόν, όρο στον εαυτό μου να δίνω κάθε μέρα πέντε φολερά στους φτωχούς. Όμως, κάθε φορά που πήγαινα να δώσω, ο σατανάς αμέσως μ’ εμπόδιζε λέγοντας: «Πραγματικά, αυτά τα πέντε φολερά αρκούν για το σπιτικό σου, για τα λαχανικά, ή για τα έξοδα του λουτρού.» Αμέσως, λοιπόν, σάμπως και θα τα στερούσα από το στόμα των παιδιών μου, δεν έδινα τίποτα. Όταν, όμως, κατάλαβα ότι με νικούσε το πάθος μου, λέω στο παιδί μου: «Κάθε μέρα, χωρίς να το ξέρω, να κλέβεις από ...

Κεφαλονιά: Βγήκαν και φέτος ανήμερα του Σωτήρος τα φιδάκια της Παναγίας!


Πιστά στο ετήσιο… ραντεβού τους φαίνεται πως θα είναι και φέτος τα φιδάκια της Παναγίας, που ήδη έκαναν την εμφάνισή τους στην Κεφαλλονιά.
Σύμφωνα με το kefaloniapress, το πρώτο φιδάκι της Παναγίας εμφανίστηκε το βράδυ της Δευτέρας, παραμονή του Σωτήρος -όπως ορίζει το έθιμο- στην Παναγία της Λαγουβάρδας στο Μαρκόπουλο. Οι υπεύθυνοι του ναού όπου «ξεπρόβαλλε» το πρώτο φιδάκι της Παναγίας ανέφεραν ότι ο ναός θα είναι ανοικτός για προσκύνημα από τις 8:00 το πρωί μέχρι τις 20:00 το βράδυ.
Λίγη ώρα αργότερα, δυο φιδάκια της Παναγίας εμφανίστηκαν και ...

Μόνιμο αίσθημα κούρασης; Μήπως σας λείπει Β12;

Μόνιμο αίσθημα κούρασης; Μήπως σας λείπει Β12;
Αισθάνεστε ότι μεγαλώνετε; Μερικές φορές μπορεί να αισθανθείτε ότι γερνάτε, λόγω του έντονου αισθήματος κόπωσης που νιώθετε.
Παρόλα αυτά, πέρα από την ηλικία, υπάρχει ένας ακόμη βασικός λόγος για τον οποίο μπορεί να αισθάνεστε διαρκώς κουρασμένοι. Εκτιμάται ότι το 20% των ατόμων άνω των 60 ετών έχουν χαμηλά επίπεδα βιταμίνης Β12 και οι περισσότεροι από αυτούς δεν το γνωρίζουν.
Η βιταμίνη Β12 παίζει σημαντικό ρόλο σε διάφορες βασικές διαδικασίες του σώματος, συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής ερυθροκυττάρων και της λειτουργίας των νεύρων. Η ανεπάρκεια μπορεί να εμφανιστεί με διάφορους τρόπους, ενώ μερικά από τα συμπτώματα μπορεί να είναι αδυναμία, κόπωση, δυσκολία στην αναπνοή, δυσκοιλιότητα, μούδιασμα στα χέρια ή τα πόδια, απώλεια μνήμης και αποπροσανατολισμός.
Προκειμένου κάποιος να λαμβάνει επαρκείς ποσότητες βιταμίνης Β12, πρέπει να προσλαμβάνει 2,4 μικρογραμμάρια την ημέρα, τα οποία περιέχονται σε τροφές όπως τα γαλακτοκομικά προϊόντα, το κρέας, τα ψάρια και τα αυγά. Αυτό για τους περισσότερους ανθρώπους αποτελεί έναν σχετικά εύκολο στόχο, με εξαιρέσεις τους χορτοφάγους και εκείνους που έχουν περιορίσει την κατανάλωση ζωικών προϊόντων.
Παρόλα αυτά, τα άτομα άνω των 60 ετών μπορεί να...

Επτά ωφέλιμες και παρήγορες σκέψεις

Αποτέλεσμα εικόνας για Λόγοι παρηγοριάς στους θλιμμένους


Λόγοι παρηγοριάς στους θλιμμένους – Μοναχός Αγάπιος Λάνδος

…Στον καιρό των θλίψεων θα ωφεληθείς πολύ, αν φέρνεις συχνά στο νου σου τις ακόλουθες σκέψεις, μελετώντας και αναλύοντάς τες σε βάθος και πλάτος με τον δικό σου τρόπο και λογισμό.
1. Τι ήσουνα πριν γεννηθείς, πριν καν συλληφθείς στη μήτρα της μητέρας σου; Δεν είχες μήτε σώμα μήτε ψυχή μήτε αίσθηση καμιά. Δεν ήσουνα τίποτα! Και το τίποτα, το μηδέν, είναι λιγότερο κι από ένα άχυρο, ένα χορταράκι, έναν κόκκο σκόνης. Γιατί αυτά έχουν ύπαρξη, εσύ όμως πριν από τη σύλληψή σου δεν είχες.
2. Στοχάσου την ευσπλαχνία του πανάγαθου Θεού, που από το τίποτα σε δημιούργησε “κατ΄εικόνα” Του, δίνοντάς σου όχι μόνο το υπερθαύμαστο ανθρώπινο σώμα, αυτό το θαύμα των θαυμάτων, με την ποικιλία των οργάνων και των λειτουργιών και των αισθήσεων, αλλά και τη μοναδική θεοειδή ψυχή, με τον λογικό νου, τη θέληση, τη μνήμη και τις άλλες δυνάμεις.
3. Αναλογίσου μετά απ΄αυτό, πόση πρέπει να είναι η ευγνωμοσύνη σου σ΄Εκείνον, τον ύψιστο και πανάγαθο Ευεργέτη σου, από τον οποίο πήρες δωρεάν τόσα χαρίσματα, πόσο χρωστάς να Τον αγαπάς, να Τον ευχαριστείς, να Τον δοξολογείς, να Τον υπηρετείς, και πόσο να προσέχεις, ώστε ποτέ να μην Του φταίξεις και να μην Τον πικράνεις.
4. Αναλογίσου τώρα την αγνωμοσύνη σου απέναντι στον Πλάστη σου, μια και έκανες ακριβώς τα αντίθετα απ΄αυτά που έπρεπε. Αντί να Τον αγαπάς και να Τον ευχαριστείς και να Τον υμνείς και να Τον ευαρεστείς, εσύ Τον καταφρόνησες και Τον εγκατέλειψες και Τον λύπησες, προτιμώντας τα πρόσκαιρα πράγματα και τις εφάμαρτες ηδονές.
5. Συλλογίσου πόσες τιμωρίες θα σου άξιζαν για την αχαριστία σου τούτη και πόσο δίκιο θα είχε ο Κύριος, αν σου στερούσε όλα όσα σου έδωσε, ακόμα και τη ζωή, το μεγαλύτερο δώρο Του. Αυτή η σκέψη, πιο πολύ απ΄όλες τις άλλες, θα σου εμπνεύσει θείο φόβο και θα σε βοηθήσει να υπομείνεις κάθε θλίψη, καθώς θα παραδεχθείς αναμφίβολα πως υποφέρεις λιγότερο απ΄όσο σου πρέπει.
6. Θαύμασε την άπειρη και ανερμήνευτη αγαθότητα του Θεού μας, που, ενώ μπορεί αυτήν ακριβώς τη στιγμή να σε τιμωρήσει βαριά και να σε θανατώσει και να σε κολάσει αιώνια, περιμένει ο πολυεύσπλαχνος τη μετάνοιά σου. Κι αν σε παιδεύει τώρα με μικρές και παροδικές θλίψεις, το κάνει για το καλό σου, σαν στοργικός Πατέρας, για να βγεις από τον κακό δρόμο της αμαρτίας και να έρθεις στον ίσιο της αρετής, ώστε τελικά, λουσμένος και καθαρισμένος στο λουτρό των λυπηρών, ν΄αξιωθείς την απόλαυση του παραδείσου.
7. Αποφάσισε, από δω κι εμπρός τουλάχιστον, να δαπανήσεις όλη την υπόλοιπη ζωή σου, τη ζωή που ανήκει σ΄Εκείνον και όχι σ΄εσένα, στη διακονία και στη δόξα Του. Να Τον τιμάς και να Τον ευχαριστείς ακατάπαυστα για τις ευεργεσίες Του, αλλά και ν΄αποδέχεσαι καρτερικά κι αγόγγυστα τις δοκιμασίες που παραχωρεί σαν φάρμακα και γιατρικά της κακίας σου. Να θυσιάσεις, τέλος, πρόθυμα, και τιμή και περιουσία και ζωή ακόμα, παρά να Τον αρνηθείς ή να παραβείς τις εντολές Του.
Αυτά να σκέφτεσαι και να μελετάς, και θα δεις πόσο καρπό και πόση ωφέλεια θα σου δώσουν στον καιρό των θλίψεων.
*Απόσπασμα από το κείμενο
[“Πώς θα σωθούμε”, Εκδόσεις Ι. Μ. ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΥ ΩΡΩΠΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ, Επιλογή και διασκευή ψυχωφελών κειμένων από το έργο του μοναχού Αγαπίου Λάνδου (+1656) “Αμαρτωλών Σωτηρία”]