Πως μπορώ να φυλάγομαι από τους κακούς λογισμούς …π.Ραφαήλ Νόϊκα


Πάτερ Ραφαήλ, πως μπορώ να φυλάγομαι από τους κακούς λογισμούς που μου έρχονται στον νου;
Ρομφαια 26115_original Δεν μπορείς να φυλάγεσαι! Όλα αυτά που αποκαλούμε εντολές του Θεού, όλα όσα μας φαίνονται φοβερά δύσκολα, δεν είναι απλώς δύσκολα, είναι αδύνατα! Όταν αισθάνεσαι απελπισμένος, όταν φτάνεις στο σημείο να πεις:«Θα μπορέσω άραγε κάποτε  εγώ να πετυχω το τάδε;», η φύση σου ομολογεί ότι το τάδε δεν είναι δικό μας, δεν ανήκει στη βιολογική μας φύση. Όμως, από τον Θεό να μην περιμένετε κάτι λιγότερο από εκείνο που πραγματικά είναι αδύνατο! Ο Θεός μόνο στα αδύνατα εργάζεται, διότι αυτά που μας είναι δυνατά μπορούμε να τα κάνουμε και εμείς. ..Όταν πρόκειται για τις εντολές του Θεού, τότε μόνο το Πνεύμα του Θεού μπορεί να τις εργαστεί μέσα σου.
Θέλεις να προφυλάγεσαι από τους λογισμούς; Ο Θεός θα σε βοηθήσει, αλλά κάνε και συ κάτι, όσες φορές βλέπεις έρχεται ένας κακός λογισμός στον νου σου, πες: «Ω, Θεέ μου, κοίτα τι έχω μέσα μου!»…Προσευχήσου στον Κύριο: «Πώς να μην το ξανακάνω;» Ζήτα από τον Κύριο θωράκιση, για να μην ξαναπέσεις σε αμαρτία. Πάντοτε να συνεργάζεσαι με τον Κύριο.
Ο Θεός γνωρίζοντας ότι δίνει εντολές που...
είναι αδύνατο στον άνθρωπο να τις εφαρμόσει (τελείως αδύνατο, θα έλεγα ), ο Θεός λοιπόν δεν περιμένει να τις πραγματοποιήσω, περιμένει ώστε, βλέποντας να μην είμαι αυτό που είμαι, να πω: «Θεέ μου, κάνε Εσύ κάτι! Φέρε με Εσύ στην οδό Σου!»
Ιερομονάχου Ραφαήλ Νόικα ,Η καλλιέργεια του Πνεύματος ,σελ. 180-181, Το Περιβόλι Της Παναγίας, Θεσσαλονίκη 2013

https://iconandlight.wordpress.com/orthodox_greek_icons_blog/