ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΙΔΑΧΕΣ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΑΝΑΗ ΑΠΟ ΤΗ ΛΥΣΗ

1.5.2017

Συλλογή Αποφθεγμάτων


• Στη διχόνοια να λαμβάνουμε πάντοτε τη θέση του αδελφού μας. Να λέμε: «Αν ήμουν εγώ, τι θα μου άρεσε να μου κάμουν»; Αν θέλουμε να φυλάξουμε τον εαυτό μας, θα πρέπει πρώτα να διασφαλίσομε τον αδελφό μας.

• Μ' όση δύναμη έχουμε ν' αγαπούμε τον Θεό και ύστερα τον πλησίον μας. Ν' αγαπούμε και ξένους και αλλόφυλους και αυτούς ακόμα τους εχθρούς μας. Όταν δεν αγαπούμε τον συνάνθρωπό μας, στην πραγματικότητα δεν αγαπούμε τον εαυτό μας. Η αγάπη που έχουμε προς τα πρόσωπα, μας δίνει δύναμη, μεγάλη δύναμη.

• «Όπου είναι δύο και συμφωνήσουν σε όλα, ότι μου ζητήσουν θα τους το δώσω», είπε ο Χριστός. Είναι συνήθως πολύ δύσκολο να συμφωνήσουν δύο. Για να συμφωνήσουν θα πρέπει να ζουν και οι δύο εν Κυρίω.

• Οι δαίμονες δεν μαλώνουν μεταξύ τους. Αλληλοβοηθούνται. Όταν κάποιος δαίμονας δεν τα βγάζει πέρα, φωνάζει και τους άλλους: «βοήθα με και συ και συ...». Αυτοί αμέσως ανταποκρίνονται, ενώ εμείς δεν συνεργαζόμαστε.

• Πρέπει να είναι η καρδιά σου κυριευμένη με προσευχή, για να σου πει κάποιος ένα κακό λόγο και να τον αφήσεις έξω από το σπίτι σου, να μην τον κουβαλάς μέσα σου.
Από το βιβλίο "Εμπειρία αγιότητος" - έκδοση Ησυχαστηρίου Αγ. Τριάδος
http://isagiastriados.com/2012-02-28-15-35-59.html