Μαμά πέταξε έξω αυτό που έχεις στην τσέπη σου – Μη με βασανίζεις!


Η Ζηναϊδα Ζδάνοβα διηγείται πως το 1946 στο σπίτι τους, όπου φιλοξενούνταν τότε η Ρωσίδα Αγία Ματρώνα, έφεραν μία γυναίκα, που κατείχε μεγάλη θέση. Ο μοναχογιός της τρελάθηκε και ο άνδρας της σκοτώθηκε στο μέτωπο.
Η ίδια φυσικά ήταν άθεη. Πήγαινε τον άρρωστο γιό της στην Ευρώπη, αλλά ονομαστοί εκεί ψυχίατροι δεν τον βοηθήσανε.
«Ήρθα σε σας, από την απελπισία μου», της είπε. «Δεν έχω να πάω πουθενά αλλού».
Η Αγία Ματρώνα τη ρώτησε:
-«Άμα ο Κύριος κάνει το παιδί σου καλά, θα πιστέψεις στο Θεό»;
-«Δεν ξέρω πως είναι το να πιστεύει κανείς», απάντησε η γυναίκα.
Τότε η Ματρώνα είπε να της φέρουν νερό και ...

Όταν δεν σου δίνουν σημασία, να μη μιλάς


Αγίου Πορφυρίου Καυσοκαλυβίτου
Όταν δεν σου δίνουν σημασία, να μη μιλάς. Να σου πω κάτι από τον εαυτό μου.
Ήμουν τριαντατρία χρόνια ιερεύς στον Άγιο Γεράσιμο της Πολυκλινικής, κοντά στην Ομόνοια.

Κανένας δεν μου έδινε σημασία. Τα μεσημέρια που καθόμουνα εκεί για να ξεκουρασθώ λίγο, έβαζα τις καρέκλες την μία κοντά στην άλλη, κοντά στο ψαλτήρι και ξάπλωνα επάνω. Ήξερα ότι υπήρχαν κρεβάτια άδεια, αλλά κανένας δεν είπε να επιτρέψουν να ξαπλώνω σ’ ένα κρεβάτι. Κι εγώ δεν το ζήτησα, δεν μιλούσα. Μια φορά

ο Διευθυντής είχε διάλεξη και πήγα κι εγώ πίσω-πίσω για ν’ ακούσω. Όταν με είδε, έστειλε κάποιον να με βγάλει έξω. Βγήκα χωρίς να μιλήσω. Άκου τώρα, μετά από τόσα χρόνια τι έγινε:

Ήρθε εδώ κάποια μέρα ένα παλληκάρι εικοσιδύο ετών. Μιλήσαμε, ευχαριστήθηκε και πήγε και το είπε στην μάνα του. Ήρθε και η μάνα του κι ευχαριστήθηκε κι εκείνη και το είπε στον άνδρα της. Ο άνδρας της ξεκίνησε κι ήρθε κι αυτός. Αυτός ήταν ο διευθυντής που μ’ έβγαλε έξω από την διάλεξη. Του το είπα. Δεν το θυμόταν, αλλά μου είπε: Οπωσδήποτε θα...

Η θεραπεία του πάθους ξεκινά όταν ο άνθρωπος το σταματήσει και αρχίσει να καλλιεργεί την αντίστοιχη αρετή


Γέροντας Εφραίμ της Σκήτης του Αγίου Ανδρέα


Η θεραπεία ενός πάθους, δεν έγκειται στο να φύγει το πάθος που υπάρχει, αλλά στο να αντικατασταθεί, από την αντίστοιχη αρετή. 
Έχει κάποιος π.χ. το πάθος της κλοπής. Κάποια στιγμή αποφασίζει να εξομολογηθεί και σταματάει να κλέβει.
Αυτό δεν είναι η θεραπεία του πάθους της κλεψιάς, αλλά η παύση της πράξεως. Αν κάποιος μείνει μόνο στην παύση της πράξεως, υπάρχει κίνδυνος υποτροπής, διότι μέσα του θα νοσταλγεί την κλοπή. Θα ομοιάζει με κάποιον που κλαδεύει τα δέντρα και όχι τις ρίζες τους. Θα ξαναφυτρώσουν...
Με το να νοσταλγώ μία αμαρτία, έχω πέσει στην αμαρτία κατά το ήμισυ (πτώση εν τη προαιρέση) και ενώ θα είμαι εξομολογημένος, ουδέποτε θα είμαι μετανοημένος.
Η θεραπεία του πάθους θα ξεκινήσει όταν ο άνθρωπος σταματήσει να κλέβει και αρχίσει να καλλιεργεί την αντίστοιχη αρετή δηλ. την αρετή της ελεημοσύνης. Και όταν κατακτήσει την αρετή της ελεημοσύνης, η αρετή αυτή θα τον ...

"Αυτό το γεγονός έγινε η αιτία ο νεαρός να παρατήσει τα εγκόσμια και να γίνει μοναχός"



Κάποιος Αμερικανός, είχε πάει στο μοναστήρι του Αγίου Αντωνίου στην Αριζόνα με την παρέα του. Σε κάποια στιγμή εμφανίζεται ο γέροντας Εφραίμ να βγαίνει από το κελί όπου εξομολογεί τον κόσμο και να ρωτάει τον νεαρό Αμερικανό:
– Έχεις παιδί μου καλό κινητό, μοντέρνο, σύγχρονο;
– Γιατί ρωτάτε γέροντα, είπε με απορία ο νεαρός.
– Να θέλω να πάρεις τηλέφωνο στο Άγιο Όρος σε μια μονή, για να μιλήσω εκεί με ένα μοναστήρι, του απάντησε ο γέροντας.
Ο γέροντας έδωσε τον αριθμό της μονής και είπε στον νεαρό:
– Παιδί μου, πάρε τηλέφωνο σε μία ώρα περίπου και μόλις βγάλεις γραμμή, να μου δώσεις το τηλέφωνο, για να μιλήσω.
Πράγματι ο νεαρός μετά από μία ώρα πήρε τηλέφωνο στην μονή του Αγίου Όρους και στα Αμερικάνικα είπε στον μοναχό που σήκωσε το τηλέφωνο, ότι ο γέροντας Εφραίμ από την Αριζόνα ήθελε να τους μιλήσει. Καθώς τα έλεγε αυτά ο νεαρός Αμερικανός κατευθυνόταν στο κελλί του γέροντα Εφραίμ, που εξομολογούσε, για να του δώσει το τηλέφωνο.
Ο μοναχός από το Άγιο Όρος παραξενεύτηκε από το τηλέφωνο και είπε στον νεαρό, ότι ο γέροντας Εφραίμ βρίσκεται στην μονή τους και μάλιστα ήθελε εκείνος, να του μιλήσει! Κόκκαλο ο νεαρός Αμερικανός!
Και ακούει από την άλλη γραμμή να ...

Όλοι οι πειρασμοί σου πρέπει να ξέρεις, είναι για να σε εμποδίσουν απο την προσευχή του Ιησού



Άγιος Αμφιλόχιος Μακρής

Η ευχή είναι το σωσίβιο της ψυχής και του σώματός μας. Και στον ωκεανό ακόμα να βρεθείς με βάρκα να ταξιδεύεις άφοβα. Δια της ευχής γίνεται ο άνθρωπος σαν παιδί. Τον επαναφέρει στην απλότητα και την αθωότητα που είχε ο Αδάμ στον Παράδεισο πρίν την πτώση. Παύει τη διαφορά του άλλου φύλου. Αποκτά ακατανόητη για τους κοσμικούς την ευλογημένη αγία απάθεια. Με την ευχή αγιάζεις τον τόπο που κάθεσαι και το έργο που κάνεις.

Πρόσεξε τώρα ο διάβολος στενοχωριέται που...

Κρις Σπύρου: «Μαϊμού» η Συμφωνία των Πρεσπών


"Aνθελληνική, Ανυπόστατη και Παράνομη» χαρακτηρίζει την Συμφωνία των Πρεσπών ο ελληνοαμερικανός πολιτικός, Κρις Σπύρου.
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε τονίζει ότι εάν τα Ηνωμένα Έθνη επικυρώσουν την παράνομα επικυρωμένη Συμφωνία των Πρεσπών, τότε θα φέρουν την ευθύνη επικύρωσης μιας «μαϊμού» διεθνούς συμφωνίας και θα βρεθούν εκτεθειμένα ενώπιον της παγκόσμιας δικαιοσύνης». Κι αυτό γιατί, όπως υποστηρίζει μεταξύ άλλων ο κ. Σπύρου, η συγκεκριμένη διεθνής συμφωνία, ουδέποτε υπογράφηκε από τον Πρόεδρο Σκοπίων, Γκιόργκε Ίβανοφ.
Δείτε ολόκληρη την ανακοίνωση:
Με το εθνόσημο της Ελλάδας να στέκεται δίπλα στο εθνόσημο της «Δημοκρατίας της Βόρειας Μακεδονίας», στο ίδιο επιστολόχαρτο, με ημερομηνία 12 Φεβρουαρίου 2019, η «Μόνιμη Αντιπρόσωπος της Δημοκρατίας της Ελλάδας στα Ηνωμένα Έθνη», Πρέσβης Μαρία Θεοφίλη και η (Προσωρινή) «Επιτετραμμένη της Μόνιμης Αντιπροσωπίας της Δημοκρατίας της Βόρειας Μακεδονίας» στα Ηνωμένα Έθνη, Σάνια Ζωγράφσκα Κρστέσκα, ειδοποιούν τον Γενικό Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών, Αντόνιο Γκουτέρες, ότι: «η Τελική Συμφωνία», «η οποία έλαβε χώρα στις Πρέσπες στις 17 Ιουνίου 2018, έχουμε την τιμή να σας πληροφορήσουμε για την εφαρμογή της στα Ηνωμένα Έθνη, ότι στις 12 Φεβρουαρίου 2019 η Τελική Συμφωνία τέθηκε σε ισχύ.»
Κλείνοντας την επιστολή τους, η Πρέσβης Μαρία Θεοφίλη, και η (Προσωρινή) Επιτετραμμένη Σάνια Ζωγράφσκα Κρστέσκα, παραγγέλνουν στον Γενικό Γραμματέα: «Θα θέλαμε να αδράξουμε την ευκαιρία να εκφράσουμε την βαθιά ευγνωμοσύνη μας στον Προσωπικό σας Απεσταλμένο, κύριο Μάθιου Νίμιτς, για την υποστήριξή του, καθ” όλη την διαδικασία. Παρακαλούμε να διαβιβαστεί η επιστολή αυτή στην Γενική Συνέλευση και στο Συμβούλιο Ασφαλείας.»
Ο λόγος που οι αρχιτέκτονες και οι υπογράφοντες της Συμφωνίας των Πρεσπών δεν συγχαίρουν επίσημα τον «Προσωπικό Απεσταλμένο» του Γενικού Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών, Μάθιου Νίμιτς, «για την υποστήριξή του, καθ” όλη την διαδικασία» είναι ύποπτος, και εντελώς παράλογος.
Και ο λόγος που οι Αντιπρόσωποι τον Μονίμων Αντιπροσωπιών των δύο κρατών στα Ηνωμένα Έθνη δεν εκφράζουν τις ευχαριστίες τους εκ μέρους των Κυβερνήσεων που αντιπροσωπεύουν, είναι κι αυτός ύποπτος και παράλογος.
Ο τρόπος και ο χρόνος που απέκτησε κρατική οντότητα και «Μόνιμη Αντιπροσωπεία» στα Ηνωμένα Έθνη, το ανύπαρκτο κράτος με το όνομα «Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας», ο λόγος που οι Μόνιμοι Αντιπρόσωποι διαβιβάζουν το κείμενο της Συμφωνίας των Πρεσπών, και ανακοινώνουν την ημερομηνία έναρξης της ισχύος της στον Γενικό Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών, καθώς και οι λόγοι που οι αρχιτέκτονες και οι υπογράφοντες της Συμφωνίας των Πρεσπών απέφευγαν να αναγνωρίσουν και να ευχαριστήσουν τον Μάθιου Νίμιτς για τις υπηρεσίες του, είναι ύποπτοι και ανεξήγητοι.
Αναρωτιέται κανείς. Γιατί ο κύριος Νίμιτς εξαφανίστηκε από την διαδικασία, όπως εξαφανίστηκαν και οι αρχιτέκτονες και οι συνυπογράφοντες της Συμφωνίας των Πρεσπών; Γιατί όλοι τους γνώριζαν πολύ καλά ότι το Σύνταγμα της «Δημοκρατίας των Σκοπίων», του κατά την Συμφωνία των Πρεσπών, «Δεύτερου Μέρους», καθορίζει ξεκάθαρα. Οι διεθνείς συμφωνίες του κράτους αυτού συνάπτονται και υπογράφονται μόνο από τον Πρόεδρο της εν λόγω Δημοκρατίας.
Το «Άρθρο 119» του Συντάγματος του «Δεύτερου Μέρους» αναφέρει συγκεκριμένα: «Διεθνείς συμφωνίες συνάπτονται στο όνομα της Δημοκρατίας της Μακεδονίας από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας της Μακεδονίας.» Και το «Άρθρο 118» του Συντάγματος του «Δεύτερου Μέρους» αναφέρει επίσης ξεκάθαρα: «Οι διεθνείς συμφωνίες που έχουν κυρωθεί σύμφωνα με το Σύνταγμα αποτελούν μέρος της εσωτερικής έννομης τάξης και δεν μπορούν να τροποποιηθούν από το νόμο.»


Ο Μάθιου Νίμιτς, οι αρχιτέκτονες και οι συνυπογράφοντες της Συμφωνίας των Πρεσπών γνώριζαν πολύ καλά, ότι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας του «Δεύτερου Μέρους», της «Δημοκρατίας των Σκοπίων», Γκιόργκε Ίβανοφ, δεν συνέταξε, ούτε υπέγραψε την Συμφωνία των Πρεσπών.
Όλοι τους γνώριζαν επίσης, ότι ο Πρόεδρος Ίβανοφ ακύρωσε το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος που ο πρωθυπουργός Ζόραν Ζάεφ, διεξήγαγε στις 30 Σεπτεμβρίου 2018, με το παραπλανητικό ερώτημα προς τους ψηφοφόρους του κράτους τους: «Είστε υπέρ της εισόδου στην ΕΕ και το ΝΑΤΟ με την αποδοχή της συμφωνίας ανάμεσα στην Δημοκρατία της «Μακεδονίας» και την Δημοκρατία της Ελλάδας;»
Ο Πρόεδρος Ίβανοφ ακύρωσε το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος διότι σχεδόν 70% των εγγεγραμμένων ψηφοφόρων του κράτους δεν προσήλθαν στις κάλπες. Και ότι μόνο 30% των εγγεγραμμένων ψηφοφόρων της Δημοκρατίας του «Δεύτερου Μέρους» συμμετείχε στην αντισυνταγματική απόπειρα του Ζόραν Ζάεφ, να ανατρέψει την απόφαση του Προέδρου Ίβανοφ να απορρίψει την Συμφωνία των Πρεσπών.
Παρότι γνώριζαν ότι η Συμφωνία των Πρεσπών κατέστη ανυπόστατη με την άρνηση του Προέδρου Ίβανοφ να την υπογράψει, και την άρνηση του λαού να επιβάλει στον Πρόεδρο Ίβανοφ να αλλάξει την απόφασή του, ο Ζόραν Ζάεφ και ...

Ο Αρχοντάρης του Γέροντα Παϊσίου αποκαλύπτει άγνωστα θαύματά του!

Παϊσίου 

Συγκλονιστικές αποκαλύψεις για τα θαύματα του Αγίου Παϊσίου που δεν βγήκαν στο φως. Διαβάστε όσα εξομολογείται ο Ανέστης Μαυροκέφαλος, ο  «αρχοντάρης» του Αγίου, του ανθρώπου που για έξι χρόνια έζησε δίπλα στον φωτισμένο γέροντα.

Ο Ανέστης Μαυροκέφαλος έζησε τα θαύματα του αγίου και έγινε «αρχοντάρης» και «ταχυδρόμος» του γέροντα στο κελί Παναγούδα στην Ιερά Μονή Κουτλουμουσίου, όπου έζησε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του. Εδώ και αρκετά χρόνια, ο 50χρονος αγρότης έχει φτιάξει με τη βοήθεια αρκετών πιστών το «σπίτι» του αγίου Παΐσιου, το εκκλησάκι που βρίσκεται ένα χιλιόμετρο έξω από το χωριό Μαΐστρο στην Αλεξανδρούπολη.
Για πρώτη φορά έλυσε τη σιωπή του και εξστορησε σε γνωστή εφημερίδα τις ξεχωριστές στιγμές που έζησε δίπλα του.
Οταν έφτασαν στο κελί του, ο γέροντας αρχικά δεν τους μιλούσε. «Θέλουμε να δούμε τον γέροντα και να τον συμβουλευτούμε» του είπαν, για να τους απαντήσει εκείνος: «Ο γέροντας δεν είναι εδώ, ελάτε μια άλλη μέρα». Ηθελε να τους δοκιμάσει, να διαπιστώσει τη δύναμη της πίστης τους. «Δεν φεύγουμε, αν δεν δούμε τον γέροντα» του απάντησαν. Εκείνος, τότε, τους αποκάλυψε την ταυτότητά του και τους δέχτηκε.
«Ο συμφοιτητής μου είχε πολύ μακριά μαλλιά και ο γέροντας πήρε ένα ψαλίδι και του είπε ότι θα τον κούρευε. Οσο τον κούρευε, άρχισε να του λέει λεπτομέρειες και πράγματα για τη ζωή του. Δεν το πιστεύαμε» είπε στην εφημερίδα ο 50χρονος αγρότης. Η συνάντησή τους εξελισσόταν με αυτόν τον τρόπο, ωστόσο ο Ανέστης Μαυροκέφαλος δεν είχε πάρει καμία απάντηση για τον εαυτό του. «Εμένα δεν θα μου πεις κάτι γέροντα;» ρώτησε τον άγιο Παΐσιο, για να του απαντήσει: «Εσύ θα έρθεις χιλιάδες φορές δίπλα μου και θα σ’ τα πω λίγα λίγα». Με αυτόν τον τρόπο ξεκίνησε το «ταξίδι» του Ανέστη δίπλα στον γέροντα.
Κοντά στην Εκκλησία
«Κατάλαβε μόνος του ότι θα κολλήσω και θα πηγαίνω συνέχεια δίπλα. Μετά είπε ότι ήθελε να πάρει τηλέφωνο, αλλά εννοούσε την προσευχή. Δεν ασχολούμασταν με την Εκκλησία τότε. Είχαμε κοινή καταγωγή και...

Ο άγιος Ιωάννης της Κλίμακος

Ο άγιος Ιωάννης γεννήθηκε στην Παλαιστίνη γύρω στα 523. Μόνασε από νεαρή ηλικία (16 ετών). Παρακολούθησε ανώτερο κύκλο μορφώσεως. Στην ζωή της ερήμου Σινά αξιοποίησε την σοφία του και ανέβηκε σε υψηλές κορυφές αγιότητας. Είχε και το χάρισμα της θαυματουργίας. Σε μεγάλη ηλικία έγινε ηγούμενος της μονής του Σινά.
Συνέγραψε τριάντα λόγους περί αρετής, όπου ο καθένας λόγος περιλαμβάνει και μια αρετή, ξεκινώντας από τις πιο πρακτικές και ανεβαίνοντας σαν σκαλοπάτια κατέληξε στις θεωρητικά υψηλές. Στη πνευματική ζωή έχουμε βαθμίδες χαμηλές και υψηλές, καταστάσεις κατώτερες και ανώτερες. Γι' αυτό και το σύγγραμμα ονομάζεται Κλίμακα των αρετών.
Στο έργο του αυτό ο συγγραφέας παρουσιάζει συστηματικά τις ιδέες του για την κοινοβιακή κυρίως, αλλά και για την ερημιτική ζωή, ταξινομώντας αυτές κατά τρόπο που δείχνει πορεία προς την ηθική τελείωση. Είναι γραμμένο σε κομψή ελληνική γλώσσα, καλοδουλεμένη μέ χάρη και μελωδικότητα. Εχει διαύγεια, γλαφυρότητα, παραστατικότητα και παρουσιάζει πλούτο εκφράσεως, καλαισθησία και ευγένεια. Στη διακόσμηση του λόγου με εικόνες και ...

Είπε γερών για τους εχθρούς…

Κάποτε, ἕνας ἄρχοντας τῆς τσαρικῆς αὐλῆς, πῆγε νά συμβουλευτεῖ ἕναν περίφημο τότε γιά τήν ἀρετή του, ἱερέα τῆς Πετρούπολης. Πάτερ, πές μου, τί νά κάμω; Ἔχω πολλούς ἐχθρούς. Μέ μισοῦν «ματαίως»· χωρίς κανένα λόγο. Μέ συκοφαντοῦν στόν Τσάρο. Κινδυνεύω νά χάσω τήν δουλειά μου. Ἂν ὁ Τσάρος πεισθῆ καί μέ ἀπολύσει, ποῦ θά σταθῶ; Πῶς θά ζήσω; Σᾶς παρακαλῶ, συμβουλέψετέ με. Τί νά κάμω;
-Νά προσεύχεσαι. Γιά ὅλους. Καί περισσότερο γιά αὐτούς πού ξεσηκώθηκαν ἐναντίον σου. Καί στό σπίτι. Ἀλλά καί στήν Ἐκκλησία, στήν θεία λειτουργία. Ἔχει μεγάλη σημασία αὐτό.
-Καί τί θά βγεῖ μέ αὐτό, πάτερ; εἶπε πικραμένος.
-Θά τό ἰδεῖς. Τά «ψίχουλα», οἱ μαργαρίτες οἱ μερίδες πού βγάζει ὁ ἱερέας στήν προσκομιδή, ὅταν διαβάζει ὀνόματα συμβολίζουν τίς ψυχές τῶν ἀνθρώπων· ζώντων καί κεκοιμημένων. Καί κάποια στιγμή, αὐτές τίς μερίδες ὁ παπᾶς τίς ρίχνει μέσα στό ἅγιο ποτήριο, μέ τά λόγια: «Ἀπόπλυνε, Κύριε, τά ἁμαρτήματα τῶν ἐνθάδε μνημονευθέντων δούλων σου, τῷ Αἵματί Σου τῷ Ἁγίῳ». Δηλαδή παρακαλεῖ τόν Χριστό νά ξεπλύνει μέ τό Αἷμα Του τίς ψυχές τῶν ἀνθρώπων πού μνημόνευσε.
Καί πρόσθεσε:- Γι᾿ αὐτό, ἄν θέλεις, ἄκουσέ με. Γράψε τά ὀνόματα ἐκείνων πού σέ ἐπιβουλεύονται σέ ἕνα χαρτί καί δῶσε τα στόν ἱερέα, νά τά μνημονεύει στή λειτουργία· καί θά τό ἰδεῖς!
Ἀπό τότε πέρασαν μιά, δυό, τρεῖς ἑβδομάδες. Μετά ἀπό ἕνα μήνα, νάτος, πάλι στόν παπᾶ. Καί πέφτοντας μπροστά στά...

Γαλλική ένωση ζητά από την UNESCO να θεωρούνται τα αρχαία ελληνικά παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά


Την εγγραφή των αρχαίων γλωσσών στον κατάλογο της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς της Unesco ζήτησε σήμερα μια γαλλική ένωση, κατά τη διάρκεια ενός συνεδρίου στο οποίο συμμετείχε και ο υπουργός Παιδείας της Γαλλίας.
«Θεωρήσαμε απαραίτητο να διαφυλάξουμε τη διδασκαλία των λατινικών και των (αρχαίων) ελληνικών, που είναι οι βάσεις της γαλλικής γλώσσας και της ευρωπαϊκής ιστορίας», εξήγησε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο καθηγητής αρχαιολογίας Βενσάν Μερκενμπρέκ, ο πρόεδρος της ένωσης Human-Hist.
Η ένωση αυτή υπέβαλε το αίτημα με ένα μανιφέστο που παρουσιάστηκε σήμερα, με την ευκαιρία της έναρξης της «Β΄ Διεθνούς Συνάντησης των αρχαίων γλωσσών», ενός διήμερου συνεδρίου που διεξάγεται στο Οτέν. Στη συνάντηση αυτή συμμετέχουν 80 ερευνητές και πανεπιστημιακοί από τη Γαλλία και άλλες χώρες. Οι συζητήσεις σε κάποια από τα στρογγυλά τραπέζια γίνονται στα λατινικά ή τα αρχαία ελληνικά.
«Είναι επίσης μια ευκαιρία να δείξουμε στο κοινό τη σπουδαιότητα και την ικμάδα των αρχαίων γλωσσών», πρόσθεσε ο Μερκενμπρέκ.
Στο συνέδριο έδωσε το παρών, σήμερα το πρωί, και ...