1:29 / 1:58 ΠΑΤΕΡ, ΘΑ ΚΑΝΕΤΕ ΤΟ ΕΜΒΟΛΙΟ;

 

Κυριακή ΙΓ’ Λουκά: Ο πλούσιος νεανίας († Μητροπολίτης Σουρόζ Αντώνιος Bloom)




 Εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ και τοῦ Ἁγίου Πνεύματος.

Ὁ Κύριος μᾶς προειδοποιεῖ σήμερα πόσο δύσκολο εἶναι γιὰ ἕναν ἄνθρωπο πλούσιο νὰ εἰσέλθει στὴν Βασιλεία τοῦ Θεοῦ. Αὐτὸ σημαίνει ὅτι ἡ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ εἶναι ἀνοιχτὴ μόνο στοὺς ἀναγκεμένους, σ’ ἐκείνους ποὺ εἶναι φτωχοί, ποὺ στεροῦνται τὰ πάντα στὴ γῆ; Ὄχι. Ἡ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ εἶναι ἀνοιχτὴ σὲ ὅλους ποὺ δὲν εἶναι σκλαβωμένοι στὰ πράγματα ποὺ κατέχουν.

Ὅταν διαβάζουμε τὸν πρῶτο Μακαρισμὸ, «Εὐλογημένοι εἶναι οἱ φτωχοὶ στο πνεῦμα, διότι σ’ αὐτοὺς ἀνήκει ἡ Βασιλεία τῶν Οὐρανῶν», μᾶς δίνεται ἕνα κλειδὶ νὰ κατανοήσουμε τοῦτον τὸν λόγο: πτωχοὶ στὸ πνεῦμα εἶναι ἐκεῖνοι ποὺ κατανόησαν ὅτι δὲν ἔχουν τὴν κυριότητα σὲ τίποτα ἀπ’ ὅσα κατέχουν. Εἴμαστε δημιούργημα τῆς Θεϊκῆς ἐνέργειας, ἔχουμε ἀγαπηθεῖ σὰν ὑπάρξεις· ἔχουμε προσφερθεῖ ἀπὸ τὸν Θεὸ νὰ εἴμαστε σὲ κοινωνία μαζί Του στὴν ὁποία δὲν ἔχουμε καθόλου δικαιώματα. Ὅ,τι εἴμαστε, ὅ,τι κατέχουμε δὲν μᾶς ἀνήκει μὲ τὴν ἔννοια ὅτι δὲν ἔχουμε φτιάξει τοὺς ἑαυτούς μας, δὲν δημιουργήσαμε ὅ,τι φαίνεται, ὅ,τι μᾶς ἀνήκει – κάθε τι ποὺ ...

Άγιος Πορφύριος: Και με τους γιατρούς και τα φάρμακα ο Θεός ενεργεί!




 Αλλά πρέπει να θέλομε να περιφρονήσομε την ασθένεια. Αν δεν θέλομε, είναι δύσκολο, δεν μπορούμε να πούμε, «την περιφρονώ». Κι έτσι, ενώ νομίζομε ότι την περιφρονούμε κι ότι δεν της δίνομε σημασία, εμείς της δίνομε, την έχομε στο μυαλό μας συνέχεια και δεν μπορούμε να έχομε μέσα μας μια ήρεμη κατάσταση.

Και αυτό θα σας το αποδείξω. Λέμε: «Πιστεύω ότι θα με θεραπεύσει ο Θεός. Δεν παίρνω φάρμακα. Έτσι θα το κάνω, θα μείνω όλη νύκτα άγρυπνος και θα Τον παρακαλέσω γι’ αυτό το θέμα. Θα μ’ ακούσει ο Θεός».

Προσευχόμαστε όλη τη νύκτα, παρακαλούμε, δεόμαστε, ζητάμε, φωνάζομε, εκβιάζομε τον Θεό κι όλους τους αγίους να μας κάνουνε καλά. Εκβιάζομε μέρα και νύκτα. Τρέχομε από ’δω κι από ’κει.

Ε, δεν δείχνομε με όλα αυτά ότι δεν...

Fake news για τον Παπαδιαμάντη και το κλείσιμο των ναών!




 Κάποιοι φίλοι μου για να δικαιολογήσουν το κλείσιμο των Εκκλησιών δημοσίευσαν το παρακάτω απόσπασμα από τον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη με τίτλο «Την εποχήν της επιδημίας». Το κείμενο της δημοσίευσης έχει ως εξής:

«Μένουμε διαιτώμενοι εις την οικίαν μας, στραβοπατούντες από δωμάτιον είς δωμάτιον, ως ποταμιαία καβούρια, αλιβάνιστοι, αλειτούργητοι, ακοινώνητοι, με την ελπίδα ότι σύντομα θα ανθρωπέψουμε και πάλι».

 Με αυτή την δημοσίευση υπονοούν έμμεσα ότι αφού και ο Άγιος των Γραμμάτων ο Παπαδιαμάντης το έζησε, το υπέμεινε ας το εφαρμόσουμε και εμείς. Είναι όμως έτσι ή το εντελώς αντίθετο;

 Τους πληροφορώ ότι έπεσαν θύματα κάποιου νοσηρού νοός, ο οποίος εν γνώσει του όχι μόνο παραποίησε τα γραφόμενα του Παπαδιαμάντη, αλλά έκανε και μια πονηρή συρραφή λέξεων. Οι λέξεις του παραπάνω κειμένου πάρθηκαν από το διήγημα του ”Οι Ελαφροΐσκιωτοι” το οποίο δεν έχει καμιά σχέση με επιδημία, αλλά με κάποιος ανθρώπους που ζούσαν μακριά από την Εκκλησία και συνομιλούσαν… με νεράϊδες.

 Το αρχικό κείμενο του Παπαδιαμάντη έχει ως «Τω όντι η γραία, αντί να μείνει εις το χωρίον να κάμει Χριστούγεννα, μαθούσα ότι ο παπα- Κωνσταντής ο Μπρικόλας έμελλε ν’ ανέλθει το πρωί, κατά πρόσκλησιν ποιμένων και γεωργών τινων, εις το βουνόν να λειτουργήσει το εξωκκλήσιον του Προφήτου Ηλία, επροτίμησε να υπάγει εις της Κεχρεάς το ρέμα, να πειθαναγκάσει την κόρην της και τα εγγονάκια της να σηκωθώσι το πρωί ν’ ανέλθωσι εις το εξωκκλήσιον, το οποίον ευρίσκετο εις το ήμισυ του δρόμου, επί οροπεδίου γείτονος της κορυφής του βουνού, μίαν από το χωρίον και μίαν ώραν από την Κεχρεάν, διά να λειτουργηθούν και μεταλάβουν, διά να τους ανθρωπέψει ολίγον, έλεγε, καθόσον έμενον επί μήνας αλειτούργητοι κάτω εις το βαθύ το ρέμα.

Εις τον ναΐσκον της Κεχρεάς, παλαιόν διαλυμένον μονύδριον, προσηρτημένον ως μετόχιον εις το κοινόβιον του Ευαγγελισμού, σπανίως ήρχετο ιερεύς να λειτουργήσει, και αν ήρχετο, οι εντός του ρεύματος διαιτώμενοι και ως ποταμαία καβούρια».

Αυτές τις λέξεις τις πήραν και τις έραψαν στα μέτρα τους!

 Ας μάθουν, λοιπόν, τί έγραφε ο Παπαδιαμάντης στο διήγημα του «Βαρδιάνος στα Σπόρκα» για την επιδημία χολέρας του 1865:

 «Κακή υποψία, δυσπιστία και ιδιοτέλεια, χωρούσα μέχρι απανθρωπίας εβασίλευε πανταχού. Όλα ταύτα ήσαν εις το βάθος, και ο φόβος της χολέρας ήτο εις την επιφάνειαν. Θα έλεγε τις, ότι...

5:47 / 6:11 Η ΑΓΩΝΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΜΒΟΛΙΟ - π. Αρσένιος Βλιαγκόφτης

 

Παναγία και Ένοπλες Δυνάμεις: Η απάντηση του Κολοκοτρώνη και του Σεφέρη




 ΠΑΝΑΓΙΑ ΚΑΙ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ: Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΕΦΕΡΗ

Γράφει ο Κωνσταντίνος Χολέβας, Πολιτικός Επιστήμων 

Ανιστόρητοι αποδεικνύονται όσοι διαμαρτύρονται για την προβολή της εικόνας της Παναγίας επάνω στο κτήριο της Βουλής στις 21 Νοεμβρίου. Ορθώς η Πολιτεία συνέδεσε τα Εισόδια της Θεοτόκου με την Υπέρμαχο Στρατηγό και ορθότατα ο Πρόεδρος της Βουλής και ο Αρχηγός του ΓΕΕΘΑ αποφάσισαν να γίνει αυτή η προβολή για να τιμήσουμε την Παναγία και τους διαχρονικούς αγώνες των Ελλήνων για την Ελευθερία.

Μία σύντομη περιήγηση στις σελίδες της  Ιστορίας μας βεβαιώνει τη σύνδεση της Ορθόδοξης Πίστης με την εθνική ταυτότητα και  με τους αγώνες του Ελληνισμού.

Ήταν το 626, όταν η Παναγία έσωσε την Κωνσταντινούπολη από την επιδρομή των Αβάρων, κατά την απουσία του Αυτοκράτορος Ηρακλείου. Τότε ακούσθηκε για πρώτη φορά το πασίγνωστο κοντάκιο «Τη Υπερμάχω Στρατηγώ», το οποίο ψάλλεται και στις ημέρες μας.

Επί Τουρκοκρατίας η Μεγάλη Ιδέα της απελευθερώσεως όλων των ελληνικών εδαφών συνδέθηκε με την τιμή προς την Παναγία: «Σώπασε κυρά Δέσποινα και μην πολυδακρύζεις. Πάλι με χρόνους με καιρούς, πάλι δικά σου θάναι»! Ο δε φλογερός ιεροκήρυκας Ηλίας Μηνιάτης, γύρω στο 1700, την Παναγία παρακαλεί να απαλλάξει το Γένος των Ελλήνων από τον βαρύ Οθωμανικό ζυγό.

Την ημέρα του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, την 25η Μαρτίου 1821, όρισαν από τον Οκτώβριο του 1820  ως ημέρα του ξεσηκωμού τα στελέχη της Φιλικής Εταιρίας, όπως ...

Καταπληκτική ομιλία του Μόρφου Νεοφύτου για τον Άγιο Ιάκωβο Τσαλίκη


Παπά μου, θα πεθάνει το παιδί μου;




 Σχόλιο: Όταν οι Άγιοι φωτίζονται από το Άγιο Πνεύμα που σκηνώνει μέσα τους.

Όσιος Παναγής Μπασιάς (Παΐσιος) – Εορτάζει στις 7 Ιουνίου

Μια Κεφαλονίτισσα από το Ληξούρι είχε τέσσερις κόρες.

Κάποτε σκέφτηκε να πάει να συναντήσει τον Όσιο Παναγή Μπασιά και να πάρει την ευχή του. Πήρε μαζί και τις κόρες της. Στα μαλλιά μάλιστα της μικρότερης είχε βάλει έναν ωραίο φιόγκο.

Όταν έφθασαν στον Άγιο, είδαν ότι είχε συγκεντρωθεί πολύς κόσμος και έτσι περίμεναν υπομονετικά την σειρά τους. Έπειτα από αρκετή ώρα τελείωσαν οι προηγούμενοι και η μητέρα οδήγησε τα παιδιά της στον Άγιο:
-Παπά έφερα τα παιδιά μου να ...

Χωρίς ταπείνωση και υπακοή μάταια κοπιάζουμε

 



Μπορεί κάνεις ίσως εύκολα να κάνει πεντακόσιες μετάνοιες ακολουθώντας το θέλημά του, τη γνώμη του, την κρίση του, έχοντας εμπιστοσύνη στον εαυτό του.

Το να κάνει όμως εκατό με υπακοή είναι πιο δύσκολο, επειδή στην περίπτωση αυτή είναι ο πονηρός που εμποδίζει και πολεμά, ενώ στην πρώτη περίπτωση ενδυναμώνει και ενισχύει.

Η διαφορά μεταξύ Ορθοδόξου ασκήσεως από τη μία πλευρά και δαιμονικής «ασκήσεως» από την άλλη, φαίνεται στη διήγηση του «Γεροντικού» τη σχετική με τον αββά Μακάριο τον Αιγύπτιο.

«Ενώ ο αββάς Μακάριος πήγαινε κάποτε από ...

24 Νοεμβρίου - O Άγιος Κλήμης Ιερομάρτυρας, επίσκοπος Ρώμης


Αύξηση στρες, μοναξιάς και θυμού λόγω πανδημίας

 Σε τριπλάσια επίπεδα ο θυμός, η μοναξιά και το στρες, αλλά και η αλληλεγγύη στη χώρα μας σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες.


Διπλάσια ή και τριπλάσια αύξηση των επιπέδων στρες, μοναξιάς και θυμού στην Ελλάδα συγκριτικά με άλλες χώρες προκαλεί η πανδημία του κορωνοϊού, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά αποτελέσματα από τη διεθνή μελέτη COH-FIT.


Συγκεκριμένα, η αύξηση των επιπέδων στρες, μοναξιάς και θυμού είναι διπλάσια ή και τριπλάσια στην χώρα μας συγκριτικά με τις άλλες χώρες, όπου και δεν παρατηρείται τεράστια επιβάρυνση των ηλικιωμένων που βρέθηκε στην Ελλάδα.

Από την άλλη, η βελτίωση των επιπέδων της επωφελούς κοινωνικά ή αλτρουιστικής συμπεριφοράς είναι διπλάσια ή και τριπλάσια στην χώρα μας συγκριτικά με ...

Ἁγιασμένη Γερόντισσα κυρα-Κίτσα: «Οὔτε οἱ μάσκες, οὔτε τά ἐμβόλια θά σώζουν τόν κόσμο. Μόνο ἡ μετάνοια!»

 Ἡ κυρα - Κίτσα (Κυριακή) εἶναι μία ἁγιασμένη Γερόντισσα πού ζεῖ στήν Πτολεμαΐδα. Εἶναι πνευματικό τέκνο τῆς Ἁγίας Σοφίας τῆς ἐν Κλεισούρᾳ. Τά ὅσα βλέπεται στό βίντεο, τά ἔχει πεῖ πρίν ξεσπάσει ὁ κορωνοϊός. Ἡ Παναγία τῆς ἀποκάλυψε πώς οὔτε οἱ μάσκες πού θά ἑτοιμάσουν, οὔτε τά ἐμβόλια πού...

Μπορούμε να μάθουμε την νοερά προσευχή;



Μπορούμε να μάθουμε την νοερά προσευχή; Στο Άγιο Όρος ειδικούς, που μπορείς να πας να σε καθοδηγήσουν, αν ενδιαφέρεσαι να προοδέψης, στο ευλογημένο έργο της αδιάλειπτης προσευχής.

– Γέροντα έχω μελετήσει βιβλία των νηπτικών πατέρων περί νοεράς προσευχής. Προσπάθησα να εφαρμόσω αυτά που γράφουν. Μπορώ να πω ότι ωφελήθηκα αλλά δεν βλέπω αποτελέσματα, σαν αυτά που αναφέρουν οι άγιοι πατέρες.

 

– Πόσον καιρόν προσπαθείς να προσεύχεσαι;

– Σχεδόν δύο χρόνια.

– Δύο χρόνια· κάμποσος καιρός. Έχεις κανένα οδηγόν, να σε συμβουλεύει, πώς να προσεύχεσαι;

– Και μόνο γι’ αυτό το ζήτημα άγιε Γέροντα, αναγκάστηκα ν’ αλλάξω δύο πνευματικούς. Δυστυχώς, όχι μόνο δεν ήξεραν να οδηγήσουν, αλλά συγχρόνως με αποθάρρυναν. Τους έλεγα: «Διψώ να μάθω την νοεράν και αδιάλειπτον ευχήν». Μου απαντούσαν: «Δεν είναι αυτά για μας, παιδάκι μου. Αυτά, μόνον οι άγιοι τα κατόρθωσαν. Όσοι επιχείρησαν να τους μιμηθούν, επλανήθησαν. Ξέρεις το «Πιστεύω»; Ξέρεις το «Πάτερ ημών»; Φθάνει. Το πολύ άντε διάβασε και από το ρολόι-σύνοψη της εκκλησίας και κάτι άλλο, πριν κοιμηθής…». Κάτι τέτοια άκουσα. Τελικά βρήκα έναν πνευματικόν ο οποίος μου είπε: «Εδιάβασα κι εγώ παιδάκι μου, πολλά για την νοεράν προσευχήν· προσπάθησα· κάτι βρήκα. Όμως για να είμαι ειλικρινής, δεν έχω αυτό το χάρισμα, να οδηγώ τους άλλους. Ε, όχι όμως και να σου απαγορέψω να προσεύχεσαι. Αυτό είναι η μεγαλύτερη πλάνη. Έχει όμως τουλάχιστο στο Άγιο Όρος ειδικούς, που...

Τα μαθηματικά τού κορωνοϊού

  


Σύμφωνα μέ τά στοιχεία έκθεσης τής Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων του αρμόδιου υπουργείου, σε  όλη την Ελληνική επικράτεια υπάρχουν 9.792 ναοί.

Από αυτούς, οι 9.146 είναι ενοριακοί και οι 646 μοναστηριακοί. (Αυτοί ανήκουν στη δικαιοδοσία των 82 Μητροπόλεων της Εκκλησίας της Ελλάδος, των 9 Μητροπόλεων της Εκκλησίας της Κρήτης, των 5 Μητροπόλεων των Εκκλησιαστικών Επαρχιών Δωδεκανήσου και στην Πατριαρχική Εξαρχία της Πάτμου).

Από τις 17 Μαΐου 2020 που  άνοιξαν οι Εκκλησίες μέχρι και την Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2020 (τελευταία φορά που λειτούργησαν οι ναοί με ανοιχτές τις πόρτες) πέρασαν 25 Κυριακές. 

17 Μαΐου

24 Μαΐου

31 Μαΐου 

 7 Ιουνίου

14 Ιουνίου

21 Ιουνίου

28 Ιουνίου

5 Ιουλίου

12 Ιουλίου

19 Ιουλίου

26 Ιουλίου

 2 Αυγούστου

9 Αυγούστου

16 Αυγούστου

23 Αυγούστου

30 Αυγούστου

 6 Σεπτεμβρίου

13 Σεπτεμβρίου

20 Σεπτεμβρίου

27 Σεπτεμβρίου

 4 Οκτωβρίου

11 Οκτωβρίου

18 Οκτωβρίου

25 Οκτωβρίου

 1 Νοεμβρίου

Εάν υπολογίσουμε  ότι τελέσθηκαν Θείες λειτουργίες σε όλους αυτούς τους ναούς μόνο τις  Κυριακές (διότι σε μερικούς τελούνται και τα Σάββατα και σε άλλες  ημέρες), τότε συνολικά τελέσθηκαν κατά την περίοδο αυτή 25×9.792=244.800 Θείες Λειτουργίες.

Σε όλες αυτές τις λειτουργίες, οι πιστοί που  κοινώνησαν, μετέλαβαν Σώμα και Αίμα Χριστού με τον ακολουθούμενο εδώ και ...

Ὅσιος Ἰάκωβος Τσαλίκης – Πνευματική ἐπικοινωνία μέ τόν Ὅσιο Παΐσιο..


Μαρ­τυ­ρί­α ἱε­ρο­μο­νά­χου Ἰ­α­κώ­βου: «Ἤ­μουν λα­ϊ­κός ἀ­κό­μη, φοι­τη­τής στό Ἐκ­κλη­σι­α­στι­κό Λύκειο Λαμί­ας, τό ἔ­τος 1986 μέ τό ὄ­νο­μα Ἰ­ω­άν­νης. Ἀ­νέ­βη­κα στό Ἅ­γι­ον Ὄ­ρος καί ἐ­πι­σκέφ­τη­κα, μετά ἀ­πό εὐ­λογί­α πού εἶ­χα ἀ­πό τόν γέ­ροντά μου π. Ἰάκωβο Τσα­λί­κη, τόν γέ­ρον­τα Πα­ΐ­σι­ο, γιά νά τόν συμ­βου­λευ­τῶ ἄν πρέ­πη νά γίνω μο­να­χός ἤ ὄ­χι.
»Ὁ γέ­ρον­τας Ἰάκωβος εὐ­λα­βεῖ­το τό γε­ρω–Πα­ΐ­σι­ο καί ὅ­ταν πῆ­γα, μοῦ ἔ­δω­σε νά τοῦ δώ­σω κά­τι γιά εὐ­λο­γί­α, καί πρό­σθε­σε: ”Νά πῆς στόν γε­ρω–Παΐ­σι­ο, ὅ­ταν βγῆ στήν Θεσ­σα­λο­νί­κη, ἄς ἔλ­θη νά μᾶς δῆ. Ἐ­γώ, Γι­αν­νά­κη μου, εἶ­ναι δύ­σκο­λο νά δῶ τόν Γέροντα, γι­α­τί πρέ­πει νά πε­ρά­σω βου­νά, λαγ­κά­δι­α, θά­λασ­σα, πού δέν τό ἐ­πι­τρέ­πει ἡ ὑ­γε­ί­α μου καί ἐ­ξ ἄλλου ὁ γε­ρω–Πα­ΐ­σι­ος εἶ­ναι ἅ­γι­ος, ἐ­γώ ἁ­μαρ­τω­λός καί ἀ­νά­ξι­ο­ς”. Μοῦ ἔ­δω­σε τό­τε καί 5.000 δραχ­μές νά ἀ­νά­ψω κε­ρί στό ἐκ­κλη­σά­κι του.
»Ὅ­ταν πῆ­γα στό Ὄ­ρος, συ­νάν­τη­σα τόν Γέ­ροντα ἔ­ξω ἀ­κρι­βῶς ἀ­πό τήν πόρ­τα του· μό­λις μᾶς εἶ­δε – ἤ­μουν μα­ζί μέ κά­ποι­ο ἱ­ε­ρο­μό­να­χο –, μᾶς λέ­ει: ”Βρέ, κα­λῶς τους, βρέ, κα­λῶς τους!”.
»Πήραμε εὐ­χή καί λέ­ει σέ μέ­να:
— Βρέ, τί λές; Θά σέ κά­νου­με κα­λό­γε­ρο;
— Γέροντα, τοῦ λέ­ω, ἔ­χω πρό­βλη­μα ἀ­πό το­ύς γονεῖς μου.
— Ἄ­κου­σε νά σοῦ πῶ, ἄ­φη­σε το­ύς γο­νεῖς νά κλά­ψουν ἕ­να–δυ­ό μῆ­νες, γιά νά μήν κλαῖς ἐ­σύ αἰ­ω­νίως, καί...

Ασκητές μέσα στον κόσμο: Γυναίκα πιστή αλλοίωσε τον άνδρα της – Η δύναμη του Σταυρού




 Γυ­ναῖ­κα πι­στή ἀλ­λοί­ω­σε τόν ἄν­δρα της 

~ Μί­α εὐ­λα­βέ­στα­τη γυ­ναῖ­κα εἶ­χε ἄν­δρα ἄ­σω­το, βλά­σφη­μο καί αὐ­ταρ­χι­κό. Ἡ ἴ­δια δυ­σκο­λευ­ό­ταν ὡς σύ­ζυ­γος ἀλ­λά ἔ­κα­νε πολ­λή ὑ­πο­μο­νή.

Δέν ζή­τη­σε σάν δι­έ­ξο­δο τόν χω­ρι­σμό οὔ­τε ἀντα­πέ­δι­δε ὅ­σα τῆς ἔ­κα­νε ὁ δύ­στρο­πος σύ­ζυ­γός της. Ἔ­κα­νε τά­μα στήν Πα­να­γί­α νά φο­ρέ­ση σ᾿ ὅ­λη της τήν ζω­ή μαῦ­ρα, ἀρ­κεῖ νά φω­τί­ση τόν ἄν­δρα της νά ἔρ­θη στόν δρό­μο τοῦ Θε­οῦ. Προ­σευ­χό­ταν συ­νε­χῶς καί νή­στευ­ε γι­ά τήν με­τά­νοι­α τοῦ συ­ζύ­γου της. Καί ὁ φι­λάν­θρω­πος Κύ­ριος, «ὁ ποι­ῶν τό θέ­λη­μα τῶν φο­βου­μένων Αὐ­τόν καί τῆς δε­ή­σε­ως αὐ­τῶν ἐ­πα­κού­ων», φώ­τι­σε τόν ἄ­σω­το καί ἔ­γι­νε ὑ­πό­δειγ­μα κα­λοῦ χρι­στια­νοῦ. Με­τε­νό­η­σε, ἐ­ξω­μο­λο­γή­θη­κε, ἔ­κο­ψε τά πά­θη του καί τώ­ρα δέν...

Γέροντας Ιάκωβος Τσαλίκης - Ντοκιμαντέρ


Παρακολουθήστε ένα ντοκιμαντέρ αφιερωμένο στον Γέροντα Ιάκωβο Τσαλίκη. Ο Γέροντας Ιάκωβος Τσαλίκης γεννήθηκε
 στις 5 Νοεμβρίου του 1920. Ήταν ο Ηγούμενος της Ιεράς Μονής 
του Οσίου Δαβίδ εν Ευβοίας. Ο Γέροντας κοιμήθηκε στις 21 Νοεμβρίου
 του 1991.

http://www.osiaefxi.com/2013/05/blog-post_2414.html