ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ



 Κυριακής Θ΄ Λουκά
Εφεσ. Β΄ 14-22



Δέσμιος ο μεγάλος Απόστολος Παύλος, για την αγάπη και τη δόξα του Χριστού, κατά την πρώτη φυλάκισή του στη Ρώμη περί το 62 ή 63 μ.Χ., αποστέλλει τη θεόπνευστη αυτή επιστολή του. Οι ιεροί ερμηνευτές γράφουν μεταξύ των άλλων ότι το κείμενο αυτό ο Απόστολος το γράφει ως ένα είδος εγκυκλίου, την οποία απέστειλε στην Έφεσο για να αναγνωστεί απ' όλη την τοπική Εκκλησία, ώστε στην συνέχεια να κυκλοφορήσει και στις τοπικές Εκκλησίες της ευρύτερης περιοχής.
Και ναι μεν, σε κάθε κείμενο και επιστολή του ο Απόστολος Παύλος εκφράζει κατά συγκινητικό τρόπο την αγάπη του προς τον Κύριο ημών Ιησού, στην επιστολή του όμως αυτή, την τόσο θεολογική, διαφαίνεται η κάμινος που έκαιε στην καρδιά του Αποστόλου. Επίσης, αποκαλύπτεται η συγκίνησίς του αλλά και ομολογία του για το ότι ο Θεός διά του Ιησού Χριστού, ένωσε εθνικούς και Ιουδαίους σε ένα σώμα. Σε μία Εκκλησία. Το δε κεντρικό μήνυμα του σημερινού Αποστολικού αναγνώσματος είναι ότι ο Χριστός είναι η ειρήνη ημών!
Δεν χρειάζεται να γίνει ειδική αναφορά στο ότι όλος ο κόσμος επί της ουσίας επιζητά την...

Άγιος Ιουστίνος (Πόποβιτς) : Άνθρωπος και Θεάνθρωπος.

Εις την ιστορίαν του ανθρωπίνου γένους υπάρχουν τρεις κυρίως πτώσεις: του Αδάμ, του Ιούδα, του πάπα. Η ουσία της πτώσεως εις την αμαρτίαν είναι πάντοτε η ιδία: το να θέλη κάνεις να γίνη καλός δια του εαυτού του. το να θέλη κάνεις να γίνη τέλειος δια του εαυτού του. Το να θέλη κανείς να γίνη θεός δια του εαυτού του. Αλλά τοιουτοτρόπως ο άνθρωπος ασυναισθήτως εξισούται με τον διάβολον. Διότι και αυτός ήθελε να γίνη Θεός δια του εαυτού του, να αντικαταστήση τον Θεόν με τον εαυτόν του. Και εις την υψηλοφροσύνην του αυτήν δια μιας έγινε διάβολος, τελείως κεχωρισμένος από τον Θεόν και όλος εναντίον του Θεού. Η ουσία της αμαρτίας, λοιπόν, πάσης αμαρτίας συνίσταται εις αυτήν την αλαζονικήν αυταπάτην. Αυτή είναι η ουσία και αυτού του διαβόλου, του Σατανά. Αυτό δεν είναι άλλο τι παρά το...


με επίγνωση
 
 
ΕΠΙΛΟΓΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ
 
Τα ελαττώματα μοιάζουν με τους προβολείς των αυτοκινήτων.
Μόνο των άλλων μας ενοχλούν.
Τα δικά μας μας βολεύουν.
Κ. Κ.
ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ
 

H παιδαγωγική κατά τον Γέροντα Πορφύριο (Β´ μέρος)




Γέροντα πώς μπορεί να αγκαλιάση όλον τον κόσμο, όταν τά χέρια του είναι μικρά;


-Γέροντα, πώς μπορεί να βάλη κανείς όλον τον κόσμο μέσα στην καρδιά του;
 Πώς μπορεί να αγκαλιάση όλον τον κόσμο, όταν τά χέρια του είναι μικρά;... Για να βάλη κανείς όλον τον κόσμο στην καρδιά του, πρέπει να πλατύνη την καρδιά του.Πώς θα γίνη αυτό, Γέροντα;
     -Με την αγάπη. Αλλά κι αυτό δεν φθάνει. Χρειάζεται μητρική αγάπη. Η μάνα αγαπάει τα παιδιά της περισσότερο από τον εαυτό της. Αυτήν την αγάπη αν αποκτήση κανείς, αγαπάει όχι μόνον όσους τον αγαπούν αλλά και εκείνους που τον βλάπτουν, γιατί, όπως η μάνα όλα τα δικαιολογεί, έτσι και αυτός πάντα βρίσκει έλαφρυντικά για τους άλλους και ρίχνει το βάρος στον εαυτό του. Ακόμη και...

'ΓΑΜΟΣ ΚΑΙ ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΣ'' ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΜΩΥΣΗΣ {ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ}


Ο ΚΑΤΑΛΑΛΟΣ ΚΑΙ Ο ΦΟΝΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΕΞΙΣΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΚΤΟΝΟΙ...



Ο ΚΑΤΑΛΑΛΟΣ ΚΑΙ Ο ΦΟΝΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΕΞΙΣΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΚΤΟΝΟΙ...




Του Αγίου Νεκταρίου

Καταλαλιά είναι η κατηγόρια, η κακολογία. Κατάλαλος είναι αυτός που κακολογεί και κατηγορεί τον πλησίον του. Ο Μέγας Βασίλειος λέει «καταλαλιά είναι να μιλάς εναντίον ενός αδελφού που δεν είναι παρών, με σκοπό να τον συκοφαντήσεις, ακόμα και αν είναι αλήθεια αυτό που λες».

Ο Ιάκωβος ο αδελφόθεος συμβουλεύει λέγοντας: «Αδελφοί, μην καταλαλείτε ο ένας εναντίον του άλλου. Αυτός που καταλαλεί εναντίον του αδελφού του, ή κρίνει τον αδελφό του, καταλαλεί ενάντια στον νόμο, κρίνει τον νόμο. Αν όμως κρίνεις τον νόμο, δεν ...

H παιδαγωγική κατά τον Γέροντα Πορφύριο (Α´ μέρος)


ΤΑ ΧΟΥΓΙΑ ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΠΕΘΑΝΕΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ


ΑΡΧΙΜ. ΑΙΜΙΛΙΑΝΟΥ ΣΙΜΩΝΟΠΕΤΡΙΤΟΥ: ΤΑ ΧΟΥΓΙΑ ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΠΕΘΑΝΕΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ



            
 Επειδή είναι τόσο δύσκολο να αλλάξη το ''χούγι'' του ανθρώπου, αφού το αγαπάει, γι’ αυτό είναι φρόνιμο να μην θέλωμε να αλλάζωμε τους άλλους, τον εαυτό μας όμως να τον αλλάζωμε.

Λόγου χάριν, θα δής ότι ο άλλος είναι τεμπλέλης. Μη θέλης να αλλάξη. Θα διαπιστώσης οτι ο διπλανός σου είναι πολυλογάς. Δέξου τον όπως είναι. Τί μπορέις μόνον να κάνης;

Όταν δής τα παππούτσα του, κλείσε την πόρτα σου και μή μιλάς, ωστέ να κτυπήση και να αναγκασθή να φύγη. Ή, βλέπεις ότι ο άλλος είναι υβριστής· φωνάζει, νευριάζει. Όταν σε πλησιάσει, πές στον εαυτό σου: Τώρα θα έρθουν τα σύννεφα, οι βροντές, οι αστραπές · θα αρχίσουν οι φωνές, οι θυμοί. Να το περιμένης αυτό, και ...

ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ - Περάσματα απ' τον Παράδεισο


Ελληνικό σχολείο στην Χιμάρα της Βορείου Ηπείρου εκπέμπει SOS!



Ελληνικό σχολείο στην Χιμάρα της Βορείου Ηπείρου εκπέμπει SOS!

Εδώ και αρκετό διάστημα, το ελληνικό σχολείο στη Χιμάρα εκπέμπει sos! Για την εξασφάλιση της άδειας λειτουργίας του, ασχολήθηκαν πολλοί. Ακόμα και η επίσημη Αθήνα σε συνομιλίες που είχε με τα Τίρανα. Πραγματοποιήθηκαν παρεμβάσεις από πολλούς παράγοντες, εντός και εκτός του χώρου της Βορείου Ηπείρου. Αποφασιστικός παράγοντας όμως για την λειτουργία του ελληνικού σχολείου ήταν οι ίδιοι οι...

8 «αθάνατες» τροφές χωρίς ημερομηνία λήξης!.



Εκείνο το ρύζι με ημερομηνία παραγωγής 1982 που ξέμεινε στο ράφι της κουζίνας και θα το πετάξετε χωρίς δεύτερη σκέψη, στην πραγματικότητα αν το μαγειρέψετε θα είναι τόσο γευστικό -και...ασφαλές λένε οι ειδικοί- σαν να το αγοράσατε σήμερα!

Και δεν είναι μόνο το ρύζι. Σε μια... 
εποχή που είμαστε πλέον απολύτως πεπεισμένοι ότι τα πάντα γύρω μας έχουν ημερομηνία λήξεως, η φύση φροντίζει να μας δώσει μια ανάσα αισιοδοξίας: υπάρχει και κάτι που διαρκεί για πάντα: 8 αθάνατα προϊόντα «βρυκόλακες» (όπως συνηθίζουν να τα αποκαλούν οι επιστήμονες) της διατροφικής αλυσίδας, ακριβώς επειδή ο χρόνος δεν τα αγγίζει. Διατηρούν όλες τις θρεπτικές τους αξίες, την ποιότητά τους και την υγιή όψη τους όσοι… αιώνες κι αν περάσουν. Για φαντάσου!


1. Μέλι


Το μέλι διαρκεί επ’ αόριστον. Μπορεί να αλλάζει χρώμα και υφή (ή ακόμη και να κρυσταλλώνει) αλλά παραμένει ασφαλές για ...

Οι «Χαμένοι Χριστιανοί» της Μικράς Ασίας



Μεγάλο σκάνδαλο αλλά και επίκεντρο έντονων συζητήσεων προκαλεί στην Τουρκία ένα βιβλίο του Erdoğan Çinar και μιας ομάδας Τούρκων ερευνητών με τον χαρακτηριστικό τίτλο: «Σκάνδαλο η ιστορία των Αλεβητών». Το βιβλίο αυτό, περιγράφοντας την ιστορία των Αλεβητών, υποστηρίζει ότι οι Αλεβήτες της Τουρκίας είναι στην πραγματικότητα οι χαμένοι χριστιανοί της Μικράς Ασίας, ένα πραγματικά μεγάλο ιστορικό πρόβλημα στο οποίο όμως η σύγχρονη επίσημη Τουρκία αποφεύγει συστηματικά να δώσει πειστικές απαντήσεις.

Σύμφωνα με τον συγγραφέα του βιβλίου, οι Αλεβήτες αποτελούν το χαμένο χριστιανικό ποίμνιο της Μικράς Ασίας που...

Ο Άγιος Γεώργιος Καρσλίδης για το Σαρανταλείτουργο (+4 Νοεμβρίου)



        Ὅταν ο Άγιος Γεώργιος Καρσλίδης λειτουργοῦσε γινόταν ἄλλος ἄνθρωπος. Οἱ ἐκκλησιαζόμενοι ἄκουγαν διαφόρους ἤχους στό ἱερό βῆμα ἀπό οὐράνιους ἐπισκέπτες του. Γονάτιζαν κι ἔψαλλαν τό «Κύριε ἐλέησον».

    Μία φορά εἶπε ὁ ὅσιος στόν ψάλτη του: Εἶχα τόσους ἁγίους σήμερα, πού δέν εἶχα μέρος νά τούς βάλω. Τόν ἅγιο Παντελεήμονα τόν βάλαμε σέ μία γωνία, γιατί δέν ὑπῆρχε χῶρος…

      Κάποτε οἱ δαίμονες ἐνοχλοῦσαν τόν ὅσιο καί δέν τόν ἄφηναν νά προσκομίσει. Μετά τή Λειτουργία εἶπε: Ἄρχισα αὐτό τό σαρανταλείτουργο μέ πίεση. Οἱ δαίμονες φώναζαν τά ὀνόματα, γιά νά μή τά μνημονεύσω, νά μή συγχωρεθοῦν.
Μετά ἕνα ἄλλο σαρανταλείτουργο τόν ρώτησαν:
—Γέροντα κουράστηκες γιά νά τό τελειώσεις;
—Ὄχι παιδί μου, μοῦ ἦταν τόσο εὐχάριστο, σάν νά ἔκανα ἕναν...

 ΝΤΡΟΠΗ


Ο πρόεδρος του ΚΕΑΔ κ. Βαγγέλης Ντούλες κατηγόρησε
 χθες το υπουργείο Άμυνας της Αλβανίας για ξεπούλημα
των Ορθόδοξων μοναστηριών της χώρας.
"Δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί η θρησκευτική κοινότητα,
 όπως όλα τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα που διεκδικούν 
περιουσίες. Δεν έχει την ίδια αξία ένα θρησκευτικό ιερό 
αντικείμενο με ένα τετραγωνικό μέτρο γης ή κήπου. Πόσο 
μάλλον όταν οι εγκαταστάσεις που το υπουργείο Άμυνας
 βγάζει προς ιδιωτικοποίηση ανήκουν σε θρησκευτικές κοινότητες, και έχουν την μορφή μοναστηριών. Σήμερα είναι...

Πώς ζει κανείς μαζί με έναν τέτοιο άνθρωπο; (Διάβασέ το μέχρι τέλους)



Μία Νεοεποχίτισα στην Ορθοδοξία


Η επιστολή μίας γυναίκας της οποίας ο άνδρας δεν πιστεύει, γίνεται εφαλτήριο για να αναρωτηθούμε όλοι μας «Πως είναι δυνατόν να ζούμε με έναν τέτοιο άνθρωπο;» Αλλά αυτός ο «απαράδεκτος» άνθρωπος, ίσως να μην είναι άλλος από... τον κακό εαυτό μας!



Έγινα Ορθόδοξη Χριστιανή πριν από τριάμιση χρόνια. Προηγουμένως όμως, αναζητούσα τον Θεό σε πολλά άλλα μέρη. Μετά τη γέννηση του γιου μου, αρρώστησα βαριά, και εν καιρώ ακινητοποιήθηκα. Τα βιβλία των διαφόρων Νέο-Εποχίτικων συγγραφέων με έβγαλαν από την κατάθλιψη που ένιωθα και μου έδωσαν καινούργια ελπίδα.

Ο νέος «πνευματικός δάσκαλός» μου ήταν ο Λαζάρεφ. Έμαθα και για την Λουίζα Χέη, τους Ρέριχ…

«Στην Ελλάδα θά βρήτε πολλές Εκκλησίες, άλλα τήν πίστη πού υπάρχει εδώ στα Φάρασα δέν θά τήν βρήτε».



10 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΑΡΣΕΝΙΟΥ ΤΟΥ ΚΑΠΠΑΔΟΚΗ
Τότε ό Αγιος Αρσένιος τους είπε µέ κλάµατα: «Στην Ελλάδα θά βρήτε πολλές 

Εκκλησίες, άλλα τήν πίστη πού υπάρχει εδώ  στα Φάρασα δέν θά τήν βρήτε».


Μου έλεγαν οι γονείς µου οτι οι 
Φαρασιώτες στην πατρίδα είχαν µαζέψει χρήµατα, 
για νά φτιάξουν Ναό εκεί στα Φάρασα. Ύστερα όµως ό Άγιος Αρσένιος ήθελε νά τά 
δώση στους φτωχούς, άφοϋ είχαν Ναό. Πήγε ό ίδιος ό Άγιος νά τά µοιράση στις
 φτωχές
 οικογένειες και οι καηµένοι δεν τά έπαιρναν. Άπό τήν Εκκλησία νά ...

Η Παραβολή του Καλού Σαμαρείτου



Κυριακή H΄ Λουκά – Η Παραβολή του Καλού Σαμαρείτου ( Του μακαριστού Αρχιμ. Μάρκου Κ. Μανώλη)


ΚΥΡΙΑΚΗ Η´ ΛΟΥΚΑ (Κεφ. Ι´, 25–37)
Η ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ΣΑΜΑΡΕΙΤΟΥ*
(Ὁ Χριστιανὸς καὶ ὁ πλησίον)
Κεντρικὸν θέμα τῆς διδασκαλίας τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ ἦτο ἡ ἀγάπη. Ἐκεῖνο δὲ τὸ ὁποῖον ἡ παραβολὴ τοῦ καλοῦ Σαμαρείτου προσθέτει καὶ ὅλως ὑπογραμμίζει εἶναι ἡ ἄνευ ὁρίων καὶ πρὸς πάντα ἄνθρωπον ἐκδήλωσις τῆς ἀγάπης.
Ἡ παραβολὴ τοῦ καλοῦ Σαμαρείτου διασώζεται μόνον ἀπὸ τὸν Εὐαγγελιστὴν Λουκᾶν. Ὁ τρίτος Εὐαγγελιστὴς ἔχει διηγήσεις, αἱ ὁποῖαι δὲν διασώζονται ἀπὸ τοὺς ἄλλους Εὐαγγελιστάς, περιστρέφονται δὲ αὐταί, γύρω ἀπὸ τὸ ἑξῆς κυρίως θέμα: Τὴν ἀγάπη τοῦ Χριστοῦ πρὸς τοὺς πτωχούς, τοὺς πάσχοντας, τοὺς περιφρονημένους, τὰς ἁμαρτωλὰς γυναῖκας, πρὸς ὅλους δηλαδὴ ἐκείνους, διὰ τοὺς ὁποίους κάθε ἀξιοπρεπὴς καὶ γνώστης τοῦ Νόμου Ἰουδαῖος ἠσθάνετο ἀποστροφὴν καὶ ἀπέφευγε τὴν σχέσιν καὶ συναναστροφὴν ἐκ φόβου μιάνσεως.
Ἕνας τέτοιος Νομικὸς (=θεολόγος), ποὺ εἶχε συνείδησιν τῆς ὑπεροχῆς του ἔναντι τοῦ πτωχοῦ καὶ ἀγραμμάτου ὄχλου καὶ ἀρεσκόμενος εἰς θεολογικὰς συζητήσεις ἀπευθύνεται πρὸς τὸν Χριστόν, διὰ νὰ τὸν πειράξη καὶ...

Η Αγάπη Της Μάνας Μεγαλώνει Τον Εγκέφαλο


Αν Ένα Μωρό Δεν Απολαμβάνει Σωστή Μεταχείριση Στα Δύο Πρώτα Χρόνια Της Ζωής Του, Αυτό Μπορεί Να Έχει Σοβαρές Επιπτώσεις Στην Ανάπτυξή Του

Η έλλειψη μητρικής αγάπης και φροντίδας στα δύο πρώτα χρόνια της ζωής ενός παιδιού έχει σημαντικές επιπτώσεις στην ανάπτυξη του εγκεφάλου του, λένε αμερικανοί επιστήμονες.
Οι απεικονίσεις του εγκεφάλου δείχνουν με αδιαμφισβήτητο τρόπο το μέγεθος της βλάβης που προκαλεί σε ένα μωρό η στέρηση της αγάπης από τη μητέρα του. Οι επιστήμονες του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας στο Λος Αντζελες (UCLA) συνέκριναν τις εικόνες δύο παιδιών τριών ετών. Το πρώτο απολάμβανε την αγάπη και τη συναισθηματική φροντίδα της μάνας και είχε έναν κανονικά ανεπτυγμένο εγκέφαλο για την ηλικία του.
Το δεύτερο είχε μητέρα που όχι μόνο δεν το φρόντιζε, αλλά...

Σε 8 από τα 11 μαθήματα ο μαθητής γράφει 0 (μηδέν), κι όμως ΠΡΟΑΓΕΤΑΙ στην επόμενη τάξη!


Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα: Σε 8 από τα 11 μαθήματα ο μαθητής γράφει 0 (μηδέν), κι όμως ΠΡΟΑΓΕΤΑΙ στην επόμενη τάξη!

Στα Λύκεια οι μεταρρυθμίσεις-πυροτεχνήματα των τόσων και τόσων Υπουργών Παιδείας,
  • με τους τόσους και τόσους ειδικούς συμβούλους τους σε παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά θέματα 
  • και με τους τόσους και τόσους αναθεωρητές και ειδήμονες 
 οδήγησαν τα Σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άρα όλο το εκπαιδευτικό μας σύστημα σε ζοφερή κατάσταση η οποία ανάγλυφα αποτυπώνεται στον παρακάτω έλεγχο ενός «υποθετικού» (;;;) μαθητή της Α΄ Λυκείου...



Ο μαθητής αυτός, που από τις 11 γραπτές εξετάσεις στις οποίες κλήθηκε να συμμετάσχει στις 8 ή δεν προσήλθε ή ήρθε και έγραψε για μηδένπροάγεται με γενικό βαθμό 9,5 !!!!!


Ο παραπάνω έλεγχος επίδοσης αποτελεί τη «χειρότερη» προφορική βαθμολογία για
μαθητή της Α΄ Λυκείου, εκτός ελαχίστων δακτυλοδεικτούμενων «ειδικών» περιπτώσεων σε
όλη την Ελλάδα.

Ο λόγος είναι προφανής.
• Ελάχιστοι καθηγητές (έως κανένας) βάζουν σε μαθητή προφορικά κάτω από...