Κυριακή Ηʼ Ματθαίου: Ο πολλαπλασιασμός των άρτων (Αγ. Νικόλαος Βελιμίροβιτς)




 Ματθ. ιδ’ 14-22)

Όλα όσα κάνει ο Ύψιστος, είναι απαραίτητα. Δεν κάνει τίποτα άσκοπο, τίποτα υπερβολι­κό, τίποτα που να μη χρειάζεται. Γιατί μερικοί άνθρωποι περιφέρονται τόσο άσκοπα και κάνουν τόσο αδιάφορα πράγματα; Επειδή δεν είναι βέβαιοι για το σκοπό της ζωής τους, για τον προορισμό τού επίγειου ταξιδιού τους. Γιατί μερικοί άνθρωποι υπερ­φορτώνονται με άσκοπες υποχρεώσεις, προβαίνουν σε υπερβολικές ενέργειες, σε σημείο που να μην μπορούν να κινούνται ελεύθερα κάτω από τέτοιο βάρος υποχρεώσεων; Επειδή δε γνωρίζουν το ένα πράγμα, «ού εστι χρεία».

Για να βοηθήσει ο Κύριος τον άνθρωπο να μαζέψει το διασκορπισμένο νου του, να θεραπεύσει τη διχα­σμένη καρδιά του και να συγκροτήσει την ανεξέλεγκτη δύναμή του, αποκάλυψε τον ένα και μοναδικό στόχο που είναι απαραίτητος: τη Βασιλεία του Θεού. Πόσο άσκοπη είναι αλήθεια η ζωή τού ανθρώπου που ...

Κυριακὴ Η΄ Ματθαίου – Ο Ιερός Χρυσόστομος για το θαύμα του χορτασμού των πεντακισχιλίων




 ΚΥΡΙΑΚΗ Η΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ [:Ματθ. 14,14-22]

     «Ἀκούσας δὲ ὁ Ἰησοῦς ἀνεχώρησεν ἐκεῖθεν ἐν πλοίῳ εἰς ἔρημον τόπον κατ᾿ ἰδίαν· καἰ ἀκούσαντες οἱ ὄχλοι ἠκολούθησαν αὐτῷ πεζῇ ἀπὸ τῶν πόλεων(:όταν λοιπόν τα άκουσε αυτά ο Ιησούς, αναχώρησε από εκεί με πλοίο σε κάποιον ερημικό τόπο, για να μείνει μόνος Του με τους μαθητές Του. Και όταν άκουσαν τα πλήθη του λαού ότι αποχώρησε σε ερημικό τόπο, Τον ακολούθησαν πεζοί από τις πόλεις)»[Ματθ. 14,13].

     Πρόσεξε το ότι ο Κύριος σε κάθε περίπτωση αναχωρεί, και όταν παραδόθηκε ο Ιωάννης και όταν αποκεφαλίστηκε και όταν πληροφορήθηκαν οι Ιουδαίοι ότι οι μαθητές Του γίνονται όλο και περισσότεροι· διότι θέλει τα περισσότερα να τα τακτοποιεί κατά τρόπο πιο ανθρώπινο και να κινείται ως επί το πλείστον μέσα στα ανθρώπινα πλαίσια, επειδή δεν ήταν ακόμη καιρός να αποκαλύψει με σαφήνεια τη θεότητά Του. Για τον λόγο αυτόν και στους μαθητές Του έλεγε να μην πουν σε κανένα ότι Αυτός είναι ο Χριστός· διότι ήθελε αυτό να γίνει περισσότερο γνωστό μετά την Ανάστασή Του. Για τον λόγο αυτόν δεν ήταν αρχικά πολύ αυστηρός προς τους Ιουδαίους εκείνους που έδειξαν δυσπιστία, αλλά ήταν περισσότερο επιεικής.
     Αφού λοιπόν αναχώρησε από εκεί, δεν μεταβαίνει σε κάποια πόλη, αλλά πηγαίνει στην έρημο και μάλιστα ταξιδεύει με πλοίο, ώστε να μην Τον ακολουθήσει κανείς. Εσύ όμως, σε παρακαλώ, πρόσεξε ότι οι μαθητές του Ιωάννη αισθάνονται πλέον περισσότερο οικείοι προς τον Ιησού, καθόσον αυτοί είναι εκείνοι που είχαν αναγγείλει σε Αυτόν το γεγονός του αποκεφαλισμού του Ιωάννη του Βαπτιστού· και πράγματι, αφού εγκατέλειψαν τα πάντα, καταφεύγουν στο εξής προς τον Ιησού. Αυτό ήταν το αποτέλεσμα και της συμφοράς από τον θάνατο του Προδρόμου, αλλά και της απαντήσεως που τους έδωσε ο Ιησούς, η οποία και πέτυχε να τους φέρει κοντά Του.
     Γιατί όμως δεν έφυγε από το μέρος εκείνο πριν Του αναγγείλουν τον θάνατο του Ιωάννη, μολονότι βέβαια τον γνώριζε και πριν Του τον αναγγείλουν; Επειδή ήθελε με όλες τις ενέργειές Του να αποκαλύπτει την αλήθεια της θείας οικονομίας· διότι πράγματι δεν ήθελε μόνο με ...

Τα δικά μας δικαστήρια θα μπορούσαν να βγάλουν μια τέτοια ετυμηγορία…; [ Αξίζει. Αφιέρωσε δύο λεπτά ]

 Ένας 15χρονος πιάστηκε να κλέβει από κατάστημα στην Αμερική. Σε μια προσπάθεια να ξεφύγει, το αγόρι κατέστρεψε και ένα ράφι. Αφού ο δικαστής άκουσε την υπόθεση, ρώτησε το αγόρι:

– Αλήθεια έκλεψες κάτι; …
  Έκλεψες ψωμί και τυρί και κατέστρεψες το ράφι;
Το αγόρι, ντροπιασμένο, με σκυμμένο το κεφάλι, απάντησε:  Ναι
Δικαστής:
– Γιατί έκλεψες;
Αγόρι:
– Τα χρειαζόμουν
Δικαστής:
– Δεν μπορούσες να...

Κάποιος κουτοπόνηρος πλησίασε έναν ασκητή και τον ρώτησε…




 Κάποιος κουτοπόνηρος πλησίασε έναν ασκητή και τον ρώτησε:

– Τι είναι Γέροντα, για το Θεό χίλια χρόνια;

– Ένα λεπτό της ώρας, παιδί μου, αποκρίθηκε εκείνος.

– Και τι είναι μια βαλίτσα χρυσάφι;

– Τίποτα! Μία δραχμή.

– Τότε παρακάλεσε Γέροντα το Θεό να...

Οι άγιοι επτά παίδες εν Εφέσω († 4 Αυγούστου)


Οι άγιοι επτά Παίδες, Μαξιμιλιανός, Εξακουστωδιανός, Ιάμβλιχος, Μαρτινιανός, Διονύσιος, Ιωάννης και Κωνσταντίνος, έζησαν κατά την εποχή του αυτοκράτορα Δεκίου (249-251 μ.Χ.).
Οι νέοι αυτοί, μόλις βρήκαν την κατάλληλη ευκαιρία και ύστερα από συνετή σκέψη και εκτίμηση, μοίρασαν τα υπάρχοντά τους στους φτωχούς και μπήκαν και κρύφτηκαν μέσα σε ένα σπήλαιο. Εκεί, αφού προσευχήθηκαν να λυθούν από τα δεσμά του σώματος και να μην παραδοθούν στον αυτοκράτορα Δέκιο, παρέδωσαν τις ψυχές τους στο Θεό. Ο Αυτοκράτορας δε, όταν επέστρεψε στην Έφεσο, τους αναζήτησε, για να τους αναγκάσει να προσφέρουν θυσίες στα είδωλα. Μόλις όμως έμαθε ότι εκείνοι είχαν πεθάνει στο σπήλαιο, πρόσταξε και έφραξαν με μανδρότοιχο το στόμιο του σπηλαίου αυτού.
Έκτοτε λοιπόν πέρασαν εκατόν ενενήντα τέσσερα έτη και φτάνουμε μέχρι το τριακοστό όγδοο έτος της βασιλείας του Θεοδοσίου Β΄ του Μικρού (408-450 μ.Χ.), ήτοι μέχρι το έτος 446 μ.Χ. Τότε εμφανίστηκε στους κόλπους του Χριστιανισμού μια αίρεση, η οποία δε δεχόταν το δόγμα της αναστάσεως των νεκρών. Η αίρεση αυτή, στην οποία είχαν προσχωρήσει και μερικοί επίσκοποι, προκαλούσε μεγάλη αναταραχή και αναστάτωση στην Εκκλησία. Ο δε Αυτοκράτορας, βλέποντας την αναστάτωση αυτή της Εκκλησίας του Θεού, δεν ήξερε τι να κάνει. Όμως δεν απελπίστηκε, αλλά, αφού...

Οι επτά κοιμώμενοι Παίδες

7_EFESOS_mesa1
Οι άγιοι αυτοί ήταν επτά νέοι χριστιανοί που ζούσαν στην Έφεσο γύρω στο 250 μ.Χ., στα χρόνια των διωγμών. Για να μην παραδοθούν στον αυτοκράτορα Δέκιο, μοίρασαν όλα τα υπάρχοντά τους στους φτωχούς και κρύφτηκαν σε μια σπηλιά, όπου παρεκάλεσαν τον Θεό να πάρει τις ψυχές τους. Πράγματι, έτσι και έγινε. Όταν ο βασιλιάς έφτασε στην Έφεσο και τους ζήτησε να έρθουν να θυσιάσουν στα είδωλα, έμαθε ότι είχαν πεθάνει. Έστειλε τότε στρατιώτες τους οποίους διέταξε και σφράγισαν την είσοδο της σπηλιάς.
Η ιστορία τους όμως δεν τελειώνει εδώ· μάλλον τώρα αρχίζει. Πέρασαν 200 περίπου χρόνια από τότε, είχε επικρατήσει στο μεταξύ ο χριστιανισμός και στα χρόνια του αυτοκράτορα Θεοδοσίου του Μικρού παρουσιάστηκε μια αίρεση που έλεγε ότι δεν υπάρχει ανάσταση των νεκρών. Η Εκκλησία ήταν πολύ ταραγμένη, πολλοί είχαν πλανηθεί, ακόμα και επίσκοποι, και ο βασιλιάς δεν ήξερε τι να κάνει. Παρακαλούσε και με δάκρυα προσευχόταν στο Θεό να του φανερώσει τη λύση του προβλήματος. Και ο Θεός δεν παρέβλεψε τα δάκρυά του και απάντησε στις προσευχές του με τον εξής τρόπο.
Το αφεντικό του τόπου, εκεί στο βουνό που ήταν η σπηλιά των Επτά Παίδων, θέλησε να κάνει κάποιες εργασίες εκεί, οπότε μετακινήθηκαν οι πέτρες, άνοιξε η είσοδος της σπηλιάς και με προσταγή του Θεού αναστήθηκαν οι επτά νέοι! Άρχισαν να μιλούν μεταξύ τους σαν να είχαν κοιμηθεί την προηγούμενη νύχτα χωρίς να έχουν πάθει τίποτα ή να έχουν φθαρεί καθόλου τα ρούχα που φορούσαν. Θυμήθηκαν ότι τους αναζητούσε ο Δέκιος κι άρχισαν να δίνουν κουράγιο ο ένας στον άλλον, για να μείνουν σταθεροί στην πίστη τους, αν χρειαζόταν και να μαρτυρήσουν. Τότε ένας απ΄ αυτούς, ο Μαξιμιλιανός, λέει: «Εσύ, αδελφέ Ιάμβλιχε, πήγαινε ν’ αγοράσεις  μερικά ψωμιά. Σήμερα όμως πάρε περισσότερα, γιατί χθες το βράδυ έφερες λίγα κι έτσι κοιμηθήκαμε πεινασμένοι. Στο μεταξύ φρόντισε να μάθεις και τι σκέφτεται για μας ο Δέκιος».
Κατεβαίνοντας ο Ιάμβλιχος στην πόλη βλέπει το σημείο του σταυρού στην πύλη της πόλης και ...

Αυτή η φράση είναι θανατηφόρο πλήγμα για τον διάβολο! «Δόξα τω Θεώ πάντων ένεκεν!»




 «Αυτή η φράση είναι θανατηφόρο πλήγμα για τον διάβολο!


«Δόξα τω Θεώ πάντων ένεκεν!»


Είναι πολύ μεγάλη γι’ αυτόν που τη λέει σε κάθε κίνδυνο, προϋπόθεση ασφάλειας κι ευχαρίστησης.


Γιατί μόλις την απαγγείλει κανείς, αμέσως διασκορπίζεται το σύννεφο της λύπης.


Μην παύσεις να τη λες και να ασκείς και τους άλλους σ’ αυτό.


Έτσι και η φουρτούνα που μας βρήκε, κι αν ακόμη γίνει μεγαλύτερη, θα μεταβληθεί σε γαλήνη.


Έτσι κι όσοι δοκιμάζονται θα πάρουν μεγαλύτερη αμοιβή παράλληλα προς την απαλλαγή τους απ’ τα δεινά.


Αυτή η φράση ανέδειξε τον Ιώβ νικητή, αυτή η φράση έτρεψε σε φυγή τον διάβολο, κι αφού τον γέμισε από ντροπή τον...

Το πρώτο μοναστήρι της Σερβικής Εκκλησίας το οποίο θα είναι αφιερωμένο στον Άγιο Παΐσιο




 Το πρώτο του μοναστήρι στην Εκκλησία της Σερβίας αποκτά ο Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης.

Του Νικόλαου Ζαΐμη 

Συγκεκριμένα πρόκειται για την υπό ανέγερση Ιερά Μονής Σούλκοβατς στην Επισκοπή Σουμαδίας η οποία θα είναι αφιερωμένη στον Οικουμενικό Άγιο της εποχής μας με τον θεμέλιο λίθο να τίθεται για την ανέγερση του Καθολικού να τίθεται πριν λίγες ημέρες σκορπώντας πνευματική χαρά για το γεγονός.

«Η αγάπη για τον Άγιο Παϊσιο, τον οποίο αισθανόμαστε ότι ανήκει και στο δικό μας γένος, φέρνει κοντά τους λαούς», ανέφερε κατά την τέλεση της ακολουθίας του θεμελίου λίθου ο Πανιερώτατος Επίσκοπος Σουμαδίας κ. Ιωάννης ενώ αναφέρθηκε εκτενώς στη σύλληψη της ιδέας από κληρικό της επισκοπής η Μονή να αφιερωθεί στον Άγιο.

Μετά την οριστική απόφαση για την ανέγερση της Μονής οι οικονομικοί πόροι εξασφαλίστηκαν με ενέργειες του Πανιερωτάτου και...

Έβρος- Δαδιά: Απείραχτο έμεινε το εκκλησάκι του Αγίου Ραφαήλ από την καταστροφική πυρκαγιά..

 



Η καταστροφική πυρκαγιά στην Δαδιά, έχει καταστρέψει τεράστιες εκτάσεις γης και περιουσιών… όμως το απίστευτο είναι πως το εκκλησάκι έμεινε απείραχτο από τις φλόγες.

Αν και οι πύρινες φλόγες που έκαιγαν επί μέρες… κατάπιαν τα πάντα στο πέρασμα τους στο Εθνικό Πάρκο Δαδιάς-Λευκίμης, πέρασαν από το εκκλησάκι του Αγίου Ραφαήλ που βρίσκεται κοντά στην Ιερά Μονή της περιοχής και όχι μόνο δεν το έκαψαν, αλλά ούτε καν μαύρισαν τους τοίχους του, όπως ...

Βοήθημα ἐξομολογουμένου




 Ἡ Ἐξομολόγηση εἶναι τόσο ἀναγκαία γιὰ κάθε χριστιανό, ὅσο καὶ τὸ Βάπτισμα. Γιατὶ τὸ Βάπτισμα μᾶς καθαρίζει ἀπὸ τὶς προηγούμενες ἁμαρτίες μας, ἐνῶ ἡ Ἐξομολόγηση ἀπὸ ὅσες διαπράττουμε μετὰ τὸ Βάπτισμα. Χωρὶς τὸ Βάπτισμα δὲν μποροῦμε να κοινωνήσουμε τὰ ἄχραντα Μυστήρια τοῦ Κυρίου. Δὲν μποροῦμε ἐπίσης νὰ κοινωνήσουμε, ἂν δὲν ἐξομολογηθοῦμε τὶς ἁμαρτίες μας, ἀφοῦ αὐτὲς σὰν ἕνα τεῖχος μᾶς χωρίζουν ἀπὸ τὸν Θεό.

Ἡ ἁμαρτία εἶναι ἀρρώστια τῆς ψυχῆς, ποὺ ἂν μείνει ἀθεράπευτη, ὁδηγεῖ στὸν πνευματικὸ θάνατο, στὸν αἰώνιο, δηλαδή, χωρισμὸ τῆς ψυχῆς ἀπὸ τὸν Θεό. Τί κάνουμε ὅταν ἀσθενεῖ τὸ σῶμα μας; Ἐπισκεπτόμαστε χωρὶς καθυστέρηση τὸ γιατρό, στὸν ὁποῖο ἀποκαλύπτουμε τὶς πληγές μας καὶ περιγράφουμε μὲ ἀκρίβεια ὅλα τὰ συμπτώματά μας. Ἐκεῖνος τότε μᾶς χορηγεῖ τὰ κατάλληλα φάρμακα καὶ τὶς ἰατρικὲς ὁδηγίες ποὺ πρέπει νὰ ἀκολουθήσουμε γιὰ νὰ θεραπευθοῦμε.

Κάτι ἀνάλογο συμβαίνει ὅταν ἀσθενεῖ ἡ ψυχή μας καὶ ποθοῦμε νὰ ἀνακτήσουμε τὴν πνευματική μας ὑγεία. Προσερχόμαστε στὴν Ἐκκλησία ποὺ εἶναι ἕνα πνευματικὸ θεραπευτήριο. Ἐκεῖ ἀναζητοῦμε τὸν πνευματικό, στὸν ὁποῖο δίχως ντροπὴ ὁμολογοῦμε ὅλες τὶς ἁμαρτίες ποὺ τραυμάτισαν τὴν ψυχή μας. Στὴ συνέχεια ἐκεῖνος θὰ μᾶς διαβάσει τὴ συγχωρητικὴ εὐχὴ καὶ θά μᾶς ἀπευθύνει τὶς ἁρμόζουσες συμβουλὲς γιὰ τὴν εὐόδωση τῆς πνευματικῆς μας πορείας. Μ᾿ αὐτὸν τὸν τρόπο ὁ φιλάνθρωπος Χριστός, ὁ Ὁποῖος εἶναι παρὼν σὲ...

Κάρτα του Πολίτη (Ανοικτή επιστολή προς τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Κυριάκο Πιερρακάκη Άγιον Όρος 24.7.2022)




 Μοναχός Πρόδρομος Γρηγοριάτης

Κύριε Υπουργέ,

Μετά από τις ανακοινώσεις του Υπουργείου σας περί αμέσου εκδόσεως ηλεκτρονικής ταυτότητας με βιομετρικά στοιχεία, θα θέλαμε να ενημερώσουμε εσάς και όλον τον κόσμο για τους προβληματισμούς και τις επιφυλάξεις μας, ώστε νομικά και διοικητικά να μην αιφνιδιαστείτε από την άρνηση παραλαβής της εκ μέρους μας.

Eδώ και δύο δεκαετίες από τα χρόνια του Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου, παρακολουθούμε με προσοχή τα βήματα που γίνονται για την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών στην ζωή μας.

Φωνάξαμε για τους κινδύνους της άνευ όρων Ευρωπαϊκής ενοποιήσεως, της συνθήκης Σένγκεν που μας γέμισε μετανάστες (ημερίδα του τότε Δημητριάδος Χριστοδούλου εις Βόλο το 1997), για τις ετικέτες που καθιερώθηκαν αρχικά σε όλα σχεδόν τα προϊόντα  «barcode και 666 (Επισν. έτους 2001), για το προσβλητικό λογότυπο του ψηφιακού συστήματος επικοινωνίας του Δημοσίου «Η.ΔΙ.ΚΑ.», που διασυνδέει όλη την δημόσια διοίκηση (Επισν. έτους 2010 απο επερώτηση στη Βουλή), για τις ηλεκτρονικές κάρτες πολιτών και προς τον τότε υπ. οικ. κ. Βαρουφάκη (Επισν. έτους 2015), για την δρομολόγηση της κάρτας του πολίτη το 2018 με την κυβέρνηση Σύριζα (Επισν έτους 2018).

Το Άγιοv Όρος επίσης, εκφραζόμενο από την Ιερά Κοινότητα, έκανε τις παρακάτω ανακοινώσεις για την χρήση των ηλεκτρονικών καρτών για τους πολίτες:

(ΕΔΙΣ Αυγούστου 1988). «Θεωρεί… εύλογη την ανησυχία πολλών για τις συνέπειες που μπορεί να έχει στην ελευθερία και αξιοπρέπεια του ανθρώπου το ηλεκτρονικό φακέλωμα…»

(Ιερά Κοινότητα, 18 Μαρτίου 1993). «...Το ηλεκτρονικόν αρχείον, του οποίου η δημιουργία εσχάτως προωθείται και με την εξαγγελθείσαν “ενιαίαν κάρταν ασφαλιζομένου”, είναι βέβαιον ότι θα ανοίξη την είσοδον εις μίαν πράγματι ‘Νέαν’ και εφιαλτικήν εποχήν…»

(ΕΔΙΣ 2.6.1997). «…Μία ενδεχομένη προσπάθεια εφαρμογής της Συμβάσεως του Σένγκεν στη χώρα μας, και μάλιστα με το αναγκαίο επακόλουθό της, την έκδοση ηλεκτρονικών ταυτοτήτων και τη χρήση του Ενιαίου Κωδικού Αριθμού Μητρώου (Ε.Κ.Α.Μ.), θα έχει ως φυσική συνέπεια να εύρη η Πολιτεία όλους ανεξαιρέτως τους Αγιορείτες αντιμέτωπους ως “αντιρρησίες συνειδήσεως”…»

(ΕΔΙΣ 3.9.1997). «…Διακηρύττουμε άλλη μια φορά ότι το θεμελιώδες καθήκον της ομολογίας της πίστεως, αλλά και η πίστις στα όσα ο Παράκλητος παρέδωσε ως προφητεία στην Χριστιανική Εκκλησία, μας υποχρεώνουν να αρνηθούμε να παραλάβουμε κάθε είδος ηλεκτρονικού δελτίου με ΕΚΑΜ, ως προσβάλλοντος την ελευθερία του προσώπου και την χριστιανική μας συνείδησι…»

Ο Άγιος Παΐσιος, με το διορατικό του χάρισμα, πριν 26 χρόνια περιγράφει με λεπτομέρεια την σημερινή πραγματικότητα στη χώρα μας:
«Επέβαλαν (και θα επιβάλλουν) στη χώρα μας ένα...

"Εισήλθαν εις το κουρείον ιερεύς, αστυνομικός και βουλευτής…..", Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης




 💢Εισήλθεν εις το κουρείον του εις ιερεύς, του εφρόντισε την γενειάδαν και ότε του εζήτησε τον λογαριασμόν, απεκρίθη “Τίποτα ,παπούλη μου, για την Εκκλησία, δωρεάν”.

💢Την επομένην ευρήκε 12 χάρτινες εικονίτσες Αγίων και μίαν ευχαριστήριον   επιστολήν εις την είσοδον του κουρείου.

💢Εισήλθεν εις το κουρείον του εις αστυνομικός, τον ....

Η υπερηφάνεια είναι ένα πολυκέφαλο τέρας




 Η υπερηφάνεια είναι ένα πολυκέφαλο τέρας, που κλείνει στα σπλάγχνα του όλα τα πάθη και όλες τις κακίες.

Αυτή γεννά τον θυμό, την κατάκριση, τον φθόνο, τη μνησικακία, την υποκρισία, την ασπλαχνία, τη βλασφημία, την εξουδένωση του πλησίον, την ισχυρογνωμοσύνη, την προπέτεια, την ...