Κυριακή Ζʼ Ματθαίου: Η θεραπεία των δύο τυφλών (Αγ. Νικόλαος Βελιμίροβιτς)


 


Ματθ. θ’ 27-35)

Ο πρωτόπλαστος άνθρωπος ζούσε όπως οι άγγε­λοι, με τη θεωρία τού Θεού. Μετά την πτώση, οι απόγονοί του ζούσαν με την πίστη στο Θεό. Εκείνοι που δε θεωρούσαν το Θεό κι η πίστη τους είχε εκλείψει, δεν μπορούσαν να συναριθμηθούν με τους ζωντανούς, αφού δεν είχαν επαφή με τη Ζωή. Πώς, λοιπόν, θα μπορούσαν να ζουν; Η λίμνη που είναι ανοιχτή στο στερέωμα, δέχεται το νερό από ψηλά. Γεμίζει με νερό και δεν ξεραίνεται. Μια άλλη λίμνη, που δεν είναι ανοιχτή στο στερέωμα, δέχεται το νερό από τη γη, από τις πηγές των βουνών. Γεμίζει κι αυτή και δεν ξεραίνεται. Μια τρίτη λίμνη όμως, που δεν είναι ανοιχτή στο στερέωμα, ούτε και δέχεται νερό από κάποιο υπόγειο ρεύμα, δεν μπορεί παρά κάποια στιγμή ν’ αδειάσει και να ξεραθεί.

Όταν μια λίμνη δεν έχει νερό, μπορεί πια να λέ­γεται λίμνη; Όχι. Μάλλον είναι ένας στεγνός κρατή­ρας. Μπορεί ένας άνθρωπος χωρίς Θεό να ονομάζεται άνθρωπος; Όχι. Μάλλον είναι ένας στεγνός, ένας άδει­ος τάφος. Όπως το νερό είναι το κύριο συστατικό της λίμνης, έτσι είναι κι ο Θεός για τον άνθρωπο. Λίμνη χωρίς νερό δεν είναι λίμνη· άνθρωπος χωρίς Θεό δε ...

ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΟΡΑΣΗ, Κυριακὴ Ζ ́ Ματθαίου

 



π. Δημητρίου Μπόκου

Δύο τυφλοὶ ζήτησαν μὲ δυνατὲς κραυγὲς ἀπὸ τὸν Χριστὸ νὰ τοὺς θεραπεύσει. Νὰ τοὺς δώσει τὸ φῶς τους. Ὁ Χριστὸς πρὶν ἱκανοποιήσει τὸ αἴτημά τους, ἔβαλε μιὰ προϋπόθεση: «Πιστεύετε ὅτι δύναμαι τοῦτο ποιῆσαι;» Ἐκεῖνοι ἀπάντησαν ναί. Ὁ Χριστὸς τότε ἄγγιξε τὰ μάτια τους καὶ εἶπε: Ἂς γίνει ὅπως τὸ πιστεύετε. «Κατὰ τὴν πίστιν ὑμῶν». Καὶ τὰ μάτια τους ἄνοιξαν (Κυριακὴ Ζ ́ Ματθαίου).

Οἱ δυὸ τυφλοὶ ζήτησαν ἀπὸ τὸν Χριστὸ νὰ τοὺς δώσει φῶς. Πολὺ φυσικό, ἀφοῦ ποιὸς στραβὸς δὲν θέλει τὸ φῶς του; Καὶ ὅμως ἔβλεπαν, πρὶν ἀκόμη ἀνοίξουν τὰ μάτια τους. Ἂν καὶ τυφλοί, ἔβλεπαν τὸν Χριστό. Εἶχαν ὀρθὴ γνώση γι’ αὐτόν. Καὶ τὸν ἀποκαλοῦσαν υἱὸ τοῦ Δαυΐδ. Ἔβλεπαν στὸ πρόσωπό του τὸν ἐκλεκτὸ τοῦ Θεοῦ, τὸν ἀπεσταλμένο Μεσσία. Καὶ πίστευαν ἀκλόνητα ὅτι εἶχε...

Η σωστή διακριτική προσέγγιση!

 



Κάποτε, πήγε να εξομολογηθή στον πατέρα Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο, μία φοιτήτρια, η οποία είχε κάνει έκτρωση την περίοδο κατά την οποία ήταν αρραβωνιασμένη.

Όταν μπήκε στο εξομολογητήριο και είπε στον π. Επιφάνιο το αμάρτημά της, μάλλον ψυχρά και χωρίς να συναισθάνεται τη βαρύτητά του, αυτός γιά να την φέρει σε συναίσθηση, την ερώτησε χωρίς περιστροφές:

«Κατάλαβες, παιδί μου, ότι έγινες φόνισσα;; Σκότωσες το ίδιο σου το παιδί…».

Αυτή συγκλονίσθηκε και ...

Μ' ΕΚΟΨΑΝ ΜΕ ΧΩΡΙΣΑΝ ΣΤΑ ΔΥΟ NTALARAS LIVE CONCERT


Η βίωση του πολέμου στην Κύπρο, ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΤΑΣΗ


Οἱ δοκιμασίες εἶναι ὠφέλιμες σέ ὅλους ἀνεξαιρέτως...




 Οι αγωνιστές δοκιμάζονται, γιά νά αυξήσουν τόν πνευματικό τούς πλούτο.... 

Οι χλιαροί, για νά αναγκαστούν νά προφυλάξουν τόν εαυτό τούς από εκείνα πού τούς βλάπτουν. 
Οι κοιμισμένοι, γιά νά ξυπνήσουν. 
Οι απομακρυσμένοι,γιά νά...

Ο πειρασμός της συκοφαντίας

 

Μεγάλος σταυρός η συκοφαντία! Βιώνεις την απόρριψη, την ακατανοησία, την αδικία. Πώς να πείσεις,  όταν υπάρχουν αληθοφανή γεγονότα; Πώς να αποδείξεις ότι η αλήθεια δεν  βρίσκεται μόνο στα γεγονότα;

Χρειάζεται γερό πνευματικό υπόβαθρο για να σιωπήσεις, ν’ αφήσεις το Θεό ν’ αποδείξει την αθωότητά σου σε χρόνο που Εκείνος γνωρίζει. Κι ακόμα, αν πρέπει να μιλήσεις, να μην το κάνεις με εμπάθεια, αλλά με ταπείνωση, πιστεύοντας ότι τίποτα δεν συμβαίνει κακό στη ζωή μας, αν ο Κύριος της ζωής και του θανάτου δεν το επιτρέψει.

Πράγματι, αν χειριστείς με τη λογική τη συκοφαντία, υπάρχει ενδεχόμενο να καταρρεύσεις. Γιατί δεν υπάρχει λογική! Υπάρχει η καχυποψία, η διαστρέβλωση της αλήθειας, η αυτάρκεια στην κρίση, η δαιμονική κατάκριση του προσώπου.

Με την πεποίθηση ότι ό,τι πειρασμός μάς συμβεί τον παραχωρεί ο Θεός «προς το συμφέρον», για το δικό μας καλό που αποσκοπεί στην εμπειρία της Χάριτός Του, θα μπορέσουμε να τον περάσουμε χωρίς κατάθλιψη και ασθένεια.

Η υπομονή, η προσευχή, η συμπαράσταση από ανθρώπους που πράγματι αγαπούν, γι’ αυτό και μας πονούν, είναι τα μέσα που αποδεικνύονται ισχυρά στο δυνατό ταρακούνημα που...

Δείτε τι πρέπει να απαντήσουμε σε κάποιον που μας λέει ότι δεν υπάρχει Θεός

  


Ένας συνάδελφός σου σού επαναλαμβάνει συνεχώς: «ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΟΣ!»Καί αισθάνεσαι σα να σε χτυπά με μαστίγιο.


Κι εσύ αγωνιάς για την ψυχή του και τη ζωή του. Καί καλά σκέφτεσαι.


Αν δεν υπάρχει ο Ζων κι ο Παντοδύναμος Θεός κι αν δεν είναι ισχυρότερος από το θάνατο, τότε ο θάνατος είναι ο μοναδικός κυρίαρχος.


Καί η κάθε ζωντανή ύπαρξη δεν είναι παρά ένα κλωτσοσκούφι του θανάτου. Ένα ποντικάκι στο στόμα της γάτας.


Μία φορά, αντικρούοντας τον, του είπες: «Ο Θεός υπάρχει. Γιά σένα δεν υπάρχει». Καί δεν έσφαλες. Γιατί εκείνοι που αποκόπτονται από τον Αιώνιο και Ζωοδότη Κύριο εδώ στην γη, αποκόπτονται από τη ζωή την πραγματική.


Καί έτσι ούτε εδώ, ούτε στην άλλη ζωή θα γευθούν το μεγαλείο του Θεού και της πλάσης Του. Καί καλύτερα να μην είχαμε γεννηθεί, παρά να είμαστε αποκομμένοι από τον Θεό.


Αν ήμουν στη θέση σου, θα του έλεγα τα εξής:


-Κάνεις λάθος, φίλε μου! Ορθότερο θα ήταν, αν έλεγες: «Εγώ δεν έχω Θεό». Διότι το βλέπεις, ότι υπάρχουν τόσοι άνθρωποι γύρω σου, που έχουν Θεό και γι’ αυτό διακηρύττουν ότι υπάρχει Θεός. Λοιπόν, μη λες: «Δεν υπάρχει Θεός»! Περιορίσου να λες: «Εγώ δεν έχω Θεό»!


-Κάνεις λάθος! Μιλάς σαν τον άρρωστο, που λέει ότι δεν υπάρχει πουθενά υγεία!


-Κάνεις λάθος! Μοιάζεις με τον τυφλό που λέει: «Δεν υπάρχει φως στον κόσμο». Όμως φως υπάρχει. Καί είναι διάχυτο παντού. Αυτός ο δυστυχής δεν έχει το φως του. Καί θα μιλούσε σωστά αν έλεγε: «Εγώ δεν έχω μάτια και δεν βλέπω φως».


-Κάνεις λάθος! Μιλάς σαν το ζητιάνο, που λέει: «Δεν υπάρχει χρυσάφι στη γη». Μα χρυσάφι υπάρχει! Καί επάνω στη γη! Καί μέσα στη γη! Αυτός δεν έχει χρυσάφι! Το σωστό θα ήταν να έλεγε: «Εγώ δεν έχω χρυσό»!


-Κάνεις λάθος! Μοιάζεις με τον παλιάνθρωπο που λέει: «Δεν υπάρχει καλωσύνη στον κόσμο». Ενώ θα έπρεπε να πεί: «Εγώ δεν έχω ίχνος καλοσύνης μέσα μου».


Αυτό να του πείς κι εσύ:


Συνάδελφε, κάνεις λάθος! Λάθος διακηρύττεις ότι δεν υπάρχει Θεός! Γιατί, όταν κάτι δεν το έχεις εσύ και δεν το γνωρίζεις εσύ, δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει πουθενά κι ότι δεν το έχει κανείς!


Ποιός σου έδωσε το δικαίωμα να μιλάς εκ μέρους όλου του κόσμου; Ποιός σου έδωσε την άδεια να διακηρύττεις, ότι την δική σου αρρώστια την έχουν όλοι; Ότι όλοι έχουν την δική σου πλάνη;


Φωνάζεις ότι δεν υπάρχει Θεός! Το διακηρύττεις σε όλον τον κόσμο! Πολεμάς την αλήθεια!


Εκείνοι που δεν θέλουν να ζούν με τον Θεό είναι ελάχιστοι. Αλλά και γι’ αυτούς ο Θεός υπάρχει! Τούς περιμένει. Μέχρι την τελευταία πνοή σ’ αυτή τη γη!


Καί μόνο αν δεν φροντίσουν να μετανοήσουν, έστω στην τελευταία τους στιγμή, μόνο τότε ο Θεός στην άλλη ζωή θα πάψει να υπάρχει γι’ αυτούς.


Καί θα τους διαγράψει από το βιβλίο της ζωής.


Γι’ αυτό πες του, σε παρακαλώ φίλε μου.


Γιά το καλό της ψυχής σου. Γιά τα επουράνια αγαθά. Γιά τα δάκρυα που έχυσε ο Χριστός και τις πληγές που δέχθηκε για όλους μας. Άλλαξε μυαλό! Μετανόησε!


Διορθώσου! Καί γύρισε στην Εκκλησία μας!


Επιστολή του Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς σε πνευματικό του παιδί (από το βιβλίο Δρόμος χωρίς Θεό δεν αντέχεται)

https://www.askitikon

Η πολύχρονη υπομονή, έφερε άμετρη τη Χάρη του Θεού




 Ένας από τους αγίους πατέρες είπε: Ήταν ένας γέροντας αναχωρητής, τίμιος, και πήγα μια φορά σ’ αυτόν, όταν ήμουν καταπονημένος από τους πειρασμούς.


Αυτός ήταν άρρωστος και κατάκοιτος και αφού τον χαιρέτησα, κάθισα κοντά του και του είπα:


– Κάνε μια ευχή για μένα, πάτερ, διότι πολύ θλίβομαι από τους πειρασμούς των δαιμόνων.

Και ο γέροντας άνοιξε τα μάτια του και μου είπε:


– Παιδί μου, εσύ είσαι νέος και...

Πνευματικά «ρήματα» και συμβουλές (β’) (Άγιος Ισαάκ ο Σύρος)

 



1. Ο αληθινός μοναχός πρέπει, σε όλες τις εκδηλώσεις και τις πράξεις του, να είναι παράδειγμα ωφέλιμο γι’ αυτούς που τον βλέπουν και τον παρακολουθούν˙ για να βλέπουν δηλ. τις λαμπερές σαν τις ακτίνες αρετές του, οι εχθροί της αλήθειας, και να ομολογήσουν, ακόμη κι αν δεν το θέλουν, ότι υπάρχει στους χριστιανούς βέβαιη και σταθερή ελπίδα σωτηρίας και, έτσι, να τρέχουν κοντά του, όπως τρέχουν στο καταφύγιο, για να σωθούν. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να ανυψωθεί το κύρος και η δύναμη της Εκκλησίας κατά των εχθρών της, και πολλοί να θελήσουν να μιμηθούν την αρετή του, και να απομακρυνθούν από την κοσμική φθορά, και αυτός να γίνει σεβαστός για το κάλλος της αρετής του. Διότι η αληθινή μοναχική πολιτεία είναι καύχημα της Εκκλησίας του Χριστού. (43).


2. Όποιος αποφεύγει την κούφια δόξα του κόσμου με ταπεινό φρόνημα, αυτός αισθάνεται στην ψυχή του τη δόξα του μέλλοντος αιώνος.

3. Όποιος λέει ότι εγκατέλειψε τα κοσμικά πράγματα, και μάχεται και φιλονικεί με τους ανθρώπους για κάτι που χρειάζεται, για να μην του λείψει δηλ. κάτι που τον αναπαύει σωματικά, αυτός είναι τελείως τυφλός.

4. Όποιος αποφεύγει την ανάπαυση στον παρόντα κόσμο, αυτός κατασκοπεύει τα αγαθά του μέλλοντος αιώνος.

5. Όποιος είναι δεμένος με τη φιλοκτημοσύνη, γίνεται δούλος των παθών. (91).

6. Τίμησε την πνευματική εργασία της αγρυπνίας, για να βρεις παρηγοριά στην ψυχή σου.

7. Διάβαζε με επιμονή τα ιερά αναγνώσματα στην ησυχία, για να...