Άγιος Παΐσιος: Τα ταγκαλάκια και η δύναμη του Τιμίου Σταυρού


Γέροντα, μου λέει ο λογισμός ότι ο διάβολος, ιδίως στις μέρες μας, έχει πολλή δύναμη.
Ο διάβολος έχει κακία και μίσος, όχι δύναμη. Η αγάπη του Θεού είναι παντοδύναμη. Ο σατανάς προσπαθεί να φανή παντοδύναμος, αλλά δεν τα καταφέρνει. Φαίνεται δυνατός, αλλά είναι τελείως αδύναμος. Πολλά καταστρεπτικά σχέδιά του χαλούν, πριν καν αρχίσουν να πραγματοποιούνται. Θα άφηνε ποτέ ένας πολύ καλός πατέρας μερικά αλητάκια να χτυπούν τα παιδιά του;
- Γέροντα, φοβάμαι τα ταγκαλάκια.
- Τι να φοβηθής; Τα ταγκαλάκια δεν έχουν καμμιά δύναμη. Ο Χριστός είναι παντοδύναμος. Ο πειρασμός είναι σάπιος. Σταυρό δεν φοράς; Τα όπλα του διαβόλου είναι αδύναμα. Ο Χριστός μας μας έχει οπλίσει με τον Σταυρό Του. Μόνον όταν αφήνουμε τα όπλα τα πνευματικά, τότε ο εχθρός έχει δύναμη. Ένα μικρό σταυρουδάκι έδειξε ένας ορθόδοξος ιερέας σε έναν μάγο και έκανε να τρέμη ο δαίμονας που είχε επικαλεσθή με τις μαγείες του.
- Γιατί φοβάται τόσο πολύ τον Σταυρό;
- Γιατί, όταν ο Χριστός δέχθηκε τους εμπτυσμούς, τα ραπίσματα και τα χτυπήματα, τότε συντρίφθηκε το βασίλειο και η εξουσία του διαβόλου. Με τι τρόπο νίκησε ο Χριστός! 
“Με το καλάμι συντρίφθηκε το κράτος του διαβόλου”, λέει κάποιος Άγιος. Όταν δηλαδή Του έδωσαν το τελευταίο χτύπημα με το καλάμι στο κεφάλι, τότε συντρίφθηκε η εξουσία του διαβόλου. Δηλαδή η υπομονή είναι η πνευματική άμυνα και η ταπείνωση το μεγαλύτερο όπλο κατά του διαβόλου. 
Το μεγαλύτερο βάλσαμο της σταυρικής θυσίας του Χριστού είναι που συντρίφθηκε ο διάβολος. Μετά την Σταύρωση του Χριστού, είναι πια όπως το φίδι που του έχει αφαιρεθή το δηλητήριο ή όπως το σκυλί που του έχουν αφαιρεθή τα δόντια. Αφαιρέθηκε το φαρμάκι από τον διάβολο, αφαιρέθηκαν τα δόντια από τα σκυλιά, τους δαίμονες, και είναι τώρα αφοπλισμένοι και εμείς με τον Σταυρό οπλισμένοι. 
Τίποτε, τίποτε δεν μπορούν να κάνουν οι δαίμονες στο πλάσμα του Θεού, όταν δεν ...

Το παιδάκι που αρνούνταν να ζητήσει συγγνώμη και η νίκη του! (χαριτωμένη διήγηση)


Μια Κυριακή, μετά τη Θεία Λειτουργία, ο Γέροντας βρισκόταν στο γραφείο του και συζητούσε.
Κάποια στιγμή προστέθηκε στη συντροφιά κι ένα πνευματικοπαίδι του με την τετράχρονη κόρη του. Ο Γέροντας διέκρινε αμέσως ότι η μικρή ήταν θυμωμένη και ζήτησε να μάθει την αιτία. Επειδή εκείνη δεν απαντούσε, ανέλαβε ο πατέρας της να εξηγήσει ότι πριν από λίγο είχε χαστουκίσει τον θείο της , καθώς εκείνος αστειευόταν μαζί της. Παρά τις συστάσες  όμως που της έγιναν και τη συγγγνώμη του θείου της, αυτή δεν ζητούσε συγγνώμη.
Τότε ο Γέροντας τους αφήνει όλους στο γραφείο, την παίρνει από το χέρι και πηγαίνει στο άλλο δωμάτιο. Από ΄κει τηλεφωνεί τον θείο της, του εξηγεί την αιτία του τηλεφωνήματος και λέει στην μικρή:
-Έλα, καλό μου παιδάκι, ζήτησε συγγνώμη από τον θείο σου.
Η μικρή κρατάει το στόμα κλειστό.
-Μια λεξούλα είναι, πες την καλό μου παιδάκι. Να! Εγώ αύριο θα σου πάρω και ένα δώρο.Πες την αυτή την μικρή λέξη!
Η μικρή ανθίστατο με πεισματική σιωπή. Και ο Γέροντας μονολογεί: Κοίταξε πώς φοβάται ο διάβολος αυτή την λέξη, ακόμα και...

Ποτέ δεν τονίζουμε σε κάποιον την αδυναμία του. Αιμιλιανός Σιμωνοπετρίτης


Σέ στέλνει ὁ Γέροντάς σου σέ κάποιους ἐπισκέπτες καί σοῦ ξεφεύγει μιά κουβέντα. Ἀργότερα σοῦ λέγει ἕνας ἀδελφός σου:
«Πῶς σοῦ ξέφυγε αὐτή ἡ κουβέντα; Ἀλλά τέτοιος εἶσαι πάντα».
Καλύτερα νά φᾶς τήν γλώσσα σου, παρά νά τοῦ μιλήσεις ἔτσι. Οὐδέποτε προσβάλλομε ἤ λυποῦμε ἄνθρωπο, οὐδέποτε τόν κάνομε νά νοιώση στερημένος, ἐλαττωμένος, νά νοιώση κατωτερότητα, διότι τοῦ σκοτώνομε τήν ψυχή.
Αὐτός ὁ ἄνθρωπος θά τραυματισθῆ καί δέν θά μπορῆ νά ἐπιτύχη στήν ζωή του.
Ἀναθέτεις σέ κάποιον νά ψάλη, καί ἐκεῖνος κάνει λάθος τόν ἦχο, καί τότε τοῦ λες: «Πάλι πῆρες στραβά τό τροπάριο».
Κάθε φορά πού θά πηγαίνη νά ψάλη, θά...

Ντοστογιέφσκι: Το νόμισμα της καλωσύνης


Αποτέλεσμα εικόνας για Ντοστογιέφσκι: Το νόμισμα της καλωσύνης
*Μία καταπληκτική και ιδιαιτέρως διδακτική ιστορία, που αξίζει να την διαβάσετε!
Κάποτε, ο Ντοστογιέφσκι βγήκε στον απογευματινό περίπατό του.
Ενώ η ημέρα έφθανε στο σούρουπο, ένας ζητιάνος άπλωσε το χέρι του και ζητούσε βοήθεια. Ο Ντοστογιέφσκι ψάχνει τις τσέπες του να βρει κανένα κέρμα, αλλά, δε βρίσκει τίποτα. Τότε, ψάχνει επάνω του το ρολόι του, προκειμένου να το προσφέρει, αλλά και εκείνο το είχε ξεχασμένο στο σπίτι του.
Ο μεγάλος συγγραφέας κοκκίνισε λίγο στο πρόσωπο και πάνω στην αμηχανία του έσκυψε, φίλησε το χέρι του τυφλού ζητιάνου και ψέλλισε:
«Συχώρα με, καλέ μου άνθρωπε, γιατί αυτή τη στιγμή δεν έχω τίποτα να σου προσφέρω…».
Τότε, ο γέρος ζητιάνος αποκρίθηκε: «Ευχαριστώ πολύ. Το πήρα! Αυτό που...

λλάδα στους ώμους τη γη κουβαλάς, συναυλία του Σταμάτη Σπανουδάκη


Διάβαζε το ψαλτήρι κάθε ημέρα, έστω και από λίγο και ο Κύριος δεν θα σε αφήσει


Σχετική εικόνα
Όσιος Στάρετς Βαρσανούφιος
«Μου γράφει ένας διανοούμενος καταταραγμένος:
«Είμαι πολύ άσχημα. Εξωτερικά όλα πάνε καλά. Η οικογένειά μου είναι ενωμένη και αγαπημένη. Η γυναίκα μου είναι καλή. Το κακό είναι, ότι δεν έχω κανένα που να μπορώ να του ανοίξω την καρδιά μου. Και για αυτό είμαι συνεχώς ψυχικά κουρασμένος. Η γυναίκα μου δεν το καταλαβαίνει. Τα παιδιά είναι μικρά. Τι μου μένει να κάμω; Πώς θα απαλλαγώ από αυτή την πίκρα και την ψυχική κόπωση;»
Του απάντησα με την συμβουλή να διαβάσει το ψαλτήρι. Εκεί, στον ψαλμό 93, θα ιδεί τα λόγια: «Κύριε, κατά το πλήθος των οδυνών μου εν τη καρδία μου, αι παρακλήσεις σου εύφραναν την ψυχή μου» (Ψαλμ. 93,19). Πιάσου από τον στίχο αυτό. Και βάλσου να το διαβάσεις το ψαλτήρι ολόκληρο. Πιστεύω, πώς ο Θεός θα σε αναπαύσει.
Περνάει λίγος καιρός, λαμβάνω ένα γράμμα. «Έκαμα υπακοή. Άρχισα να...

Η μάχη της νηστείας με τα κακά πνεύματα


ΤΟΥ ΡΟΥΜΑΝΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΑΡΣΕΝΙΟΥ ΜΠΟΚΑ
Άπό προηγούμενο λόγο μου σας υπενθυμίζω, ότι πρέπει όλοι νά εξομολογούνται καί νά κοινωνούν καί νά τηρούν τίς νηστείες, πού έχουν καθιερωθή άπό τήν ορθόδοξη Εκκλησία μας.
Οί γονείς μας έγέννησαν σω­ματικά, ενώ ή Εκκλησία έξ ύδατος καί Πνεύματος» καί ή πνευματική γέννησις τής Εκκλησίας εΐναι φυσικά άνώτερη άπό τήν σωματική τών γονέων. Άπό τήν πνευ­ματική μας γέννησι, διά τού άγιου Βαπτίσματος καί τού Χρίσματος, έλάβαμε τόν φύλακα άγγελο. Γι’ αυτό βα­πτίζονται σέ μικρή ήλικία τά παιδιά, άσχετα τί λέγουν μερικοί άλλοι, γιά νά τά προστατεύη ό άγγελος τους ά­πό τούς ορατούς καί άοράτους εχθρούς καί κινδύνους.
Όπότε, έάν ή Εκκλησία μας γεννά, αύτή καί μας ά- νατρέφει καί ανάμεσα στις εντολές μέ τίς όποιες μάς ά- νατρέφει πνευματικά, είναι καί ή νηστεία. Συνεπώς, πρέπει νά ύπακούουμε σέ αύτή τήν εντολή καί νά νη­στεύουμε. Οί άγιοι Πατέρες, κυρίως οί παλαιότεροι, παρετήρησαν ότι όλα τά κακά ξεκινούν άπό τό στομάχι.
Σήμερα, μέ τήν χάρι τού Θεού, έπιβάλλεται νά σας διδάξω καί νά πιστεύετε όλοι, ποιά είναι ή μάχη τής νηστείας μέ τά κακά πνεύματα καί γιά τόν τρόπο μέ τόν όποιον ή νηστεία σκοτώνει τά πάθη.
Τά πάθη, ή οι άμαρτίες, είναι τριών ειδών:
άμαρτίες πού γίνονται έναντίον τού εαυτού μας
άμαρτίες έναντίον τού πλησίον μας
άμαρτίες έναντίον τού Άγιου Πνεύματος, έναντίον τής Αληθείας.
Αυτά τά τρία εϊδη είναι καί άμαρτίες ενώπιον τού Θεού, διότι έσύ δέν άνήκεις στόν έαυτό σου, άλλά στόν Θεό. Επομένως καί τίς άμαρτίες, τίς όποιες κάνεις, δέν τίς κάνεις μόνον έναντίον σου, άλλά καί έναντίον τού Θεού. Γιατί; Επειδή είσαι υιός τού Θεού.
Σήμερα νά προσπαθήσουμε ιδιαίτερα ν’ άπαλλαγούμε άπό τίς άμαρτίες πού στρέφονται έναντίον μας καί έ­ναντίον τού πλησίον μας.
Οι άμαρτίες πού γίνονται έναντίον μας, είναι τά έπτά κορυφαία ή θανάσιμα άμαρτήματα: ή υπερηφά­νεια, ή φιλαργυρία, ή άκολασία, ή λαιμαργία ή γαστριμαργία, ό θυμός, ή οργή καί ή άκηδία.
Ανάμεσα σ’ αυτά τά έπτά ευρίσκεται καί ή ρίζα τών κακών: ή γαστριμαργία ή ό άπατηλός θεός τού σώμα­τος. Αύτή πρέπει νά σβήση μέ τήν... νηστεία. Διότι, έάν δέν καταμαραθή μέ τή νηστεία καί δέν έκδιωχθή έξω, αυξάνεται καί εξαπλώνεται αυτό τό δένδρο τού διαβό­λου, αύτός ό ψεύτικος θεός του σώματος, καί ιδού πώς, συγκεκριμένα: άπό τή ρίζα τής γαστριμαργίας βλαστά- νουν οί κλάδοι τού θυμού, τής άκολασίας, τής φιλαργυ­ρίας καί τών άλλων παθών.
Τά μεγάλα πάθη ώνομάσθηκαν άπό τούς άγιους Πα­τέρες δαίμονες: ό δαίμονας τής φιλαργυρίας, ό δαίμο­νας τής γαστριμαργίας, τής οργής, τής πορνείας καί οί άλλοι. Ώνομάσθηκαν έτσι διότι τά άμαρτήματα αυτά κατευθύνονται μέ τήν σκιώδη ενέργεια τού διαβόλου. Τά ώνόμασαν καί κορυφαία, διότι έργάζονται γιά την ψυχική άπώλεια τού άνθρώπου καί γίνονται πρόξενα άλλων μικροτέρων άμαρτιών καί παθών.
Άπό τήν Καινή Διαθήκη γνωρίζετε ότι ή Μαρία ή Μαγδαληνή είχε αυτά τά επτά κορυφαία πάθη, άπό τά όποια τήν άπήλλαξε ό Κύριος. Επίσης γνωρίζετε γιά τόν δαιμονισμένον τών Γαδαρηνών, στόν όποιο είχε είσέλθη μία λεγεών δαιμονίων, δηλαδή 6000 κακά πνεύ­ματα. Μόλις ό Κύριος τούς επέτρεψε νά μπούν στήν άγέλη τών χοίρων, άμέσως όρμησε τό κοπάδι στήν θά­λασσα.
Τώρα προσέχετε διότι έχω νά σας διδάξω πώς θά ήμπορέσετε καί έσεΐς νά άντιλαμβάνεσθε καί νά βλέπετε μέσα σας τήν εργασία τού πονηρού πνεύματος.
Είναι πολύ εύκολο νά άντιληφθούμε τήν άκάθαρτη πράξι μας, πού γίνεται μέσα μας. Γιά παράδειγμα, μέ τήν λαιμαργία, παρατηρείς ότι τό στομάχι γεμίζει, άλ­λά ή έπιθυμία δέν χορταίνει. Ιδού τό έργο τού διαβό­λου: επιθυμία πάνω άπό τήν φύσι. Βλέπετε πόσο εύκο­λο είναι νά τήν άντιληφθής, έάν έχης γνώσιν τού πράγ­ματος;
Είναι γνωστή ή λαιμαργία τών λύκων, καί όμως δέν τρώγουν περισσότερο, παρά μόνο, όσο πεινούν.
Ιδού λοιπόν, ότι καί τά θηρία καί όλα τά ζώα, δέν έ­χουν πάνω άπό τήν φύσι τους τήν έπιθυμία τής λαιμαρ­γίας τους καί μόνο ό άνθρωπος τά ξεπερνά, διότι μόνο τόν άνθρωπο έχει στό στόχαστρο ό διάβολος καί προ­σπαθεί νά τόν νικήση.
Ιδού γιατί δέν πρέπει νά υπακούετε ποτέ στήν άλο­γη έπιθυμία τής κοιλίας, διότι υπακούετε στόν διάβολο. Αυτό νά τό έχετε στό νού σας, όσον άφορα τό στομάχι σας. «Ετσι συμβαίνει καί μέ όλα τά πάθη.
Ό πόλεμος τού στομάχου, όμως, είναι ό πρώτος πό­λεμος τόν όποιο έχασε ό άνθρωπος στόν παράδεισο καί ή πρώτη νίκη τού διαβόλου. Καί μ’ αύτή τή νίκη έλπίζει ό διάβολος νά κερδίση τούς άνθρώπους καί νά άντικαταστήση τόν Θεό. Καί νά ξέρετε ότι, έάν δέν προσέ­ξουν οί άνθρωποι, ό διάβολος καί πάλι θά νικήση.
‘Ιδού γιατί υψώνουμε τή φωνή μας ν’ άκούσουν όλοι:
Πίσω στήν κατά Θεόν νηστεία, διότι χωρίς αυτήν έρχο­νται οί κακίες!
Λοιπόν, προσέχετε τί τρώτε. Διότι, κοίταξε πώς παι­δεύει ό Θεός τήν περιφρόνησι τής νηστείας: μέ άρρώστιες καί ενίοτε αθεράπευτες, όπως γιά παράδειγμα ό καρκίνος, ό όποιος προέρχεται άπό τήν άμετρη κατανάλωση ζωικών τροφών, γι’ αυτό υπάρχουν περισσότεροι καρκίνοι στις πόλεις καί στά χωριά, όπου υπάρχουν χασάπικα. Ή πλήρης ή μερική παραλυσία τού σώμα­τος, προέρχεται πολλές φορές άπό τήν άδιακρισία τών τροφών καί τήν περιφρόνησι τής νηστείας.
Έάν είσαι προσκολημένος σέ περιουσίες καί παιδεύ­εσαι μέ τό πάθος τής άπληστίας, νά θεραπευθής ξεκινώ­ντας μέ μεγάλη νηστεία. Πολλοί δέν νηστεύουν, διότι κάνουν μία εσφαλμένη σκέψη γιά τήν νηστεία, λέγοντες ότι, έάν νηστεύσουν δέν θά ήμπορούν νά τρέχουν καί νά έργάζωνται. Αυτοί έπίστευσαν τήν συμβουλή τού πονηρού διαβόλου περί τής άγάπης τών υλικών άγαθών. Γι’ αυτό όλοι οι φιλόπονοι νά προσέχουν καί νά κρατούν τήν νηστεία, μήπως μετά άπό πολλά μάταια τρεχάματα έλθη ό καιρός, πού θ’ άναγκασθούν νά μέ­νουν στό κρεββάτι σ’ όλη τήν υπόλοιπη ζωή τους. Άλ­λά κι αυτό τούς συμβαίνει, πάλι άπό τό έλεος τού Θεού γιά νά συνετισθούν, δεδομένου ότι τούς δίνει τήν ευ­καιρία νά καλοζυγίσουν τά πράγματα καί νά γνωρί­σουν τό λάθος τους. Διότι ό Θεός δέν μας παιδεύει πρός θάνατον, άλλά γιά τήν επιστροφή μας* διότι τό σώμα δέν πληρώνει τίποτε, όταν άπ’ αυτό βγάζεις ένα κακό εργαλείο (άνάγκη εξαγωγής ενός όγκου διά έγχει- ρήσεως). Οί Άγιοι έβγαλαν κάτι τό τελείως διαφορετι­κό* έβγαλαν τά πάθη τους καί έγιναν οί ίδιοι λαμπάδα του Άγιου Πνεύματος.
Επομένως, όποιος δέν κρατεί τήν νηστεία, θ’ άνάψη στό στόμα του ή φλόγα τής οργής, άπ’ όπου άρχίζουν όλες οί διχόνοιες, ενώ οί άσθένειες διαδέχονται ή μία τήν άλλη.
Δέν ημπορώ νά μην σας ειπώ ότι άπό τήν λαιμαργία του στομάχου γεννάται καί ή πορνεία. Γιά τόν διαβολι­κό άέρα της δέν άμφιβάλλει κανείς. Αυτό τό πάθος εί­ναι ή φωτιά του άδου.
Τώρα προσέχετε διότι δέν θά σταματήσω νά σάς ει­πώ εκτενέστερα, καί μάλιστα κάτι άπό τούς ιδικούς σας πόνους. Ό γάμος τόσο πολύ είναι εύλογημένος άπό τόν Θεό, ώστε δι’ αυτού οί άνθρωποι νά γεννούν παιδιά. Πέραν όμως άπό τό έργο αυτό, οί σύζυγοι πέφτουν στό αμάρτημα τής άκολασίας, όταν οί σχέσεις τους είναι παρά φύσιν ή χρησιμοποιούν προφυλακτικά, γιά νά ά~ ποφύγουν τήν τεκνογονία. Καί γιά τό άμάρτημα αυτό έρχεται ή ρομφαία τού Θεού στούς άνθρώπους μέ δια­φόρων ειδών βάσανα.
Ή ακολασία μεταξύ τών συζύγων είναι ή αιτία γιά τήν οποία πολλές φορές ερημώνεται τό σπίτι τους.
Προσέχετε, γονείς, διότι δέν είναι αστείο ή ζωή τών παιδιών σας, τά όποια άποκτήσατε ή θέλετε ν’ αποκτή­σετε. Θ’ άπολογηθήτε γι’ αυτά καί γιά τήν ζωή τους, διότι αυτά πού τούς δώσατε, αύτά καί θά έχουν! Καί τά παιδιά σας θά σάς κρίνουν, όπως ξέρετε, καί καλά νά πάθετε. Όταν τά παιδιά σας σάς στενοχωρούν, νά εΐσθε προσεκτικοί καί νά μή τά βλαστημάτε, άκούοντας τίς συμβουλές τού διαβόλου, άλλά νά σκέπτεσθε ότι αύ­τά προσέχουν τίς άμαρτίες σας, τίς άνεξομολόγητες καί άσυγχώρητες. Νά προσεύχεσθε γι’ αύτά καί νά προσεύχεσθε καί γιά τόν έαυτό σας, άκόμη κι όταν βλασφημήτε, γιά νά σάς συγχωρήση ό Θεός.
Φυλαχθήτε άπό τίς παράλογες σωματικές έπιθυμίες, νά έχετε φόβο Θεού καί χριστιανική συνέπεια στήν ζωή σας. Μή θλίβετε μέ διαβολικές ήδονές τό σώμα σας, έ­άν θέλετε νά χαίρεσθε τά παιδιά σας’ διαφορετικά θά μεγαλώνουν μέ τίς κακίες μέσα τους, ώστε θά σφάζη ό γιός τόν πατέρα του καί νά στραγγαλίζη ή κόρη τήν μη­τέρα της!
Προσέχετε, έπομένως, καί μάθετε τά παιδιά σας νά ζήσουν μακριά άπό τά άκάθαρτα διαβολικά πάθη, με τά όποια έσεις συνηθίσατε νά ζήτε.
Προσέχετε, έάν θέλετε νά μήν έκπέσετε άπό τήν χρι­στιανική σας πίστι καί θέλετε νά νικήση ό Θεός γιά χάρι σας καί όχι ό διάβολος μέσω τών παθών σας. Άγωνισθήτε μέ όλες τίς δυνάμεις σας μέ τό όπλο τής νη­στείας, διότι, όπως καταλάβατε, ή έν Κυρίω νηστεία εΐ­ναι ό φονευτής τών παθών. Διότι εΐναι καί ή χάρις του Θεοΰ, πού έχει δοθή σ’ όλους τούς άνθρώπους νά επιτε­λούν τόν καλόν άγώνα.
Έάν ζήσετε όπως θέλει ό Θεός, θά ίδήτε πώς θά άνακαινισθεί πνευματικά ή ζωή σας καί θά έλθη ειρήνη στό σπίτι σας.
από το βιβλίο: «ΒΙΟΣ, ΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΝΟΥΘΕΣΙΕΣ» – ΤΟΥ ΡΟΥΜΑΝΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΑΡΣΕΝΙΟΥ ΜΠΟΚΑ (1910-1989)
(Μετάφρασις άπό τά ρουμανικά ύπό μοναχοῦ Δαμασκηνοῦ Γρηγοριάτου
https://simeiakairwn.wordpress.com/2016/03/12

Ένας Έλληνας στον Αρκτικό κύκλο γιορτάζει την 25η Μαρτίου [Μη χάσετε το BINTEO]

Η φωτογράφος Δήμητρα Χατζηαδάμ δημιούργησε ένα συγκλονιστικό βίντεο με τον μοναδικό Έλληνα στον Βόρειο αρκτικό κύκλο και την αγάπη του για την Ελλάδα παραμονές της 25ης Μαρτίου.
Πριν μήνες είχα μάθει για τον μοναδικό Έλληνα που εργάζεται στο Βόρειο Αρκτικό κύκλο,τον κ.Τάσο Λάππα. Όλα ξεκίνησαν με τη πρόταση συνεργασίας, που αφορούσε τη τοποθέτηση μπάνερ πάνω στο όχημα του, με τις 6 στολές που φορούν οι άντρες της Προεδρικής φρουράς και την αφίσα.
Τη δράση συνόδευε το ηχητικό ντοκουμέντο με το άκουσμα του τσαρουχιού και του Εθνικού ύμνου.
Οι πολύ δύσκολες καιρικές συνθήκες που...

Σημαίνει ο Θος, σημαίνει η γη, Νεοχωρίου Χαλκιδικής

Ευαγγελισμός της θεοτόκου


ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΕΚΕΙΝΟΥΣ ΠΟΥ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΝ ΤΟΝ ΑΓ.ΓΡΗΓΟΡΙΟ Ε’ ΩΣ ΤΟΥΡΚΟΦΙΛΟ ΚΑΙ ΠΡΟΔΟΤΗ

ΚΩΝ/ΝΟΥ Δ. ΚΑΠΕΤΑΝΟΠΟΥΛΟΥ

Πρωτοπρεσβυτέρου-Θεολόγου


Και τώρα μερικά ερωτήματα για όλους εκείνους που αβασάνιστα κατηγορούν τον Γρηγόριον ως τουρκόφιλο και προδότη. Ίσως από ιδεολογική αγκύλωση...

α) Ο Μητροπολίτης Δέρκων, Γρηγόριος και αυτός, ήταν ένας κληρικός που στην καρδιά του εκόχλαζε η αγάπη για την πατρίδα. Συνυπέγραψε το κείμενο τού αφορισμού. Γιατί αυτή η γενναία ψυχή δεν διαμαρτύ­ρεται καθόλου, εάν είχε έστω και υπόνοιες, ότι ο Πα­τριάρχης είναι προδότης; Γιατί ενώ οδηγείται στο μαρ­τύριο δεν αντιδρά, δεν λέει τίποτα; Ήταν και αυτός προδότης;;

β) Ο «Λόγιος Ερμής», όργανο των Ελλήνων Δια­φωτιστών στην Βιέννη, δημοσιεύει το κείμενο τού αφορισμού χωρίς τον παραμικρό σχολιασμό! Γιατί;; Αν εγνώριζαν οι Έλληνες Διαφωτιστές ή αν είχαν υπόνοιες ότι ο Πατριάρχης ήταν προδότης θα έγραφαν πολλά... Γιατί δεν έγραψαν το παραμικρό εναντίον τού Γρηγορίου;

γ) Ο Αλεξ. Υψηλάντης, ο άμεσα θιγόμενος από το αφοριστικόν, όχι μόνον δεν διαμαρτύρεται, αλλά λίγο αργότερα στις 8.6.1821, με ημερήσια διαταγή του απεκήρυξε τους στρατιώτες του που δεν επέμεναν στον αγώνα για να εκδικηθούν το αίμα των κατασφαγέντων... Πατριαρχών.1

Και όχι μόνον δεν διαμαρτύρεται, αλλά και χαρα­κτηρίζει το αίμα τού Πατριάρχου «ιερόν»! Αλλά και κανένας από τους Πελοποννησίους επα­ναστάτες δεν έγραψε τίποτα εναντίον τού Γρηγορίου, ούτε εξέφρασε το παραμικρό παράπονο! Όλοι ήξε­ραν!!!...

Γιατί; Και ακόμη γιατί προσπαθεί να ...

Ταινία. Ζάλογγο το Κάστρο της Λευτεριάς. 1959


"Πρέπει να γίνει παγκόσμιος πόλεμος"