Δελτίο Τύπου της ΣΦΕΒΑ για την καταδίκη σε φυλάκιση του Χειμαρριώτη Μόντη Κολίλα


 


Δεν προκάλεσε έκπληξη σε όσους γνωρίζουν πως κινείται η  αλβανική  δικαιοσύνη, η χθεσινή (18/2/2021) απόφαση καταδίκης του Χειμαρριώτη Μόντη Κολίλα σε 8,5 χρόνια φυλάκιση για το «στυγερό   έγκλημα» της παρουσίας και του χαιρετισμού, σε εκδήλωση αφιερωμένη στην επέτειο της Αυτονομίας στο χωριό Βουλιαράτες της Δρόπολης στις 12/5/2018.

Η ίδια δικαιοσύνη, που για 2,5 χρόνια δεν έχει αποφανθεί για τη δολοφονία του Κωνσταντίνου Κατσίφα στο ίδιο χωριό, έρχεται μετά από 3 χρόνια «ερευνών» να καταδικάσει Έλληνα πολίτη για τη συμμετοχή του σε μία καθ όλα δημοκρατική  και σοβαρή εκδήλωση τιμής στον αγώνα των Βορειοηπειρωτών το 1914, που οδήγησε στην υπογραφή του πρωτοκόλλου της Κερκύρας με την αναγνώριση Αυτονομίας στη Βόρειο Ήπειρο.

Ωστόσο το αλβανικό κράτος γνωρίζει καλά τι κάνει και ενεργεί μακροπρόθεσμα. Επί 10 χρόνια εξευτελίζει ταπεινωτικά στα σύνορα  τον κ. Μόντη Κολίλα κάθε φορά που επισκέπτεται την πατρική του γη, υποβάλλοντάς τον σε ανακρίσεις και αδικαιολόγητες καθυστερήσεις.

Με την απόφαση αυτή  πετάει το προσωπείο και...

Ο όσιος Αμβρόσιος της Όπτινα για την ταπείνωση




 Ο όσιος Αμβρόσιος της Όπτινα δίδασκε ότι η αγάπη του Θεού παραχωρεί τις θλίψεις και τις συμφορές, επειδή η ευημερία και οι επιτυχίες γεννούν στην ψυχή την υπερηφάνεια.

– Παρατηρήστε το χρυσοπράσινο σκαθάρι, έλεγε. Όταν ο καιρός είναι ζεστός και ο ήλιος λάμπει, τρέχει παντού, ζουζουνίζοντας υπερήφανα. Όλα τα δάση και τα λιβάδια είναι δικά του. Όταν, όμως, κρυφτεί ο ήλιος και φυσήξει παγωμένος άνεμος, τρυπώνει στα φύλλα και ούτε καν ακούγεται. Έτσι συμβαίνει και με τους ανθρώπους. Η λάμψη της ευτυχίας φέρνει την έπαρση, ενώ η παγωνιά των συμφορών οδηγεί στην ταπείνωση.

Χωρίς την ταπείνωση – έλεγε – δεν σώζεται ο άνθρωπος. Αν πιστεύουμε ότι για την αξία μας και για τα έργα μας σωζόμαστε, έχουμε απατηθεί. Θα σας διηγηθώ μια διδακτική ιστορία.

Κάποια ξακουστή αρχόντισσα, αρκετά ευσεβής αλλά όχι αρκετά ταπεινή, είδε μια νύχτα στον ύπνο της ένα συγκλονιστικό όνειρο. Πάνω σε λαμπρό θρόνο ήταν καθισμένος ο δίκαιος Κριτής. Απέναντί Του στέκονταν αναρίθμητοι άνθρωποι, ανάμεσά τους και...

Κυριακή του Τελώνου και του Φαρισαίου (Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς)



 Ένας άνθρωπος βάδιζε στο δάσος. Ήθελε να διαλέξει ένα καλό δέντρο, απ’ όπου θα έβγαζε δοκάρια για τη σκεπή του σπιτιού του. Εκεί είδε δύο δέντρα, το ένα δίπλα στο άλλο. Το ένα ήταν ίσιο, λείο και ψηλό, αλλά το εσωτερικό του, ο πυρήνας του, ήταν σάπιο. Το άλλο είχε ανώμαλη επιφάνεια κι ο κορμός του έδειχνε άσχημος. Το εσωτερικό του όμως ήταν γερό. Ο άνθρωπος αναστέναξε και είπε: «Σε τι μπορεί να μου χρησιμέψει το ψηλό και ίσιο αυτό δέντρο, αφού το μέσα του είναι σάπιο κι ακατάλληλο για δοκάρια; Το άλλο μοιάζει ανώμαλο, άσχημο, αλλά τουλάχιστο το μέσα του είναι γερό. Έτσι, αν καταβάλω λίγο μεγαλύτερη προσπάθεια, μπορώ να το διαμορφώσω και να το χρησιμοποιήσω για δοκάρια στο σπίτι μου». Και χωρίς να το σκεφτεί περισσότερο, διάλεξε το δέντρο εκείνο, το γερό. Το ίδιο θα κάνει κι ο Θεός για να ξεχωρίσει δύο ανθρώπους που βρίσκονται μέσα στο ναό Του. Δε θα διαλέξει εκείνον που φαίνεται επιφανειακά δίκαιος, αλλά τον άλλον, εκείνον που η καρδιά του είναι γεμάτη με την αληθινή δικαιοσύνη του Θεού.

Οι υπερήφανοι έχουν τα μάτια τους διαρκώς υψωμένα προς το Θεό. Οι καρδιές τους όμως είναι κολλημένες στη γη. Αυτοί δεν ευαρεστούν στο Θεό. Ευάρεστοι στο Θεό είναι οι ταπεινοί άνθρωποι, οι πράοι, που έχουν τα μάτια τους χαμηλωμένα στη γη, μα οι καρδιές τους είναι γεμάτες ουρανό. Ο Δημιουργός προτιμά τους ανθρώπους που ομολογούν στο Θεό τις αμαρτίες τους, όχι τα καλά τους έργα.

Ο Θεός είναι γιατρός. Πλησιάζει στο κρεβάτι όπου κείτεται ο καθένας μας και ρωτάει: «Που πονάς;» Ο άνθρωπος που αξιοποιεί την παρουσία του γιατρού κοντά του και του φανερώνει όλους τους πόνους και τις αδυναμίες του, είναι σοφός. Εκείνος που κρύβει τις αμαρτίες του και καυχιέται μπροστά στο γιατρό πως είναι υγιής, είναι ανόητος. Λες κι ο γιατρός επισκέπτεται τον άνθρωπο για να δει πόσο καλά είναι κι όχι από τι πάσχει. Λέει ο Ιερός Χρυσόστομος:

«Το ν’ αμαρτάνεις είναι κακό, όταν όμως το ομολογείς, μπορείς να λάβεις βοήθεια. Όταν όμως αμαρτάνεις και δεν το παραδέχεσαι, δεν υπάρχει ελπίδα να βοηθηθείς».

Γι’ αυτό ας γίνουμε σοφοί, συνετοί. Όταν στεκόμαστε για να προσευχηθούμε μπροστά στο Θεό, πρέπει να ...

Όποιος σε φοβίζει, δεν θέλει το καλό σου..!




 Όποιος σε φοβίζει, δεν θέλει το καλό σου.

Όποιος σε τρομοκρατεί, δεν θέλει το καλό σου.
Όποιος σε κατηγορεί, δεν θέλει το καλό σου.
Όποιος σε μειώνει, όποιος υποτιμά τη νοημοσύνη σου μπροστά στα μάτια σου, όποιος μειδιά σε κάθε σου σκέψη, σε κάθε σου λόγο, δεν θέλει το καλό σου.
Ακόμα και αν λέει ότι το κάνει για να ...

Δεν βλέπετε που θέλουν να κάμουν την Ελλάδα παλιόψαθα;(Μακρυγιάννης)

 



 «Και βγήκαν τώρα κάτι δικοί μας κυβερνήτες, Έλληνες, σπορά της Eβραιουργιάς, που είπαν να μας σβήσουν την Αγία Πίστη, την Ορθοδοξία, διότι η Φραγκιά δεν μας θέλει με τέτοιο ντύμα Ορθόδοξον.

 Και εκάθησα και έκλαιγα δια τα νέα παθήματα. Και επήγα πάλιν εις τους φίλους μου τους Αγίους. Άναψα τα καντήλια και ελιβάνισα λιβάνιν καλόν Aγιορείτικον. 
Και σκουπίζοντας τα δάκρυά μου τους είπα: Δεν βλέπετε που θέλουν να κάμουν την Ελλάδα παλιόψαθα; Βοηθείστε, διότι μας παίρνουν, αυτοί οι μισοέλληνες και άθρησκοι, ό,τι πολυτίμητον τζιβαϊρικόν έχομεν. Φραγκεμένους μας θέλουν τα τσογλάνια του τρισκατάρατου του Πάπα. Μην αφήσετε, Άγιοί μου αυτά τα γκιντί πουλημένα κριγιάτα της τυραγνίας να μασκαρέψουν και να ...

Αρχή Τριωδίου – Κυριακή 21 Φεβρουαρίου




 Τριώδιο ονομάζεται το Λειτουργικό Βιβλίο της Εκκλησίας μας το οποίο περιλαμβάνει τους Ύμνους των Κυριακών, από την Κυριακή του Τελώνου και του Φαρισαίου μέχρι και το Μεγάλο Σάββατο πρίν την Τελετή της Αναστάσεως. Ονομάζεται έτσι διότι οι περισσότεροι Κανόνες του Όρθρου (πρωινή Ακολουθία) περιέχουν τρείς Ωδές ενώ συνήθως περιέχουν εννέα Ωδές – την 8η και την 9η πάντοτε, ύστερα δε διαδοχικά μία από τις πέντε πρώτες.

Το Τριώδιο τοποθετείται στα Αναλόγια των Ναών μας στον Εσπερινό του Σαββάτου της Κυριακής του Τελώνου και του Φαρισαίου αφού πρώτα ο Πρωτοψάλτης το παραλάβει από την Εικόνα του Χριστού και το ασπασθεί. Έτσι ανοίγει το Τριώδιο, περίοδος η οποία διαιρείται σε τρείς μικρότερες, δηλ. Κυριακή Τελώνου και Φαρισαίου μέχρι Κυριακή της Τυροφάγου, Καθαρά Δευτέρα μέχρι το Σάββατο Του Λαζάρου και Κυριακή των Βαίων το βράδυ μέχρι το Μεγάλο Σάββατο πρίν την Ανάσταση. Παλαιότερα στην περίοδο του τριωδίου συμπεριλαμβάνονταν και η περίοδος από την Κυριακή του Πάσχα μέχρι την Κυριακή των αγίων πάντων. Αργότερα όμως οι ιερές ακολουθίες της περιόδου αυτής περιελήφθησαν σε ιδιαίτερο λειτουργικό βιβλίο το «Πεντηκοστάριο».

Για την διαμόρφωση του Τριωδίου, όπως...

Γέροντας Ιωσήφ Βατοπαιδινός – Οι επτά σωματικές πράξεις της Μετάνοιας!

 



Οι επτά σωματικές πράξεις της Μετάνοιας! Πως θα επέλθει η μετάνοια στον άνθρωπο; «Το πόσο απαραίτητη είναι αυτή η πράξη το απέδειξε ο Κύριος μας, όταν ανέλαβε με την παρουσία του την ανάπλασή μας…». Διαβάστε παρακάτω την πρακτική των πατέρων όπως μας την περιγράφει ο Γέροντας Ιωσήφ ο Βατοπαιδινός.

Η Μετάνοια – Οι επτά σωματικές πράξεις της Μετάνοιας!

Στην πρακτική των Πατέρων, που αναλύουμε αναφέρονται επτά σωματικές πράξεις στις οποίες στηρίζονται οι τρόποι και τα έργα της μετάνοιας.

 

Ως πρώτη πράξη στη μετάνοια οι Πατέρες τοποθετούν την ησυχία.

Είναι η απερίσπαστη διαγωγή. Η απομάκρυνση από τα αίτια, που δημιουργούν τις αφορμές της πτώσης και της ήττας, ειδικά σε όσους είναι ασθενείς χαρακτήρες, αλλά και από αυτόν τον «ὡς λέοντα περιπατοῡντα καί ζητοῡντα νά μάς καταπιή» (Πέτρ. ε’ 8). Με την ησυχία απέχει ο αγωνιστής από τη μάταιη και άσκοπη μέριμνα και του επιτρέπεται αν θέλει να στρέψει τη σκέψη και ασχολία του προς το Θεό, απ’ όπου φωτιζόμενος από τη θεία Χάρη ανακαλύπτει τον εαυτό του, που είναι απαραίτητο καθήκον.

Δεύτερη πράξη θεωρείται η νηστεία.

Με αυτήν καταβάλλεται και δεσμεύεται ένας από τους γίγαντες της διαστροφής -η γαστριμαργία- ο ακαταγώνιστος σύμμαχος της φύσης και του διαβόλου. Με αυτήν αιχμαλωτίζει ο τελευταίος τα πλείστα των θυμάτων του.

Το πόσο απαραίτητη είναι αυτή η πράξη το απέδειξε ο Κύριος μας, όταν ανέλαβε με την παρουσία του την ανάπλασή μας, μετά το θείο βάπτισμα στον Ιορδάνη. Ποιος τώρα μπορεί να ...

Εφικτή η πρόσβαση στην Ιερά Μονή Αγίων Νηπίων Οινόης - Αττικής








 Εφικτή, είναι η πρόσβαση στην Ιερά Μονή Αγίων Νηπίων Οινόης - Αττικής


( 18 Φεβρουαρίου 2021), μετά το πέρασμα της κακοκαιρίας " Μήδεια ".

Όλοι οι χώροι της Ιερά Μονής με την φροντίδα των Μοναζουσών,

είναι προσβάσιμοι !

Η  φιλόξενη Ιερά Μονή Αγίων Νηπίων Οινόης, βρίσκεται σε...

Η ελληνική γλώσσα και όσα δεν ξέρουμε





 Η Ελληνική γλώσσα είναι η μόνη νοηματική γλώσσα στον κόσμο, η μόνη της οποίας οι λέξεις είναι πρωτογενείς. Νοηματική θεωρούμε τη γλώσσα στην οποία το σημαίνον, δηλαδή η λέξη και το σημαινόμενο, δηλαδή η έννοια που η λέξη εκφράζει, έχουν μεταξύ τους πρωτογενή σχέση.

Οι άλλες γλώσσες είναι σημειολογικές και οι λέξεις τους συμβατικές. Σημειολογική γλώσσα είναι αυτή στην οποία ορίζεται αυθαίρετα ότι η σημαινόμενη έννοια αποδίδεται με τη σημαίνουσα λέξη. Μιά συμβατική, δηλαδή, λέξη που συμφωνήθηκε μεταξύ εκείνων που τη χρησιμοποιούν να σημαίνει κάτι. Μόνο στην ελληνική γλώσσα υπάρχει αιτιώδης σχέση μεταξύ λέξεως και πράγματος, σχέση ανύπαρκτη στις άλλες γλώσσες.

Η Ελληνική γλώσσα είναι πλούσια και το λέμε όλοι, ίσως όμως λίγοι να γνωρίζουν απόλυτα την Ελληνική και ίσως μάλιστα οι περισσότεροι από εμάς να την κακοποιούν.

Η λάθος χρήση των λέξεων αλλά και λάθος ορθογραφία να αλλάζει για πάντα τη μορφή της χωρίς πολλές φορές να καταλαβαίνουμε το ιστορικό λάθος που κάνουμε.

Η Αγγλική γλώσσα έχει 490.000 λέξεις από τις οποίες 41.615 λέξεις. είναι από την Ελληνική γλώσσα.. (βιβλίο Γκίνες)

''Η Ελληνική με την μαθηματική δομή της είναι η γλώσσα της πληροφορικής και...

Πάντοτε Πριν Την Αυγή… Είναι Το Πιο Πυκνό Σκοτάδι (Αληθινή Διήγηση)




 Ημερολόγιο του Ιβάν Στάρτσκωφ, υπολοχαγού Β’ τάγματος του Σοβιετικού στρατού

«…12 Δεκεμβρίου 1941… Βρίσκομαι στο Γενικό Νοσοκομείο κάποιας γερμανικής πόλεως… δεν ξέρω τ’ όνομα της, αφού με μετέφεραν εδώ από το πεδίο μάχης ενώ ήμουν σε κώμα… Η αλήθεια είναι πώς δε θέλω να μάθω τ’ όνομα της… τι μ’ ενδιαφέρει άλλωστε; Εκτός αυτού κανείς δεν έκανε τον κόπο να μου το πει.

Η κατάσταση μου είναι κυριολεκτικά τραγική. Προ τριών μηνών περίπου στη φοβερή μάχη του Λένινγκραντ ηττηθήκαμε από τους Γερμανούς Ναζί, με μεγάλες απώλειες και από τις δύο πλευρές. Εγώ πληγώθηκα θανάσιμα στα δύο πόδια από έκρηξη χειροβομβίδας και στο αριστερό χέρι από κάποια αδέσποτη σφαίρα.

Με βρήκαν πλημμυρισμένο στο αίμα, ανάμεσα σ’ ένα σωρό νεκρούς συναδέλφους δύο Γερμανοί στρατιώτες, πού μετά τη λήξη της μάχης έψαχναν ανάμεσα στα πτώματα για οτιδήποτε χρήσιμο ή πολύτιμο.

Με ένα αυτοκίνητο του Ερυθρού Σταυρού με μετέφεραν σε κάποιο σταθμό πρώτων βοηθειών οπού συνήλθα λίγο έπειτα με φόρτωσαν στο βαγόνι ενός τρένου, αφού μου κόλλησαν ένα νούμερο στο στήθος και στην πλάτη. Αυτό ήταν φυσικό, αφού για εκείνους δεν ήμουν τίποτε άλλο από ένα νούμερο…

προσευχομενος_praying _Молитва _dmitri-belyukin-old-new-churchΓεννήθηκα στο Σμολένσκ, μία κωμόπολη Ρωσική, περίπου εκατό χιλιόμετρα από τη Μόσχα, το 1912. Από μικρό παιδί ήμουν σχεδόν άθεος, μεγαλώνοντας ασπάσθηκα τον κομμουνισμό. Ο πατέρας μου ήταν αυστηρός μπολσεβίκος και είχε λάβει μέρος στην κομμουνιστική επανάσταση το 1917, πού ανέτρεψε το καθεστώς του Τσάρου.

Η μητέρα μου η Άννα ήταν καλή χριστιανή, αλλά από το φόβο του πατέρα έκανε τα καθήκοντα της τα χριστιανικά κρυφά. Είχα και έναν… μικρότερο κατά τρία χρόνια αδελφό, τον Αλέξιο. Αυτήν την ώρα μόνο αυτόν θυμάμαι, αυτόν μπορώ και αυτόν θέλω να θυμάμαι…

Αργοπεθαίνω.

Οι γιατροί μου έκοψαν και τα δύο πόδια και το αριστερό χέρι γιατί κινδύνευα απ’ τη φοβερή γάγγραινα των άκρων. Από τότε είμαι κλεισμένος, ακίνητος, πάνω σ’ αυτό το κρεβάτι, στο σκοτεινό θάλαμο Νο Ο (μηδέν).

Με έχουν κάνει πειραματόζωο και φυσικά, αν δεν...

Υπομονή, και ο Θεός θα μιλήσει…




 “Όταν σε εγκαταλείπουν τα πάντα, οι χαρές, οι ελπίδες, οι φίλοι, η υγεία, οι ανθρώπινες σιγουριές και βεβαιότητες τότε σε περιμένει η αγκαλιά του Χριστού”.


Π. Διονύσιος Τ.


“Πρέπει να γνωρίζεις ότι μέσα στις θλίψεις και στα παθήματα, στην υπομονή και στην πίστη, είναι κρυμμένες οι υποσχέσεις του Θεού, όπως επίσης και η δόξα και η απόκτηση των ουρανίων αγαθών.”

Αγ. Μακάριος ο Αιγύπτιος

Είπε γέρων: “Ὅσο ὁ γογγυσμὸς χωρίζει ἀπὸ τὸν Θεό, τόσο ἡ ὑπομονὴ σφυριλατεῖ τὴν ἑνότητα μαζί Του”

“Ότι υπομένεις είναι στεφάνι. Τι ψάχνεις να κάμνεις καλοσύνες; Το να...

19 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΑΓΙΑ ΦΙΛΟΘΕΗ

Είναι η μεγάλη εορτή της αγίας Φιλοθέης της Αθηναίας, η οποία μαρτύρησε στις 19 Φεβρουαρίου 1589 στην Αθήνα. Η Αγία καταγόταν από τη σπουδαία οικογένεια των Μπενιζέλων. Γεννήθηκε δε με θαυματουργικό τρόπο, ύστερα από προσευχές των γονέων της προς την Υπεραγία Θεοτόκο, διότι για χρόνια δεν αποκτούσαν παιδί.
Φρόντισαν οι ευσεβείς γονείς της να την αναθρέψουν με επιμέλεια και να την μορφώσουν με την ανθρώπινη και θεία σοφία. Σε πολύ μικρή ηλικία την πάντρεψαν με ένα πλούσιο άρχοντα της Αθήνας , κατά πολύ μεγαλύτερό της, ο οποίος της συμπεριφερόταν με απάνθρωπη σκληρότητα και αυταρχικότητα. Η Αγία υπέμενε τη σκληρή συμπεριφορά του συζύγου της επί τρία ολόκληρα χρόνια . Τελικά ο σύζυγός της απεβίωσε ξαφνικά. Η αγία έμεινε πλέον στο πατρικό της σπίτι με τους γονείς της. Πολλοί νέοι τη ζήτησαν σε γάμο, όλα τα αρχοντόπουλα της Αθήνας και της περιοχής ,εκείνη όμως απέρριπτε όλες τις προτάσεις. Η αγία , απ’ ό,τι φαίνεται άλλα σκεπτόταν και ποθούσε.
Μετά τον θάνατο των γονέων της , ύστερα από δέκα χρόνια, έγινε μοναχή μαζί με τις υπηρέτριες του σπιτιού της και άλλες κοπέλλες που επιθυμούσαν τον μοναχικό βίο. Κατόπιν οράματος δε, ανήγειρε ναό προς τιμήν του Αποστόλου Ανδρέου του Πρωτοκλήτου και Μονή εκεί όπου σήμερα είναι η Ι. Αρχιεπισκοπή Αθηνών.
Εάν η Αγία Φιλοθέη ήθελε απλώς να γίνει μοναχή, υπήρχαν πολλές μονές όπου θα μπορούσε να εγκαταβιώσει και μακριά από την Αθήνα. Όμως ο σκοπός της δεν ήταν να ζήσει μόνο την μοναχική ζωή αλλά να βοηθήσει τον λαό, ο οποίος δεινοπαθούσε κυριολεκτικά στη σκλαβιά των Τούρκων. Έτσι έφτιαξε το μοναστήρι της κάτω από την Ακρόπολη, μέσα στην πόλη.
Ήταν ένα μοναστήρι διαφορετικό από τα άλλα. Μέσα σε αυτό λειτουργούσε σχολείο, νοσοκομείο , γηροκομείο, ορφανοτροφείο, εργαστήρια εκμάθησης υφαντικής, κεντήματος. Εκεί τα παιδιά της Αθήνας μάθαιναν γράμματα, την πίστη τους και την ιστορία τους. Εκεί οι γυναίκες της Αθήνας και των περιχώρων μάθαιναν διάφορες τέχνες που τους ήταν χρήσιμες στην οικογένειά τους. Όταν παντρεύονταν ήξεραν να υφάνουν , να ράψουν τα ενδύματα για όλη την οικογένεια , ακόμη μπορούσαν να πωλήσουν, ώστε να...

Ο Άγιος Πορφύριος για την Ευχή του Ιησού.

  

Η ψυχή σας να...

Ὁ καλὸς προβληματισμὸς ἑνὸς ἱερέα




 Τοῦ παπα-Παύλου Καλλίκα

Συγγνώμη Θεέ μου, καὶ σὺ Χριστιανικὲ Ὀρθόδοξε λαέ μου. Ὁ τάλας ἐγώ: Ἐκφωνοῦσα τὸ «Εὐλογημένη ἡ Βασιλεία τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ…» καὶ ἄνοιγαν οἱ πύλες τοῦ Οὐρανοῦ, μὰ εἶχα κλειδώσει πρότερα τὶς πόρτες τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ γιὰ τοὺς πιστούς.
Εὐχόμουν στὰ Εἰρηνικὰ «Ὑπὲρ τοῦ ἁγίουοἴκου τούτου…» μὰ ἔβαζα κορδέλα ἀπαγορευτική τοῦ στασιδιοῦ ἐκείνου καὶ ἐτούτου.
Εὐχόμουν φωναχτὰ «Ὑπὲρ… τῶν εἰσιόντων ἐν αὐτῷ (στὸν Ἱερὸ Ναὸ) μετά φόβου Θεοῦ», μὰ «σιωπηλὰ» διαλαλοῦσα μετὰ φόβου… Κορωνοϊοῦ.

Στεκόμουν στὴν Ἅγια Τράπεζα μπροστὰ καὶ ὁμοῦ παρέστεκαν Ἀγγέλων...

τάγματα φοβερά, Χερουβεὶμ καὶ Σεραφείμ,… μά, γιὰ μεγάλη μου ντροπή, τὸ φίμωτρο δὲν ἔβγαλα στιγμή.

Στάθηκα μὲ τὰ Τίμια δῶρα ἀνερυθριάστως καὶ εὐθυτενὴς νὰ μεταδώσω τὴν ὄντως ΖΩΗ, μὰ μὲ διέψευδε τὸ φίμωτρο, τοῦ φόβου καὶ τοῦ θανάτου ἡ ἀπειλή.

«Ἐν εἰρήνῃ…Ἔτι καὶ ἔτι…» ἐκφωνοῦσα συνεχῶς, μὰ...

Ο αχάριστος είναι πάντα λυπημένος

 

Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης

-Γέροντα, γιατί πολλοί άνθρωποι , ενώ τα έχουν όλα, νιώθουν άγχος και στενοχώρια;

-Όταν βλέπετε έναν άνθρωπο να έχη μεγάλο άγχος, στενοχώρια και λύπη, ενώ τίποτε δεν του λείπει, να ξέρετε ότι του λείπει ο Θεός.

Όποιος τα έχει όλα, και υλικά αγαθά και υγεία, και, αντί να ευγνωμονεί  τον Θεό, έχει παράλογες απαιτήσεις και γκρινιάζει, είναι για την κόλαση με τα παπούτσια. Ο άνθρωπος, όταν έχει ευγνωμοσύνη, με όλα είναι ευχαριστημένος.

Σκέφτεται τί του δίνει ο Θεός κάθε μέρα και χαίρεται τα πάντα. Όταν όμως είναι αχάριστος, με τίποτε δεν είναι ευχαριστημένος γκρινιάζει και βασανίζεται με όλα.

Αν, ας πούμε, δεν εκτιμάει την λιακάδα και γκρινιάζει, έρχεται ο Βαρδάρης και τον παγώνει. Δεν θέλει την λιακάδα θέλει το τουρτούρισμα που προκαλεί ο Βαρδάρης.

-Γέροντα, τί θέλετε να πήτε μ” αυτό;

-Θέλω να πω ότι, αν δεν αναγνωρίζουμε τις ευλογίες που μας δίνει ο Θεός και γκρινιάζουμε, έρχονται οι δοκιμασίες και μαζευόμαστε κουβάρι.

Όχι, αλήθεια σας λέω, όποιος έχει αυτό το τυπικό , την συνήθεια της γκρίνιας, να ξέρη ότι θα του έρθη σκαμπιλάκι από τον Θεό, για να ξοφλήση τουλάχιστον λίγο σ” αυτήν την ζωή. Και αν δεν του έρθη σκαμπιλάκι , αυτό θα είναι χειρότερο, γιατί τότε θα τα πληρώση όλα μια και καλή στην άλλη ζωή.

-Δηλαδή , Γέροντα, η γκρίνια μπορεί να είναι συνήθεια;

-Γίνεται συνήθεια, γιατί η γκρίνια φέρνει γκρίνια και....

Επέτειος Αυτονομίας Β. Ηπείρου 14/2/1914

 

107 χρόνια από την Αυτονομία της Βορείου Ηπείρου




 Σαν σήμερα, το πολυτάραχο 1914 εγκαινιάζεται η αυτονομία της Βορείου Ηπείρου με πρωθυπουργό τον Βορειοηπειρώτη Γεώργιο Χρηστάκη Ζωγράφο, ενώ στη συνέχεια και στο πλαίσιο της απομάκρυνσης του ενδεχομένου ένωσης με την μητέρα Πατρίδα,οι βορειοηπειρώτες προχωρούν σε εξέγερση. 

17 Φεβρουαρίου 1914. Ιστορική μέρα για τον Βορειοηπειρωτικό αγώνα. Για άλλη μια φορά ξαναζωντανεύει ο ηρωϊσμός κι η φιλοπατρία, που πριν 90 τόσα χρόνια οι Ιερολοχίτες στο Δραγατσάνι την υπέγραψαν με το αίμα και τη θυσία τους.

Έτσι και τώρα. Στις 4 το απόγευμα πάνω από 2000 Ιερολοχίτες, έχοντας επί κεφαλής τον Πρόεδρο και τα μέλη της Κυβερνήσεως, κήρυξαν επίσημα την αυτονομία ολόκληρης της Βορείου Ηπείρου, στο Αργυρόκαστρο.

Στη μεγάλη τούτη ώρα ο Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως Βασίλειος, γεμάτος συγκίνηση μίλησε στα πλήθη : «Αδελφοί Ηπειρώτες …, η Ήπειρος… έχοντας την ελπίδα της στο Θεό και στηριγμένη στη δύναμη των παιδιών της και στη βοήθεια όλου του Ελληνισμού, με αρχηγό τον Γεώργιο Ζωγράφο ρίχνεται στον αγώνα κι ανυψώνει, σαν σημαία της αυτονομίας, την παλιά βυζαντινή σημαία…

Η Ήπειρος είναι αποφασισμένη να την διατηρήσει απρόσβλητη και μόνο αν θα πατήσουν στο πτώμα και του τελευταίου Ηπειρώτη, θα μπορέσουν οι εχθροί ν’ απλώσουν πάνω της βέβηλο χέρι. Ηπειρώτες ! … Εμπρός για την πίστη και την Πατρίδα ! Ζήτω η ανεξάρτητη Ήπειρος ! …».

Την άλλη μέρα, στις 18 Φεβρουαρίου, η Κυβέρνηση της αυτόνομης Ηπείρου κυκλοφορεί μια προκήρυξη, με...

Μετσοβίτισσα: Η Ιστορία μας γραμμένη πάνω στο χιόνι

 


Με αφορμή το ομοίωμα  της Μετσοβίτισσας (περιοχή Ζωγράφου), έγραψε κάποιος το πιο κάτω ποίημα.

Μέρα Φλεβάρη μέρωσε, μέρα Φλεβάρη εφάνη,

μέσα στη ζάλη του χιονιά, στου Υμηττού τη ράχη,

μια νύφη σ’ άσπρο φόρεμα, μία πανώρια κόρη.

Κι έπεσε η νύχτα στα βουνά κι η νύχτα μες στους κάμπους

κι έμεινε η κόρη αγέρωχη, μονάχη στο σκοτάδι.

Επέρασε κι ο κυρ-Βοριάς κι εσκίρτησε κι εστάθη.

‒ Για δες περίσσεια ομορφιά, για δες περίσσεια χάρη,

για δες αρχόντισσα κυρά σα νύφη μέσα στ’ άσπρα!...

Για να μην παγώσουμε τι μπορούμε να κάνουμε

Η ταπείνωση της Χαναναίας γυναίκας - Μητροπολίτης Λεμεσού Αθανάσιος

frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-p

Δεν σου είπα, ιατρέ, ότι έχει ανάγκη από Άγιο Γεράσιμο και όχι από χάπια;

 


Κάθε δαιμονισμένος που έρχεται σε επαφή με κάτι ιερό π.χ. σταυρός, Ευαγγέλιο, αντιδρά, ταράζεται και φωνάζει. Είναι ο Διάβολος που καίγεται και βρίσκεται μέσα στον δαιμονισμένο. 
Ο Αθηναίος ψυχίατρος και νευρολόγος Τεπερίδης, κορυφαίος στο είδος του, κάποτε είχε έναν ασθενή, ο οποίος ήταν σαν ξύλο - σανίδα, αλύγιστος και κείτονταν μέρα - νύχτα στο κρεβάτι μπρούμυτα.
Υπέφερε πολύ ο καημένος και ο ψυχίατρος, με την φαρμακευτική αγωγή που του έκανε, προσπαθούσε να του βελτιώσει την κατάστασή του.
Μια μέρα, ένας φίλος του ασθενούς, ιατρός και αυτός στο επάγγελμα, πήγε να επισκεφτεί τον Τεπερίδη στο ιατρείο του, για να δει τον φίλο του. Καθώς μπήκε στο ιατρείο, βλέπει τον φίλο του μπρούμυτα στο κρεβάτι.
Και λέει στον Τεπερίδη:
- Ιατρέ, γιατί τον κουράζεις τον φίλο μου; 
Ο φίλος μου έχει ανάγκη από Άγιο Γεράσιμο
 και όχι από χάπια!
- Μάλλον θα...

7 ισχυρά παυσίπονα… στην κουζίνα μας




 Η φύση έχει προνοήσει, πολύ πριν τις φαρμακευτικές, να δημιουργήσει παυσίπονα, τα οποία ευτυχώς βρίσκονται σε αφθονία και είναι διαθέσιμα ανά πάσα στιγμή στην κουζίνα σας:

Ξύδι για την καούρα

Ένα μήλο την ημέρα, τον γιατρό τον κάνει πέρα, λέει η γνωστή παροιμία, έτσι και το ξύδι από μηλίτη είναι η καλύτερη και φυσικότερη ίαση για την καούρα. Βάλτε ένα κουταλάκι της σούπας ξύδι μηλίτη σε ένα ποτήρι νερό και πιείτε το σιγά σιγά.

Το ξύδι από μηλίτη περιέχει αλκαλοποιητές, οι οποίοι είναι απαραίτητοι για τον άνθρωπο, ειδικά λόγω των οξέων που περιέχει η σύγχρονη διατροφή.

Σκόρδο για την αρθρίτιδα

Από την αρχαιότητα, το σκόρδο έπαιζε σημαντικό ρόλο στον τομέα των …παυσίπονων. Έτσι και σήμερα, ακολουθώντας την πανάρχαια τακτική, ψιλοκόψτε μία σκελίδα σκόρδο και μαζί με μία κουταλιά της σούπας ελαιόλαδο ζεστάνετέ το. Απλώστε το στις αρθρώσεις που ...

Ὁ ἐπίκαιρος βίος τοῦ ὅσίου Ἀνθίμου τῆς Χίου 15 02

 

Κυθήρων Σεραφείμ: ''Τα μέτρα των ΚΥΑ εξελίσσονται σε διωγμό κατά της Εκκλησίας''

 



Το περιστατικό με τον Διοικητή της Αστυνομίας και τον Ιερέα της ενορίας στο Καμάρι Θήρας, π. Γεώργιο Φύτρο συμπεριέλαβε στο επίσημο κείμενο του προς την Ιερά Σύνοδο ο Μητροπολίτης Κυθήρων κ. Σεραφείμ.

Στο υστερόγραφο ο Σεβασμιώτατος χαρακτηρίζει παράνομη και απαράδεκτη την ενέργεια του Αστυνομικού Διευθυντού της Σαντορίνης εις βάρους του π. Γεωργίου Φύτρου.

«Τα μέτρα των ΚΥΑ, κατά της Εκκλησίας αντικανονικά και...

Ο δεκάλογος της Χριστιανικής λεβεντιάς!



 Να στέκεσαι:

1. Στους άλλους χαμογελαστός και καλόκαρδος.

2. Στον εαυτό σου αυστηρός και προσεκτικός.

3. Στην ανάγκη γενναίος και ψύχραιμος.

4. Στην βιοπάλη πρόσχαρος και αισιόδοξος.

5. Στις αντιξοότητες απτόητος και πιστός στον Θεό.

6. Στις αρχές σου και στις πεποιθήσεις σου εδραίος.

7. Στις μικρότητες αγέρωχος και αδιάφορος.

8. Στους ευτελείς στάσου γενναιόψυχος με αγάπη.

9. Όταν σε χειροκροτούν και σε κολακεύουν απαθής.

10. Όταν σφυρίζουν γύρω σου οι μανιασμένοι άνεμοι το κακού στάσου ασάλευτος πιασμένος από τον Σταυρό του Χριστού μας.

http://leimwnas.blogspot.com/2021/02/blog-post_75.html

ΚΟΝΙΤΣΑ-Οι καμπάνες χτυπούν χαρμόσυνα στο Πληκάτι,για την σημερινή γιορτή της Παναγίας της Πληκαδίτισσας

 



Λιγότεροι συμπολίτες μας,σε σχέση με όλα τα προηγούμενα χρόνια, θα βρεθούν σήμερα στο Πληκάτι της Κόνιτσας,προκειμένου να γιορτάσουν όπως κάθε χρόνο την γιορτή της Παναγιάς,μιας και λόγω των μέτρων κατά της διάδοσης του κορονοιού,δεν θα γίνει η λιτάνευση της εικόνας,για πρώτη φορά μετά από 200 χρόνια…

Η γιορτή της Παναγιάς της Πληκαδίτισας, ξεκινά  από τις 15 Φεβρουαρίου με τις προετοιμασίες. Οι κάτοικοι του χωριού βοηθούν συμβάλλοντας ο καθένας με τον τρόπο του. Μετά τον εσπερινό οι γυναίκες μαζεύονται στην εκκλησία και στολίζουν την εικόνα, ενώ την ίδια στιγμή προετοιμάζεται το γεύμα της αυριανής μέρας που προσφέρεται σε όλους τους προσκυνητές μετά τέλος του εκκλησιασμού το επόμενο πρωί.Το επόμενο πρωί με το…
πρώτο φως της ημέρας η καμπάνα προσκαλεί τους κατοίκους του χωρίου, αλλά και...

Ο άνθρωπος που δεν έχει Χριστό τα βλέπει όλα δύσκολα και σκοτεινά




 «Ο άνθρωπος που δεν έχει Χριστό τα βλέπει όλα δύσκολα και σκοτεινά. Όταν η καρδιά μας δεν έχει τον Χριστό, τότε θα βάλουμε μέσα ή χρήματα ή κτήματα ή ανθρώπους. Σας παρακαλώ να εφαρμόσετε αυτήν την εντολή.

Όσο μπορείτε να καλλιεργήσετε την αγάπη προς το πρόσωπο του Χριστού. Σε τέτοιο σημείο που όταν θα...

16-2 ΚΟΝΙΤΣΑ…ΠΛΗΚΑΤΙ…Η ΠΑΝΑΓΙΑ Η ΠΛΗΚΑΔΙΤΙΣΣΑ…





plikatipanagia4copy.jpg

από eparxiakonitsa
Η ΠΑΝΑΓΙΑ Η ΠΛΗΚΑΔΙΤΙΣΣΑ

«Την θεία σου Εικόνα εν φωτί εφανέρωσας, την πάλαι κεκρυμμένην εν τω δάσει Πανάχραντε και ωμοίς αοράτω σου ροπή, αρθείσαν ιερέως θαυμαστώς, ώσπερ δώρημα των θείων σου οικτιρμών, τω Πληκατίω δέδωκας. Δόξα τοις σοις χαρίσμασιν Αγνή, δόξα τοίς μεγαλείοις σου, δόξα τη προς ημάς σου Παρθένε χρηστότητι»
Οι καμπάνες χτυπάνε χαρμόσυνα η πομπή ξεκινάει για τη λιτάνευση της εικόνας από το 1770 έως και σήμερα κάθε 16η Φεβρουαρίου.

  
Η γιορτή της Παναγίας εν έτη 1916Η γιορτή της Παναγίας εν έτη 1925
Η θαυματουργή εικόνα ευλογεί το χωριό από το 1770, κατά την παράδοση η εύρεση της εικόνας έγινε ως εξής:
Η ιστορική διαδρομή του Πληκατίου είναι συνδυασμένη και παράλληλη με την παράδοση της ευρέσεως της  θαυματουργού εικόνας της Παναγίας Πληκατιώτισσας, της οποίας η ετήσια εορτή εορτάζεται πανηγυρικά και με κάθε λαμπρότητα στις 16 Φεβρουαρίου με προσέλευση και συμμετοχή όλων των γύρω χωριών και του ευρύτερου ορίζοντος της Επαρχίας μας.
Η θαυματουργή εικόνα ευλογεί το χωριό από το 1770. Κατά την παράδοση η εύρεση της εικόνας έγινε ως εξής:
Ποιμένες έβοσκαν τα πρόβατα τους στην θέση «Πεστιλέπη» νότια του χωρίου Ντέντσικο, ονομαζόμενο σήμερα Αετομηλίτσα, ανατολικά του οικισμού «Φετόκος» σημερινή Θεοτόκος. Η αθωότητα τους επέτρεψε να διακρίνουν μες στο σκοτάδι στο απέναντι δάσος, λαμπρό φως. Με φόβο στην αρχή υπέθεσαν ότι επρόκειτο για λημέρι κακοποιών. Το φως ήταν εκεί κάθε βράδυ στο ίδιο μέρος, ορατό μόνο τη νύχτα. Αποφάσισαν τελικά να επισκεφτούν το σημείο, πήγαν ως εκεί  και δεν βρήκαν τίποτα.
Το φως εξακολουθούσε να είναι εκεί λαμπρό, σταθερό και αμετακίνητο. Το ανεξήγητο φως άρχισε να απασχολεί όλο και περισσότερο τους βοσκούς. Πώς όμως θα ανακάλυπταν την προέλευση του φωτεινού σημείου;
Σκέφτηκαν να θέσουν σε εφαρμογή ένα τέχνασμα:
Έστησαν στο έδαφος διχάλες και στήριξαν επάνω μια γκλίτσα τοποθετημένη με τέτοιο τρόπο ώστε να στοχεύει ακριβώς στο μέρος που έλαμπε το φως». Το επόμενο πρωί με οδηγό την γκλίτσα να  υποδεικνύει το σημείο ξεκίνησαν να βρουν την πηγή του φωτός. Ερεύνησαν το μέρος με προσοχή,  κουράστηκαν γιατί το μέρος ήταν πυκνά δασωμένο. Κάτω από ένα μεγάλο κέδρο(κατά άλλους κάτω από μια μεγάλη βελανιδιά)βρήκαν ολόρθη την Αγία Εικόνα της Θεοτόκου. Χαρά και αγαλλίαση πλημμύρισε τους απλοϊκούς αυτούς ανθρώπους. Πλησίασαν και με βαθειά  ευλάβεια προσκύνησαν την Θεοτόκο και την μετέφεραν στον καταυλισμό τους.
Αποφάσισαν να μεταφέρουν την εικόνα, το που όμως, άφησαν να το αποφασίσει η Παναγία. Έτσι φόρτωσαν την εικόνα στο κουτσό άλογο, στην μια πλευρά έβαλαν την εικόνα και στην άλλη για αντίβαρο ξύλα, μα δεν χρειάστηκε γιατί η εικόνα ισορρόπησε μόνη της και έτσι το άφησαν ελεύθερο. Το άλογο με το ιερό φορτίο πήρε το μονοπάτι για το Πληκάτι. Παρατήρησαν έκθαμβοι ότι το κουτσό άλογο δεν κούτσαινε πια, περπατούσε σταθερά. Τότε ένας συνοδός προέτρεξε και ειδοποίησε το χωριό. Οι ιερείς λαμπροφορεμένοι κρατώντας θυμιατά και όλοι οι χωριανοί με αναμμένες λαμπάδες βγήκαν στο απέναντι δάσος Παλέσι να υποδεχτούν την Κυρία Θεοτόκο και να την μεταφέρουν στο χωριό, όπου και βρίσκετε μέχρι και σήμερα.
Ο ναός που τοποθετήθηκε στην αρχή η εικόνα χτίστηκε περί το 890 μ.χ. ο ναός  σώζεται μέχρι σήμερα. Η εικόνα δεν έμεινε όμως εκεί … …
Ο ιερέας του χωριού παρατηρούσε για καιρό μια μετάθεση της εικόνας εντός του ναού. Η εικόνα μετακινούταν από το προσκυνητάρι στην είσοδο του ναού. Ο ιερέας  με πολλή ευλάβεια και φόβο Θεού εσήκωνε την θαυματουργό Εικόνα και την τοποθετούσε πάλι στη θέση της. Δεν καταλάβαινε την επιθυμία της Θεοτόκου.. Μια Κυριακή μετά τη Θεία Λειτουργία, συνέβη το εξής θαυμαστό: η Εικόνα σηκώθηκε μόνη της από το προσκυνητάρι και στάθηκε στον ώμο του ιερέα. Ο ιερέας οδηγούμενος από την εικόνα έφτασε στο μέσο του χωριού και εκεί η εικόνα κατέβηκε από τον ώμο και στάθηκε πάνω σε μια αγριοτριανταφυλλιά. Δίπλα στο σημείο υπήρχαν τα χαλάσματα ενός παλαιότερου ναού. Πιθανολογείται πως εκεί βρισκόταν η εικόνα πριν βρεθεί στο δάσος. Στο κάτω μέρος του ναού ανατολικά υπήρχε μια πηγή καθαρού νερού, η σημερινή «Μεγάλη βρύση της Παναγιάς».
Στο σημείο χτίστηκε ναός το 1775 στο όνομα της Κοιμήσεως της Θεοτόκου σύμφωνα με την επιθυμία της Παναγίας.
Στην συνέχεια η θαυματουργή εικόνα αφού υπέδειξε τον τόπο για την ανέγερση του Ναού Της, σηκώθηκε πάλι στον ώμο του ιερέα  ο οποίος άρχισε πορεία μαζί με τους πιστούς χριστιανούς .Προχώρησαν αρκετά έξω από το χωριό όπου σε...