Εύκολα γίνεται πικρή η ματιά σου μπροστά στην αδυναμία των ανθρώπων. Aγίου Νεκταρίου


Ο Άγγελος της Σιωπής
(Συνομιλία Αγίου Νεκταρίου)
Εύκολα γίνεται πικρή η ματιά σου μπροστά στην αδυναμία των ανθρώπων.
Το μυαλό σου σκορπίζεται εύκολα στην παρατήρηση των άλλων. Συμμάζεψε όσο μπορείς το βλέμμα σου, περιόρισε όσο μπορείς τη διάσπαση του νου σου. Δεν έχει καλό τέλος αυτός ο δρόμος.
Θα συνηθίσεις να διακρίνεις αμέσως τα λάθη των άλλων, αλλά θα το πληρώσεις με μεγάλη μοναξιά.
Συνάμα, λίγο-λίγο, θα χάνεις την παιδική σου ματιά, μέχρις ότου να ξεχάσεις εντελώς, πως όλοι λαχταράμε το καλύτερο και προδινόμαστε από τον ίδιο μας τον εαυτό. Όσο αυτό το ξεχνάς, τόσο και πιο άτεγκτος θα γίνεσαι για τους γύρω σου.
Θα βροντοφωνάζεις πάντα το ”σωστό” αλλά θα βλέπεις έκπληκτος πως οι άνθρωποι θα φεύγουν από κοντά σου.
Είναι, γιατί τους δίνεις άτεγκτη δικαιοσύνη κι αυτοί λαχταράνε τη συγνώμη.
Φωνάζεις πολύ κι αυτοί λαχταράνε λίγη σιωπή.
Να παλέψεις για τη σιωπή του νου σου. Μην τον αφήσεις στη διάλυσή του. Αν δεν προσέξεις, θα τρέχει από δω κι από κει, χωρίς σκοπό, χωρίς νόημα.
Θα παρατηρείς τα πάντα, θα κρίνεις τα πάντα, θα νομίζεις πως φτιάχνεις τον κόσμο.
και την ίδια ώρα θα γεμίζεις, ανεπαίσθητα, περιφρόνηση για τον κόσμο.
Χωρίς να το καταλάβεις, θα μάθεις ν’ ανεβάζεις τον εαυτό σου σ’ ένα θρόνο ψηλό κι από κει να ...

2:54 / 7:27 Αρης Σερβετάλης Η Ορθοδοξία προσφέρει Ελευθερία ,σε γεμίζει, αποκαλύπτει αόρατο πνευματικό κόσμο !


Νίκος Βέρτης: «Τον αγαπώ πολύ τον Χριστό, Τον έχω μέσα στη ζωή μου»

Αποτέλεσμα εικόνας για Νίκος Βέρτης: «Τον αγαπώ πολύ τον Χριστό, Τον έχω μέσα στη ζωή μου»

Ο Νίκος Βέρτης στη συνέντευξη του στον Νίκο Χατζηνικολάουκαι το “Ενώπιος Ενωπίω”, μίλησε για τη σχέση του με τη Θρησκεία.
“Τον αγαπώ πολύ τον Χριστό, τον έχω μέσα στη ζωή μου. Διανύουμε μια εποχή που η νεολαία φοβάται να πει ‘πιστεύω στον Χριστό’. Δεν μου αρέσει αυτό το πράγμα. Θέλω ο καθένας να μπορεί να έχει την ελευθερία να εκφράσει αυτό που πιστεύει. Είτε είσαι στον Χριστό, είτε στον Μωάμεθ, είτε δεν πιστεύεις πουθενά. Δεν θεωρώ ότι είναι ωραίο να ακούω πιστεύω σε μια ανώτερη δύναμη. Με ενοχλεί αυτό γιατί ναι όλοι πιστεύουν ότι υπάρχει κάτι ανώτερο αλλά φοβούνται να το εκφράσουν” δήλωσε.
“Εγώ γιατί πιστεύω στον Χριστό; Όχι για τα θαύματα που έχει κάνει. Πιστεύω στον Χριστό γιατί έχει αυτό που εμένα με αντιπροσωπεύει στη ζωή μου. Η αρχή και το τέλος. Η αγάπη. Με την αγάπη λύνεις τα πάντα στη ζωή” συμπλήρωσε.
“Αυτό είναι κατ’εμέ ο Χριστός, αγάπη, αυτό μου διδάχθηκε” τόνισε.
“Έχω πει πολλές φορές σε φίλους μου ιερείς ότι αν...

42 εκατ. αμβλώσεις το 2019 – Η Ορθοδοξία ενώνει τη φωνή της ενάντια στη μάστιγα


Αποτέλεσμα εικόνας για εκτρωσεις εκκλησια
Τα στοιχεία που βλέπουν το φως της δημοσιότητας είναι ολοένα και πιο δραματικά: Οι εκτρώσεις αποτελούν την κύρια αιτία θανάτου παγκοσμίως! Μέσα σε αυτά τα τραγικά στατιστικά η Ορθοδοξία σε όλον τον κόσμο ενώνει τη φωνή της ενάντια σε αυτή τη μάστιγα που έχει λάβει μορφή γενοκτονίας.
Τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ανεξάρτητη υπηρεσία Worldometers περισσότετα από 42 εκατομμύρια αγέννητα μωρά δεν μπόρεσαν να δουν το φως το 2019. Σύμφωνα με την έρευνα ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί στο 41% του συνόλου των θανάτων καθιστώντας την άμβλωση πρώτη αιτία θανάτου στον κόσμο. Ειδικότερα, το ένα τέταρτο των κυήσεων (22%) τερματίστηκαν με άμβλωση το 2019 και για κάθε 33 γεννήσεις, δέκα αγέννητα μωρά αποβλήθηκαν.
Ο ανεξάρτητος αυτός ιστότοπος διεξάγει εκτενή έρευνα και συλλέγει δεδομένα από κυβερνήσεις και οργανισμούς «με στόχο να καταστήσει διαθέσιμες τις παγκόσμιες στατιστικές σε ένα ευρύ κοινό από όλο τον κόσμο».
Αναφορικά με τις εκτρώσεις οι Ελληνίδες «εκτινάσσουν» το μέσο όρο στην Ευρώπη καθώς το 22% αυτών έχει προχωρήσει έστω και μία φορά σε διακοπή κύησης, όταν στην υπόλοιπη Ευρώπη το αντίστοιχο ποσοστό αφορά μόνο στο 2% των γυναικών.
Ιδιαίτερα σημαντικό είναι να σημειωθεί πως ένα στα τέσσερα κορίτσια (ηλικίας 14 έως 17 ετών) έχει κάνει έκτρωση, ενώ οι μισές έφηβες που προχωρούν σε διακοπή κύησης δεν έχουν ενημερώσει ούτε τη μητέρα τους, σύμφωνα με έρευνα του Αρεταίειου Νοσοκομείου.
Μέσα στα θλιβερά αυτά στατιστικά η Εκκλησία λαμβάνει θέση.
Το περασμένο καλοκαίρι η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδας έκανε δεκτό αίτημα του κινήματος κατά των αμβλώσεων «Αφήστε με να ζήσω» και καθιέρωσε ημέρα για την «προστασία της ζωής του Αγέννητου Παιδιού». Η ημέρα αυτή τιμήθηκε ήδη την πρώτη Κυριακή μετά τα Χριστούγεννα.
Τα σημαντικά αυτά ζητήματα τέθηκαν κατά την πρόσφατη Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος όσο με τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Νέας Ιωνίας και Φιλαδελφείας κ. Γαβριήλ να αναλύει το θέμα: «Το φαινόμενον της υπογεννητικότητος ως μείζον Εθνικόν πρόβλημα».
Μετά τον Πρόλογό του, κατά τον οποίο χαρακτήρισε το πρόβλημα της «υπογεννητικότητος» μεγάλο υπαρκτό κίνδυνο και «ωρολογιακή βόμβα», η οποία βρίσκεται στα θεμέλια της χώρας μας, ο Σεβασμιώτατος παρέθεσε στατιστικές αναφορές του φαινομένου σε Ελλάδα και Ευρώπη, αναφέρθηκε στα αίτια και τις συνέπειες αυτού και διατύπωσε αναλυτικά τις κοινωνικές, γεωπολιτικές και θεολογικές προεκτάσεις του θέματος καθώς και τον σημαντικό ρόλο της Εκκλησίας της Ελλάδος, όσον αφορά στην προσέγγιση, θέση και αντιμετώπισή του.
Με αυτήν την κίνηση, η ελληνική Εκκλησία προστίθεται στις φωνές κατά των αμβλώσεων, οι οποίες αυξάνονται ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια.
Εκστρατεία αλλά και δράσεις για την πρόληψη των αμβλώσεων πραγματοποιεί και η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία
«Μόνο το πρόγραμμα Save the Life των τελευταίων ετών έσωσε 11.132 ζωές παιδιών και η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία άνοιξε 67 καταφύγια και 190 κέντρα ανθρωπιστικής βοήθειας» τόνισε η Επικεφαλής του Τμήματος Προστασίας τη Μητρότητας του Πατριαρχείου Μόσχας, Μαρία Κολεσνίκοβα.  Παρουσίασε επίσης ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την...

Ανατριχιαστική Ιστορία: Τι συνέβη όταν ένας άθεος φοιτητής πλησίασε τον Άγιο Παΐσιο;



Πριν από αρκετά χρόνια με πλησίασε κάποιος νεαρός φοιτητής...

Με πολλή διστακτικότητα, αλλά και με την ένταση του απαιτητικού αναζητητή , μου δήλωσε ότι είναι άθεος, που όμως θα ήθελε πολύ να πιστέψει, αλλά δεν μπορούσε. Χρόνια προσπαθούσε και αναζητούσε, χωρίς όμως αποτέλεσμα.

Συνομίλησε με καθηγητές και μορφωμένους, αλλά δεν ικανοποιήθηκε η δίψα του για κάτι σοβαρό. Άκουσε για μένα και αποφάσισε να μοιρασθεί μαζί μου την υπαρξιακή ανάγκη του.

Μου ζήτησε μια επιστημονική απόδειξη περί υπάρξεως Θεού.

«Ξέρεις ολοκληρώματα ή διαφορικές εξισώσεις;» τον ρώτησα.

«Δυστυχώς όχι», μου απαντά, «είμαι της Φιλοσοφικής».

«Κρίμα, διότι ήξερα μια τέτοια απόδειξη», είπα εμφανώς αστειευόμενος.

Ένιωσε αμήχανα και κάπως σιώπησε για λίγο.

«Κοίταξε»,του λέω, «συγνώμη που σε πείραξα λιγάκι. Αλλά ο Θεός δεν είναι εξίσωση ούτε μαθηματική απόδειξη. Αν ήταν κάτι τέτοιο, τότε όλοι οι μορφωμένοι θα Τον πίστευαν. Να ξέρεις, αλλιώς προσεγγίζεται ο Θεός. Έχεις πάει ποτέ στο Άγιον Όρος; Έχεις ποτέ συναντήσει κανένα ασκητή;»

«Όχι πάτερ, αλλά σκέπτομαι να πάω, έχω ακούσει τόσα πολλά! Αν μου πείτε, μπορώ να πάω και αύριο. Ξέρετε κανένα μορφωμένο να πάω να τον συναντήσω;»

«Τί προτιμάς; Μορφωμένο που μπορεί να σε ζαλίσει ή άγιο που μπορεί να σε ξυπνήσει;»

«Προτιμώ τον μορφωμένο. Τους φοβάμαι τους αγίους».

«Η πίστη είναι υπόθεση της καρδιάς. Για δοκίμασε με κανέναν άγιο. Πώς σε λένε ;»,ρωτώ.

«Γαβριήλ», μου απαντά.

Τον έστειλα σε έναν ασκητή. Του περιέγραψα τον τρόπο πρόσβασης και του έδωσα τις δέουσες οδηγίες. Κάναμε κι ένα σχεδιάγραμμα.

«Θα πας»,του είπα,«και θα ρωτήσεις το ίδιο πράγμα: Είμαι άθεος, θα του πεις, και θέλω να πιστέψω. Θέλω μια απόδειξη περί υπάρξεως Θεού»

«Φοβάμαι, ντρέπομαι» μου απαντά.

«Γιατί ντρέπεσαι και φοβάσαι τον άγιο και δεν ντρέπεσαι και φοβάσαι έμενα;», ρωτώ. «Πήγαινε απλά και ζήτα το ίδιο πράγμα».

Σε λίγες μέρες, πήγε και βρήκε τον ασκητή να συζητάει με κάποιο νέο στην αυλή του. Στην απέναντι μεριά περίμεναν άλλοι τέσσερις καθισμένοι σε κάτι κούτσουρα. Ανάμεσα σε αυτούς και ο Γαβριήλ βρήκε δειλά τη θέση του. Δεν πέρασαν περισσότερα από δέκα λεπτά και η συνομιλία του γέροντα με τον νεαρό τελείωσε.

«Τί γίνεστε παιδιά;», ρωτάει. «Έχετε πάρει κανένα λουκουμάκι; Έχετε πιει λίγο νεράκι;»

«Ευχαριστούμε, γέροντα», απάντησαν με συμβατική κοσμική ευγένεια.

«Έλα εδώ», λέγει απευθυνόμενος στον Γαβριήλ και ξεχωρίζοντάς τον από τους υπόλοιπους. «Θα φέρω εγώ το νερό, πάρε εσύ το κουτί αυτό με τα λουκούμια, και έλα πιο κοντά να σου πω ένα μυστικό: Καλά να είναι κανείς άθεος, αλλά να έχει όνομα αγγέλου και να είναι άθεος; Αυτό πρώτη φορά μού συμβαίνει».

Ο φίλος μας κόντεψε να πάθει έμφραγμα από ...

Ο Γέροντας Εφραιμ ο Φιλοθεΐτης λεέι την ευχή


Γέροντος Δωροθέου: Στην διάρκεια της εξομολόγησης, ο γέροντας Εφραίμ της Αριζόνα, μου είπε δύο φορές το εξής…


Σχετική εικόνα
~ Τό 2015 ἐξομολογήθηκα γιά τελευταία φορά στόν γέροντα τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Ἁγίου Ἀντωνίου στήν ἔρημο τῆς Ἀριζόνα, τόν π. Ἐφραίμ.
Στήν διάρκεια τῆς ἐξομολόγησης μοῦ εἶπε δύο φορές τό ἑξῆς: «Ἕνας ἄνθρωπος ἀνέβηκε στόν οὐρανό καί μίλησε μέ τόν Χριστό. Τοῦ εἶπε: Κύριε, πρέπει νά τό κάνεις πιό εὔκολο γιά τούς ἀνθρώπους νά σώζονται. Εἶναι πολύ ἀδύναμοι καί πέφτουν εὔκολα στήν ἁμαρτία. Ὁ Χριστός τοῦ εἶπε:
Θά σώζονται, φτάνει νά λένε δύο προσευχές. Ἡ μία ἔχει πέντε λέξεις καί ἡ ἄλλη τέσσερις λέξεις. Καί μέτρησε στά δάκτυλά του τίς ...

ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ από τις έρευνες των ιδιοτήτων του


 Ανάλογα με την ηλικία μας, το σώμα μας αποτελείται από 70% έως 90% νερό.Ένας ενήλικας πίνει περίπου 2,5 λίτρα νερό κάθε μέρα για να διατηρήσει τις ζωτικές του λειτουργίες. Άλλο 1,5 λίτρο απορροφάται μέσω του δέρματος όταν πλενόμαστε ή κάνουμε μπάνιο.







Στο βιβλίο της Γένεσης, ο Θεόπνευστος Μωυσής, αναφέρει το νερό σαν κύριο συστατικό της γης, από την αρχή της δημιουργίας της.
   «Δεν είναι τυχαίο ότι στις πρώτες γραμμές της Βίβλου, αναφέρεται το νερό· όταν μιλά για την δημιουργία του κόσμου, της ζωής και του ανθρώπου, έχει να κάνει με το νερό πάνω απ' όλα», τονίζει ο πατριάρχης (τώρα) της Ρωσίας Κύριλλος.
    Το νερό είναι άφθονο στη γη, αλλά υπάρχει και στο διάστημα όπως φανερώνεται από τις παρατηρήσεις που έχουν γίνει τελευταία. Η Σελήνη αν και χωρίς ατμόσφαιρα, έχει αποθήκες νερού.  Νερό βρέθηκε και στον Άρη. Ακόμα και στον Ερμή, στο νότιο πόλο του, υπάρχει νερό, λέει η NASA.
    Αν το Σύμπαν θεωρηθεί ενιαίος οργανισμός, τότε το νερό είναι εκτός των άλλων και ένα σπουδαίο μέσο μεταφοράς πληροφοριών, και μάλιστα πληροφοριών συναισθημάτων! 
   Ο Δρ. Κωνσταντίν Κορότκωφ της Ρωσικής Ακαδημίας Φυσικών Επιστημών λέει:«Κάναμε πολλά πειράματα για να δούμε τι επηρεάζει τις ιδιότητες του νερού: Μαγνητικά πεδία, ηλεκτρικά πεδία, διάφορα αντικείμενα, και φυσικά την ανθρώπινη παρουσία και συναισθήματα. Και ήταν ξεκάθαρο ότι την μεγαλύτερη επιρροή είχαν τα ανθρώπινα συναισθήματα».
   Στο εργαστήριο του καθηγητή Κορότκωφ έχουν γίνει αμέτρητα πειράματα για την επιρροή των συναισθημάτων μας στο νερό. Σε μια ομάδα ανθρώπων ζητήθηκε να προβάλλουν σε ένα ποτήρι νερού πολύ θετικά συναισθήματα αγάπης τρυφερότητας και ενδιαφέροντος. Μετά αντικατέστησαν το ποτήρι με το νερό με ένα άλλο, και τους ζητήθηκε να προβάλλουν αντίθετα συναισθήματα φόβου, οργής, μίσους. Μετά από αυτό έγιναν μετρήσεις στα δείγματα. Τα αποτελέσματα ήταν ακριβώς αντίθετα. «Η αγάπη ανεβάζει την ενέργεια του νερού και το σταθεροποιεί. Ενώ η επιθετικότητα μειώνει την ενέργειά του και έχει δραστικές αλλαγές στο νερό»
   Πολλά εργαστήρια ανά τον κόσμο επανέλαβαν ένα πείραμα που παρήγαγε παρόμοια αποτελέσματα: Νερό από το ίδιο δοχείο μοιράστηκε σε δύο φιάλες. Η μία απ'  αυτές υποβλήθηκε σε εξωτερικά ερεθίσματα που άλλαξαν τη δομή και τις ιδιότητες του νερού που περιείχε. Το νερό στην δεύτερη φιάλη απέκτησε την ίδια δομή και τις ίδιες ιδιότητες μετά από κάποιο χρονικό διάστημα, αν και οι δύο φιάλες είχαν αξιοσημείωτη απόσταση μεταξύ τους!
   Αν στην θέση των φιαλών σκεφτούμε ότι βρισκόμαστε εμείς που αποτελούμαστε κατά το μεγαλύτερο μέρος μας από νερό, τότε είναι προφανές ότι ο ένας επηρεάζεται από τον άλλο! Και αν κάποιος δεν δραστηριοποιείται ο ίδιος θετικά, είναι πολύ πιθανόν να δέχεται αρνητικές επιδράσεις από το περιβάλλον του και να βλάπτεται, λόγω ακριβώς της αμέλειάς του αυτής.
   Γι' αυτό χρειάζεται να βιάζουμε τον εαυτό μας στις καλές σκέψεις,[1] που γεννούν καλά λόγια και πράξεις. Αν μάλιστα αυτή η προσπάθεια γίνεται με την διάκριση που προσφέρει η Χριστιανική διδασκαλία στους πιστούς, για να αναγνωρίζουν τι είναι αληθινά καλό και θεάρεστο σε κάθε περίσταση, τότε η ωφέλεια είναι αιώνια, επειδή μας οδηγεί στην Βασιλεία των Ουρανών, όπως είπε ο Χριστός: η Βασιλεία των Ουρανών κατακτάται με βία (πάνω στον εαυτό μας) και αυτοί που βιάζουν (για τον σκοπό αυτό) τον εαυτό τους, αυτοί την αρπάζουν! (Ματθ. Ια-12)
   Επομένως έχουν μεγάλη σημασία οι λογισμοί μας. Όταν είναι κακοί βλάπτομε τον εαυτό μας, ενώ όταν είναι καλοί ωφελούμαστε. Ο άγιος γέροντας Παΐσιος ο Αγιορείτης (+1994) έλεγε:
    «Ο άνθρωπος όταν τα βλέπει όλα με καλούς λογισμούς εξαγνίζεται και χαριτώνεται από τον Θεό... Όλη η βάση είναι  ο  καλός  λογισμός. Αυτό είναι πού  ανεβάζει  τον άνθρωπο,  τον αλλοιώνει  προς  το  καλό».
Και από την πείρα του, ο άγιος γέροντας, διέκρινε ότι:«Στην  εποχή  μας  η  μεγαλύτερη  αρρώστια  είναι  οι  μάταιοι  λογισμοί  των  κοσμικών ανθρώπων.  Οι  άνθρωποι  όλα μπορεί  να  τα  έχουν  εκτός  από  καλούς  λογισμούς»!
    Το νερό της γης επηρεάζεται και από συμβάντα εκτός αυτής, όπως ηλιακές εκλείψεις, διελεύσεις κομητών κλπ. «Μελετήσαμε το νερό κατά την διάρκεια ηλιακών εκλείψεων και όταν περνούσε ο κομήτης Σουμάχερ-Λεβί... και συμπεράναμε ότι... το νερό δείχνει άμεση σχέση με το γεγονός», λέει ο Ρώσος ακαδημαϊκός Καζνάτσεφ, από το Νοβοσιμπίρσκ. Έτσι το Σύμπαν επιδρά επάνω μας, και εμείς σ' αυτό.
   «Ο άνθρωπος έχει δεσμό με το περιβάλλον του και...

«Μην κάνετε έκτρωση, θα υιοθετήσουμε εμείς το μωρό σας!»



Υπάρχουν εκατομμύρια τρόποι για να εκφράσει κανείς την καλοσύνη του. Για κάποιους ανθρώπους, η καλοσύνη σχετίζεται άμεσα με τις αξίες της πίστης τους, για κάποιους άλλους με τον έμφυτο ανθρωπισμό τους –μικρή σημασία έχει: Αρκεί να κάνει κάποιος το καλό.

Η Sarah Marie και ο Blake Thomas, από τη Virginia των Η.Π.Α. είναι ένα τέτοιο ζευγάρι, για το οποίο -καθόλου άδικα- μιλά σήμερα όλο το διαδίκτυο. Αφορμή το post τους στο Facebook στις αρχές του 2019, με το οποίο, ούτε λίγο ούτε πολύ, ενθάρρυναν τις μέλλουσες μαμάδες που σκέφτονται να κάνουν έκτρωση, να αλλάξουν γνώμη: Να φέρουν στον κόσμο το μωρό τους και να το δώσουν σε εκείνους για υιοθεσία!
Λίγους μήνες μετά, το κάλεσμά τους αυτό αποδείχτηκε άκρως επιτυχημένο!

Το viral post αναφέρει: «Η πρότασή μας παραμένει ανοιχτή επ’αόριστον! Μην ‘ρίχνετε’ τα μωρά σας! Θα τα υιοθετήσουμε εμείς! Σας παρακαλούμε, επικοινωνήστε μαζί μας αν σκέφτεστε την υιοθεσία ως ενδεχόμενο! Υιοθετούμε παιδιά από οποιαδήποτε πολιτεία. Σας παρακαλούμε, μην διστάσετε να μας καλέσετε!» Το post δημοσιεύτηκε στις 28 Ιανουαρίου 2019 και μέχρι στιγμές έχει λάβει 24 χιλιάδες likes και έχει κοινοποιηθεί 87 χιλιάδες φορές.

Το ακόμα εντυπωσιακότερο είναι, όμως, ότι έπειτα από 9 μήνες το ζευγάρι έλαβε τα πρώτα ευχάριστα νέα!

Η Sarah Maria δημοσίευσε μια νέα ανάρτηση στη σελίδα της στο Facebook, στην οποία γράφει: «Ευχαριστούμε πολύ όλους όσοι ενδιαφέρθηκαν να βοηθήσουν αυτές τις νέες γυναίκες. Αυτή τη στιγμή δεν λαμβάνουμε άλλα μηνύματα και οι γυναίκες που επικοινώνησαν μαζί μας έχουν αναφερθεί σε Κέντρα Υποστήριξης ή υπηρεσίες υιοθεσίας. Ευχαριστούμε! Δεκάδες μέλλουσες μαμάδες επικοινώνησαν μαζί μας, οι οποίες σκεφτόντουσαν ή προγραμμάτιζαν εκτρώσεις. Πολλές από αυτές πλέον σκέφτονται να ...

Όταν έρθουν τα πολύ δύσκολα…


Σχετική εικόνα
Γράφει ο Επίσκοπος Σουρόζ Anthony Bloom: Πριν λίγα χρόνια μια νέα κοπέλα που έπασχε από ανίατη ασθένεια έγραφε:
«Πόσο ευγνώμων είμαι στο Θεό για την αρρώστια μου. Καθώς αδυνατίζει το σώμα μου, το νιώθω να γίνεται όλο και πιο διάφανο στις ενέργειες του Θεού».
Της απάντησα:
«Να ευχαριστείς το Θεό γι’ αυτό που σου έχει δώσει, αλλά μην περιμένεις να κρατήσει αυτή η κατάσταση. Θα έρθει η ώρα που αυτό το αδυνάτισμα του κορμιού σου θα πάψει να σε κάνει να αισθάνεσαι πνευματική. Και τότε θα πρέπει να εξαρτάσαι από τη Χάρη και μόνο».
Λίγους μήνες αργότερα μου ξανάγραψε:
«Έχω τόσο εξασθενήσει, που δεν έχω πια τη δύναμη να τρέξω να ακουμπήσω στο Θεό. Το μόνο που μου μένει είναι να σιωπώ, να παραδίδω τον εαυτό μου ελπίζοντας ότι ...

Ο Ιαμβικός κανών των Φώτων σε ελεύθερη απόδοση


Ἁγίου Ἰωάννου Δαμασκηνοῦ
Ὁ Ἰαμβικὸς Κανὼν τῶν Φώτων
σὲ ἐλεύθερη ἀπόδοση ἀπὸ τὸν Ἀρχιμ.
Εὐσέβιο Βίττη

Ἦχος β᾽ ᾨδὴ α΄
Ὁ Εἱρμὸς
«Στείβει θαλάσσης, κυματούμενον σάλον,
Ἤπειρον αὖθις, Ἰσραὴλ δεδειγμένον.
Μέλας δὲ πόντος, τριστάτας Αἰγυπτίων,
Ἔκρυψεν ἄρδην, ὑδατόστρωτος τάφος,
Ῥώμῃ κραταιᾷ, δεξιᾶς τοῦ Δεσπότου.»
Βαδίζει τὴν κυματισμένη θάλασσα ὁ Ἰσραήλ, ποὺ γιὰ χάρη του ξανάγινε στεριά! Καὶ ἡ μαύρη θάλασσα ...στὰ  σπλάχνα της τοὺς Αἰγυπτίους ἄρχοντες, θάβοντάς τους ἔτσι σὲ νερόστρωτο τάφο. Καὶ αὐτὸ ἔγινε μὲ τὴν παντοδύναμη δεξιὰ τοῦ Κυρίου.

Ὄρθρου φανέντος τοῖς βροτοῖς σελασφόρου,
Νῦν ἐξ ἐρήμου, πρὸς ῥοὰς Ἰορδάνου
Ἄναξ ὑπέσχες, ἡλίου σὸν αὐχένα,

Χώρου ζοφώδους, τὸν Γενάρχην ἁρπάσαι,
Ῥύπου τε παντός, ἐκκαθᾶραι τὴν κτίσιν.

Ὅταν πρόβαλε ὁ σὰν λαμπρὴ Αὐγὴ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Βαπτιστὴς ἀπὸ τὴν ἔρημο στὰ νερὰ τοῦ Ἰορδάνη, Ἐσύ, Βασιλιὰ Χριστέ, ἔκλινες τὸν αὐχένα σου, ἂν καὶ εἶσαι ὁ ὑπέρλαμπρος πνευματικὸς Ἤλιος. Καὶ τὸ ἔκανες αὐτό, γιὰ νὰ ἁρπάξης ἀπὸ τὸν κατασκότεινο ἅδη τὸν ἀρχηγὸ τοῦ ἀνθρώπινου γένους, τὸν Ἀδάμ, καὶ νὰ καθαρίσης ὅλη τὴν κτίση ἀπὸ κάθε ρύπο.

Ἄναρχε ῥείθροις, συνταφέντα σοι Λόγε,
Νέον περαίνεις, τὸν φθαρέντα τῇ πλάνῃ ,
Ταύτην ἀφράστως, πατρόθεν δεδεγμένος,
Ὄπα κρατίστην• Οὗτος ἠγαπημένος,
Ἴσος τέ μοι Παῖς, χρηματίζει τὴν φύσιν.

Κύριε, Ἐσύ, ποὺ δὲν ἔχεις ἀρχὴ ὡς ἄναρχος, τὸν ἄνθρωπο, ποὺ μαζί σου θάφτηκε στὰ νερά, τὸν κάνεις καινούργιο, γιατὶ εἶχε φθαρεῖ ἀπὸ τὴ διαβολικὴ πλάνη. Ἄκουσες ἐτούτη τὴ δυνατὴ Πατρικὴ φωνή. Αὐτός, ποὺ βαφτίζεται στὰ νερά, εἶναι ὁ ἀγαπημένος μου Υἱός, ἴσος μὲ ἐμένα ὡς πρὸς τὴ φύση του, Θεός.

***

Ύμνοι Θεοφανείων Βατοπαιδίου


Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος:Ο πνευματικός νόμος στις ενδοοικογενειακές σχέσεις..


Πολλοί ἔχουν πολέμους στήν οἰκία τους καί ἄλλος μέν πολεμᾶται ἀπό τήν γυναῖκα του, ἄλλος πολιορκεῖται ἀπό τό τέκνο του, ἄλλος ἀπό τόν ἀδελφό του καί ἄλλος ταπεινώνεται ἀπό τόν ὑπηρέτη του καί ὁ καθένας λυπᾶται καί δυσανασχετεῖ καί μάχεται καί πολεμᾶ καί πολεμᾶται καί κανείς δέν σκέπτεται ὅτι ἐάν δέν ἔσπειρε ἁμαρτίες δέν θά ἦταν δυνατόν νά φυτρώσουν στήν οἰκία του ἀγκάθια καί τριβόλια· ἐάν δέν ἔκρυβε σπινθῆρες ἁμαρτιῶν, δέν θά ἄναβε φωτιά στήν οἰκία του.

Τό ὅτι βέβαια τά κακά πού μᾶς συμβαίνουν εἶναι καρποί τῶν ἁμαρτιῶν μας καί ὁ Θεός ὁρίζει συγγενεῖς δημίους ἐναντίον τοῦ ἁμαρτάνοντος, μάρτυς εἶναι ἡ θεία Γραφή ἀπό τήν
ὁποία τίποτε δέν ὑπάρχει ἰσχυρότερον. Σέ πολεμᾶ ἡ γυναῖκα σου; σέ ὑποδέχεται ὅταν εἰσέρχεσαι στήν οἰκία σου σάν θηρίο; ἀκονίζει τήν γλῶσσα της σάν μάχαιρα; Εἶναι μέν λυπηρό τό πρᾶγμα, διότι ὁ βοηθός σου ἔγινε ἀντίπαλος, ὅμως ἐρεύνησε τόν ἑαυτό σου, μήπως κατά τήν νεανική ἡλικία σου ἔβλαψες γυναῖκα καί τό τραῦμα πού προξένησες στήν γυναῖκα θεραπεύεται μέ γυναῖκα καί αὐτή χειρουργεῖ τήν ξένη σαπίλα. Καί ἄν ἀκόμη δέν τό γνωρίζη αὐτό αὐτή πού χειρουργεῖ, ἀλλά τό γνωρίζει ὁ ἰατρός Θεός. Διότι αὐτός χρησιμοποίησε αὐτήν ἐναντίον σου σάν σίδηρο· καί ὅπως ἀκριβῶς τό σίδηρο δέν γνωρίζει αὐτό πού κάνει, τήν δέ θεραπεία διά τοῦ σιδήρου τήν γνωρίζει ὁ ἰατρός, ἔτσι καί ἄν ἀκόμη δέν τό γνωρίζη ἡ γυναῖκα πού προξενεῖ τά πλήγματα καί ὁ ἄνδρας πού δέχεται τά πλήγματα δέν γνωρίζει τήν αἰτία τῶν πληγμάτων, ὅμως ὁ Θεός σάν ἰατρός γνωρίζει τό συμφέρον.

»Τό ὅτι δέ ἡ πονηρή γυναῖκα γίνεται τιμωρός διά τῆς ἁμαρτίας, μάρτυς εἶναι ἡ θεία Γραφή. Διότι ἄκουσε τί λέγει: «Εἰς τὸν ἁμαρτωλὸ ἄνδρα θὰ δοθῆ κακὴ γυναῖκα». Θά δοθῆ σ᾿ αὐτόν σάν πικρό ἀντίδοτο γιά νά...