ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΨΗΛΑ !!!



Ένα από τα πιο καλογυρισμένα Video που δείχνει την Ελλάδα από ψηλά !!!
 
Ενδεικτικά τα μέρη που φαίνονται στο βίντεο είναι:

Όλυμπος, Αθήνα, Πειραιάς, "Υψηλή Γέφυρα" (κρεμαστή) της Χαλκίδας, Φάρος Ρέπι - Σκιάθου (μάλλον), Ναός του Ποσειδώνα στο Σούνιο, Αιγαίο, Κυκλάδες, Μύκονος, Ο Φάρος Αρμενιστής - Μυκόνου, Δήλος, Νάξος (Η Πορτάρα, η μαρμάρινη πύλη στη νησίδα Παλάτια), Χαλκί Νάξου, Αμοργός - Η Παναγία Χοζοβιώτισσα, Αντίπαρος, Σίφνος, Πάρος, Κρατήρας Σαντορίνης, Νέα Καμένη, Αμμούδι (Σαντορίνης), Σαντορίνη, Ηφαιστειογενές έδαφος - Θηρασία, Χώρα Θήρας, Κνωσός, Κρήτη, Ρόδος, Λίνδος Ρόδου, Λέσβος, Μυτιλήνη - Η Παναγία της Πέτρας, Γενοβέζικο Φρούριο Μήθυμνας, Θράκη, Άλογα στο ποτάμι του Αξιού, Καβάλα, Αρχαιολογικός χώρος των Φιλίππων, Χερσόνησος όρους Άθως (Άγιο Όρος), Θεσσαλονίκη, Καταρράκτες Έδεσσας, Λίμνη Πρέσπα, Φαράγγι του Βίκου, Γέφυρα στην τεχνητή λίμνη του Αλιάκμονα, Λίμνη Ιωαννίνων, Μετέωρα, Διώρυγα της Κορίνθου, Οδοντωτός στο φαράγγι του Βουραϊκού, Μονεμβασιά, Πύλος, Νιόκαστρο Πύλου, Μπούρτζι Μεθώνης, Σπαρτιάτικο φρούριο Σφακτηρίας, Ναός της Αφαίας στην Αίγινα, Μυκήνες, Θέατρο της Επιδαύρου, Αρχαίο στάδιο της Ολυμπίας, Ζάκυνθος, Ναυάγιο στη Ζάκυνθο, Μοναστήρι της Παναγίας της Βλαχέρνας - Κέρκυρα, Δελφοί, Ακρόπολη - Αθήνα, Ξωκλήσι και θάλασσα...!

Άγιος Γρηγόριος Παλαμάς και η οικογένεια του 1


Αυτά πού θα δουν τα μάτια μας και θ' ακούσουν τ' αυτιά μας από εδώ και πέρα δεν θα τα έχουμε ποτέ ξαναδεί ούτε ξανακούσει. ΓΕΡΩΝ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ ΛΑΖΑΡΗΣ.




Αυτά πού θα δουν τα μάτια μας και θ' ακούσουν τ' αυτιά μας από εδώ και πέρα δεν θα τα έχουμε ποτέ ξαναδεί ούτε ξανακούσει. Μέσα στην επόμενη εικοσαετία θα γίνουν φοβερά πράγματα. Οι Ευρωπαίοι [για παράδειγμα] θα πάνε να καταργήσουν το άβατο του Άγιου Όρους.


• Να μας φυλάει ό θεός από σεισμό. Γιατί αυτά πού βλέπεις, τα παλάτια, στους έσχατους καιρούς θα σωριαστούνε, δεν θα μείνει ένα όρθιο.

• Θα έρθει περίοδος, πού εμείς οι άνθρωποι θα πατάμε ένα κουμπί και θα πετάμε. Δεν θα έχουμε ανάγκη από μεταφορικά μέσα, ούτε αυτοκίνητο ούτε τίποτα.
• Λέει ό θείος Παύλος ότι θα έρθει ένας καιρός, και είναι αυτός ό καιρός, τον όποιο διερχόμεθα εμείς, πού ό άνθρωπος θα αποστατήσει από την πίστη του στον θεό και θα στραφεί στην παλαιά δοξασία, στους θεούς του ψεύδους, θα επαναφέρουν το Δωδεκάθεο. Και άρχισε να γίνεται αυτό, το έχει ξεκινήσει ένας Οργανισμός και πάνε στον Όλυμπο και ετοιμάζουν το Δωδεκάθεο. Θα στραφούνε, λέει, στην παλαιά δοξασία, πού ήτανε ή αθεΐα, και θα χάσει ό άνθρωπος την ανθρωπιά του, θα χάσει την αλήθεια, θα χάσει την ειλικρίνεια, την πίστη του. Δεν θα υπάρχει πίστη στους ανθρώπους. Στους χίλιους έναν θα βρίσκεις πού θα μιλάει την αλήθεια και οι άλλοι θα τον λένε τρελό. Πόσα θ' αλλάξουν! Κι όσο πάς, χειρότερα θα γίνονται.

• Ξέρεις τί θα γίνεται τότε; Μέσα στον δρόμο πού θα περνάς, ένας πού θα του λείπουν τα λεφτά και θα 'χει χρέος, το όποιο δεν θα μπορεί ποτέ να το βγάλει, άμα ξέρει ότι έχεις μία περιουσία, θα περνάει δίπλα σου και θα σου δίνει μία με το στιλέτο και θα σε σκοτώνει. Αυτά θα γίνουν πριν από τις τελευταίες μέρες. Δεν θα γλιτώνεις, θα σε σφάζει μες στον δρόμο και θα σου παίρνει ότι έχεις και θα σηκώνεται να φεύγει. Και να ιδείς τότε! Οι άλλοι πού θα περνάνε δεν θα δίνουν καμιά σημασία. Σε σκότωσε; Σε σκότωσε, θα περνάνε σαν να μη συμβαίνει τίποτε και θα πηγαίνουν στη δουλειά τους. Γιατί κι αυτοί τα ίδια θα είναι. Αυτή ή τρομερή κατάσταση θα υπάρχει τα τελευταία χρόνια.

• Θα γίνονται πόλεμοι παντού. Ή Ελλάδα δεν θα αναμιχθεί πουθενά και θα έχει μικρές απώλειες. Αλλά θα υπάρχει φτώχεια, λιμός, θα κλείσουν και τα σύνορα. Εσύ θα ζεις, εγώ δεν θα ζω. θα ζεις και θα το θυμάσαι. Τότε θα μείνουν δύο εκατομμύρια Έλληνες πιστοί στον Κύριο. Από αυτούς θα βγουν μάρτυρες. Ό σωστός χριστιανός πρέπει να έχει πίστη, αγάπη, ειλικρίνεια, δικαιοσύνη, φιλανθρωπία.

• Στους έσχατους χρόνους οι χριστιανοί θα πορεύονται, όπως θα διατάσσει τότε ό Κύριος. Όμως εκεί θα είναι ό Κύριος και δεν θ' αφήσει τον άνθρωπο, θα μας βοηθά σε ότι θέλουμε. Δεν θα μας αφήσει, να είστε βέβαιοι και πιστοί. Γιατί αυτό θέλει να έχουμε εκείνες τις μέρες: ΠΙΣΤΗ!

• Πάνω απ' όλα, παιδιά μου, να κρατήσουμε την πίστη μας στον Κύριο, και ας έρθουν μέρες δύσκολες και ας έρθουν μέρες δοκιμασίας. Μέσα στους αιώνες πέρασαν τέτοιες εποχές. Και βλέπουμε, άλλους τούς σταυρώνανε στον σταυρό, άλλους τούς έκοβαν είκοσι κομμάτια, όμως δεν προδώσανε τον Χριστό και ζούνε στους Ουρανούς στους αιώνες των αιώνων. Πόσο μεγάλη πίστη είχαν! Και αυτή ή πίστη δεν είναι μόνο για τα δύσκολα μελλοντικά πράγματα, είναι γενικώς. Ή πίστη είναι ή κινητήριος δύναμις και χωρίς αυτήν ό άνθρωπος δεν θα κατόρθωνε τίποτα. Ζητούσε πίστη ό Κύριος!

ΒΙΒΛΙΟΓ. ΓΕΡΩΝ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ ΛΑΖΑΡΗΣ. Ο ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΔΑΔΙΟΥ. ΤΟΜΟΣ Β. ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΚΡΙΤΑΣ


ΠΗΓΗ: http://www.pentapostagma.gr/2012/03/blog-post_3938.html#ixzz1oG5bo8Nb

Ή εμπιστοσύνη στον λογισμό δημιουργεί ψυχολογικά προβλήματα






- Γέροντα, όταν κάποιος έχη τόν λογισμό ότι όλοι ασχολούνται μ' αυτόν κ.λπ., πώς θά τόν διώξη;

- Αυτό είναι τοϋ πειρασμού πού πάει νά τόν άρρωστήση. Νά άδιαφορήση, νά μήν πιστεύη καθόλου σ' αυτόν τόν λογισμό. Ένας λ.χ. πού έχει καχυποψία, άν δη έναν γνωστό του νά μιλάη σιγά σέ έναν άλλον, σκέφτεται: «γιά μένα λέει δέν το περίμενα άπ' αυτόν!», ενώ εκείνοι γιά άλλο θέμα συζητούν.

Και άν δέν προσέξη, εξελίσσεται σιγά-σιγά καί πού φθάνει!

Νομίζει ότι τόν παρακολουθούν, ότι τόν καταδιώκουν. Ακόμη...

Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΗΝΙΚΗ ΓΡΑΦΗ


B΄ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΝΗΣΤΕΙΩΝ



(Μάρκ. Β΄ 1-12)

Ένα από τα μεγαλύτερα δώρα του Θεού στον άνθρωπο, είναι και η σωματική υγεία. Όλοι γι’ αυτή φροντίζουμε και παραδόξως, κατανοούμε την αξία της, όχι τόσο όταν την έχουμε, αλλά όταν την χάνουμε. Γι αυτό άξιες επαίνου, δεν είναι μόνο οι προσπάθειες των κρατικών φορέων, για την προστασία της δημόσιας υγείας, αλλά άξιες επαίνου και συγχαρητηρίων είναι και οι ιδιωτικές πρωτοβουλίες, τόσο στον τομέα της πρόληψης, όσο και της θεραπείας και αποκαταστάσεως της υγείας.
Όμως, υπάρχουν και κάποιες άλλες αξίες στην ζωή μας, οι οποίες είναι ανώτερες και από αυτή την υγεία, και φυσικά δεν θα πρέπει να τις λησμονούμε ποτέ. Όπως επί παραδείγματι, ανώτερο της σωματικής υγείας, είναι η αξιοπρέπεια, η τιμιότητα, η ελευθερία και γενικώς ο όμορφος αγώνας για τα υψηλά ιδανικά. Όταν μάλιστα ο άνθρωπος ενθουσιάζεται με τα ανώτερα ιδανικά μας, την Ορθοδοξία δηλαδή, την Πατρίδα και την Οικογένεια, όχι μόνο δεν πτοείται από τους κινδύνους, όχι μόνο δεν υποχωρεί μπροστά στις αντιξοότητες, αλλά θεωρεί τιμή του να προσφέρει τη ζωή του, θυσία, «για του Χριστού την Πίστη την Αγία και της Πατρίδος την Ελευθερία»! Και ομολογουμένως, φίλοι μου, εάν δεν σκέπτονταν κατ’ αυτόν τον τρόπον οι ευλογημένοι πρόγονοί μας, σήμερα δεν θα απολαμβάναμε το δώρο της ελευθερίας, το οποίο και πάλι, ξένα κέντρα -όπως όλοι βλέπουμε- επιζητούν να μας το στερήσουν. (Φυσικά, έτι άπαξ η ιστορία θα αντιγράψει τις ένδοξες και ηρωικές της σελίδες).
Αυτή λοιπόν την μεγάλη αλήθεια, ότι το πνεύμα έχει μεγαλύτερη αξία της ύλης, αυτή την μεγάλη πραγματικότητα, ότι η ψυχή είναι ανωτέρα του σώματος, και άρα θα πρέπει περισσότερο ή τουλάχιστον τόσο όσο το σώμα, να την προσέχουμε ώστε να μην «ασθενήσει», αυτή λοιπόν την αλήθεια την βλέπουμε στην Ευαγγελική περικοπή του παραλύτου.
Ο Κύριός μας Ιησούς, δεν αρνείται να θεραπεύσει το «κουρελιασμένο» από την παραλυσία, σώμα του ανθρώπου, που η αγάπη των φίλων του, τους έκανε να προβούν σε ριψοκίνδυνη ενέργεια! Πώς ήταν δυνατόν άλλωστε Αυτός που «διήλθεν ευεργετών» (Πράξ. Απ. Ι΄38 ) , να αρνηθεί την προσφορά της θεραπείας;
Πράγματι, ο Μεγάλος Ιατρός, διέγνωσε τα βαθύτερα αίτια της ασθένειας. Μάλλον, το πρώτο αίτιο. Την ρίζα δηλαδή της ανθρώπινης φθοράς που δεν είναι άλλη από την αμαρτία. (Πράγμα που ίσως δεν είχε αντιληφθεί ποτέ ο ίδιος ο ασθενής, ούτε οι αξιέπαινοι φίλοι του). Και ξεκινά την θεραπεία από την αρχή. Από την ρίζα και την αιτία του πόνου και της θλίψεως του ανθρώπου. Από την συγχώρεση των αμαρτιών!
Ο Παντοκρατορικός λόγος «τέκνον, αφέονταί σοι αι αμαρτίαι σου», όχι μόνο γίνεται το ξεκίνημα της αποκαταστάσεως της υγείας του σώματος, αλλά προπαντώς, αποκαθιστά στην υγιή της βάση, την όλη ψυχοσωματική υπόσταση του ανθρώπου. Και τούτο βεβαίως είναι φυσικό και επόμενο.
Όταν η ρίζα είναι υγιής, τότε και οι κλάδοι και οι καρποί θα είναι καλοί και υγιείς. Και το αντίθετο φυσικά. Όπου απουσιάζει η ψυχική υγεία και η πνευματική ισορροπία, όταν δηλ. φυγαδεύεται η χάρις του Θεού, εκεί, αργά η γρήγορα, ο άνθρωπος θρηνεί επάνω σε ερείπια. Αρκετές δε φορές, αλλοίμονο, ανεπανόρθωτα...
Αλλά υπάρχει και η άλλη πτυχή του δράματος. Να συνειδητοποιεί μεν ο άνθρωπος ότι αιτία της ψυχικής κοπώσεως και της σωματικής ταλαιπωρίας είναι η διάσπαση των σχέσεών του με τον Θεό, λόγω της καταραμένης αμαρτίας, να αντιλαμβάνεται τα αίτια της καχεξίας και της ασθένειας, και αντί να προσφεύγει με πίστη και ελπίδα σ’ Αυτόν που πράγματι μπορεί να τον θεραπεύσει, αυτός να προστρέχει ακριβώς σ’ αυτούς που θα τον ταλαιπωρήσουν χειρότερα. Θα τον ταλαιπωρήσουν και τέλος θα τον απελπίσουν, αφού τον καταστρέψουν, τόσο οικονομικά, όσο κυρίως τον αχρηστέψουν σωματικά μα και πνευματικά.
Θα χρειαζόταν, αγαπητοί μου, πολύς χώρος, ώστε να περιγράψουμε προσωπικά και οικογενειακά δράματα που παίζονται καθημερινώς με δύστυχα πλάσματα. Σε ανθρώπους οι οποίοι τρέχουν ή τους τρέχουν είτε σε πνευματιστές, είτε σε δήθεν ιατρούς, οι οποίοι «θεραπευτές», τις περισσότερες φορές, βρίσκονται σε πολύ χειρότερη κατάσταση από τα πρόσωπα που δήθεν αναλαμβάνουν προς θεραπείαν.
Έτσι δυστυχώς έχουν τα πράγματα. Και ενώ από τη μια ντρέπονται, δήθεν, να αποκαλύψουν τις ψυχικές τους πληγές στον Θεό, μέσω του πνευματικού πατρός, ώστε να λάβουν την θεραπεία της χάριτος, από την άλλη όμως, τρέχουν σε δήθεν ειδικούς ή και ψυχολόγους (αρκετοί εκ των οποίων δεν παραδέχονται την ύπαρξη της ψυχής!) ή πάλι σε διάφορες δήθεν «θεραπευτικές αγωγές», απαράδεκτες βεβαίως από την σωστή ιατρική και απορριπτέες από την απλή λογική. Το δε χειρότερο όλων; Το έσχατο κατάντημα που μπορεί να φθάσει η ταλαίπωρη ψυχή; Είναι το να εμφανίζεται στα τηλεοπτικά παράθυρα και εκεί με τη θέλησή του ο άνθρωπος να κατεξευτελίζεται δημοσία, αφού ο εχθρός (διάβολος) τον έχει κάνει να αποστρέφεται την ήρεμη και ευλογημένη ατμόσφαιρα του ιερού εξομολογητηρίου και την εμπιστοσύνη και στοργή του πνευματικού!
Αγαπητοί μου. Η ασθένειες στην εποχή μας επλήθυναν σε αφάνταστο βαθμό αφού ο εγωισμός και η αλαζονεία του ανθρώπου τα πάντα τα έχουν μολύνει. Και, ναι μεν μπορεί όλοι, να μην έχουμε σωματικές ασθένειες (που αργά ή γρήγορα έρχονται και αυτές). Όλοι όμως έχουμε μολυνθεί από τον θανατηφόρο ιό της «ευπερίστατης αμαρτίας» (Εβρ.ΙΑ΄1). Τούτο δε είναι και το χειρότερο.
Όμως, οφείλουμε να ομολογήσουμε και αυτή την αλήθεια.
Όπως στον σημερινό παραλυτικό του ευαγγελίου, η σωματική ασθένεια έγινε αιτία και αφορμή να απαλλαγεί και από την ψυχική του παραλυσία, έτσι ακριβώς και αρκετοί αδελφοί μας, γνώρισαν, αλλά και γνωρίζουν τον Χριστό μέσω μιας ασθένειας ή κάποιας ταλαιπωρίας. Τούτο είναι πολύ γνωστό στον πνευματικό κόσμο, γι αυτό και αρκετοί ασθενείς, βλέπουν πνευματικά (δηλ. αντικειμενικά) το όλον θέμα, με αποτέλεσμα να δοξάζουν τον Κύριο Ιησού για την περιπέτειά τους που έγινε αφορμή να γνωρίσουν την αλήθεια και να ζουν τώρα συνειδητή χριστανική ζωή!
 Αφού λοιπόν η διαπίστωση είναι κοινή (τουλάχιστον για όσους διαθέτουν καθαρό νου και μπορούν να διακρίνουν την πραγματικότητα), ότι η ρίζα των κακών είναι η αμαρτία και η φοβερή αποστασία, αφού έγινε η διάγνωσις, δεν έχουμε παρά να περάσουμε στη συνέχεια και στην ευλογημένη μας θεραπεία.
Ο ίδιος ο Θεός, διά του μεγαλοφωνότατου πρ. Ησαϊα, έχει διακηρύξει : «Εγώ ειμί, εγώ ειμί ο εξαλείφων τας ανομίας σου ένεκεν εμού». (Ησ. ΜΓ΄ 25). Δηλ. Εγώ είμαι, εγώ είμαι ο μόνος, ο οποίος και εξαλείφω τις αμαρτίες σου ένεκεν της αγαθότητός μου.
Και αυτός ο ένσαρκος Λόγος, ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός, με τη θεϊκή του αγάπη μας προτρέπει: «Δεύτε προς με πάντες οι κοπιώντες και πεφορτισμένοι, καγώ αναπαύσω υμάς». (Ματθ. ια΄ 28). Η πρόσκληση αυτή βεβαίως απευθύνεται σ’ ολόκληρο τον κόσμο. Και σ’ αυτούς που έχουν χάσει την ψυχοσωματική τους υγεία και το γνωρίζουν, αλλά και σ’ όσους  νομίζουν ότι την διατηρούν... Και ναι μεν, οι ποικίλοι Γραμματείς και Φαρισαίοι, πάντοτε για να κατηγορούν, κάτι θα τους βάζει στο στόμα ο πατέρας τους. (Ο προαιώνιος εχθρός του ανθρώπου). Δεν μας πειράζει. Ας λένε και ας κοάζουν. Τόσο το καλύτερο μάλιστα, ώστε να θριαμβεύει ολοένα και περισσότερο η αλήθεια, αλλά και οι ίδιοι να καταισχύνονται την κάθε φορά.
Εμείς, έχοντας γνώση της αδυναμίας μας, ας προσεγγίζουμε Αυτόν που «ειδικότητά του» είναι το ξεκούρασμα της ψυχής. Ναι, το αίτημα του ανθρώπου, ιδίως του σημερινού, για ψυχοσωματική υγεία και ζωντάνια, ικανοποιείται απόλυτα από τον Μεγάλο Ιατρό, τον Κύριο!
Και για να μην ξεχνιόμαστε, τώρα μάλιστα που βρισκόμαστε στο στάδιο της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής: «Ο περίπατος ασκεί το σώμα, και η προσευχή της ψυχή. Η δε νηστεία;  Φυσικά και τα δύο μαζί»! 
Αμήν.


Αρχ. Ιωήλ Κωνστάνταρος
Κόνιτσα.
Email: p.ioil@freemail.gr


Ελεύθεροι Πολιορκημένοι - Δρόμο να σχίσουν τα σπαθιά


Ἡμέρα θρήνου γιά τήν Ἕλληνίδα γυναίκα

 
8 Μαρτίου: Ἡμέρα τῆς Γυναίκας…Οἱ Ἑλληνίδες πρῶτες στίς ἐκτρώσεις σέ ὅλη τήν Εὐρώπη καί τρίτες σέ ὅλο τόν κόσμο!  Καταφέραμε γιά ἄλλη μία φόρα ὡς χώρα νά πάρουμε (τραγική) πρωτιά…
Αὐτή τήν φόρα ἦταν οἱ Ἑλληνίδες ποῦ μᾶς ἔκαναν “περήφανους” (μᾶς γέμισαν ντροπή ὅπως καί οἱ ἄνδρες ποῦ συνήργησαν) ἀφοῦ κατάφεραν νά βγοῦν πρῶτες στίς ἐκτρώσεις σέ ὅλη τήν Εὐρωπή καί τρίτες σέ ὅλο τόν κόσμο! Σύμφωνα μέ ἔρευνες τό 22% τῶν Ἑλληνίδων δηλώνει ὅτι ἔχει κάνει τουλάχιστον μία ἔκτρωση. 10% τῶν γυναικών ποῦ ὑφίστανται τέτοιου εἴδους ἐπεμβάσεις (δήλ. φόνους τῶν κυοφορουμένων ἐμβρύων)  εἶναι ἐφηβικῆς ἡλικίας. 
Τό πρόβλημα ὅπως καταλαβαίνετε δέν ἀφορᾶ μόνο τίς μεγαλύτερες κυρίες ἀλλά καί τίς μικρότερες ἀφοῦ 1 στά 4 κορίτσια ἡλικίας 14 ἕως 17 ἐτῶν ἔχει κάνει ἔκτρωση, σύμφωνα μέ τήν ἔρευνα τοῦ Ἀρεταίειου Νοσοκομείου ἐνῶ περίπου 40.000 ἐκτρώσεις τό χρόνο στήν Ἑλλάδα ἀποφασίζονται ἀπό τίς Ἑλληνίδες κάτω τῶν 18 ἐτῶν σύμφωνα μέ τό Ἰνστιτοῦτο Ψυχικῆς καί Σεξουαλικῆς Ὑγείας.
Ἐνῶ στίς χῶρες τῆς Εὐρώπης τό.....

Αυτά πού θα δουν τα μάτια μας και θ' ακούσουν τ' αυτιά μας από εδώ και πέρα δεν θα τα έχουμε ποτέ ξαναδεί ούτε ξανακούσει. ΓΕΡΩΝ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ ΛΑΖΑΡΗΣ.







Αυτά πού θα δουν τα μάτια μας και θ' ακούσουν τ' αυτιά μας από εδώ και πέρα δεν θα τα έχουμε ποτέ ξαναδεί ούτε ξανακούσει. Μέσα στην επόμενη εικοσαετία θα γίνουν φοβερά πράγματα. Οι Ευρωπαίοι [για παράδειγμα] θα πάνε να καταργήσουν το άβατο του Άγιου Όρους.


•          Να μας φυλάει ό θεός από σεισμό. Γιατί αυτά πού βλέπεις, τα παλάτια, στους έσχατους καιρούς θα σωριαστούνε, δεν θα μείνει ένα όρθιο.

•          Θα έρθει περίοδος, πού εμείς οι άνθρωποι θα πατάμε ένα κουμπί και θα πετάμε. Δεν θα έχουμε ανάγκη από μεταφορικά μέσα, ούτε αυτοκίνητο ούτε τίποτα.
•          Λέει ό θείος Παύλος ότι θα έρθει ένας καιρός, και είναι αυτός ό καιρός, τον όποιο διερχόμεθα εμείς, πού ό άνθρωπος θα αποστατήσει από την πίστη του στον θεό και θα στραφεί στην παλαιά δοξασία, στους θεούς του ψεύδους, θα επαναφέρουν το Δωδεκάθεο. Και άρχισε να γίνεται αυτό, το έχει ξεκινήσει ένας Οργανισμός και πάνε στον Όλυμπο και ετοιμάζουν το Δωδεκάθεο. Θα στραφούνε, λέει, στην παλαιά δοξασία, πού ήτανε ή αθεΐα, και θα χάσει ό άνθρωπος την ανθρωπιά του, θα χάσει την αλήθεια, θα χάσει την ειλικρίνεια, την πίστη του. Δεν θα υπάρχει πίστη στους ανθρώπους. Στους χίλιους έναν θα βρίσκεις πού θα μιλάει την αλήθεια και οι άλλοι θα τον λένε τρελό. Πόσα θ' αλλάξουν! Κι όσο πάς, χειρότερα θα γίνονται.

ΚAIΤΗ ΠΑΤΕΡΑ-ΑΣΚΗΤΡΙΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

Ὄχι ἄλλη μιά Σαρακοστή …μά μιά ἄλλη Σαρακοστή …..


Κυριακή της Τυρινής …Λαχτάρα στην ψυχή του …Το στάδιο των αρετών ορθώνεται πνευματικά θελκτικότατο εμπρός του ….Κάθε αμαρτωλός, όπως ωραία γράφτηκε, κρύβει αλυσοδεμένο μέσα του έναν άγιο …Φέτος θέλει να τα καταφέρει, να σπάσει τα δεσμά του …Σκέψεις ,σχέδια για πνευματικά παλαίσματα για αμέτρητες πνευματικές σελίδες που φέτος θα αντικαταστήσουν την τηλεόραση , για πνευματικούς λόγους που θα πάρουν την θέση των ασμάτων και της μουσικής υπόκρουσης στις καθημερινές διαδρομές του με το αυτοκίνητο ….
Αρχίζουν και οι κατανυκτικοί εσπερινοί και οι Προηγιασμένες και οι Χαιρετισμοί …δεν θα λείψει φέτος από καμμία …θα ‘ναι πάντα εκεί από την αρχή ….Και θα νηστέψει φέτος …Δόξα τω Θεώ δεν έχει προβλήματα υγείας και δεν είναι και ασθενικός για να του λείψει κάτι…και θα ‘ναι λιγόλογος …όχι αργολογίες, ανούσια ρήματα …κατακρίσεις για να περνά η ώρα και πάντα για το …καλό των άλλων…άλλωστε πόσες μέρες είναι μέσα στο χρόνο ….όπως , πολύ εύστοχα, κάποιος είπε :ένας πνευματικός δεκατισμός ….

Οι Ελεύθεροι Πολιορκημένοι-Η θέλησή μου βράχος

O Άγιος των σκλάβων (Κοσμάς ο Αιτωλός) - power-point

[Πατήστε στην εικόνα για να πάρετε το power-point)

[1]Ο Άγιος των Σκλάβων


            Υπάρχουν, λένε, βουνοκορφές, που στα πλάγια τους κιοτεύει η ιστορία. Μια τέτοια βουνοκορφή είναι ο Άγιος των Σκλάβων, η μεγαλύτερη λαοεκπαιδευτική μορφή της Τουρκοκρατίας, ο μεγάλος μύστης της Λευτεριάς, ο κορυφαίος αναγεννητής του Γένους, ο Κοσμάς Αιτωλός.
[2]Γεννήθηκε στο Μέγα Δένδρο της Αιτωλίας το 1714 και πήρε το όνομα Κώνστας.
[3]Εδώ πέρασε τα πρώτα χρόνια της ζωής του βοηθώντας τον πατέρα του στη δουλειά του και στα χωράφια.
[4]Στα ονομαστά μοναστήρια κοντά στο χωριό του μαθαίνει τα πρώτα γράμματα. Ο μεγαλύτερος αδερφός του, ο Χρύσανθος, τον παρακολουθεί και τον κατευθύνει.
[5]Συμπληρώνει τα κατώτερα γράμματα στη Σιγδίτσα της Παρνασσίδας, στη σχολή Λομποτινάς Ναυπακτίας και στα Βραγγιανά Αγράφων, όπου σχολάρχης ήταν ο αδελφός του Χρύσανθος.
[6]Όμως ο Κώνστας αναζητεί ανώτερο σχολείο για να ικανοποιήσει τις πνευματικές ανησυχίες του. Μεταβαίνει στην Αθωνιάδα σχολή στη μονή Βατοπεδίου, στο Άγιον Όρος τη δεκαετία 1750 - 1760. Εκεί διδάσκουν σοφοί δάσκαλοι:
[7]Ευγένιος Βούλγαρης, Παναγιώτης Παλαμάς, Νεόφυτος Καυσοκαλυβίτης. Κοντά σε αυτούς ο Κώνστας διέτριβεν παρακολουθώντας τον κύκλο των Πανεπιστημιακών για την εποχή σπουδών, γράφει ο βιογράφος του. Και όταν ολοκλήρωσε τη σπουδή επήγε στη μονή Φιλοθέου. [8]Εκεί προχώρησε προθυμότατα στην τάξη των μοναχών με το όνομα Κοσμάς. Σύντομα έγινε ιερομόναχος.
[9] Δεν ησυχάζει όμως, θυμάται τους σκλάβους και θέλει να τους βοηθήσει. Θέλοντας να εξακριβώσει αν αυτό είναι θέλημα Θεού ανοίγει τη Γραφή και βρέθηκε μπροστά του: “ Μηδείς το εαυτού ζητείτω, αλλά το του ετέρου έκαστος”. Γράφει ο ίδιος: Μ’ έτρωγεν εκείνος ο λόγος μέσα εις την καρδίαν ωσάν το σκουλήκι όπου τρώγει το ξύλο. Εσυμβουλεύθηκα τους πνευματικούς πατέρας και άφησα την ιδικήν μου προκοπήν κι εβγήκα να περιπατώ από τόπον εις τόπον και να διδάσκω τους αδελφούς μου.
            Έτσι από το Όρος βρέθηκε στην Πόλη, στο Πατριαρχείο. Παίρνει την άδεια από τον φωτισμένο Πατριάρχη Σεραφείμ Β’. Έσφιξε στο χέρι το Πατριαρχικό έγγραφο κι ο λογισμός του έτρεξε κι αγκάλιασε τη σκλάβα Πατρίδα. Αγνόησε τις βιβλιοθήκες και τα χοντρά βιβλία, εξάγνισε τον εαυτό του κι ο Ρουμελιώτης καλόγερος έρχεται κοντά στους ραγιάδες σ’ ολόκληρη την Ελλάδα, τότε που κοπάδια έπαιρναν το δρόμο του Μωάμεθ.
            Αγραμματοσύνη παντού. Ολόκληρα χωριά είχαν εξισλαμιστεί, χιλιάδες Έλληνες μιλούσαν μόνο Βλάχικα, χιλιάδες είχαν χάσει την εθνική τους συνείδηση.
[10]Αιχμαλωτίζει, συναρπάζει, υψώνεται σε λαϊκό ηγέτη ο κοσμοκαλόγερος. Οι δάσκαλοι και οι διανοητές προσπάθησαν, αλλά δεν πέτυχαν να πλησιάσουν το λαό και βρέθηκε ο Πατροκοσμάς να γίνει ο πιο αποδοτικός λαοπαιδευτής της Τουρκοκρατίας.
[11]Και ξεκινά το 1759. Η Ναύπακτος, το Αγρίνιο, το Μεσολόγγι οι πρώτοι του στόχοι. Ένα πλήθος αβάπτιστων τον περικυκλώνει.
[12] Οι δεισιδαιμονίες οργίαζαν, τα μίση θέριευαν, η αμάθεια τους είχε αγριέψει. Στεριώνει σχολεία, μοιράζει βιβλία, στήνει κολυμβήθρες, 4.000 χαλκωματένιες συνολικά, στεφανώνει ζευγάρια,
[13] ημερώνει τα παλικάρια στα κλέφτικα λημέρια. Κατηχεί το λαό, οι άντρες ημερεύουν και οι γυναίκες αποκτούν το ήθος τους. Η Κυριακή γίνεται ημέρα αργίας. Και σιγά – σιγά μιλά κατά τόπους προφητικά για το ποθούμενο που δεν θ’ αργήσει να έρθει. Οι προφητείες του πολλές για το τότε και το σήμερα, πέρασαν από γενιά σε γενιά κι έγιναν γνωστές σ’ όλη τη ρωμιοσύνη.
[14]Επιστρέφει για λίγο στο Άγιον Όρος κι από δώ ξεκινά τη δεύτερη περιοδεία του το 1763. Ολόκληρη η Ελλάδα γνωρίζει τον ακούραστο απόστολο. Θεσσαλονίκη, Βέροια κι όλη η Μακεδονία,
[15]Άρτα – Πρέβεζα – Θεσπρωτία,
[16]Ιόνια νησιά,
[17]Θεσσαλία,
[18]νησιά του Αιγαίου.
[19]Ιδιαίτερα επιμένει στη Βόρεια Ήπειρο γιατί οι εξισλαμισμοί εκεί ήταν πιο πυκνοί. Αβάστακτος ο πόνος του για τα δεινά που βλέπει, γι’ αυτό κι ο ζήλος του γιγαντώνεται και το σκοτάδι υποχωρεί.
[20]Μόνος του κατορθώνει τα ακατόρθωτα. Γράφει στον αδελφό του Χρύσανθο: “Έως τριάκοντα επαρχίας περιήλθον, δέκα σχολεία ελληνικά εποίησα, διακόσια διά κοινά γράμματα”.
[21]Κοντός στο ανάστημα ανέβαινε στο σκαμνί, που του χάρισε ο Κουρτ-πασάς του Μπερατιού και κήρυττε στην ύπαιθρο: “Εγώ μήτε σακούλα έχω, μήτε κασέλα, μήτε σπίτι μήτε άλλο ράσο απ’ αυτό που φορώ. Και το σκαμνί όπου έχω, δεν είναι ιδικό μου, είναι ο τάφος μου”. Συνήθιζε να στήνει σταυρό και στη σκιά του στεκόταν όρθιος και μιλούσε.
[22]Πλήθος σταυροί στήθηκαν σε πολλές περιοχές που πέρασε.
[23]Σε πολλές ορεινές περιοχές της Ηπείρου υπάρχουν τοπωνύμια με την ονομασία “Σταυρός” όπως στο Δελβινάκι.
[24]Αυθεντικός σταυρός του Αγίου διασώθηκε στα Άρματα Κονίτσης.
[25]Στο ναό της Παναγίας στη  Σαμαρίνα σώζεται τοιχογραφία του 1830 με τη μορφή και το μαρτύριό του.
 [26]Εικόνισμα έχει στηθεί στη Σαμαρίνα στη θέση που μίλησε ο Άγιος κι έκανε έρανο για το σχολείο τους και τους συμβούλεψε να μη μιλούν την αλβανική γλώσσα.
[27]Στα Τσαραπλανά, το σημερινό Βασιλικό, οι κάτοικοί τον υποδέχθηκαν με ενθουσιασμό. Έξι μέρες έμεινε στο χωριό και προφήτεψε για την απελευθέρωση της Ηπείρου.
[28]“Όταν θα σμίξουν αυτά τα δένδρα, τότε θα’ ρθει το ποθούμενο”. Κι έσμιξαν το 1912. Στη Βήσσανη του έκαναν μεγάλη υποδοχή Τούρκοι και Ρωμιοί. Στην Κόνιτσα και στο Λεσκοβίκι προφήτεψε.
[29]Ο ενθουσιασμός όπου πήγαινε ήταν μεγάλος. Δύο παλικάρια προπορεύονταν και φώναζαν ‘έρχεται ο Άγιος, έρχεται ο Άγιος’. Ο κόσμος έτρεχε να τον υποδεχθεί, έπεφταν στα γόνατα, του φιλούσαν τα χέρια. Κοντά του έτρεχαν και οι Τούρκοι που τον αγαπούσαν και τον άκουγαν.
[30]Η Χάμκω, η μάνα του Αλή-πασά, τον σέβονταν ιδιαίτερα. Σε εκείνη προφήτεψε: “Χάμκω, ο Αλής θα γίνει μεγάλος”.
 [31]Και στον Αλή: “Θα γίνεις αφέντης σ’ όλη την Αρβανιτιά. Θα πατήσεις την Πρέβεζα, την Πάργα, το Σούλι και το Δέλβινο. Και στην Πόλη θα πας, μα με κόκκινα γένια”. Και πήγε το αιματόβρεκτο κεφάλι του στο Σουλτάνο.
[32]Όμως οι κατάσκοποι των Βενετών, των Ρώσων, των Τούρκων τον παρακολουθούν. Οι Εβραίοι ενεργούν με πάθος για την εξόντωσή του στον Κουρτ – πασά του Μπερατιού. Ο λόγος; Με τη δράση του σταμάτησε την ανθελληνική δραστηριότητα, περιόρισε την άγρια οικονομική εκμετάλλευση, επανέφερε την αργία της Κυριακής. 20.000 γρόσια πρόσφεραν στον πασά, που τον σέβονταν και τον εκτιμούσε, να φονεύσει τον Πατροκοσμά. Έγραφε: “Χίλιοι Τούρκοι μ’ αγαπούν, κι ένας όχι και τόσο. Χίλιοι Εβραίοι με μισούν κι ένας όχι και τόσο”.
            Και τα γρόσια λύγισαν τον πασά.
[33]Στο χωριό Κολικόντασι της Β. Ηπείρου κήρυξε για τελευταία φορά και σύστησε το τελευταίο σχολείο. Εδώ τον συνέλαβαν οι άνθρωποι του πασά, και τον φυλάκισαν. Άμεσα αποφασίστηκε ο θάνατός του.
[34]“Διήλθομεν διά πυρός και ύδατος και εξήγαγες ημάς εις αναψυχήν” ψιθύριζε καθώς βάδιζε το δρόμο του μαρτυρίου.
[35]Τον έφεραν στον Άψο ποταμό. Ο Κοσμάς γονάτισε και προσευχήθηκε. Σηκώθηκε και ευλόγησε τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα. Θέλησαν να του δέσουν τα χέρια.
Δεν αντιστέκομαι, τους είπε.
[36]Οι Δήμιοι του πέρασαν ένα σκοινί στο λαιμό και πριν το σφίξουν έγειρε ο πάτερ-Κοσμάς από τη δεξιά μεριά.
[37]Τον σύρανε μετά στην ακροποταμιά, του δέσανε μια πέτρα στο λαιμό και ίσα τον πέταξαν στο ποτάμι.
[38]Τρεις μέρες μετά ο ιερέας του χωριού, παπά – Μάρκος, μπήκε σε μονόξυλο και ερεύνησε να βρει το λείψανο. Το βλέπει όρθιο, σαν ζωντανό, να επιπλέει.
[39]Το αγκαλιάζει, το ντύνει και το ενταφιάζει με τιμές στην Εκκλησία των Εισοδίων στο Κολικόντασι.
[40]Ο θάνατός του σφράγισε το λόγο που έσπειρε στις αποκαμωμένες ψυχές των σκλάβων. Κι ο σπόρος έπιασε τόπο και φύτρωσε κι έδωσε καρπούς. Και θέρισε το γένος την ελευθερία του και την αναγέννηση των αιώνιων αξιών του ανθρώπου.


Πότε έχουμε Πάσχα;



ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΑΣΧΑ (η εορτή και ο υπολογισμός της ημερομηνίας του)

Το Πάσχα είναι η μεγαλύτερη γιορτή των Ορθοδόξων Χριστιανών.
Η λέξη Πάσχα προέρχεται από την εβραϊκή «pesah» που σημαίνει

"διάβαση" :
Οι Εβραίοι γιόρταζαν το Πάσχα σε ανάμνηση της απελευθέρωσής τους από τους Αιγυπτίους και της διάβασης της Ερυθράς θάλασσας Εμείς οι Χριστιανοί γιορτάζουμε την ανάσταση του Σωτήρα μας και τη διάβαση

από το θάνατο στη ζωή
Το Πάσχα είναι κινητή γιορτή και γιορτάζεται την πρώτη Κυριακή μετά την πανσέληνο της εαρινής ισημερίας (δηλαδή την Κυριακή μετά την πανσέληνο του Μαρτίου).


Θεωρητική προσέγγιση στο ημερολόγιο
* 1054 σχίσμα αγεφύρωτο μεταξύ Ανατολικής και Δυτικής εκκλησίας, δηλαδή μεταξύ Βυζαντίου και Ρώμης
* 1582 ο Πάπας Γρηγόριος 12ος εισάγει το Γρηγοριανό ημερολόγιο

Πρωταθλητής πάλης, ερημίτης στο Άγιο Όρος - agioritikovima.gr



Η CIA παραδέχεται πως το Facebook είναι δικό της!

Επίσημες δηλώσεις επιβεβαιώνουν αυτό που υποψιάζονταν πολλοί. Το Facebook… δεν είναι τίποτε άλλο από ένα πείραμα της CIA και μάλιστα πείραμα το οποίο πήγε πολύ καλύτερα απ’ ότι οι ίδιοι περίμεναν. Τα εύσημα, σύμφωνα με τον διευθυντή της CIA, ανήκουν στον Mark Zuckerberg, ο οποίος στην CIA είναι γνωστός με την κωδική ονομασία
«The Overlord» (Ο Επικυρίαρχος).
Ο διευθυντής της CIA, αφού έδωσε συγχαρητήρια στον Mark Zuckerberg δήλωσε τα εξής στην συνεδρίαση του....
Κογκρέσου για τη συνέχιση της χρηματοδότησης του πειράματος:

«Μετά από χρόνια δημόσιας παρακολούθησης, μείναμε πραγματικά έκπληκτοι με το πόσο πολλοί άνθρωποι είναι πρόθυμοι να δημοσιεύσουν την διεύθυνσή τους, τις θρησκευτικές και πολιτικές τους πεποιθήσεις, αλφαβητική λίστα με όλους τους φίλους τους, προσωπικά e-mail, τηλέφωνα, εκατοντάδες φωτογραφίες του εαυτού τους, ακόμα και πληροφορίες για το τί ακριβώς κάνουν από λεπτό σε λεπτό.
Πραγματικά είναι ένα όνειρο που γίνεται πραγματικότητα για τη CIA».

Επίσης υπογράμμισε πόσα λεφτά ...

ΣΕ ΚΑΙΡΟΥΣ ΧΑΛΕΠΟΥΣ- ΜΑΡΙΑ ΜΟΥΡΖΑ


Πρόταση ασκήσεως κατά την Μεγάλη Τεσσαρακοστή




μοναχή καλόγρια προσευχή μετάνοια
Τώρα βρισκόμαστε στο στάδιο της Αγίας Τεσσαρακοστής. Να αυξηθεί η προσευχή. Να αυξηθεί η ανάγνωση. Να αυξηθεί η Αρετή.
Κάθε βράδυ να αγρυπνείτε περισσότερο στην Προσευχή.
Να παύσουν τα λόγια. Να λείψουν οι κουβέντες, διότι με τη σιωπή θα κατορθώσετε το παν.
Η αγία Τεσσαρακοστή είναι περίοδος ασκήσεως της αρετής.
Η εποχή αυτή ανακαινίζει τη φύση. Βλέπουμε όλα τα δένδρα να ανανεώνονται. Βγάζουν νέα φύλλα και άνθη και ετοιμάζονται, για να καρποφορήσουν. Και έτσι να αναπληρώσουν τη ζημιά άλλων χρόνων.
Το ίδιο πρέπει να κάνει και ο άνθρωπος.
Κάθε χρόνο πρέπει να αποκτά νέα ζωή, νέα προθυμία, νέα ανδρεία, νέο θεϊκή αγάπη, για να βλαστήσει νέους καρπούς αρετών και να τις προσφέρει στον ευεργέτη του Θεό.
Και όπως ο καιρός για την καρποφορία των δένδρων είναι αυτή η εποχή, η άνοιξη, έτσι και ο καιρός των αρετών είναι η αγία Τεσσαρακοστή που θα εργασθούμε, για να αναπληρώσουμε τα χρέη και τις ζημιές των περασμένων χρόνων.
Άγιος Άνθιμος Χίου

ΑΓΙΑ ΑΚΥΛΙΝΑ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ


http://www.youtube.com/watch?feature=player_profilepage&v=oTKwrYyi4mg

Γνήσια ἐξομολόγηση. Π. Ἀντώνιος Ἀλεβιζόπουλος


Ἡ Ὀρθοδοξία μας
Δρ. Θεολογίας, Δρ. φιλοσοφίας

Γνήσια ἐξομολόγηση

Ὁ ἐξομολόγος ἀποκαλεῖται καί πνευματικός γιατρός, μπροστά στόν ὁποῖο καλεῖται νά ταπεινωθεῖ ὁ ἐξομολογούμενος, γιά νά βρεῖ τή χάρη τοῦ Θεοῦ, πού δίδεται στίς ταπεινές ψυχές (Ἰάκ. δ΄ 6. Α΄ Πετρ. ε΄ 5):
 «Φανέρωσε τήν πληγή σου στόν πνευματικό γιατρό, λέγε του καί μή ντραπεῖς.
Δικό μου εἶναι τό τραῦμα, πάτερ, δική εἶναι ἡ πληγή. Ἀπό τή δική μου ραθυμία συνέβη καί κανείς ἄλλος δέν μοῦ φταίει γι’ αὐτό·  οὔτε ἄνθρωπος, οὔτε δαίμονας, οὔτε σάρκα, οὔτε τίποτε ἄλλο· μόνο ἡ δική μου ἀμέλεια.

Γίνε κατά τήν ὥρα τῆς ἐξομολόγησης σάν κατάδικος καί στήν ὄψη καί στό λογισμό. Σκύψε μέ ντροπή τό πρόσωπο στή γῆ, βρέχε ἄν μπορεῖς μέ θερμά δάκρυα τά πόδια τοῦ γιατροῦ, σάν νά ἦσαν τά πόδια τοῦ Χριστοῦ» (ἅγ. Ἰωάννης τῆς Κλίμακας).

Ἐδῶ ἔχουν στή θέση τους τά λόγια τῶν πρφητῶν τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης:
«Διαρρήξατε τάς καρδίας ὑμῶν καί μή τά ἱμάτια ὑμῶν καί ἐπιστράφητε πρός Κύριον τόν Θεόν ὑμῶν, ὅτι ἐλεήμων καί οἰκτίρμων ἐστί, μακρόθυμος καί πολυέλεος...»· μή σχίζετε τά ροῦχα σας ἀλλά τίς καρδιές σας ἀπό τόν πόνο τῆς μετάνοιας καί τή συναίσθηση τῆς ἐνοχῆς, ἐπιστρέψτε στόν Κύριο γιατί εἶναι ἐλεήμων καί οἰκτίρμων, μακρόθυμος καί πολυέλαιος (Ἰωήλ β΄ 13).
«Ἡμάρτομεν, ἠσεβήσαμε, ἠδικήσαμεν, Κύριε ὁ Θεός ἡμῶν, ἐπί πᾶσι τοῖς δικαιώμασί σου» (Βαρούχ β΄12)· «ἐγεννήθημεν ὡς ἀκάθαρτοι πάντες ἡμεῖς, ὡς ράκκος ἀποκαθημένης πᾶσα ἡ δικαιοσύνη ἡμῶν» (Ἡσ. ξδ΄ 6, πρβλ.Δαν.θ΄ 5. Παροιμ. κ΄9).
Ἡ γνήσια ἐξομολόγηση χαρίζει στόν πιστό ἄφεση τῶν ἁμαρτιῶν καί τόν ἀποκαθιστᾶ στήν Ἐκκλησία. Ὅμως αὐτό δέν σημαίνει πώς μπορεῖ νά μείνει ἀνέμελος. Εἰσέρχεται καί πάλι στήν πνευματική παλαίστρα καί καλεῖται σέ συνεχῆ προσπάθεια, νά κατανικήσει τά πάθη πού μέ τήν ἁμαρτία ἐνισχύθηκαν περισσότερο καί ἀσκοῦν πάνω του μεγαλύτερη δύναμη.
 Πρέπει νά ἐπιστρέψει «ἀπό ὅλας τάς ἁμαρτίας του, τάς ὁποίας ἔπραξε» καί νά φυλάξει «πάσας τάς ἐντολάς τοῦ Θεοῦ» καί νά πράξει «δικαιοσύνην καί ἔλεος» (Ἰεζ. ιη΄ 21, βλ. καί ιη΄23-32, λγ΄10-20).


Ἀπόσπασμα ἀπό τό βιβλίο :
 «Ἡ Ὀρθοδοξία μας».
http://anavaseis.blogspot.com/

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥ 1821...

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ


Ναύαρχος Νίκος Παππάς, Επίτιμος Αρχηγός ΓΕΝ
Επτανήσου 44, Κυψέλη 11361, Τηλ: 2108213810
Αθήνα, 16 Φεβρουαρίου 2012


Προς: 

Τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας
Τους Προέδρους των Ελληνικών πολιτικών κομμάτων
Τους 300 βουλευτές

Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε της Κυβέρνησης,

Αξιότιμοι κύριοι Πρόεδροι των Κομμάτων,

Αξιότιμοι αντιπρόσωποι του ελληνικού λαού

Στον θαλασσινό πολιτισμό που βίωσα σε όλη τη διάρκεια των 82 μου χρόνων, το πρώτο αξίωμα που ενστερνιστήκαμε ήταν αυτό του «ουδέν μορφώνει όσο το παράδειγμα». Και το υπηρετήσαμε με ήθος και ανιδιοτέλεια στα οποία μας γαλούχησαν άξιοι γονείς και ακαδημαϊκοί και επαγγελματικοί δάσκαλοι.

Η σημερινή κρίση της πατρίδας μας, πέρα από οικονομική, χαρακτηρίζεται και από την κοινωνική αποσύνθεση, κατάσταση που οδηγεί, αν και σφόδρα απεύχομαι, σε τραγικά αδιέξοδα και εθνική καταστροφή.

Κύριος παράγοντας στην επικίνδυνη αυτή φάση του ελληνισμού είναι και η διαχείριση της ηγεσίας σε όλα τα επίπεδα. Η κοινωνία μας έχει ανάγκη ηγετών- ινδαλμάτων, που να δείχνουν στην πράξη ότι συμμερίζονται και συμμετέχουν έμπρακτα στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο λαός του οποίου ηγούνται.

ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ: «ΝΑ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΕΣΘΕ ΤΙΣ ΩΡΑΙΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ»



Όλα γύρω μας είναι σταλαγματιές της αγάπης του Θεού. Και τα έμψυχα και τα άψυχα και τα φυτά και τα ζώα και τα πουλιά και τα βουνά και η θάλασσα και το ηλιοβασίλεμα και ο έναστρος ουρανός. Είναι οι μικρές αγάπες, μέσα απ' τις οποίες φθάνομε στη μεγάλη Αγάπη, τον Χριστό.
Για να γίνει κανείς χριστιανός, πρέπει να έχει ποιητική ψυχή, πρέπει να γίνει ποιητής. «Χοντρές» ψυχές κοντά Του ο Χριστός δεν θέλει. Ο χριστιανός, έστω και μόνο όταν αγαπάει, είναι ποιητής, είναι μες στην ποίηση. Την αγάπη ποιητικές καρδιές την ενστερνίζονται, τη βάζουν μέσα στην καρδιά τους, την αγκαλιάζουν, τη νιώθουν βαθιά.
Να εκμεταλλεύεσθε τις ωραίες στιγμές. Οι ωραίες στιγμές προδιαθέτουν την ψυχή σε προσευχή, την καθιστούν λεπτή, ευγενική, ποιητική. Ξυπνήστε το πρωί, να δείτε το βασιλιά ήλιο να βγαίνει ολοπόρφυρος απ' το πέλαγος. Όταν σας ενθουσιάζει ένα ωραίο τοπίο, ένα εκκλησάκι, κάτι ωραίο, να μη μένετε εκεί, να πηγαίνετε πέραν αυτού, να προχωρείτε σε δοξολογία για όλα τα ωραία, για να ζείτε τον μόνον Ωραίον. Όλα είναι άγια, και η θάλασσα και το μπάνιο και το φαγητό. Όλα να τα χαίρεσθε. Όλα μας πλουτίζουν, όλα μας οδηγούν στη μεγάλη Αγάπη, όλα μας οδηγούν στον Χριστό.
Να παρατηρείτε όσα έφτιαξε ο άνθρωπος, τα σπίτια, τα κτίρια, μεγάλα ή μικρά, τις πόλεις, τα χωριά, τους ανθρώπους, τον πολιτισμό τους. Να ρωτάτε να ολοκληρώνετε τις γνώσεις σας για το καθετί, να μη στέκεστε αδιάφοροι. Αυτό σας βοηθάει σε βαθύτερη μελέτη των θαυμασίων του Θεού. Γίνονται όλα ευκαιρίες να συνδεόμαστε με όλα και με όλους. Γίνονται αιτίες ευχαριστίας και δεήσεως στον Κύριο του παντός. Να ζείτε μέσα σε όλα, στη φύση, στα πάντα. Η φύση είναι το μυστικό Ευαγγέλιο. Όταν όμως δεν έχει κανείς εσωτερική χάρι, δεν τον ωφελεί η φύση. Η φύση μας ξυπνάει, αλλά δεν μπορεί να μας πάει στον Παράδεισο.
Ο πνευματέμφορος αυτός που έχει το Πνεύμα του Θεού,

ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΤΗ ΝΗΣΤΕΙΑ: «ΤΙ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΥΣ ΝΑ ΚΑΝΩ;»



Της Αναστασίας Φουντουκίδου, Διατροφολόγου - Διαιτολόγου


Η νηστεία της Σαρακοστής έχει ξεκινήσει… και αυτόματα όσοι αποφασίσαμε να την τηρήσουμε θα αποκλείσουμε από την διατροφή μας μεγάλες ομάδες τροφών, κυρίως ζωικής προέλευσης.

Τι σημαίνει αυτό για τον οργανισμό μας;
Κατά την νηστεία αυξάνεται η πρόσληψη ενέργειας που....
προέρχεται από υδατάνθρακες και μειώνεται αυτή που προέρχεται από λίπη και πρωτεΐνες. Η μείωση του λίπους και ειδικά του κορεσμένου (που προέρχεται από τα γαλακτοκομικά προϊόντα και τα κρέατα), πραγματικά μας αποτοξινώνει συμβάλλοντας στην βελτίωση της υγείας μας.

Πως μπορούμε να αυξήσουμε την πρόσληψη πρωτεϊνών υψηλής βιολογικής αξίας;

ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΣΤΟΝ ΠΛΗΣΙΟΝ.... π.Πορφύριος


υή, 2 Μαρτίου 2012



Είμαστε ευτυχισμένοι, όταν αγαπήσομε όλους τους ανθρώπους μυστικά. Θα νιώθομε τότε ότι όλοι μας αγαπούν. Κανείς δεν μπορεί να φθάσει στον Θεό, αν δεν περάσει απ’ τους ανθρώπους

. … Ν’ αγαπάμε, να θυσιαζόμαστε για όλους ανιδιοτελώς, χωρίς να ζητάμε ανταπόδοση. Τότε ισορροπεί ο άνθρωπος.

Αυτό είναι Εκκλησία· εγώ, εσύ, αυτός, ο άλλος να αισθανόμαστε ότι είμαστε μέλη Χριστού, ότι είμαστε ένα. Η φιλαυτία είναι εγωισμός. Να μη ζητάμε, «εγώ να σταθώ, εγώ να πάω στον Παράδεισο», αλλά να νιώθομε για όλους αυτή την αγάπη. Καταλάβατε; Αυτό είναι ταπείνωση.

Αυτό είναι το μεγαλύτερο μυστήριο της Εκκλησίας μας. Να γίνομε όλοι ένα εν Θεώ. Αν αυτό κάνομε, γινόμαστε δικοί Του. Τϊποτα καλύτερο δεν υπάρχει απ’ αυτή την ενότητα. Αυτό είναι η Εκκλησία. Αυτό είναι η Ορθοδοξία. Αυτό είναι ο Παράδεισος. Ας διαβάσομε απ’ τον Ευαγγελιστή Ιωάννη την Αρχιερατική Προσευχή. Προσέξτε τους στίχους: «ίνα ώσιν έν, καθώς ημείς … ίνα πάντες έν ώσι, καθώς συ, Πάτερ, εν εμοί καγώ εν σοι … ίνα ώσιν έν, καθώς ημείς έν εσμέν … ίνα ώσι τετελειωμένοι εις έν … ίνα όπου ειμί εγώ κακείνοι ώσι μετ’ εμού».
Βλέπετε; Το λέει και το ξαναλέει. Τονίζει την ενότητα. Να είμαστε όλοι ένα, ένα με κεφαλή τον Χριστό! Όπως ένας είναι ο Χριστός με τον Πατέρα και τον Υιό. Εδώ κρύβεται το μεγαλύτερο βάθος του μυστηρίου της Εκκλησίας μας. Καμμιά θρησκεία δεν λέγει κάτι τέτοιο. Κανείς δεν ζητάει αυτή τη λεπτότητα που ζητάει ο Χριστός, να γίνομε όλοι ένα συν Χριστώ. Εκεί βρίσκεται το πλήρωμα. Σ’ αυτή την ενότητα, σ’ αυτή την αγάπη, την εν Χριστώ. Καμία διάσπαση εκεί δεν χωράει, κανείς φόβος. Ούτε θάνατος, ούτε διάβολος, ούτε κόλαση. Μόνο αγάπη, χαρά, ειρήνη, λατρεία Θεού. Μπορείς να φθάσεις να λέεις τότε με τον απόστολο Παύλο: «Ζω δε ουκέτι εγώ, ζη δε εν εμοί Χριστός».

Μπορούμε πολύ εύκολα να φθάσομε σ’ αυτό το σημείο. Αγαθή προαίρεση χρειάζεται κι ο Θεός είναι έτοιμος να έλθει μέσα μας. «Κρούει την θύραν» και «καινά ποιεί πάντα», όπως λέγει στην Αποκάλυψη του Ιωάννου. Μεταβάλλεται η σκέψη μας, απαλλάσεται από την κακία, γίνεται πιο καλή, πιο αγία, πιο εύστροφος. Αν, όμως, δεν ανοίξομε του κρούοντος την θύραν, αν δεν έχομε εκείνα που θέλει Αυτός, αν δεν είμαστε άξιοί Του, τότε δεν μπαίνει στην καρδιά μας. Για να γίνομε όμως άξιοί Του, πρέπει ν’ αποθάνομε κατά τον παλαιό άνθρωπο, για να μην αποθάνομε ποτέ πλέον. Τότε θα ζούμε εν Χριστώ ενσωματωμένοι με όλο το σώμα της Εκκλησίας. Έτσι θα έλθει η θεία χάρις. Και άμα θα έλθει η χάρις, θα μας τα δώσει όλα.

Υπεράνω όλων η αγάπη. Εκείνο που πρέπει να μας απασχολεί, παιδιά μου, είναι η αγάπη για τον άλλο, η ψυχή του. Ό,τι κάνομε, προσευχή, συμβουλή, υπόδειξη, να το κάνομε με αγάπη. Χωρίς την αγάπη η προσευχή δεν ωφελεί, η συμβουλή πληγώνει, η υπόδειξη βλάπτει και καταστρέφει τον άλλον, που αισθάνεται αν τον αγαπάμε ή δεν τον αγαπάμε και αντιδρά αναλόγως. Αγάπη, αγάπη, αγάπη! Η αγάπη στον αδελφό μας προετοιμάζει ν’ αγαπήσομε περισσότερο τον Χριστό.