Το τουρκικό κράτος έδωσε άδεια και η Παναγία Σουμελά μετατράπηκε σε νυχτερινό κλαμπ




 Θλίψη και οργή μπορεί μόνο να προκαλέσει η είδηση ότι με την άδεια των τουρκικών Αρχών, το ιστορικό μοναστήρι της Παγίας Σουμελά μετετράπη σε κλαμπ!

Οι εικόνες οι οποίες προβλήθηκαν στα social media, προκάλεσαν έντονα σχόλια για τη βεβήλωση του μνημείου, καθώς οι πρωταγωνιστές στο βίντεο-κλιπ χορεύουν υπό τους ήχους ηλεκτρονικής μουσικής, ενώ υπάρχει για φόντο ο ήχος από καμπάνα.

Το βίντεο κλιπ γυρίστηκε με σκοπό την προβολή της μονής της Παναγίας Σουμελά ως τουριστικού προορισμού μετά από άδεια των τουρκικών αρχών. Το εν λόγω γκρουπ είχε κάνει στο παρελθόν ανάλογα γυρίσματα στην Καππαδοκία για το τραγούδι Nemrudun Kızı.

Στις εικόνες, σύμφωνα και με όσα αναφέρουν τοπικά ΜΜΕ φαίνονται τουρίστες να χορεύουν.

 

"Είναι από τις στιγμές που ο εγκέφαλός μας καίγεται και το μυαλό μας σταματάει!", δήλωσε ο πρόεδρος του συνδέσμου Τουριστικών Φορέων και Ταξιδιωτικών Γραφείων Τραπεζούντας (TİSAD), Μουράτ Τσαβγκά, ο οποίος επιτέθηκε στις αρχές: "Το κοινό αίσθημα δεν...

Κυριακή ΙΖ’ Ματθαίου: Η δύναμη της Πίστης (Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς)




 (Ματθ. ιε’ 21-28)

Κανένας άνθρωπος δεν μπορεί να γευτεί τη γλυκύτητα του καλού, αν πρώτα δεν επιμείνει και δε δοκιμαστεί στο καλό. Στο δρόμο προς το καλό πρώτα δοκιμάζουμε την πικρία κι υστέρα τη γλυκύτητα.

Η φύση ολόκληρη είναι γεμάτη από διδαχές καρτερίας και επιμονής. Αν τα νεόφυτα δέντρα σου δεν αναπτυχθούν για να δημιουργήσουν δασύλιο, θα μπορέσουν ν’ αντέξουν στον άνεμο και το χιόνι; Θα σου ήταν χρήσιμα τα ποτάμια αν δεν έφτιαχναν βαθιές κοίτες; Μήπως τα μυρμήγκια αυτοκτονούν όταν οι τροχοί καταστρέφουν τα σπίτια τους στο δρόμο, ή ξεκινούν με επιμονή να φτιάχνουν καινούργια; Αν κάποιος άκαρδος άνθρωπος γκρεμίσει τη φωλιά τού χελιδονιού στο σπίτι του, τότε το χελιδόνι θα ξεκινήσει αδιαμαρτύρητα να πάει σε άλλο σπίτι για να φτιάξει την καινούργια φωλιά του. Οτιδήποτε κάνουν οι φυσικές καταστροφές ή οι άνθρωποι στα φυτά και στα ζώα, κάνουν τους ανθρώπους να θαυμάζουν την ακατάβλητη επιμονή τους στην εκτέλεση του καθήκοντος που τους όρισε ο Θεός. Όταν ένα φυτό που το κόψανε ή το θερίσανε έχει τη δύναμη ν’ αναπτυχθεί ξανά, θα το κάνει. Όταν σ’ ένα πληγωμένο και μοναχικό ζώο έμεινε έστω κι ελάχιστη δύναμη ζωής, θα προσπαθήσει να κάνει κι αυτό το καθήκον του για να ζήσει.

Η καθημερινή ζωή τού ανθρώπου είναι γεμάτη από διδαχές για την καρτερία και την επιμονή. Ο επίμονος στρατιώτης θα κερδίσει τη μάχη. Ο επίμονος τεχνίτης θα τελειοποιήσει το έργο του. Ο επίμονος έμπορος θα πλουτίσει. Ο επίμονος ιερέας θα βάλει τους ανθρώπους της ενορίας του στο σωστό δρόμο. Ο επίμονος άντρας ή η επίμονη γυναίκα τής προσευχής, θα φτάσει στην τελειότητα και την αγιότητα. Ο επίμονος καλλιτέχνης αποκαλύπτει το εσωτερικό κάλλος των πραγμάτων. Ο επίμονος επιστήμονας ανακαλύπτει τους κανόνες και τους νόμους που διέπουν τις σχέσεις των πραγμάτων. Ακόμα και το πιο χαρισματικό παιδί δε θα μάθει να γράφει, αν δεν εξασκηθεί με επιμονή στο γράψιμο. Ένας άνθρωπος με θαυμάσια φωνή δε θα γίνει ποτέ μεγάλος τραγουδιστής αν δεν εξασκηθεί. Έχουμε συνηθίσει να υπενθυμίζουμε στους άλλους κάθε μέρα, αλλά και να μας υπενθυμίζουν οι άλλοι, την ανάγκη τής επιμονής και της καρτερίας στο καθημερινό μας έργο.

Η επιμονή, για να καταλήξουμε σε κάποιο συμπέρασμα, είναι το μοναδικό καλό έργο που το συνιστούν όλοι και δεν το αμφισβητεί κανένας. Όλη αυτή η επιμονή στο έργο όμως που ακούμε κάθε μέρα, είναι μόνο ένα σχολείο που μας μαθαίνει την εσωτερική επιμονή στο πνευματικό βασίλειο. Όλη αυτή η εξωτερική επιμονή στο λουστράρισμα και...

Ταπείνωση και υπομονή




 Ο άγιος Αντώνιος, ένα πρωινό που ξύπνησε, είδε γεμάτη την έρημο με παγίδες, και είπε στην προσευχή του στον Θεό: «Ποιος μπορεί να γλιτώσει από αυτές τις παγίδες; Πώς μπορεί να γλιτώσει κανείς από αυτές τις παγίδες του διαβόλου;» Και απαντά ο Θεός: «Μόνο με την ταπείνωση». 

Λέει και ο άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος στη δεύτερη “Ευχαριστία” του: «Εσύ ο ίδιος ο καλός τεχνίτης και δημιουργός ήλθες με τη μάχαιρα των πειρασμών, δηλαδή με την ταπείνωση, και κόβοντας τα κλωνάρια των λογισμών μπόλιασες στην ελπίδα μόνη την αγία σου αγάπη».

Αλλά ας προχωρήσουμε λίγο παρακάτω. Μιλάμε για ταπείνωση, αλλά πάνω στην πράξη, τη συγκεκριμένη στιγμή δεν θέλει κανείς να ταπεινωθεί, θέλει να διεκδικήσει το δίκιο του, θέλει να αυτοδικαιωθεί, θέλει να αποδείξει ότι είναι αθώος, ότι δεν φέρει καμία ευθύνη και δεν έχει καμία ανάμειξη σ’ αυτήν εδώ, τέλος πάντων, την μη καλή έκβαση του οποιουδήποτε γεγονότος. Και παρ’ όλη αυτή την προσπάθειά του δεν μπορεί τελικά καθόλου να βοηθήσει τον εαυτό του. Και θα πει κανείς: «Πώς θα ταπεινωθούμε;» Ο πάτερ Συμεών έλεγε ότι, καθώς πασχίζει κανείς να πάει κόντρα στα πάθη του για να απαλλαγεί από αυτά και βλέπει ότι δεν μπορεί να καταφέρει τίποτε, μπορεί να κάνει αυτή την προσευχή: «Θεέ μου, βλέπεις σε ποια κατάσταση βρίσκομαι, εγώ δεν θέλω να είμαι έρμαιο του διαβόλου. Όμως, να ‘ναι ευλογημένο που δεν μπορώ να ταπεινωθώ». Και αυτό είναι ταπείνωση. Σκεφτείτε μέχρι πού μπορεί να βοηθηθεί δηλαδή ο άνθρωπος, αν το πει αυτό. Αλλά και αυτό θα το πει με πόνο κανείς, θα το πει με συναίσθηση. Αν το πει με πόνο και συναίσθηση, οπωσδήποτε μετά έρχεται και η ταπείνωση.

Όλα αυτά τα βιώματα δεν έρχονται μέσα σε μια στιγμή ούτε από ώρα σε ώρα· θέλει να περάσουμε από πειρασμό, να κάνουμε την υπομονή μας, να αντέξουμε τον πειρασμό. «Έπαρον τους πειρασμούς και ουδείς ο σωζόμενος», λέει ο Μέγας Αντώνιος. Πώς τα καταφέραμε εμείς οι σύγχρονοι χριστιανοί και έχουμε ταυτίσει τη χριστιανική ζωή με το πνεύμα της καλοπέρασης, της άνεσης, της εύκολης λύσης! Μας διαφεύγει η πραγματικότητα, ότι η χριστιανική ζωή θέλει πόνο, θέλει κόπο, θέλει θλίψη· «δια πολλών θλίψεων δει ημάς εισελθείν εις την βασιλείαν του Θεού» (Πράξ. 14:22).

Δεν θα περάσουμε έτσι· «αβρόχοις ποσί» κανένας δεν θα σωθεί, αλλά μπορούμε να πάθουμε πολύ λιγότερα, αν προλαβαίνουμε και ταπεινωνόμαστε· πολύ λιγότερα. Αν ο Θεός έχει κανονίσει να περάσει η ψυχή εκατό πειρασμούς, αν η ψυχή προλάβει και ταπεινωθεί, ο Θεός θα αφήσει μόνο τους είκοσι· οι άλλοι ογδόντα δεν θα χρειάζονται πλέον.

Όταν πιστεύει κανείς ειλικρινά και εμπιστεύεται τον εαυτό του ολόκληρο στον Θεό, φτάνει στην αμεριμνησία μετά. Χίλια προβλήματα να έχει, δεν υποφέρει· λέει: «Ξέρει ο Θεός, δεν είμαι εγώ που θα τα λύσω!». Αν εμείς λύναμε μόνοι μας τα προβλήματά μας, τι χρειάζεται ο Θεός; Αν προσπαθούμε να βρούμε τις λύσεις σε όλα τα θέματά μας, καταργούμε τον Θεό, ξέρετε. Γιατί γινόμαστε εμείς θεοί και κυβερνούμε εμείς και τον εαυτό μας και...

Η Υπαπαντή του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού


Αποτέλεσμα εικόνας για Η Υπαπαντή του Χριστού
«Νῦν ἀπολύεις τὸν δοῦλόν σου, δέσποτα, κατὰ τὸ ρῆμα σου ἐν εἰρήνῃ· ὅτι εἶδον οἱ ὀφθαλμοί μου τὸ σωτή ριόν σου, ὃ ἡτοίμασας κατὰ πρόσωπον πάντων τῶν λαῶν, φῶς εἰς ἀποκάλυψιν ἐθνῶν καὶ δόξαν λαοῦ σου Ἰσραήλ» (Λκ. 2. 29 32)
† Μητροπολίτης Σουρόζ Αντώνιος Bloom
Tὰ λόγια τοῦ Ἁγίου Συμεών σημειώνουν τὸ τέλος μιᾶς μακρᾶς περιόδου, χιλιάδων χρόνων κατὰ τὴ διάρκεια τῶν ὁποίων οἱ ἄνθρωποι ζοῦσαν χωρὶς τὸ Θεό· εἶχαν περάσει χιλιάδες χρόνια ἀπὸ τότε ποὺ ὁ Ἀδὰμ εἶχε χύσει τὸ πρῶτο του δάκρυ, ἀπὸ τότε ποὺ εἶχε θρηνήσει γιὰ πρώτη φορὰ πάνω στὴ γῆ ἐκείνη στὴν ὁποία δὲν εὕρισκες πιὰ τὸ Θεὸ ἀνάμεσα στὰ πλάσματά Του.
Ὁλόκληρη ἡ γῆ, ὅλο τὸ γένος τῶν ἀνθρώπων ποθοῦσε τὴν ἡμέρα ἐκείνη ποὺ ἐπιτέλους θὰ συναντοῦσε γιὰ μιὰ ἀκόμη φορὰ τὸ Θεό του πρόσωπο μὲ πρόσωπο. Νά λοιπὸν ποὺ ἡ μέρα ἐκείνη εἶχε φτάσει: ὁ Θεὸς ἔγινε ἄνθρωπος μέσα σὲ μιὰ φάτνη στὴ Βηθλεέμ· ὁ Αἰώνιος μπῆκε μέσα στὸ χρόνο· ὁ Ἀπεριχώρητος καὶ Ἀτελεύτητος ὑπάχθηκε στοὺς περιορισμοὺς τῆς κτιστῆς μας κατάστασης.
Αὐτὸς ποὺ εἶναι ἡ ἴδια ἡ ἁγιότητα μπῆκε στὸν κόσμο τῆς ἁμαρτίας τὴ μέρα τοῦ βαπτίσματός Του μὲ τὸ νὰ βυθιστεῖ στὰ φοβερὰ νερὰ τοῦ Ἰορδάνη μέσα στὰ ὁποῖα οἱ ἄνθρωποι εἶχαν ἀποπλύνει τὰ ἁμαρτήματά τους· βυθίστηκε στὰ νερὰ τοῦ ποταμοῦ σὰν μέσα στὰ νεκρὰ νερὰ τῆς μυθολογίας καὶ τῶν παραμυθιῶν καὶ βγῆκε φορτισμένος μὲ τὴ νέκρα καὶ τὴ θνητότητα τῶν ἀνθρώπων τοὺς ὁποίους εἶχε ἔλθει νὰ σώσει.
Σήμερα θυμόμαστε τὴν Ὑπαπαντὴ τοῦ Κυρίου, τὴ συνάντησή Του μὲ τὸ πρῶτο πρόσωπο, ἐκτὸς ἀπὸ τὴ Μητέρα Του, τὸ ὁποῖο μὲ τὴ βοήθεια τοῦ Ἁγίου Πνεύματος Τὸν εἶχε διαισθανθεῖ ὡς Θεό. Ἡ τραγωδία τῆς ἀποστέρησης τοῦ Θεοῦ τὴν ὁποία βρίσκουμε στὴν Παλαιὰ Διαθήκη καὶ τὸν εἰδωλολατρικὸ κόσμο ἔχει τελειώσει· ὁ Κύριος εἶναι μαζὶ μὲ τὸ λαό Του· ἡ πληρότητα τῆς Θεότητας κατοικεῖ πάνω στὴ γῆ αὐτή.
Μιὰ νέα ὅμως τραγωδία ἀρχίζει, ἡ πορεία τοῦ Θεανθρώπου πρὸς τὸ Σταυρό. Ὁ Χριστὸς γεννήθηκε στὴ χώρα τοῦ θανάτου καὶ μὲ σκοπό Του νὰ πεθάνει. Γεννήθηκε μὲ σκοπό Του νὰ πεθάνει γιὰ χάρη μας. Ἂν προσέξατε τὰ ἀναγνώσματα τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης τὰ ὁποῖα διαβάζονται γιὰ τὴ γιορτὴ αὐτὴ εἶναι πιθανὸ νὰ καταλάβατε τοὺς λόγους γιὰ τοὺς ὁποίους θεσπίστηκε.
Στὸ δέκατο τρίτο κεφάλαιο τῆς Ἐξόδου διαβάζουμε ὅτι ὁ Θεὸς ζήτησε ἀπὸ τὸ Μωυσῆ τὴν καθιέρωση τοῦ κάθε πρωτότοκου ἀγοριοῦ, τὴν προσφορὰ τοῦ παιδιοῦ σὰν μιὰ θυσία σὲ μνήμη τοῦ γεγονότος ὅτι ὁ Ἰσραὴλ σώθηκε ἀπὸ τὴ δουλεία τῶν Αἰγυπτίων μέσῳ τοῦ θανάτου ὅλων τῶν πρωτοτόκων τῆς Αἰγύπτου.
Ἡ παρουσίαση αὐτὴ τοῦ κάθε πρωτότοκου βρέφους στὸ...

«Ἡ ἀλήθεια δεν εἶναι πάντοτε με τούς πολλούς»

 


π. Συμεών Κραγιοπούλου

 Ὅποιος σκέφτεται:«Σάν λίγοι νά μείναμε· οἱ ἄλλοι εἶναι πάρα πολλοί», καί ἐπηρεάζεται ἀπό αὐτό καί λέει: «Ὅ,τι κάνουν οἱ πολλοί νά κάνουμε καί ἐμεῖς», δέν εἶναι στήν ἀλήθεια.

Σ᾿ αὐτά τά θέματα δέν ἔχει πλειοψηφίες, ὅπως τό τόνιζαν οἱ πατέρες καί ἰδιαίτερα ὁ ἅγιος Ἀθανάσιος.
  «Ἡ ἀλήθεια –λέει– δέν εἶναι πάντοτε μέ τούς πολλούς». Μερικές φορές μπορεῖ νά εἶναι μέ τούς πολύ λίγους, μπορεῖ νά εἶναι μέ ἕναν!
 Στά χρόνια τῶν αἱρέσεων κάπως ἔτσι παρουσιάστηκε μερικές φορές τό πράγμα. Μιά μικρή ὁμάδα ἀνθρώπων ἔμεινε πιστή στήν Ὀρθοδοξία. Ὅταν πῆγε ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος στήν Κωνσταντινούπολη καί...

Με ποιoν τρόπο νικούν οι Χριστιανοί; (Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς)




 ~ Αυτός ο κόσμος είναι πεδίο μάχης στο οποίο συνέχεια δίδεται ο αγώνας για τον Χριστός και ενάντια στο Χριστό.

Εκείνοι που είναι από τον Θεό παλεύουν για τον Χριστό και νικούν εκείνους που είναι ενάντια στον Χριστό, τους νικούν με τον Χριστό-Θεό που είναι μέσα τους. Αυτός είναι στους ανθρώπινους κόσμους μας ο μόνος Νικητής της αμαρτίας, του θανάτου και του διαβόλου.

Ο,τιδήποτε προέρχεται απ” αυτά και εργάζεται γι” αυτά, είτε αυτό είναι επιστήμη, ή πολιτισμός, ή θρησκεία, ή τέχνη, ή φιλοσοφία, ή κάθε άλλη ανθρώπινη δραστηριότητα έχει νικηθεί από τον Χριστό.

Οι σκλάβοι των αντιχριστιανικών ιδεών (και είναι πάντα του αντιχρίστου) είναι ποικίλοι και ...

Γνώρισμα ἰσχυρῶν ἀνδρῶν εἶναι νὰ ὑπομένουν τοὺς ἀσθενεῖς. Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου

Τίποτε δὲν ὑπάρχει αἰσχρότερο τοῦ θυμοῦ, τίποτε ἀναξιότερο, τίποτε φοβερότερο, τίποτε ἀηδέστερο, τίποτε βλαβερότερο. Αὐτὰ τὰ λέγω, ὄχι γιὰ νὰ εἴμαστε ἥμεροι μόνον πρὸς ἄνδρες ἀλλὰ καὶ ἂν ἀκόμα ἡ γυναῖκα εἶναι φλύαρη, νὰ τὴν ὑποφέρεις· ἂς εἶναι γιὰ σένα ἡ γυναῖκα παλαίστρα καὶ γυμναστήριο.
 Διότι πῶς δὲν εἶναι παράλογον, νὰ δεχόμαστε μὲν νὰ κάμνουμε γυμνάσια, ποὺ δὲν ἀποδίδουν κανένα κέρδος, καὶ ὅπου καταπονοῦμε τὸ σῶμα, καὶ νὰ μὴ κάμνουμε γυμνάσια στὴν οἰκία, καὶ πού πρὶν ἀπὸ τοὺς ἀγῶνες μᾶς παρέχουν στέφανο; Βρίζει ἡ γυναῖκα;
Νὰ μὴ γίνεσαι καὶ σύ γυναῖκα· διότι τὸ νὰ βρίζει κανένας εἶναι ἀρρώστια τῆς ψυχῆς, εἶναι ἐλάττωμα.
Μὴ νομίσεις ὅτι εἶναι ἀνάξιο γιὰ σένα, ὅταν ἡ γυναῖκα βρίζει. Ἀνάξιο εἶναι ὅταν σύ μὲν βρίζεις, ἐκείνη δὲ ζεῖ μὲ εὐσέβεια· τότε κάμνεις ἀσχήμιες, τότε βρίζεσαι· ἂν δὲ ὑπομείνεις τὴν ὕβρη, αὐτὸ εἶναι ἀπόδειξη τῆς μεγάλης δυνάμεώς σου.
       Δὲν τὰ λέγω αὐτὰ γιὰ νὰ προτρέψω τὶς γυναῖκες σὲ ὕβρεις· μὴ γένοιτο! Ἀλλὰ ἂν κάπου συμβεῖ αὐτό, κατά σατανικὴ σύμπτωση, νὰ τὴν ὑπομένετε. Γνώρισμα τῶν ἰσχυρῶν ἀνδρῶν εἶναι νὰ ὑπομένουν τοὺς ἀσθενεῖς.

Καὶ ἂν δοῦλος σὲ ἀντιμιλήσει, σύ ...

Συζήτηση με ένα γέροντα στο Άγιο Όρος

 



Συζήτηση με ένα γέροντα στο Άγιο Όρος

- Γέροντα ακούσατε τις συκοφαντίες για τον Μητροπολίτη Κοσμά? Αποσιωπούν το έργο του ,τα χαρίσματα του και τον στιγματίζουν γιατί το κακό που έκανε ήταν να μην εμβολιαστεί. 
- Ο λογισμός του Θεού παιδάκι μου δεν αλλάζει από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Ο Κοσμάς ήταν αετός, όλοι οι άλλοι είμαστε κοτσύφια και οι πτήσεις μας είναι διαφορετικές. Όταν κάποιος φτάνει πολύ ψηλά οι δαίμονες επειδή δεν μπορούν να τον φτάσουν χτυπούν τους γύρω του.  Μια κόλαση έπεσε να τον διαβάλει αλλά δεν τα κατάφερε. Στις καρδιές του ποιμνίου του και όσων των γνώρισαν είναι Άγιος! Στους Αγίους τον...