«Με τις ελεημοσύνες και με την τιμιότητα καθαρίζονται οι αμαρτίες» (Παροιμ. 15:27α)




  «Δανείζει το Θεό όποιος ελεεί φτωχό», λέει η Γραφή (Παροιμ. 19:17). Ποιος δεν δέχεται τέτοιον οφειλέτη, που, εκτός από το δάνειο, θα δώσει και τόκους, όταν έρθει ο καιρός; Και αλλού πάλι λέει: «Με τις ελεημοσύνες και με την τιμιότητα καθαρίζονται οι αμαρτίες» (Παροιμ. 15:27α).


Ας καθαριστούμε, λοιπόν, με την ελεημοσύνη, ας πλύνουμε με το καλό βοτάνι τις βρωμιές και τους λεκέδες μας, ας γίνουμε άσπροι, άλλοι σαν το μαλλί και άλλοι σαν το χιόνι, ανάλογα με την ευσπλαχνία του ο καθένας. «Μακάριοι», λέει, «όσοι δείχνουν έλεος στους άλλους, γιατί σ’ αυτούς θα...

Το κόστος της αγάπης της μητέρας..




 Ένα μικρό αγόρι πήγε στην κουζίνα, όπου η μητέρα του ετοίμαζε φαγητό και της έδωσε ένα κομμάτι χαρτί στο οποίο είχε γράψει κάποια πράγματα..


Η μητέρα του, αφού στέγνωσε τα χέρια της, ξεκίνησε να διαβάζει το χαρτί:


Για τον καθαρισμό του δωματίου μου αυτή την εβδομάδα: 1,00 €


Για τα ψώνια που έκανα: 0.50 €


Για το ότι φρόντισα το παιδί του αδελφού σου ενώ εσείς πήγατε στην αγορά : 0.50 €


Για τα σκουπίδια που πέταξα: 1,00 €


Για τους καλούς βαθμούς που πήρα στο σχολείο: 5,00 €


Για τα ξύλα που έφερα από την αποθήκη για το τζάκι: 2,00 €


Μου οφείλεις συνολικά : 10€


Η μητέρα του τον κοίταξε, πήρε το στυλό, αναποδογύρισε το χαρτί και ...

Ο Άγιος Πορφύριος για την «θεία ψυχανάλυση»




 Ο Άγιος Πορφύριος έλεγε : «Δεν ευθύνεται μονάχα ο άνθρωπος για τα παραπτώματά του. Τα λάθη, οι αμαρτίες και τα πάθη δεν είναι μόνο προσωπικά βιώματα του εξομολογούμενου.

Ο κάθε άνθρωπος έχει πάρει μέσα του και τα βιώματα των γονέων του και ειδικά της μητέρας, δηλαδή το πώς ζούσε η μητέρα, όταν τον κυοφορούσε, δηλαδή αν στενοχωριόταν, τι έκανε, αν κουραζόταν το νευρικό της σύστημα, αν είχε χαρά, αν είχε θλίψη, αν είχε μελαγχολία.

Έ, όλο το νευρικό σύστημα το δικό της επηρέασε το νευρικό σύστημα του εμβρύου της.

Οπότε, όταν γεννηθεί το παιδί και μεγαλώσει, παίρνει μέσα του και τα βιώματα της μητέρας του, δηλαδή άλλου ανθρώπου.
Δημιουργείται μια κατάσταση στην ψυχή του ανθρώπου εξαιτίας των γονέων του, που ...

Τά παιδιά μας δέν μᾶς ἀκοῦν…! Τί νά κάνουμε; Πῶς νά μιλᾶμε καί νά συμβουλεύουμε τά παιδιά μας…! Ἰωάννης Γ. Θαλασσινός, Πρόεδρος Π.Ε.ΦΙ.Π.




 Ὑπάρχουν πολλές παιδαγωγικές μέθοδοι καί θεωρίες, γιά τό πῶς πρέπει νά μιλᾶμε, νά φερόμαστε καί νά συμβουλεύουμε τά παιδιά μας γενικά, ἀλλά ἰδιαιτέρως ὅταν περνοῦν τίς δύσκολες ἡλικίες τῆς ἀμφισβήτησης καί τῆς ἀντίδρασης ἔναντι τῶν γονέων τους (πολλές φορές ἔναντι καί τοῦ Θεοῦ). Οἱ περισσότερες ἐξ αὐτῶν ἀναφέρουν ὅτι ὅλη ἡ ἐνήλικη ζωή ἑνός παιδιοῦ στήν οὐσία ἐξαρτᾶται σέ μεγάλο βαθμό ἀπό τή βρεφική καί παιδική του ἡλικία1 καί ἀπό τήν οἰκογενειακή του ζωή, χωρίς βέβαια νά ἀναιρεῖται καί νά μηδενίζεται ἡ προσωπική ἐλευθερία, τό αὐτεξούσιο, ἡ προσωπικότητα καί οἱ μετέπειτα ἐπιλογές τοῦ κάθε παιδιοῦ. Στούς «Ἀδελφούς Καραμαζώφ» τοῦ Ντοστογιέφσκι, ὁ Στάρετς Ζωσιμᾶς ἀναφέρει τό ἑξῆς σημαντικό: «Ἀπ’ τό πατρικό μου ἀπεκόμισα μονάχα τίς πολυτιμότερες ἀναμνήσεις, γιατί δέν ὑπάρχουν πολυτιμότερες ἀναμνήσεις γιά τόν ἄνθρωπο ἀπ’ τίς ἀναμνήσεις τῆς παιδικῆς του ἡλικίας στό πατρικό του σπίτι, κι αὐτό γίνεται πάντα, ἀρκεῖ νά ....

Εγκατάσταση του προγράμματος «Αγάπη»

 



Τεχνική Υποστήριξη: Παρακαλώ, πως μπορώ να βοηθήσω;


Πελάτης: Χμ… μετά από πολλή σκέψη, αποφάσισα να εγκαταστήσω το πρόγραμμα που λέγεται «Αγάπη«. Μπορείτε να με καθοδηγήσετε πώς να το κάνω;


Τ.Υ. : Φυσικά μπορώ. Είστε έτοιμος να ξεκινήσουμε;


Π: Είμαι λίγο άσχετος από τεχνολογία, αλλά ας προσπαθήσουμε. Τι πρέπει να κάνω;


Τ.Υ.: Το πρώτο βήμα είναι να εντοπίσετε και να ανοίξετε το παράθυρο «Η Καρδιά μου». Μπορείτε να την εντοπίσετε;


Π: Ναι, αλλά υπάρχουν άλλα τόσα...

π. Κωνσταντίνος Στρατηγόπουλος: Εξομολόγηση και Ψυχοθεραπεία Πηγή:




 πρωτοπρεσβύτερου Κωνσταντίνου Στρατηγόπουλου


Απομαγνητοφωνημένη ομιλία στην Αγία Παρασκευή του ομωνύμου προαστίου Αθηνών, στις 18-3-2003.

Εισαγωγή

Έχουμε μπροστά μας ένα θέμα πάρα πολύ καίριο πραγματικά, πολύ λεπτεπίλεπτο, που πρέπει να το δούμε με πλεονάζουσα σοβαρότητα, γιατί ακριβώς αυτή η συγκριτική που θέτει το θέμα μπροστά μας, «Ψυχοθεραπεία και Εξομολόγηση», μπορεί να δημιουργήσει συγχύσεις ή ακόμη και περιττές αντιπαλότητες. Επειδή το θέμα είναι πάρα πολύ μεγάλο, στα λίγα λεπτά που διαθέτω μπροστά μου, θα προσπαθήσω να το σκιαγραφήσω πολύ απλά, πολύ αδρά, να πω πολύ μεγάλες έννοιες με απλά λόγια, να το ορίσω στην αγάπη σας και να' χετε κάποιο στοιχείο, κάποιο επίπεδο, για να μπορείτε όταν γίνονται αυτές οι αναλύσεις να τις καταλαβαίνετε λίγο καλύτερα.

Πρώτα-πρώτα, που στοχεύει αυτή η συγκριτική; Τι στόχο έχει; «Εξομολόγηση ή ψυχοθεραπεία». Πρώτα-πρώτα για ένα ξεκαθάρισμα εννοιών, να ξέρουμε τι έχουμε μπροστά μας και ποιες είναι οι έννοιες, ποιες είναι οι ορολογίες. Τι εννοούμε «ψυχοθεραπεία». Και ένα δεύτερο, πάρα πολύ ουσιαστικό και πολύ καίριο για την Εκκλησία μας, είναι για να μη γίνει πρόσληψη λαθεμένων στοιχείων.

Τι είναι πρόσληψη;

Τι είναι πρόσληψη: ξέρετε, η Εκκλησία μας όταν μπει σ’ ένα χώρο για να κάνει ποιμαντική, όταν κάνει ιεραποστολή, προσλαμβάνει τα στοιχεία του πολιτισμού που είναι εκεί -του τόπου- τη «σάρκα» του τόπου και μέσα σ’ αυτή τη «σάρκα» ορίζει την αγάπη του Θεού. Και ο Χριστός προσέλαβε την ανθρώπινη σάρκα, την ανθρώπινη φύση. Έτσι λοιπόν η πρόσληψη είναι ένα καίριο θέμα˙ τι προσλαμβάνουμε. Ό,τι είναι προς πρόσληψη, προς αγιασμό, το προσλαμβάνουμε. Βλέπετε, ο Χριστός προσέλαβε την ανθρώπινη φύση. Δεν προσέλαβε την αμαρτία της ανθρώπινης φύσης. Έχουμε εμείς κάτι να προσλάβουμε από αυτούς τους χώρους που γίνονται αυτές οι διεργασίες, ή όχι; Έχουμε να πάρουμε κάτι από όλες αυτές τις μεθοδολογίες που αναπτύσσονται, εμείς, ως νέες τεχνικές προσεγγίσεως των ψυχικών δεδομένων; Πρέπει να τονίσω εκ προοιμίου, για τους χώρους που θα αναφερθώ, της ψυχοθεραπείας ειδικά, ότι όσοι ασχολήθηκαν έχουν ένα καλό κοίταγμα, μια καλή διάθεση, δεν ...