To Πάσχα του Μεχμέτ Μπέη (ή ο κρυφός Χριστιανός).Μία συγκλονιστική ιστορία με κρυπτοχριστιανούς


Μία συγκλονιστική ιστορία από το Αναγνωστικό της Στ Δημοτικού του 1947 

Είναι τρεις η ώρα μετά τα μεσάνυχτα και σπάνιοι οι διαβάτες στο δρόμο. Είναι οι τελευταίοι που γυρίζουν από την πρώτη Ανάσταση και πηγαίνουν βιαστικοί στα σπίτια τους.

Σε λίγο τίποτε πια δεν ακούεται και νεκρική σιγή βασιλεύει σ’ όλη την τούρκικη συνοικία του Ηρακλείου.

Ξαφνικά, ανοίγει αθόρυβα η αυλόπορτα ενός μεγάλου σπιτιού και προβάλλει ανθρώπινο κεφάλι. Γυρίζει δεξιά και αριστερά και παρατηρεί με προσοχή μέσα στα σκοτάδι. Τραβιέται μέσα και πάλι ξαναφαίνεται και κοιτάζει με προσοχή.

-Ελάτε, δεν είναι κανένας, ακούεται χαμηλή φωνή.

Τρεις σκιές, η μια μεγάλη και οι δύο μικρότερες, βγήκανε στο δρόμο.

-Πάμε γρήγορα, ψιθύρισε ο ψηλός άντρας πάμε γρήγορα, γιατί αργήσαμε και θα μας περιμένει. Σκέπασε το πρόσωπο με το μαντήλι σου, Εσμέ! Ρεσίτ, δός μου το χέρι σου!

Περπατούσανε κι οι τρεις σιωπηλοί στο σκοτάδι. Μόλις όμως ...

Η Ζωοδόχος Πηγή – Μια ιστορία..


“ΣHMEPA, αγαπητοί μου, η Eκκλησία μας εορτάζει την εορτή της Zωοδόχου Πηγής. H εορτή αυτή ανήκει στις λεγόμενες κινητές εορτές του εκκλησιαστικού έτους. Kινητές λέγονται οι εορτές του Tριωδίου και του Πεντηκοσταρίου, που έχουν ως κέντρο την ημέρα του Πάσχα. Tο Tριώδιο (10 εβδομάδες, δηλαδή 70 ημέρες) προηγείται της Kυριακής του Πάσχα, το δε Πεντηκοστάριο (7 εβδομάδες, δηλαδή 50 ημέρες) ακολουθεί. Oι εορτές αυτές ονομάζονται κινητές, γιατί δεν έχουν σταθερά ημερομηνία, εν αντιθέσει με τις άλλες εορτές του εκκλησιαστικού έτους που έχουν σταθερά ημερομηνία και λέγονται ακίνητες. Tών κινητών εορτών η ημερομηνία κάθε χρόνο αλλάζει. Eξαρτάται από την ημερομηνία του Πάσχα. Όταν το Πάσχα είναι πρώιμο, έρχονται και αυτές ενωρίτερα· όταν το Πάσχα είναι όψιμο, αυτές έρχονται αργότερα
.H εορτή της Zωοδόχου Πηγής εορτάζεται την Παρασκευή της Διακαινησίμου, δηλαδή την εβδομάδα που ακολουθεί αμέσως μετά το Πάσχα. Mετά την Aνάστασι είναι η πρώτη εορτή του Πεντηκοσταρίου. Eορτάζεται την ωραία εποχή της ανοίξεως μέσα στο κλίμα της πασχαλινής χαράς και αγαλλιάσεως.
H Zωοδόχος Πηγή είναι μία εορτή πρός τιμήν της Παναγίας. δεν έχει σχέσι με τη ζωή της υπεραγίας Θεοτόκου, όπως οι άλλες γνωστές θεομητορικές εορτές, λόγου χάριν τα Eισόδια, ο Eυαγγελισμός ή η Kοίμησις της Θεοτόκου. H εορτή αυτή έχει σχέσι με τις θαυμαστές επεμβάσεις της Παναγίας πρός σωτηρίαν δυστυχών και ταλαιπώρων ανθρώπων που την επικαλέσθηκαν με πίστι. H Zωοδόχος Πηγή μας υπενθυμίζει τα θαύματα, που έκανε η Παναγία σε ένα ωρισμένο ναό της στον τόπο εκείνο που προκαλεί τη συγκίνησι κάθε Έλληνος.
Στην ομιλία αυτή θα πούμε λίγα λόγια γύρω από το ιστορικό της εορτής.Aπό πού έχει την αρχή της η εορτή της Zωοδόχου Πηγής; H Zωοδόχος Πηγή αρχίζει το πρώτον από μία λεπτομέρεια, μία ασήμαντη θα έλεγε κανείς λεπτομέρεια. Όλα τα μεγάλα γεγονότα της ιστορίας, αλλά και τα γεγονότα της προσωπικής μας ζωής, αν εξετάσουμε, θα βρούμε να προέρχωνται όλα από κάποια λεπτομέρεια. Ωρισμένες λεπτομέρειες της ζωής μας, του έθνους μας, της ιστορίας της ανθρωπότητος έχουν μεγάλη σπουδαιότητα. Ποιά είναι η λεπτομέρεια, από όπου αρχίζει η εορτή της Zωοδόχου Πηγής;
Πρίν από 1500 περίπου χρόνια σε κάποια εξοχή της Kωνσταντινουπόλεως, κάπου εκεί σ’ έναν έρημο δρόμο, ένας δυστυχισμένος άνθρωπος φώναζε «βοήθεια!». Kανείς δεν τον άκουγε, καμία σημασία δεν του έδιναν στον έρημο εκείνο τόπο. Πέρασε όμως από το σημείο εκείνο ένας άνθρωπος σπλαχνικός, που είχε καρδιά με αγάπη. Άκουσε τη φωνή του δυστυχισμένου, που ζητούσε βοήθεια, και έσπευσε να τον βρει και να τον βοηθήσει όσο μπορούσε. Tον βρήκε σε ελεεινή κατάστασι.Ήταν τυφλός και έμενε εκεί. Kάποιος τον είχε πετάξει στον έρημο εκείνο τόπο και τον είχε αφήσει ασπλάχνως μόνο του.
O τυφλός είχε μέρες νηστικός, πεινασμένος και διψασμένος. O εύσπλαχνος άνθρωπος, που τον βρήκε, τον πήρε από το χέρι και τον χειραγώγησε. O τυφλός του λέει·
―Έχω μέρες να πιώ νερό· σε παρακαλώ, νεράκι θέλω.Eκείνος έψαξε. Mπήκε σ’ ένα δάσος. Προχώρησε γιά να βρει πηγή. Δεν βρήκε. Tότε ακούει μια φωνή, μιά μυστηριώδη φωνή
·―Δεν χρειάζεται ν’ αγωνιάς. Tο νερό είναι κοντά. Προχώρει και θα το βρεις.Προχωρεί αρκετό διάστημα μέσα στο δάσος, αλλά και πάλι δεν βρήκε καθόλου νερό. Aκούει ξανά τη φωνή
·―Mην απογοητεύεσαι. Προχώρει και θα βρείς.Προχώρησε λίγο ακόμα μέσα στο δάσος. Kαι τότε εκεί βρίσκει ένα γάργαρο δροσερό νερό. Έδωσε στο διψασμένο να πιει. O τυφλός ήπιε και ευφράνθηκε.Tότε άκουσε πάλι τη φωνή·
―Πλύνε του, λέει, τα μάτια που είναι τυφλά, και τότε θα μάθεις αμέσως, ποιά είμαι εγώ, που κατοικώ εδώ από πολλά χρόνια.Πράγματι του έπλυνε τα τυφλά μάτια, και ο τυφλός είδε το φως του, έγινε αμέσως καλά με τη βοήθεια της Παναγίας, που φανέρωσε έτσι την ζωοδόχο πηγή της.
Aς μην πιστεύουν οι άπιστοι, δικαίωμά τους. Eμείς πιστεύουμε, ότι πέρα της ύλης συμβαίνουν γεγονότα τεράστια, τα οποία εμείς ονομάζουμε θαύματα, οι δε άλλοι τα εμπαίζουν και τα κοροϊδεύουν. Aλλ’ εμείς πιστεύουμε στά θαύματα τα οποία έκανε ο Θεός και η Παναγία.
Mετά λοιπόν τί έγινε; Ποιός ήταν αυτός ο εύσπλαχνος άνθρωπος; Mια λεπτομέρεια δεν είναι αυτή της ζωής; Aλλά ακούστε τη συνέχεια. Aυτός που έκανε την αγαθή αυτή πράξι ήταν ένας άγνωστος και άσημος στή Pωμαϊκή αυτοκρατορία. Mικρός, τιποτένιος, ασήμαντος άνθρωπος, που κανείς δεν τον ήξερε και κανείς δεν έκανε λόγο γι’ αυτόν στά σαλόνια της Kωνσταντινουπόλεως ούτε πουθενά αλλού. Ήταν ένας ταπεινός άνθρωπος μακέλλης στο επάγγελμα, δηλαδή κρεοπώλης. Ήταν ο Λέων. Ποιος Λέων; O μετέπειτα αυτοκράτωρ Λέων ο A΄ ο Θραξ, ο λεγόμενος και Mακέλλης (457-474). Όσοι διαβάζουν ιστορία ξέρουν, ότι αυτός ήτανε ένας από τους ενδόξους βασιλείς, διότι κατετρόπωσε τους Γότθους. Ήταν αγαθός και πράος.
Aυτόν λοιπόν τον ταπεινό και φιλεύσπλαχνο άνθρωπο, η θεία πρόνοια τον πήρε ύστερα από λίγα χρόνια από τη θέσι του κρεοπώλου και τον έκανε αυτοκράτορα της μεγαλυτέρας αυτοκρατορίας του τότε κόσμου, του Bυζαντίου, που ως φάρος επί χίλια χρόνια, εις πείσμα των δαιμόνων, εφωταγώγησε ολόκληρη την ανθρωπότητα.O Λέων, όταν έγινε αυτοκράτωρ, δεν λησμόνησε το περιστατικό αυτό. Θυμήθηκε τη λεπτομέρεια αυτή της ζωής του, έσπευσε στον τόπο εκείνο και οικοδόμησε εκεί μεγάλο ναό πρός τιμήν της Zωοδόχου Πηγής της υπεραγίας Θεοτόκου. Kαι κάτω, στά υπόγεια του ναού αυτού, ανέβλυζε γάργαρο και κρυστάλλινο νερό, το οποίο ήτο θαυματουργό. στον τόπο αυτό, που λέγεται Mπαλουκλί, συνέρρεαν χιλιάδες άνθρωποι απ’ όλα τα μέρη της αυτοκρατορίας.
Kαι είναι γεγονός, δεν είναι ψέματα, ότι η πηγή αυτή έκανε μεγάλα και σπουδαία θαύματα. Aγιασμένο νερό βγαίνει από τη γη και θαυματουργεί. Aκόμη και Tούρκοι και Tουρκάλες πηγαίνουν στην εκκλησία αυτή της Kωνσταντινουπόλεως, παίρνουν αγιασμένο νερό και θεραπεύονται
.O ναός της Zωοδόχου Πηγής γκρεμίστηκε εκ θεμελίων κατ’ επανάληψιν και ανοικοδομήθηκε πάλι από ευσεβείς αυτοκράτορες, και ιδίως από τον ένδοξο αυτοκράτορα Iουστινιανό. O ναός αυτός έχει ιστορία, είναι ιστορικός. Yπάρχει ακόμη και σήμερα. σε όσους επισκέφθηκαν την Kωνσταντινούπολι ο ναός αυτός είναι γνωστός ως ο ναός του Mπαλουκλί, στον οποίο πρό ετών, το 1955, βέβηλοι Tούρκοι εισώρμησαν και δεν μπορώ να εκφράσω τί βεβηλώσεις έκαναν.Aυτό είναι το ιστορικό του ναού αυτού, ο οποίος σώζεται μέχρι και σήμερα και συνδέεται με την ιστορία του γένους μας.
Aδελφοί μου!Όπως στο Mπαλουκλί εορτάζουν την ημέρα της Zωοδόχου Πηγής και ο ναός εκείνος της Θεοτόκου είναι πηγή θείων δωρεών, έτσι να πιστεύουμε, ότι και κάθε εκκλησία που έχει ορθόδοξο παπά και λειτουργεί και τελούνται τα άγια μυστήρια, είναι μία ζωοδόχος πηγή.Στήν Eκκλησία τρέχει το νερό το αθάνατο της διδασκαλίας του Kυρίου ημών Iησού Xριστού. Tο νερό αυτό ξεδιψά. Σβήνει τη μεταφυσική δίψα του ανθρώπου.Στήν Eκκλησία επίσης τρέχει το νερό το αθάνατο της θείας χάριτος, που πηγάζει από την υπερτάτη θυσία του Kυρίου ημών Iησού Xριστού. Tο νερό αυτό θεραπεύει. Δίνει την υγεία στις ανάπηρες και τραυματισμένες ψυχές, διά πρεσβειών της Παναγίας. Aμήν.”
† επίσκοπος Aυγουστίνος

Αντιμετώπιση περιπτώσεων απελπισίας.






Ήρθε  κάποιος  νεαρός  αναστατωμένος  καί  μοϋ  είπε:  ¨Γέροντα,  δέν  πρόκειται  νά διορθωθώ. Μοϋ είπε ό πνευματικός μου: "αυτά είναι καί κληρονομικά...". Τόν είχε πιάσει απελπισία.  Έγώ,  όταν  μοϋ  πή  κάποιος  ότι  έχει  προβλήματα  κ.λπ.,  θά  τοϋ  πώ:¨  Αυτό συμβαίνει  γι'  αυτόν  καί  γι'  αυτόν  τόν  λόγο  γιά  ν'  άλλάξης,  πρέπει  νά  κάνης  εκείνο  κι εκείνο³. Έχει λ.χ. κάποιος έναν λογισμό πού τόν βασανίζει καί δέν κοιμάται, παίρνει χάπια γιά τό κεφάλι, γιά τό στομάχι καί μέ ρωτάει: ¨Νά κόψω τά χάπια;. ¨Όχι, τοϋ λέω, νά μήν κόψης τά χάπια. Νά πετάξης τόν λογισμό πού σέ βασανίζει καί ύστερα νά τά κόψης. Αν δέν πετάξης  τόν  λογισμό,  έτσι  θά  πάς  θά  ταλαιπωρήσαι.  Γιατί,  τί  θά  ώφελήση  νά  κόψη  τά χάπια, όταν κρατάη μέσα του τόν λογισμό πού τόν βασανίζει;

Καλά είναι ό πνευματικός νά μή φθάνη μέχρι του σημείου νά άνάβη κόκκινο φως νά ...

Θα 'ρθεί καιρός που κι αυτοί που δεν πιστεύουν ή πιστεύουν λίγο, θα αλλάξουν...


 


 


GerontasPaisios

Τα χρόνια περνάνε γρήγορα και οι άνθρωποι γερνάνε. Μην κάθεστε λοιπόν στο σταυροδρόμι. Διαλέξτε ένα Σταυρό, ανάλογα με το φιλότιμό σας και προχωρείστε σ’ ένα δρόμο από τους δύο της Εκκλησίας μας, και μην αργοπορείτε. Ακολουθείστε τον Χριστό στη Σταύρωση, εάν θέλετε να χαρείτε Αναστάσιμα.


Το ζήτημα είναι να αγιάσουμε, να γίνουμε επίγειοι άγγελοι και να ...

Άγιος Γεώργιος στην Πρίγκηπο: Εκεί που συρρέουν κατά χιλιάδες οι Τούρκοι προσκυνητές του Άη Γιώργη! [vid]


Την αγάπη και την ελπίδα τους για «κάτι καλύτερο» θα αναζητήσουν και σήμερα με μαζική παρουσία κατά χιλιάδες στην Πρίγκηπο, στον Αη Γιώργη τον Κουδουνά. 
 
Νιώθουν την ανάγκη να εκφράσουν τη θρησκευτικότητά τους με τρόπους που δεν παραπέμπουν σε καμία περίπτωση στο Ισλάμ. Μνήμες αιώνων καταχωρημένες στο DNA τους, έρχονται στο φως. Και όλοι υπομονετικά στην ουρά για πολλές ώρες, θα περιμένουν να προσκυνήσουν τον Άγιο τους… 
 
Η Πίστη μας, η Ορθοδοξία, μπορεί να ...

ΤΟ ΑΓΙΟ ΦΩΣ ΣΤΟΝ ΠΑΝΑΓΙΟ ΤΑΦΟ 2014 - HOLY LIGHT


Η λαογραφία για τον άγιο Γεώργιο





Σημειώσαμε ήδη στην αρχή του παρόντος ότι ο άγιος Γεώργιος είναι από τους δημοφιλέστερους αγίους μας. Πράγμα που φαίνεται καθαρά και από το γεγονός ότι πολλά έθιμα, πανηγυρισμοί και τραγούδια είναι αφιερωμένα σ’ αυτόν. Είναι ο ήρωας της παράδοσής μας . Σκοτώνει με το κοντάρι του το θηρίο, σώζει τη βασιλοπούλα κι ελευθερώνει το νερό για τις ανάγκες των κατοίκων, όπως λέει και το τραγούδι:
Άι  Γιώργη μ’ , αφέντη μου, κι αφέντη καβαλάρη
 αρματωμένος με σπαθί και με χρυσό κοντάρι.
Άγγελος είσαι στη θωριά, κι άγιος στη θεότη,
περικαλώ βοήθει με, άγιε στρατιώτη,
από το άγριο θεριό και δράκοντα μεγάλο,
όπου τον πήγαν άνθρωπο κάθε πρωί και άλλο.
Κι αν δεν τον πήγαν άνθρωπο κάθε πρωί στην ώρα,
κανένανε δεν άφηνε να πιεί νερό στη χώρα.

Παρά το γεγονός ότι η συναξαριακή παράδοση έχει αρκετές ομοιότητες με παρόμοιες αρχαιοελληνικές δημώδεις διηγήσεις, δεν παύει να δείχνει τη βαθιά ριζωμένη πίστη του ορθόδοξου ελληνικού λαού στο ρόλο που ...

Καταπληκτική Κοσμοϊστορική επιστολή δυο αγωνιστών μητροπολιτών



Οι Σεβ. Μητροπολίτες Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης π. Ανδρέας και Πειραιώς π. Σεραφείμ απέστειλαν στην Αγγλική και Ιταλική γλώσσα επιστολή πρός τον Αρχηγόν του Κράτους του Βατικανού καί ἀντικανονικώς κατέχοντα τό...

Σκάσε επί τέλους νά λές συνεχώς "Δόξα Σοι, ό Θεός!''






Πρωτ. Στέφανου Αναγνωστοπούλου

            Πρίν από χρόνια, όταν ήμουν εφημέριος στον ιερό Ναό του Αγίου Βασιλείου Πειραιώς, μ' έκάλεσαν νά εξομολογήσω εκτάκτως, κατόπιν δικής του επιθυμίας, ένα νέο άνδρα, 42 ετών, του οποίου τό όνομα, ήτο Ξενοφών.

            Όταν πήγα, ήταν σέ κακή κατάστασι. Ό καρκίνος μέ τίς ραγδαίες μεταστάσεις τόν είχε προσβάλλει καί στό κεφάλι. Οι μέρες του μετρημένες. Ήταν μόνος στον θάλαμο, τό διπλανό κρεββάτι ήταν άδειο, κι έτσι βρεθήκαμε μόνοι μας. Καί μου είπε τά έξης, γιά τό πως πίστεψε, αφού υπήρξε, όπως τό τόνισε, "σκληρός άθεος" καί άπιστος.

            «Ήλθα έδώ πρίν άπό 35 περίπου μέρες, σαυτό τό δωμάτιο των δύο κλινών. Δίπλα μου ήταν ήδη κάποιος άλλος άρρωστος, μεγάλος στην ηλικία, 80 περίπου ετών. Αυτός ό άρρωστος, πάτερ μου, παρά τους φοβερούς πόνους πού είχε στά κόκκαλα -εκεί τόν είχε προσβάλει ό καρκίνος- συνεχώς αναφωνούσε...

Νέο ευρωπαϊκό όπλο για τον επαναπατρισμό αρχαιοτήτων

Ενα νέο όπλο υπέρ του επαναπατρισμού πολιτιστικών αγαθών που χαρακτηρίζονται ως «εθνικοί θησαυροί» και έχουν απομακρυνθεί παράνομα από το έδαφος κράτους-μέλους ενέκρινε χθες με μεγάλη πλειοψηφία η Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Πρόκειται για την αναδιατύπωση της οδηγίας 93/7/ΕΟΚ, για τον επαναπατρισμό των «εθνικών θησαυρών», που πλέον καθιστά απλούστερη τη συνεννόηση μεταξύ των κυβερνήσεων των κρατών- μελών, αλλά και πιο δύσκολη την απόκτηση πολιτιστικών αγαθών από ιδιώτες.
Προβλέπεται η ίδρυση μιας ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων, στην οποία...

Πάσχα, Κυρίου Πάσχα !

               
                 
           
      ΙΕΡΑ  ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΔΡYΪΝΟΥΠΟΛΕΩΣ ,  ΠΩΓΩΝΙΑΝΗΣ  &  ΚΟΝΙΤΣΗΣ

Αριθ.  Πρωτ.: 9                                                                                                            Νύκτα Αναστάσεως 2014  
Εν τω Ιερώ Επισκοπείω                                                              

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 171η

ΘΕΜΑ : Πάσχα, Κυρίου Πάσχα !

  Αγαπητοί μου Χριστιανοί, ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ !

-Α-
Μόλις που ξημέρωνε στην Ιερουσαλήμ, στην προφητοκτόνο πόλη. Μέσα στο μισοσκόταδο του πρωϊνού της Κυριακής – « λίαν πρωί της μιας σαββάτων » ( Μαρκ. ιστ  2 ) – μερικές γυναικείες μορφές διασχίζουν αθόρυβα τους δρόμους. Σε λίγο, περνάνε τα τείχη κι’ ανηφορίζουν προς τον Γολγοθά, τον μέχρι τότε ασήμαντο λόφο, που όμως έμελλε να γίνη πιο ψηλός και από τα Ιμαλάϊα. Γιατί εκεί, πριν από τρεις ημέρες είχε παιχθή το Θείο Δράμα : Η Σταύρωση του Ιησού Χριστού. Αλλά και γιατί « ην εν τω τόπω όπου εσταυρώθη ( ο Κύριος ) κήπος , και εν τω κήπω μνημείον καινόν, εν ω ουδέπω ουδείς ετέθη », όπως μας πληροφορεί ο ευαγγελιστής Ιωάννης ( Ιωάν. ιθ  41). Δηλαδή, κοντά στον τόπο της σταυρώσεως υπήρχε ένας κήπος και μέσα στον κήπο, που ανήκε στον Ιωσήφ τον από Αριμαθαίας, υπήρχε ένας καινούργιος τάφος στον οποίο, μέχρι τότε, κανένας δεν είχε ενταφιασθή. Σ’ αυτό , λοιπόν, το μνημείο, βιαστικά, ενταφίασαν τον Ιησού, επειδή ήταν κοντά, αλλά και επειδή σε λίγο θα ξημέρωνε η εορτή του εβραϊκού Πάσχα (Ιωάν. ιθ  42).
-Β-
  Οι ευσεβείς γυναίκες που είχαν ακολουθήσει τον Ιησού από την Γαλιλαία μέχρι τον Γολγοθά,    « εθεάσαντο το μνημείον και ως ετέθη το σώμα αυτού » (Λουκά κγ  55). Επεσήμαναν προσεκτικά τον χώρο της ταφής του Κυρίου. Κι’ όταν εγύρισαν στην πόλη ετοίμασαν αρώματα για ν’ αλείψουν το σώμα του Διδασκάλου, όπως συνήθιζαν οι Ιουδαίοι εκείνη την εποχή. Επειδή, όμως, την άλλη ημέρα (του Σαββάτου) ήταν το εβραϊκό πάσχα, έμειναν κλεισμένες στο σπίτι, επειδή το Σάββατο ήταν ημέρα αργίας. Αλλά την άλλη ημέρα, ξημερώματα, εξεκίνησαν να πάνε στον Γολγοθά για να επιτελέσουν το ιερό τους έργο προς τον νεκρό (όπως πίστευαν) Διδάσκαλό τους. Δεν τις εφόβιζε το πρωϊνό μισοσκόταδο, ούτε η ερημιά των δρόμων. Ένα μόνο πρόβλημα τις απασχολεί : «Τις αποκυλίσει ημίν τον λίθον εκ της θύρας του μνημείου ; » Ποιός θα παραμερίση την μεγάλη και βαρειά πέτρα που έφραζε την είσοδο του τάφου ; Αυτό έβλεπαν σαν το μοναδικό εμπόδιο, γιατί αγνοούσαν ότι στον τάφο είχε τοποθετηθή στρατιωτική φρουρά, επειδή οι αρχιερείς και οι γραμματείς εφοβούντο μήπως οι μαθητές κλέψουν το σώμα του Ιησού και διαδώσουν κατόπιν ότι αναστήθηκε (Ματθ. κζ  62-66).
-Γ-
  Με αυτόν, λοιπόν, τον προβληματισμό συνέχισαν την πορεία τους. Αλλά όταν έφθασαν στον Γολγοθά και στον τόπο της ταφής αντίκρυσαν ένα θαυμαστό θέαμα : « Θεωρούσιν ότι αποκεκύλισται ο λίθος· ην γαρ μέγας σφόδρα » (Μαρκ. ιστ 4). Βλέπουν ότι ο λίθος, και αρκετά μεγάλος λίθος, είχε αποτραβηχτή, αφήνοντας ελεύθερη την είσοδο στον τάφο. Ούτε, όμως, και η στρατιωτική φρουρά ήταν εκεί διότι λίγο προτού φθάσουν οι Μυροφόρες « σεισμός εγένετο μέγας· άγγελος γαρ Κυρίου καταβάς εξ ουρανού προσελθών απεκύλισε τον λίθον από της θύρας και εκάθητο επάνω αυτού… Από δε του φόβου αυτού εσείσθησαν οι τηρούντες και εγένοντο ωσεί νεκροί » ( Ματθ. κη  2,4). Έγινε ισχυρός σεισμός · διότι ένας άγγελος που κατέβηκε από τον Ουρανό παραμέρισε τον λίθο από την θύρα και κάθησε επάνω του. Οι στρατιώτες δε τρομοκρατήθηκαν τόσο, ώστε έπεσαν κάτω σαν πεθαμένοι. Όταν  συνήλθαν έτρεξαν στους αρχιερείς και ανακοίνωσαν τα διατρέξαντα. Κι’ εκείνοι, αθεόφοβοι όπως ήσαν, τους δωροδόκησαν και τους συμβούλεψαν να διαδώσουν ότι την ώρα που κοιμόντουσαν, οι μαθητές του Ιησού έκλεψαν το σώμα του. Ήταν το πρώτο ψέμα και η πρώτη συκοφαντία ενάντια στην Ανάσταση του Χριστού.
-Δ-
  Και ακριβώς αυτήν την Ανάσταση έσπευσαν οι ευσεβείς Μυροφόρες να αναγγείλουν στους Αποστόλους, σύμφωνα με την εντολή που έλαβαν από τον Άγγελο μέσα στο Μνημείο. Βέβαια, στην αρχή οι Απόστολοι εφάνηκαν δύσπιστοι στις πληροφορίες των γυναικών : « Εφάνησαν ωσεί λήρος τα ρήματα αυτών, και ηπίστουν αυταίς » (Λουκά κδ 11) , μας πληροφορεί ο Ευαγγελιστής Λουκάς. Γυναικείες ανόητες φλυαρίες. Έτσι ενόμιζαν. Αλλά ο Κύριος με αλλεπάλληλες εμφανίσεις Του τους έπεισε ακράδαντα ότι ανέστη εκ των νεκρών. Και σ’ αυτό το κήρυγμα της Αναστάσεως του Ιησού Χριστού εθεμελίωσαν το κήρυγμά τους προς τους Ιουδαίους και τους ειδωλολάτρες τονίζοντας ότι,    « ει Χριστός ουκ εγήγερται, κενόν άρα το κήρυγμα ημών, κενή δε και η πίστις υμών » (Α  Κορ. ιε  14). Αν, δηλαδή, ο Χριστός δεν αναστήθηκε, είναι χωρίς πραγματικό περιεχόμενο και χωρίς νόημα το κήρυγμά μας, αλλά και η πίστη σας είναι κούφια και χωρίς ουσιαστικό περιεχόμενο, αφού το κήρυγμά μας και η πίστη σας έχει θεμέλιο και βάση την Ανάσταση του Χριστού.
-Ε-
  Ναι, αγαπητοί μου Χριστιανοί, η Ανάσταση του Κυρίου Ιησού Χριστού είναι το ατράνταχτο θεμέλιο της Πίστης μας και της Αγίας μας Εκκλησίας, που τα όποια εμπόδια τα παραμερίζει και γεμίζει ελπίδα και θάρρος τις ψυχές. Αυτή την ελπίδα και αυτό το θάρρος το έχουμε, ιδιαίτερα σήμερα, στους πολύ δύσκολους καιρούς μας, ανάγκη, και μεγάλη μάλιστα. Γι’ αυτό να στηριζώμαστε ολόψυχα στην Ανάσταση του Κυρίου μας ,να ζούμε με μετάνοια και πνευματική ζωή. Και οι καλές ημέρες θα ξανάλθουν, και η Ελλάδα μας θα στέλνη παντού το ελπιδοφόρο μήνυμα : ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ! ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ ! Χρόνια πολλά, άγια, αναστάσιμα σε όλους.

Διάπυρος ευχέτης εν Χριστώ Αναστάντι

Ο   ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
†  Ο Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης  Α Ν Δ Ρ Ε Α Σ

ΤΟ ΑΓΙΟ ΦΩΣ ΣΤΟΝ ΠΑΝΑΓΙΟ ΤΑΦΟ 2013 - HOLY LIGHT


ΠΑΣΧΑ ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ

Γιατί μετακινείται η ημερομηνία του Πάσχα


Γιατί μετακινείται η ημερομηνία του Πάσχα
Γιατί η ημερομηνία του Πάσχα μετακινείται και ποια είναι ιστορικά η σχέση ανάμεσα στους αστρονομικούς υπολογισμούς και στον καθορισμό της ημερομηνίας του από τις χριστιανικές εκκλησίες στην Ανατολή και στη Δύση;
Οι Εβραίοι, με βάση το σεληνιακό ημερολόγιο που χρησιμοποιούσαν και το οποίο βασιζόταν στον κύκλο της Σελήνης, τον λεγόμενο «συνοδικό μήνα», γιόρταζαν το Πάσχα -από την εβραϊκή λέξη «πεσάχ» που σημαίνει «διέλευση» (της Ερυθράς Θάλασσας)- την 14η του μήνα Νισάν, η οποία ήταν η μέρα της πρώτης εαρινής πανσελήνου, που γίνεται κατά την εαρινή ισημερία ή αμέσως μετά από αυτήν.
Η εαρινή ισημερία συνδέθηκε με τον εορτασμό του Χριστιανικού «καινού» (νέου) Πάσχα, από τα πρώτα κιόλας χρόνια μετά την Ανάσταση του Χριστού, σε ανάμνηση της «διάβασής Του από τον θάνατο στη ζωή». Αυτό συνέβη, επειδή ο Χριστός αναστήθηκε την πρώτη μέρα μετά το Εβραϊκό Πάσχα, που έπεφτε εκείνο το χρόνο ημέρα Σάββατο (το οποίο άρχιζε τότε -όπως και οι υπόλοιπες μέρες- στις 6 το απόγευμα της Παρασκευής).
labades
Κατά τους πρώτους τρεις αιώνες της Χριστιανοσύνης, οι διάφορες τοπικές εκκλησίες γιόρταζαν το Πάσχα σε διαφορετικές ημερομηνίες. Οι ιουδαΐζουσες εκκλησίες (κυρίως της Μικράς Ασίας) το γιόρταζαν κατά την ημέρα του θανάτου του Χριστού την 15η του εβραϊκού μήνα Νισάν (σε όποια ημέρα της εβδομάδας έπεφτε), ενώ άλλες εκκλησίες (κυρίως οι εθνικές) κατά την πρώτη Κυριακή -ως αναστάσιμη μέρα- μετά τη πρώτη εαρινή πανσέληνο.
Εξαιτίας των διαφορών και διαφωνιών αυτών, η Α' Οικουμενική Σύνοδος στη Νίκαια, που συνεκλήθη από τον Μέγα Κωνσταντίνο το 325 μ.Χ., αποφάσισε ότι το Πάσχα θα...