ΚΥΡΙΑΚΗ Γ’ ΜΑΤΘΑΙΟΥ
Κάθε παιδί που
έρχεται στην ύπαρξη, από την στιγμή της συλλήψεως του, είναι δώρον Θεού. Ο
Άγιος Ιωάννης όμως ο Πρόδρομος και Βαπτιστής είναι Το δώρο του Θεού, τόσο για
τους γονείς του, όσο και για ολόκληρη την Εκκλησία μας.
Ο Ευαγγελιστής
Λουκάς, μας περιγράφει κατά τρόπο συναρπαστικό και συγκινητικό τα περιστατικά
με τον Αρχάγγελο Γαβριήλ και τον Ζαχαρία, αλλά και τη μητέρα του Προδρόμου, την
Ελισάβετ.
Ο Γαβριήλ «ο παρεστηκώς ενώπιον του Θεού», αποστέλλεται για να δώσει το μήνυμα του Ευαγγελισμού στον
Ζαχαρία «απεστάλην λαλήσαι προς σε και ευαγγελίσασθαί σοι ταύτα».
Αλλά ο πατέρας
του Προδρόμου, διστάζει και απορεί: Με ποιο σημείο θα βεβαιωθώ γι’ αυτά; Διότι
εγώ και η σύζυγός μου είμαστε ηλικιωμένοι. Και ο Αρχάγγελος αποκρίθηκε: Το σημείο
που ζητείς είναι, το ότι θα μείνεις άλαλος έως ότου γίνουν όλα αυτά. Διότι ο
Θεός με απέστειλε να σου αναγγείλω το μεγάλο και χαρμόσυνο αυτό γεγονός. Το
γεγονός δηλ ότι όχι μόνο θα γεννηθεί το παιδί από μια στείρα και...
ηλικιωμένη
γυναίκα, αλλά και το ότι ακούγεται επιτέλους το πρώτο ουράνιο μήνυμα της
λυτρώσεως και της ελπίδας του ανθρωπίνου γένους.
Αυτό που όχι
μόνο ο Ισραήλ συνειδητά προσδοκούσε, αλλά και αυτό που όλοι οι λαοί ανέμεναν.
Το γεγονός της λυτρώσεως και της σωτηρίας του γένους των ανθρώπων. Αυτό
αποτελεί μια μεγάλη αλήθεια, αφού όλα τα έθνη προσδοκούσαν τον Λυτρωτή. Οι
παραδόσεις των λαών, αυτό ακριβώς αποδεικνύουν. Και τώρα, ήρθε η στιγμή που
ανατέλλει η νέα εποχή της Χάριτος!
Ο Αρχάγγελος
Γαβριήλ, μεταφέρει την βουλή του Θεού και έτσι ο Ιωάννης που θα γεννηθεί και θα
διακονήσει μοναδικά τον ίδιο τον Λυτρωτή, είναι το πρόσωπο που κλείνει την
Παλαιά και ανοίγει την Κ. Διαθήκη. Την εποχή δηλ του Σώματος του Χριστού. Της Εκκλησίας!
Εάν ρίξουμε μια
σύντομη ματιά στην ζωή του Ιωάννου, όπως αυτή καταγράφεται στα ιερά Ευαγγέλια,
θα δούμε ότι το πρόσωπο αυτό είναι ένας επίγειος άγγελος και ένας ουράνιος
άνθρωπος.
Από την αρχή
που αναγγέλλεται «εξ ουρανού» η γέννησή του, έως και το ηρωικό του τέλος με
κέντρο της όλης διακονίας του, την βάπτιση του Κυρίου Ιησού Χριστού,
αποδεικνύεται ότι ο Ιωάννης είναι όντως ο μεγαλύτερος των προφητών και των
ανθρώπων.
Ο λόγος του
Κυρίου Ιησού Χριστού είναι ξεκάθαρος: «αμήν λέγω
υμίν, ουκ εγήγερται εν γεννητοίς γυναικών μείζων Ιωάννου του βαπτιστού. Ο δε
μικρότερος εν τη βασιλεία των ουρανών μείζων αυτού εστίν» (Ματθ ια’11) Δηλ. Αληθινά σας λέγω,
γυναίκα δεν γέννησε άνδρα μεγαλύτερο από τον Ιωάννη τον Βαπτιστή. Εν τούτοις, ο
μικρότερος στη βασιλεία των ουρανών (στην Εκκλησία ) είναι μεγαλύτερος απ’
αυτόν. (Εξ επόψεως πνευματικών προνομίων)!
Αλλά η
Ευαγγελική περικοπή μας περιγράφει και τα γεγονότα της ονοματοδοσίας του. Αν
και είπαν οι συγγενείς και φίλοι στην μητέρα του ότι «ουδείς εστίν εν τη συγγενεία σου, ος καλείται τω ονόματι
τούτω», η Ελισάβετ
επέμενε ότι το όνομα Ιωάννης θα πρέπει να δοθεί στο παιδί. Την λύση στο θέμα
αυτό την δίνει ο πατέρας του παιδιού ο Ζαχαρίας, ο οποίος, κάνοντας τώρα υπακοή
στην βουλή του Θεού, «αιτήσας πινακίδιον έγραψε
λέγων, Ιωάννης εστί το όνομα αυτού» . Και όπως μας
σημειώνει ο Ευαγγελιστής Λουκάς, όχι μόνο «εθαύμασαν
πάντες», αλλ’ εκείνη τη
στιγμή, άνοιξε το στόμα του ο Ζαχαρίας, λύθηκε η γλώσσα του και ομιλούσε πλέον
ελεύθερα δοξάζοντας και ανυμνώντας το Θεό. Επόμενο ήταν μπροστά σε αυτά τα
γεγονότα όλοι να θαυμάσουν «και εγένετο επι πάντας
φόβος…».
Η ωδή του
Ζαχαρία στη συνέχεια, που αναφέρεται στον Ιωάννη, εμπνευσμένη από το Άγιον
Πνεύμα, είναι μια ωδή που προφητεύει την έλευση Του Μεσσία και την Ιερά
αποστολή του παιδιού του, του Ιωάννη, όπου στα ελληνικά το όνομα αυτό
μεταφράζεται «Δώρον Θεού».
Είπαμε στην
αρχή ότι όχι μόνο ο Ιωάννης -που βεβαίως αποτελεί μοναδική εξαίρεση απ’ όλους
τους ανθρώπους- αλλά το κάθε παιδί που έρχεται στην ύπαρξη είναι ένα δώρον Θεού
και για την οικογένειά του πρωτίστως αλλά και για την Εκκλησία και την κοινωνία
μας γενικώτερα.
Αλήθεια φίλοι
μου, έχουμε συνειδητοποιήσει αυτή την πραγματικότητα ή την γέννηση ενός
ανθρώπου την βλέπουμε πολύ πολύ ταπεινά, ως κάτι το εντελώς ανθρώπινο; Και κάτι
ακόμα ας δούμε που προβάλεται στις ημέρες μας, σε σχέση με τον Ιωάννη τον
Πρόδρομο. Όταν ήρθανε οι ημέρες του «παιδίου» (ακόμα βρέφος), του έδωσαν το
όνομα, κάνοντας αυτά που προέβλεπε ο Νόμος της Π. Διαθήκης. Βεβαίως εμείς
σήμερα δεν ζούμε στη σκιά του Νόμου και της Π. Διαθήκης, αλλά στην ευλογημένη
εποχή της χάριτος και δια του ιερού μυστηρίου του Βαπτίσματος, όχι μόνο
εντάσσουμε οργανικά το παιδί στην Εκκλησία μας, αλλά του προσφέρουμε και το
όνομα.
Να όμως που
τώρα τελευταία, μια μόδα καθαρώς σατανική και αυτή, επιβάλλει σε κάποιους
γονείς (προφανώς δεν γνωρίζουν την σημασία του Βαπτίσματος), να δίνουν μεν το
όνομα του τέκνου τους στο ληξιαρχείο, να αποφεύγουν δε το ιερότατο Βάπτισμα που
εισάγει τον άνθρωπο στο Σώμα του Χριστού. Οι λόγοι φυσικά δεν είναι
οικονομικοί. Αυτό που απαντούν είναι ότι : «δεν μπορούν να στερήσουν την
“ελευθερία” του παιδιού και να προβούν στην πράξη του Βαπτίσματος, χωρίς δήθεν
να ρωτήσουν το ίδιο το παιδί, και χωρίς τη συγκατάθεση του νηπίου. Θα μεγαλώσει
και αν θέλει να βαπτιστεί μόνο του»! ….
Αλλ’ ω αφελείς γεννήτορες. Τα εννοείτε αυτά που λέτε; Πιστεύετε
ότι το Βάπτισμα αποτελεί πράξη δεσμεύσεως και όχι απελευθερώσεως; Και δεν
αισθάνεστε ότι με την πράξη σας αυτή α) συνεχίζετε να κρατάτε δεσμευμένο το
τέκνο σας στο Προπατορικό αμάρτημα; β) Εμποδίζετε τα παιδιά σας να ενδυθούν τον
Χριστό; γ) Τους στερείτε τα δώρα του Αγίου Πνεύματος που τα λαμβάνει ο άνθρωπος
δια του Βαπτίσματος και του Χρίσματος και δ) τους στερείτε την προστασία του
φύλακος Αγγέλου που λαμβάνουν δια του Μυστηρίου;
Βεβαίως δεν θα
ρίξουμε το επίπεδο, ώστε να σας ρωτήσουμε κι εμείς, σύμφωνα πάντοτε με τη δική
σας λογική, εάν το ρωτήσατε το τέκνο σας πριν το γεννήσετε, ούτε εάν το ρωτάτε
για να το πάτε στο γιατρό για τα εμβόλια, ούτε το ρωτάτε βεβαίως αν θέλει να το
αλλάξετε κτλ. (για να μην τρελαθούμε τελικώς).
Πιστεύουμε ότι
αν και προέρχεται η μόδα αυτή από σατανικούς εγκεφάλους, με καλή ενημέρωση εκ
μέρους της Εκκλησίας, όσο και με την καλή διάθεση των γονέων και κυρίως αυτόν
τον φωτισμό του Θεού, η παράλογη αυτή εισήγηση, δεν θα λάβει διαστάσεις. Θα
πρυτανεύσει η πίστη που ελευθερώνει, σε συνδυασμό με τη λογική και την σύνεση
και που οδηγούν τον άνθρωπο «εις παν έργον αγαθόν και ευλογημένον».
Είθε το Δώρον Του Θεού= Άγ. Ιωάννης ο Πρόδρομος, να ευλογήσει
όσες οικογένειες ζητούν να αποκτήσουν τέκνα, και να προστατεύει και να
καθοδηγεί τα παιδιά μας προς Αυτόν τον Κύριο και Θεό μας Ιησούν Χριστόν!
Αμήν.
π. Ιωήλ.
Κόνιτσα ioil.konitsa@gmail.com