ΝΑΙ ΕΙΜΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ! ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΣΟΥ ΠΩ ΓΙΑΤΙ! ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΜΟΥ ΠΕΙΣ...





 Πρώτη δημοσίευσις 19/11/2016  





Ναι είμαι Χριστιανός! Και δεν θα σου πω γιατί!

Εκτός αν μου πεις ότι...
"ο Χριστιανισμός σκότωσε πολύ κόσμο".
- Οπότε θα σε ρωτήσω αν ο Χριστός δίδαξε το φόνο.

Εκτός αν μου πεις ότι...
"ο Χριστιανισμός καταπίεσε".
Οπότε θα σου πω να διαβάσεις πως συμπεριφέρθηκε ο Χριστός σε ανθρώπους που ήταν καταπιεσμένοι στην εποχή Του. Και θα σε ρωτήσω αν ξέρεις τη διαφορά μεταξύ πολιτικής, θρησκείας και φιλοσοφίας ενός θρησκευτικού συστήματος. Και αν τη διαφορά αυτή την εντοπίζεις σε κάθε τι κακό που έχει σχέση με την επιστήμη. Και αν πιστεύεις ότι ο Γιόζεφ Μένγκελε(1)αντιπροσώπευε την επιστήμη (αν και την αντιπροσώπευε).

- Εκτός αν μου πεις ότι...
"ο Χριστιανισμός είναι σκοτάδι".
Οπότε θα σου πω ότι ο Ουμανισμός ξεκίνησε στο Βυζάντιο. Και πως ό,τι γνωρίζεις για τους αρχαίους Έλληνες φιλόσοφους το γνωρίζεις επειδή κάποιος μοναχός τους αντέγραψε. Και πως ακόμα και οι αρχαίοι Έλληνες που τόσο θαυμάζεις είχαν θρησκεία. Και πως τα πανεπιστήμια ξεκίνησαν το «Σκοτεινό» Μεσαίωνα και πως ο Dawkins διδάσκει σε ένα από αυτά τα «σκοτεινά» μέρη.

Εκτός αν μου πεις ότι...
"ο Χριστιανισμός έχει να κάνει με την πίστη".
Οπότε θα σου πω για τη διαφορά μεταξύ «τυφλής πίστης» και «πίστης βασισμένης σε λογική και στοιχεία». Και θα σου εξηγήσω πως και η επιστήμη χρειάζεται την πίστη. Και θα προσθέσω πως χρειάζεται περισσότερη πίστη να δεχθείς τα επιστημονικά αξιώματα παρά να δεχθείς τα κηρύγματα του Χριστού περί αγάπης.

Εκτός αν μου πεις ότι...
"ο Χριστιανισμός είναι παράλογος και αντιεπιστημονικός".
Οπότε θα σου πω ότι είναι πιο λογικό και επιστημονικό να θεωρήσεις ότι κάτι έχει αιτία παρά να πεις ότι όλα είναι αναίτια και τυχαία.
Και πως ο φιλόσοφος Αριστοτέλης (ο ιδρυτής της Λογικής) και ο Gödel (ο μεγαλύτερος λογικολόγος μετά τον… Αριστοτέλη) πίστευαν -με βάση τη λογική τους- στην Πρώτη Αιτία.
Και ότι ο μεγάλος δήθεν άθεος Νίτσε ήταν… ιρρατιοναλιστής.(2) [βλ. εδώ]
Και πως ακόμα και η Ένωση Ακαδημιών του Κόσμου (IAP - Global network of Science Academies) αναγνώρισε τους περιορισμούς της επιστήμης και την ανάγκη να συνυπάρχει η επιστήμη με τη θρησκεία, η οποία εξετάζει ερωτήματα που είναι τελείως εκτός του τομέα της επιστήμης.
Και ότι οι πιο σημαντικοί επιστήμονες όπως...
ο Max Planck, ο Heisenberg, ο Albert Einstein, ο Collins και πολλοί άλλοι, ήταν πιστοί. (βλ. εδώ)

Εκτός αν μου πεις ότι...
"η συνείδηση/ψυχή προέρχεται από τον εγκέφαλο".
Οπότε θα σου υπενθυμίσω την αναλογία της τηλεόρασης(3) και θα σου πω ότι ο αναγωγισμός είναι τόσο αποδεδειγμένος όσο είναι και το 5ο αξίωμα του Ευκλείδη. Και θα συστήσω και λίγο παραπάνω διάβασμα για τον εγκέφαλο και το νου. (βλ. "Human Consciousness and the end of Materialism")

Εκτός αν μου πεις ότι...
"ο Χριστιανισμός έχει ηλίθιες τελετές".
Οπότε θα σου πω να ξοδέψεις λίγο χρόνο να αναλύσεις τις λέξεις και να εκτιμήσεις τους ύμνους που ακούγονται κατά τη λειτουργία του Αγίου Ιωάννη του Χρυσοστόμου. Και να τις συγκρίνεις με ηλίθιες γιορτές με φαλλούς ή ημίγυμνες χορεύτριες που σου αρέσει να βλέπεις.

- Εκτός αν μου πεις ότι...
"ο Χριστιανισμός είναι απλοϊκός".
Οπότε θα σου πω ότι η υψηλότερη φιλοσοφία πρέπει και οφείλει να είναι απλοϊκή. Και θα σε προκαλούσα να βρεις άλλη φράση τόσο μεστή φιλοσοφίας όσο η «Αγάπα τον εχθρό σου».


Σε αγαπάω και εσένα φίλε άθεε.

Κατανοώ ότι ο εκνευρισμός σου προέρχεται από μια βαθιά ανάγκη να πιστέψεις.

Ο υλισμός είναι γελοίος. Η υπεράσπιση της θρησκείας πραγματικά εύκολη για κάποιον που ξέρει τα βασικά. Η επιστήμη είναι η νέα θρησκεία σήμερα. Όμως πρέπει να έχεις ελεύθερη σκέψη αν θέλεις να είσαι αληθινός προς τον εαυτό σου. Ο αθεϊσμός είναι της μόδαςΌμως πρέπει να αντισταθείς άθεε φίλε μου. Ο Χριστός δίδαξε την αγάπη, τη συμπόνοια, τη συγ-χώρεση.

Αν συμφωνείς με όλα αυτά γιατί τόσο μίσος και κακία εναντίον Του;
Αποδέξου τη λογική.
Αποδέξου τις σκέψεις σου.
Αποδέξου τα αισθήματα σου.

Μόνο τότε θα μπορέσεις να αναφωνήσεις:

«Είμαι Χριστιανός!».
Χωρίς την ανάγκη να πρέπει να πεις σε κανέναν γιατί…




Σπύρος Κάκος



http://www.agioskosmas.gr/antiairetika.asp?isue=166&artid=4920