"- Εάν πρόκειται να χαθεί η ψυχή του, προτιμότερο είναι να το πάρει τώρα ο Θεός το παιδί μου και να σωθεί..." + Δημήτριος Παναγόπουλος


Αφιερωμένο σε όλους τους γονείς από τον αείμνηστο Δημήτριο Παναγόπουλο...Αν τα έλεγε αυτά από άμβωνος σήμερα θα τον κρεμάγανε στις πλατείες. Ευτυχώς έμεινε η ευλογημένη γραπτή του παρακαταθήκη . . . :

"Υπάρχουν μάνες που έχουν τέτοιο παιδί, που μόνο ζημιές προκαλεί. Και το υπερασπίζεται λέγοντας:
- Ξέρεις τί καλή καρδιά έχει!
- Μα κυρία μου, το παιδί αυτό δεν εκκλησιάζεται, δεν εξομολογείται, δεν κοινωνεί, τί να την κάνεις την καλή καρδιά;
Η μάνα κρίνει με το μητρικό φίλτρο και όχι με το μέτρο του Θεού, με αποτέλεσμα, να κάνει κακό στο παιδί της...


Έβγαλε λέει ο άλλος, καλά παιδιά. Δικηγόρος, ιατρός, συμβολαιογράφος κ.λπ. 
Θα πάνε στον παράδεισο αυτά; 
Τα καλά παιδιά για εμάς είναι τα μορφωμένα. 
Που ξέρουν να λένε το ευχαριστώ ''μερσί'' και το συγγνώμη ''μπαρντόν''.
Μα πώς είναι καλά παιδιά, αφού είναι μακριά από τον Θεό;
Ο γονέας φέρει ευθύνη κυρίως για την ψυχή του παιδιού του. 

Είπα κάποτε σε μία ομιλία, όταν ο γιός μου, ο Νεκτάριος ήταν μικρός:
- Εάν πρόκειται να χαθεί η ψυχή του, προτιμότερο είναι να το πάρει τώρα ο Θεός το παιδί μου και να σωθεί...
Στους περισσότερους, φάνηκε τολμηρό αυτό που είπα και έλεγαν:
- Ακούς εκεί; Αυτός που δεν είχε παιδί τόσα χρόνια και του έδωσε ο Θεός έπειτα από 17 χρόνια παιδί να λέει να φύγει...
Μα αυτή είναι η πραγματικότητα. 

Τι να το κάνω; 
Για να μου κρατήσει το όνομα; 
Τί μου χρειάζεται το όνομα; 
Η ψυχή του να σωθεί...
Η ευθύνη του γονέα δεν είναι μόνο υλική, αλλά κατεξοχήν πνευματική..."

+ Δημήτριος Παναγόπουλος


π.Σπυρίδων Σκουτής

http://amfoterodexios.blogspot.com/