Πηγή: BBC ethnos.gr
Οι εκπαιδευτικοί στην Κίνα χαίρουν το δημόσιο σεβασμό όλων, σύμφωνα με μια διεθνή μελέτη που συνέκρινε τη θέση των δασκάλων σε 21 χώρες, ενώ οι δάσκαλοι στην Ελλάδα βρέθηκαν στη δεύτερη θέση στον παγκόσμιο δείκτη που καταρτίστηκε από τον καθηγητή Πέτερ Ντόλτον του Πανεπιστημίου του Σάσεξ. Η μελέτη βασίστηκε σε έρευνες 1.000 ενηλίκων σε καθεμία από τις χώρες, οι οποίες εξέτασαν τη συμπεριφορά του κοινού όσον αφορά στην επαγγελματική τους ιδιότητα, την εμπιστοσύνη, το μισθό και την επιθυμία επιλογής της διδασκαλίας ως επάγγελμα. Η μελέτη επιβεβαίωσε την υψηλή θέση των εκπαιδευτικών στην Κίνα, όπου υπάρχει μια ισχυρή πολιτιστική έμφαση στη σημασία της εκπαίδευσης. «Οι εκπαιδευτικοί είναι σεβαστά πρόσωπα» δήλωσε ο καθηγητής Ντόλτον. Μεγάλη πλειοψηφία των ενηλίκων στην Κίνα πιστεύουν ότι...
οι μαθητές πρέπει να σέβονται τους δασκάλους τους – σε αντίθεση με τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Στην Αγγλία, μόλις ο ένας στους πέντε ενήλικες πίστευαν πως οι μαθητές θα έπρεπε να επιδεικνύουν σεβασμό στους δασκάλους τους. Και ενώ οι εκπαιδευτικοί στην Κίνα συγκρίνονται με τους γιατρούς, στην Αγγλία, εξομοιώνονταν περισσότερο με τους νοσηλευτές και τους κοινωνικούς λειτουργούς. Στις ΗΠΑ, οι άνθρωποι συνέκριναν τους δασκάλους με τους βιβλιοθηκονόμους και στην Ιαπωνία με τους τοπικούς αξιωματούχους της κυβέρνησης. Το κύρος των εκπαιδευτικών στην Κίνα ήταν αρκετά υψηλότερο σε σύγκριση με τις αμέσως επόμενες χώρες, μεταξύ των οποίων, η Ελλάδα, η Τουρκία και η Νότια Κορέα. Η μελέτη που δημοσιεύτηκε από το Ίδρυμα Varkey GEMS, περιλάμβανε ορισμένα αποτελέσματα που θα μπορούσαν να θεωρηθούν απροσδόκητα. Η Φινλανδία, που συχνά θεωρείται ως πρότυπο για τις προσλήψεις υψηλής ποιότητας και το υψηλό κύρος των εκπαιδευτικών, βρέθηκε στη μέση σχεδόν της κατάταξης, στη 13η θέση, ενώ η Γερμανία (στη 16η) και η Ιαπωνία (17η) κατετάγησαν ακόμη πιο χαμηλά. Ο Σάνι Βάρκεϊ, ιδρυτής του Varkey GEMS, δήλωσε: «Φιλοδοξία μου είναι οι εκπαιδευτικοί να αντιμετωπίζονται με τον ίδιο σεβασμό, όπως οι γιατροί. Δυστυχώς, σε πολλές χώρες του κόσμου, οι εκπαιδευτικοί δε διατηρούν το υψηλό κύρος που συνηθίζαμε να θεωρούμε δεδομένο». Ο καθηγητής Ντάλτον δήλωσε πως το κύρος των δασκάλων θα επηρεάσει τα εκπαιδευτικά πρότυπα. «Η μελέτη αυτή πληροφορεί για το ποιος αποφασίζει να γίνει δάσκαλος σε κάθε χώρα, πόσο σεβαστοί είναι και πως επιβραβεύονται οικονομικά. Τελικά, αυτό επηρεάζει και το είδος της διδασκαλίας που προσφέρουν στα παιδιά μας» δήλωσε.
Οι 10 πρώτες χώρες σύμφωνα με τη μελέτη Κίνα, Ελλάδα Τουρκία Νότια Κορέα Νέα Ζηλανδία Αίγυπτος Σιγκαπούρη Ολλανδία Αμερική Αγγλία.
http://ipaideia.gr
Οι εκπαιδευτικοί στην Κίνα χαίρουν το δημόσιο σεβασμό όλων, σύμφωνα με μια διεθνή μελέτη που συνέκρινε τη θέση των δασκάλων σε 21 χώρες, ενώ οι δάσκαλοι στην Ελλάδα βρέθηκαν στη δεύτερη θέση στον παγκόσμιο δείκτη που καταρτίστηκε από τον καθηγητή Πέτερ Ντόλτον του Πανεπιστημίου του Σάσεξ. Η μελέτη βασίστηκε σε έρευνες 1.000 ενηλίκων σε καθεμία από τις χώρες, οι οποίες εξέτασαν τη συμπεριφορά του κοινού όσον αφορά στην επαγγελματική τους ιδιότητα, την εμπιστοσύνη, το μισθό και την επιθυμία επιλογής της διδασκαλίας ως επάγγελμα. Η μελέτη επιβεβαίωσε την υψηλή θέση των εκπαιδευτικών στην Κίνα, όπου υπάρχει μια ισχυρή πολιτιστική έμφαση στη σημασία της εκπαίδευσης. «Οι εκπαιδευτικοί είναι σεβαστά πρόσωπα» δήλωσε ο καθηγητής Ντόλτον. Μεγάλη πλειοψηφία των ενηλίκων στην Κίνα πιστεύουν ότι...
οι μαθητές πρέπει να σέβονται τους δασκάλους τους – σε αντίθεση με τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Στην Αγγλία, μόλις ο ένας στους πέντε ενήλικες πίστευαν πως οι μαθητές θα έπρεπε να επιδεικνύουν σεβασμό στους δασκάλους τους. Και ενώ οι εκπαιδευτικοί στην Κίνα συγκρίνονται με τους γιατρούς, στην Αγγλία, εξομοιώνονταν περισσότερο με τους νοσηλευτές και τους κοινωνικούς λειτουργούς. Στις ΗΠΑ, οι άνθρωποι συνέκριναν τους δασκάλους με τους βιβλιοθηκονόμους και στην Ιαπωνία με τους τοπικούς αξιωματούχους της κυβέρνησης. Το κύρος των εκπαιδευτικών στην Κίνα ήταν αρκετά υψηλότερο σε σύγκριση με τις αμέσως επόμενες χώρες, μεταξύ των οποίων, η Ελλάδα, η Τουρκία και η Νότια Κορέα. Η μελέτη που δημοσιεύτηκε από το Ίδρυμα Varkey GEMS, περιλάμβανε ορισμένα αποτελέσματα που θα μπορούσαν να θεωρηθούν απροσδόκητα. Η Φινλανδία, που συχνά θεωρείται ως πρότυπο για τις προσλήψεις υψηλής ποιότητας και το υψηλό κύρος των εκπαιδευτικών, βρέθηκε στη μέση σχεδόν της κατάταξης, στη 13η θέση, ενώ η Γερμανία (στη 16η) και η Ιαπωνία (17η) κατετάγησαν ακόμη πιο χαμηλά. Ο Σάνι Βάρκεϊ, ιδρυτής του Varkey GEMS, δήλωσε: «Φιλοδοξία μου είναι οι εκπαιδευτικοί να αντιμετωπίζονται με τον ίδιο σεβασμό, όπως οι γιατροί. Δυστυχώς, σε πολλές χώρες του κόσμου, οι εκπαιδευτικοί δε διατηρούν το υψηλό κύρος που συνηθίζαμε να θεωρούμε δεδομένο». Ο καθηγητής Ντάλτον δήλωσε πως το κύρος των δασκάλων θα επηρεάσει τα εκπαιδευτικά πρότυπα. «Η μελέτη αυτή πληροφορεί για το ποιος αποφασίζει να γίνει δάσκαλος σε κάθε χώρα, πόσο σεβαστοί είναι και πως επιβραβεύονται οικονομικά. Τελικά, αυτό επηρεάζει και το είδος της διδασκαλίας που προσφέρουν στα παιδιά μας» δήλωσε.
Οι 10 πρώτες χώρες σύμφωνα με τη μελέτη Κίνα, Ελλάδα Τουρκία Νότια Κορέα Νέα Ζηλανδία Αίγυπτος Σιγκαπούρη Ολλανδία Αμερική Αγγλία.
http://ipaideia.gr