ΑΣ  ΠΡΟΣΕΥΧΗΘΟΥΜΕ

μὲ τὴν Εὐχὴ

τοῦ Ὁσίου Ἐφραίμ τοῦ Σύρου





«Κύριε καὶ Δέσποτα τῆς ζωῆς μου,

πνεῦμα ἀργίας, περιεργείας, φιλαρχίας καὶ ἀργολογίας

μή μοι δῷς.

Πνεῦμα δὲ σωφροσύνης, ταπεινοφροσύνης,

ὑπομονῆς καὶ ἀγάπης χάρισαί μοι τῷ σῷ δούλῳ.

Ναί, Κύριε, Βασιλεῦ,

δώρησαί μοι τοῦ ὁρᾶν τὰ ἐμὰ πταίσματα,

 καὶ μὴ κατακρίνειν τὸν ἀδελφόν μου,

ὅτι εὐλογητὸς εἶ εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων. Ἀμήν».



Ἑρμηνεία

«Κύριε καὶ Δέσποτα τῆς ζωῆς μου,
μὴν ἐπιτρέψεις νὰ μὲ κυριεύσει τὸ πνεῦμα τῆς ἀργίας,
τῆς περιέργειας, τῆς φιλαρχίας, καὶ τῆς ἀργολογίας.
Χάρισε Ἐσύ σὲ μένα, τὸν τιποτένιο δοῦλο Σου,
πνεῦμα σωφροσύνης, ταπεινοφροσύνης,
ὑπομονῆς καὶ ἀγάπης.
Ναὶ, Κύριε, καὶ Βασιλιά μου,
δῶσε μου τὸ χάρισμα
νὰ βλέπω μόνο τὶς δικές μου ἁμαρτίες καὶ τὰ λάθη μου,
καὶ νὰ μὴν κατακρίνω τὸν ἀδελφό μου,
 διότι Ἐσύ εἶσαι ἄξιος κάθε τιμῆς καὶ δοξολογίας
στοὺς ἀτελεύτητους αἰῶνες. Ἀμήν».