Θεοφώτιστη ενέργεια του αγίου Παϊσίου

 



 Ήμουν νέος θεολόγος – διηγείται ιερομόναχος – εργαζόμενος σε χριστιανική Αδελφότητα και επισκέφθηκα τον άγιο Παΐσιο στο Στόμιο, παρακαλώντας να μου υποδείξη ποιο είναι το θέλημα του Θεού, σχετικά με τον δρόμο που θα ακολουθούσα στην ζωή μου.

Οι μέρες περνούσαν και έπρεπε να πάρω μια οριστική απόφαση πριν φύγω από τον Γέροντα. Σ’ αυτήν την κρίσιμη για την ζωή μου στιγμή, μίλησε ο Κύριος δια του ευλογημένου δούλου Του και μου γνώρισε το πανάγιό Του θέλημα για την πορεία της μετέπειτα ζωής μου.

Ήμασταν μέσα στην Εκκλησία, ο Γέροντας κι εγώ. Διάβαζα την τρίτη Ώρα. Εκείνος βρισκόταν στο Ιερό Βήμα. Έκαμε τρεις μετάνοιες στην Αγία Τράπεζα και, με φόβο Θεού, άνοιξε το Ιερό Ευαγγέλιο και ήταν στον ευαγγελιστή Μάρκο. Αρχίζοντας δε από την αριστερή σελίδα, πρόσεξε τις τέσσερις πρώτες συνεχόμενες περικοπές.

Ο Γέροντας στη συνέχεια, με κάλεσε στο άγιο Βήμα και, αφού μου είπε πώς είχε κάμει, μου εξήγησε ότι οι τρεις πρώτες ευαγγελικές περικοπές είναι από τον Χριστό, ενώ η τέταρτη από την Παναγία. Έπειτα, μου ερμήνευσε τις τέσσερις αυτές περικοπές σχετικά με ...

την σημασία τους, για την δική μου ζωή:

Η πρώτη αναφέρεται στην θεραπεία του τυφλού της Βηθσαϊδά. Όπως γράφει ο ευαγγελιστής, ο Χριστός θεράπευσε τον τυφλό, και «απέστειλεν αυτόν εις τον οίκον αυτού λέγων· μηδέ εις την κώμην εισέλθης μηδέ είπης τινί εν τη κώμη». Ο λόγος αυτός του Χριστού, είπε ο Γέροντας, σημαίνει για σένα ότι να φύγης από την Αδελφότητα να πας στο σπίτι σου, χωρίς να μιλήσης σε κανένα για όσα σου λέγει ο Θεός.

Η δεύτερη περικοπή καταλήγει με τον λόγο του Κυρίου: «Όστις θέλει οπίσω μου ακολουθείν, απαρνησάσθω εαυτόν και αράτω τον σταυρόν αυτού, και ακολουθείτω μοι». Ο λόγος αυτός, είπε ο Γέροντας, σημαίνει να ακολουθήσης την μοναχική ζωή.

Η τρίτη περικοπή αναφέρει τον λόγο του ευαγγελιστού Μάρκου, για τον μόλις προ ολίγου μεταμορφωθέντα Χριστό: «Ευθέως πας ο όχλος ιδόντες Αυτόν εξεθαμβήθησαν, και προστρέχοντες ησπάζοντο Αυτόν». Αυτό σημαίνει, είπε ο Γέροντας, να γίνης Ιερεύς, και οι άνθρωποι θα έρχωνται να σου φιλούν το χέρι.

Η τέταρτη περικοπή περιλαμβάνει τον λόγο του Κυρίου: «Ει τις θέλει πρώτος είναι, έσται πάντων έσχατος και πάντων διάκονος». Με τον λόγο αυτό του Χριστού, είπε ο Γέροντας, η Παναγία σου δείχνει τον τρόπο με τον οποίο θα τα πετύχης όλα αυτά: την ταπείνωση. Άλλωστε, συμπλήρωσε, με αυτήν την ταπείνωση έζησε η ίδια η Παναγία μας.

Ευχαρίστησα τον Γέροντα και πήγα στο κελλί μου να σημειώσω τις περικοπές. Έμεινα δε έκπληκτος, όταν είδα ότι ο μοναδικός σελιδοδείκτης που είχα στην Αγία Γραφή μου, μια εικονίτσα της Παναγίας, βρισκόταν στην θέση της τετάρτης περικοπής. Κατάλαβα ότι και αυτό ήταν από τον Θεό για να βεβαιωθώ περισσότερο.

Το απόγευμα, ο Γέροντας αποκαλύπτοντας το ύψος της ταπεινώσεώς του, μου είπε ότι ο Χριστός φώτισε εκείνον να μου πη κάτι για το πρόβλημά μου, διότι, όπως είπε, «εγώ είμαι τόσο αμαρτωλός, ώστε δεν επρόκειτο να υπερηφανευθώ, ενώ εσύ μπορούσες να υπερηφανευθής, επειδή είσαι μια αγνή ψυχούλα».

Την επομένη, ρώτησα τον Γέροντα αν πράγματι ερμηνεύονται έτσι τα λόγια του Χριστού και της Κυρίας Θεοτόκου για μένα.

Τότε εκείνος προσπάθησε να μου εξηγήση ότι όσα μου είπε, δεν ήταν δική του ερμηνεία. Ήταν κάτι “ξένο”, είπε. Και συνέχισε: «Δεν κάθησα να σκεφθώ καθόλου τις περικοπές. Ήταν “ξένο” σε μένα. Αμέσως μόλις άνοιξα το Ιερό Ευαγγέλιο, μου ήρθε: 1, 2, 3. Είμαι απόλυτα σίγουρος πως είναι για σένα και μην αμφιβάλλης».

Εντυπωσιάσθηκα και αναπαύθηκα πλήρως με την θεοφώτιστη ενέργεια του αγίου Παϊσίου. Ακολούθησα την συμβουλή του, και η πορεία της ζωής μου επιβεβαίωσε επακριβώς τους λόγους του Αγίου.

 

Από το βιβλίο: Ο Όσιος Παΐσιος. Έκδοση «Ενωμένη Ρωμηοσύνη», Θεσσαλονίκη 2018, σελ. 127.

 https://www.koinoniaorthodoxias